رپورتاژ

تفریحات استانبول در تابستان 1403

تابستان است و بازار سفرهای تابستانی حسابی داغ! اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که برنامه یک سفر رؤیایی به استانبول را دارید، این مطلب را از دست ندهید! استانبول، یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفرهای تابستانی، به ویژه در بین ما ایرانی‌ها است. زیبایی‌های این شهر و جاذبه‌های توریستی بی‌شمار، استانبول را به یک شهر بی‌نظیر برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی عالی تبدیل کرده است. اگر قصد سفر با  تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ را دارید و می‌خواهید بدانید بهترین جاهای دیدنی استانبول کجا هستند، تا انتها همراه ما باشید. اگر به دنبال خرید تور لحظه آخری استانبول و گشت‌وگذار در این شهر شگفت‌انگیز هستید، الفبای سفر در خدمت شماست!

خیابان گردی و قدم زدن در محله بالات

اگر دلتان می‌خواهد عکس‌هایی خاص با بک گراند خانه‌های رنگارنگ داشته باشید، محله بالات چشم انتظار شماست! محله بالات، یکی از محله‌های قدیمی و بسیار جذاب در استانبول است. یکی از مهم‌ترین علل جذابیت این محله، رنگارنگ بودن نمای خانه‌های آن است! علاوه‌بر مناظر زیبای خانه‌ها، در این محله تعداد زیادی مغازه، کافه، رستوران و کلیساهایی با معماری بسیار زیبا است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر قصد دارید در سفر خود با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ به این محله سری بزنید، بد نیست با تعدادی از مکان‌های دیدنی این محله آشنا شوید. از جمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد گل
  • مدرسه سرخ
  • کلیسای سنت جورج
  • کلیسای سنت استفان
  • دروازه سیبالی

قایقرانی در تنگه بسفر

تنگه بسفر، یک تنگه بسیار زیبا و بزرگ در قلب استانبول است که آسیا را به اروپا و دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند! صدها قایق و کشتی، روزانه از این تنگه عبور می‌کنند که آن را برای تجربه یک سفر دریایی رؤیایی مناسب کرده‌اند. اگر دوست دارید قایقرانی در تنگه بسفر را تجربه کنید، حتماً در تور استانبول آن را در برنامه‌های خود قرار دهید. علاوه‌بر قایق‌سواری، می‌توانید از بناهای تاریخی و بسیار باشکوه اطراف این تنگه دیدن کنید. برخی از این بناها عبارتند از:

  • قلعه روملی
  • مسجد اورتاکوی
  • مسجد سلیمانیه
  • آب انبار باسیلیکا

ماهیگیری، کافه گردی و خوشگذرانی روی پل گالاتا

پل گالاتا، یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که از روی خلیج شاخ طلایی می‌گذرد و دو بخش مهم شهر استانبول را به یکدیگر متصل می‌کند. اگر قصد گذراندن یک روز خاطره‌انگیز در استانبول را دارید و بدتان نمی‌آید کافه گردی و ماهیگیری کنید، پل گالاتا را از یاد نبرید! تعداد زیادی رستوران و بنای تاریخی در اطراف این پل وجود دارد که قطعاً بازدید شما از آن را جذاب‌تر خواهند کرد. از جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی اطراف پل گالاتا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • برج گالاتا
  • کاخ دولما باغچه
  • موزه مادام توسو
  • باسیلیکا سیسترن

 تماشای منظره پل بسفر در شب

هرچه از جذابیت‌های پل‌های استانبول بگوییم کم گفته‌ایم! پل بسفر، یکی دیگر از پل‌های زیبا و جذاب در شهر استانبول است! این پل، از روی تنگه بسفر گذر کرده و بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول قرار دارد. اگر مسافر تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ هستید، بازدید از این پل زیبا و مکان‌های دیدنی اطراف آن را از دست ندهید. در ادامه برخی از این مکان‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • مسجد ایاصوفیه
  • مسجد اورتاکوی
  • برج دختر استانبول
  • کاخ توپکاپی

تور استانبول,تور استانبول تابستان 1403,تور استانبول

گشت‌وگذار در بازار بزرگ استانبول

کمتر کسی از لذت‌ خرید کردن در سفر به استانبول می‌تواند بگذرد! بازار بزرگ استانبول، یک مرکز خرید بسیار بزرگ با بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع مساحت است که کالاهای متنوعی همچون پوشاک، کیف و کفش، ادویه جات، عتیقه جات، لوازم خانگی و… در آن به فروش می‌رسد. همچنین، اگر می‌خواهید خریدی با قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر مراکز خرید استانبول داشته باشید، بازار بزرگ انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای شما است.

خیابان کاراکوی و چترهای رنگارنگش

بدون شک می‌توان گفت یکی از جاهای دیدنی استانبول با لوکیشن زیبا برای عکاسی، محله کاراکوی است! این محله، یکی از محله‌های زیبا در استانبول است که با کوچه چتری خود، شهرت زیادی به خصوص در فضای مجازی دارد. اگر دوست دارید یک عکس زیبا و جذاب با منظره‌ای خاص داشته باشید، در سفر خود با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ محله کاراکوی را از دست ندهید. همچنین بناهای تاریخی و دیدنی زیادی در آن وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • اسکله کاراکوی استانبول
  • موزه هنر مدرن
  • مسجد کلیچ علی پاشا
  • موزه بانک عثمانی
  • کلیسای سنت پیر

سواری با ترامواهای قرمز خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول، یکی از جاهایی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این خیابان زیبا، به دلیل داشتن جاذبه‌های خاص و معماری جذاب خود، یکی از مشهورترین خیابان‌های استانبول است. این خیابان، به علت داشتن ترامواهای قرمز خود شهرت زیادی دارد! تراوا نوعی وسیله حمل و نقل قدیمی است که در خیابان استقلال هنوز از آن استفاده می‌شود که همین موضوع یکی از جاذبه‌های توریستی این خیابان است! اگر دلتان می‌خواهد عکس‌هایی خاص و زیبا با ترامواها بگیرید و یا سوار آن‌ها شوید، به این خیابان سر بزنید. برخی از بناهای معروف و جذاب خیابان استقلال استانبول عبارتند از:

  • موزه ودات ندیم تور
  • موزه مادام توسو
  • موزه مولوی‌خانه گالاتا
  • کلیسای سنت آنتوان
  • کلیسای سانتا ماریا دراپیس

پارک‌های زیبای استانبول برای یک استراحت دلچسب

از دیگر جاهای دیدنی استانبول که می‌توانید برای گذراندن یک بعد از ظهر دلچسب به همراه خانواده در آن وقت بگذرانید، پارک‌های زیبای استانبول هستند. شهر استانبول، پارک‌های عمومی و جذاب زیادی دارند که برای یک استراحت دلچسب به همراه خوردن غذا و نوشیدنی‌های مورد علاقه‌تان، مکان مناسبی هستند. پارک‌های بزرگ و مشهور استانبول عبارتند از:

  • پارک اولوس
  • پارک ییلدیز
  • پارک امیرگان
  • پارک گول هانه

محله بومونتی و بازار محلی‌اش را هم حتما ببینید

محله بومونتی، یکی از محله‌های زیبا و کوچک در استانبول است که برای گذراندن اوقات فراغت و گشت‌وگذار، مکان بسیار مناسبی است. در این محله، بازارچه محلی فری کوی وجود دارد که مغازه‌های عتیقه فروشی زیادی در آن است. اگر به خرید و تماشای اجناس عتیقه علاقه‌مندید، حتماً سری به این بازارچه بزنید. همچنین اگر به هنر عکاسی علاقه دارید، موزه آرا گولر، گنجینه‌ای از عکس‌های عکاس مشهور ترکیه‌ای، آرا گولر را در خود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

تماشای نقاشی‌های خیابانی در بخش آسیایی استانبول

یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار جالب استانبول، نقاشی‌های خیابانی آن است. هنرمندان این شهر آثار زیادی را در قالب نقاشی خیابانی بر روی دیوارهای این شهر، به ویژه بخش آسیایی شهر استانبول، کشیده‌اند که جذابیت زیادی به خصوص برای گردشگران دارد. در سفر خود با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳، تماشای این نقاشی‌ها را از دست ندهید.

تور استانبول,تور استانبول تابستان 1403,تور استانبول

 گشت‌وگذار در جنگل بلگراد استانبول برای وقتی که از شهرگردی خسته شدید

اگر از شهرگردی خسته شدید، یکی از جاهای دیدنی استانبول که می‌توانید یک بعد از ظهر دلچسب را در آن بگذرانید، جنگل بلگراد است. گونه‌های جانوری بسیار متنوعی در این جنگل به صورت حفاظت‌شده زندگی می‌کنند. اگر هوس یک پیک نیک در دل طبیعت کرده‌اید، می‌توانید در مناطق مشخص برای پیک نیک جنگل بلگراد کباب درست کنید و از طبیعت آن لذت ببرید! همچنین امکانات رفاهی زیادی همچون مغازه و کافه وجود دارد که می‌توانید برخی لوازم مورد نیاز خود را از آن‌ها خریداری کنید. حواستان باشد پیاده‌روی در اطراف چشمه زیبای این جنگل را از دست ندهید!

شکم گردی در روز و شب استانبول؛ از لذت بخش ترین تفریحات

قطعاً یکی از تفریحات اصلی در مسافرت، خوردن غذاهای متفاوت و جدید است! چه سعادتی که مقصد شما کشوری است که غذاهای محلی و سنتی بسیار خوشمزه و معروف دارد! شانس خوردن آن‌ها را از دست ندهید. در سرتاسر استانبول، کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارند که علاوه‌بر ارائه غذاهای بسیار لذیذ ترکی، دیگر غذاهایی که با انواع مزاج‌ها سازگاری دارند را نیز به شما ارائه می‌دهند. در سفر خود با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳، تست کردن غذاهای ترکی را فراموش نکنید!

خرید کردن؛ پای ثابت تفریح در استانبول

امکان ندارد اسم سفر به استانبول بیاید و ذهن‌ها به سمت خرید کردن نرود! یکی از محاسن خرید در استانبول برای ما ایرانی‌ها، امکان خرید محصولات برند و اصل است که متأسفانه در ایران دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر نیست. تنوع اجناس و قیمت مناسب، به ویژه در حوزه پوشاک، استانبول را به یکی از مراکز مهم برای خرید اجناس مختلف تبدیل کرده است. پس در استانبول سر زدن به مراکز خرید و بازار بزرگ را از دست ندهید!

تابستانی جذاب با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳

یکی از لذت‌‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در تابستان، سفر کردن است! استانبول، مقصد بسیاری از مسافرینی است که می‌خواهند علاوه‌بر لذت بردن از مناظر طبیعی و بکر، امتحان کردن غذاهای جدید و بازدید از اماکن تاریخی، از مشهورترین برندها با قیمتی مناسب و بی‌دردسر خرید کنند. از جمله جاهای دیدنی استانبول می‌توان به انواع موزه‌ها، بناهای تاریخی مانند کلیسا و قلعه‌ها، پل‌های مشهور و محله‌های قدیمی و زیبای این شهر اشاره کرد. اگر قصد سفر با تور لحظه آخر استانبول را دارید و یا می‌خواهید به دیگر شهرهای ترکیه با تورهای مختلف مانند تور ازمیر سفر کنید، الفبای سفر را فراموش نکنید.

آژانس مسافرتی الفبای سفر، صفر تا صد امور مربوط به سفر از جمله خرید بلیط، رزرو هتل، گشت شهری و… را برای شما انجام خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا