تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام با کمترین هزینه و موثر ترین بازدهی

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در چند سال اخیر، کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف به وجود آمده اند و افراد مختلف از نوجوان ها گرفته تا افراد بالغ تر؛ به صورت اینترنتی در حال کسب درآمد هستند. در میان تمامی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد. در ادامه منابع جامعی برای تبلیغ در اینستاگرام به شما خواهیم آموخت.

سال های اولی که پلتفرم اینستاگرام ساخته شده بود، بیشتر به عنوان محلی برای سرگرمی به آن دیده می شد اما رفته رفته با بیشتر شدن مخاطبان آن، فروشگاه های اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشتند و اکنون به یکی از مهم ترین و در دسترس ترین بسترها برای خرید و فروش آنلاین، تبدیل شده است.

بیشتر شدن مخاطبان و کاربران اینستاگرام یک سری مزیت ها داشته است، برای مثال هرچه قدر مخاطب بیشتر باشد، مشتری های یک کسب و کار نیز بیشتر خواهد بود؛ با این حال علاوه بر بیشتر شدن تعداد مشتری های بالقوه، کسب و کارهای فعال در اینستاگرام نیز به وفور زیاد شده اند.

در این حالت رقابت تنگانگی بین این آنلاین شاپ ها شکل گرفته است و موجب شده است که هرکدام به نوعی به دنبال بالا بردن میزان فروش خود و جذب مشتری باشند؛ حال سوالی که پیش می آید این است که چطور می توان به چنین چیزی دست پیدا کرد و میزان فروش را بالا برد؟

پاسخ این سوال تنها یک کلمه است: تبلیغات! زمانی که کمی با دقت به اطرافمان نگاه کنیم متوجه می شویم که زندگی روزمره ما نیز سرشار از تبلیغات است، از بیلبورد های نصب شده در سطح شهر گرفته تا پیامک های تبلیغاتی ای که به طور روزانه دریافت می کنیم؛ همه و همه برای جذب مشتری هستند.

همانطور که اشاره کردیم رقابت میان فروشگاه های اینترنتی بسیار تنگاتنگ است و هرکدام به دنبال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند، ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از تبلیغ در اینستاگرام می باشد. در واقع می توانیم اینطور بگوییم که با استفاده از این روش راه صد ساله را یک شبه طی می کنید.

تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای بیزنس ها، بلکه برای فرد یا شرکتی که کار تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات را انجام می دهد نیز منفعت زیادی دارد. برای مثال اگر کمی اخبار مربوط به اینفلوئنسرها یا بلاگرهای اینستاگرامی را دنبال کنید متوجه می شوید که افراد بسیاری در حال کسب درآمد از آن هستند.

در این مطلب می خواهیم به صورت جامع و کامل درباره تبلیغات در اینستاگرام، انواع آن و مزایایی که دارد صحبت کنیم. فرقی نمی کند شما می خواهید از این روش برای ارتقای بیزنس خود استفاده کنید یا به عنوان یک فرد تبلیغ کننده، درآمد کسب کنید؛ در هر دو حالت این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
چرا به تبلیغات در اینستاگرام نیاز داریم؟

چرا به تبلیغات در اینستاگرام نیاز داریم؟

احتمالا با توجه به توضیحاتی که تا اینجا داده ایم خودتان پاسخ این سوال را می دانید؛ با این حال باز هم دلایلی که باید حتما استفاده از تبلیغات را در لیست برنامه های خود بگنجانید، برایتان شرح می دهیم. اولین و بدیهی ترین دلیل، اثر بخشی سریع این روش می باشد.

  • نتیجه گیری سریع

به صورت کلی پیشرفت پیج و جذب مخاطبان زیاد به روش عادی، به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد داشت، علاوه بر آن باید پشتکار و اراده زیادی نیز داشته باشید تا بتوانید به صورت مداوم در این پلتفرم فعالیت کنید و محتوا تولید کنید تا مخاطبان علاقمند را به پیج خود جذب کنید.

بنابراین تبلیغات در اینستاگرام مانند یک راه میانبر است که شخص را زودتر و با زحمت کمتری به هدف مورد نظرش می رساند؛ البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اثربخشی خوب و نتیجه گرفتن از تبلیغات، باز هم باید محتواهای خوب و ارزشمندی به مخاطبان خود ارائه دهید.

برای مثال اگر شما یک پیج برای فروش محصولات آرایشی دارید، برای اینکه مشتری های خود را بیشتر کنید نباید تنها به تبلیغات اکتفا کنید؛ بلکه باید نحوه عکس گذاری، کپشن نویسی و حتی هشتگ زدن خود را تغییر دهید و به نوعی پیجتان را بکوبید و از نو بسازید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

  • همه گیر بودن

هدف بسیاری از ما این است که مخاطبان پیجمان را بیشتر کنیم و بتوانیم بیشتر از قبل دیده شویم، مگر نه؟ زمانی که فرد یا شرکتی مسئولیت معرفی کسب و کار ما را بر عهده بگیرد و آن را به شیوه مخصوص خودش معرفی کند؛ بسیاری از افراد آن تبلیغ را می بینند.

گاهی اوقات ممکن است فردی از پیج شما بازدید کند و از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید خوشش بیاید و برای مثال یکی از پست های تان را برای دوستش بفرستد؛ به همین ترتیب این فرایند ارسال پست ها برای همدیگر بین افراد مختلف ادامه پیدا می کند و افراد بیشتری شما را خواهند شناخت.

یکی از خوبی های تبلیغات در اینستاگرام این است که تقریبا اکثر مردم از نوجوان ها گرفته تا افراد مسن تر، از این پلتفرم به صورت روزانه استفاده می کنند و احتمال دیده شدن شما در آن بسیار بالا خواهد بود و طیف وسیعی از مخاطبان را می توانید تحت تاثیر بگذارید.

  • اثربخشی بالا

تبلیغ در اینستاگرام به صورت بصری و تصویری انجام می شود، یعنی جذابیت بسیار بیشتری برای مخاطبان دارد و بالطبع اثربخشی بیشتری نیز خواهد داشت. این نوع تبلیغ را با پیام های تبلیغاتی ای که به صورت روزانه دریافت می کنیم مقایسه کنید.

بسیاری از ما پیام های تبلیغاتی ای که دریافت می کنیم را نخوانده حذف می کنیم در حالی که وقتی خودمان در اینستاگرام می چرخیم، تبلیغ های بسیار زیادی را می بینیم که توجهمان را جلب می کنند و حتی ممکن است به خرید از آن پیج نیز ختم شود.

  • مقرون به صرفه بودن

وقتی صحبت از تبلیغات می شود بسیاری از ما تصور می کنیم که باید رقم های نجومی بپردازیم، البته این تصور تا حدی نیز درست است چون اینفلوئنسرها و بلاگرهای بسیار زیادی وجود دارند که در ازای یک تبلیغ ساده مبالغ بسیار زیادی را طلب می کنند.

اما به عنوان یک کسب و کار نوپا نیازی نیست که به سراغ چنین افراد یا شرکت هایی بروید بلکه می توانید کم کم از پیج هایی که مبالغ بسیار کمتری را می خواهند، درخواست تبلیغ کنید و به مرور زمان با صرف هزینه اندک فالوورهای خود را به صورت هدفمند بالا ببرید و تبدیل به مشتری کنید.

در مقایسه با سایر روش ها مانند چاپ کاغذهای تبلیغاتی و پخش کردن آن ها در سطح شهر، تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کار بسیار راحت و کم هزینه تر می باشد و بدون دردسر شما را چند قدم بیش از پیش به سمت یک بیزنس موفق حرکت می دهد.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

حال که با مزایای تبلیغ در اینستاگرام آشنا شدیم نوبت آن است که به معرفی روش های مختلف آن بپردازیم و ببینیم برای بالا بردن تعداد مخاطبان یک پیج، چه راه هایی وجود دارد و اصلا کسانی که از راه اینستا درآمد دارند؛ چطور به این درآمد می رسند؟

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
اینفلوئنسر مارکتینگ

1. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از تاثیرگذارترین روش های جذب مخاطب در اینستا از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ است. پیش از آنکه به توضیح این روش بپردازیم، بهتر است ابتدا ببینیم اینفلوئنسر چه کسی است و چرا به آن ها اینفلوئنسر می گوییم.

اینفلوئنسرها در واقع چهره های محبوب در زمینه های مختلف هستند که مخاطبان زیادی دارند و به صورت روزمره در این پلتفرم فعالیت می کنند. زمانی که نام اینفلوئنسر را می شنویم ذهنمان بیشتر به سمت بیوتی بلاگرها یا همان افرادی که در زمینه زیبایی و آرایش فعالیت می کنند، کشیده می شود.

در حالی که اینفلوئنسرها تنها محدود به بیوتی بلاگرها نمی شود و طیف بسیار وسیعی را در بر می گیرد؛ برای مثال فردی که درباره آشپزی تولید محتوا می کند و یا شخصی که فیلم های طنز و خنده دار تولید می کند نیز به نوعی اینفلوئنسر محسوب می شود؛ بازیگران و ورزشکاران نیز در این دسته قرار می گیرند.

اینفلوئنسرها به خودی خود با تولید محتوا کسب درآمد نمی کنند بلکه با آن مخاطب های خود را افزایش می دهند و سپس به کمک تبلیغات، با پیج خود درآمدزایی می کنند. افراد مختلف در اینستاگرام این اینفلوئنسرها را دنبال می کنند و اکثرا نیز سعی می کنند دنباله روی راه آن ها باشند.

بنابراین انجام تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در اکثر مواقع بازخورد خیلی خوبی خواهد داشت و نتیجه خوبی نیز می دهد؛ اما پیش از آن که برای دیده شدن و معرفی محصول یا خدمات خود به سراغ یک اینفلوئنسر بروید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

اول از همه باید به تناسب بین محتوای خود و زمینه فعالیت بلاگر مورد نظرتان توجه کنید؛ مهم ترین اصل برای تبلیغات این است که مخاطبین مورد نظر را بشناسید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای مثال اگر شما در آموزش زبان فعالیت می کنید بهتر است تبلیغ خود را به پیج های مربوط به این موضوع، واگذار کنید.

در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که توسط اینفلوئنسرها انجام می شود؛ یعنی این افراد در ازای دریافت مبلغ مورد نظرشان، محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید را به طور غیر مستقیم معرفی می کنند؛ این کار موجب می شود که مخاطبان درباره بیزنس شما کنجکاو شوند و سری به پیج تان بزنند.

چرا تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها نتیجه خوبی دارد؟

از آنجایی که اینفلوئنسرها اکثرا افرادی موفق هستند، مخاطبین سعی می کنند مانند آن ها رفتار کنند و یا لباس هایی شبیه آن ها را به تن کنند و در کل سبک زندگی آن ها را تا حد امکان در پیش بگیرند؛ بنابراین زمانی که یکی از این اینفلوئنسرها محصول یا کالای شما را معرفی می کند، مشتری های زیادی برای تان پیدا می شود.

یکی دیگر از دلایل بهتر بودن این نوع تبلیغات در اینستاگرام، جلب اعتماد کاربران است. به صورت معمول در جامعه همه ما دنباله روی افراد موفق هستیم و اکثر چیزهایی که آن ها معرفی می کنند را استفاده می کنیم و با خود می گوییم که فلانی این محصول را معرفی کرد، پس احتمالا چیز خوبی است.

این موضوع خصوصا برای پیج های لوازم آرایشی بهداشتی و آنلاین شاپ های پوشاک اهمیت بسیار بیشتری دارد، از آن جایی که دومین هدف از انجام تبلیغات جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان می باشد بهتر است برای تبلیغات، به سراغ افراد شناخته شده و محبوب میان مردم بروید.

البته موضوعی که باید برای این نوع تبلیغات به آن توجه کنید این است که اکثر اینفلوئنسرهای معروف و مشهور، رقم های بسیار زیاد و نجومی را برای تبلیغات از شما درخواست می کنند که برای یک کسب و کار نوپا بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین سعی کنید بیشتر به سراغ افرادی بروید که در عین محبوب بودن، فالوورهای بالایی ندارند.

برای مثال اگر یک آنلاین شاپ لوازم آرایشی دارید منطقی نیست که برای تبلیغ خود به سراغ فردی مانند الناز گلرخ یا صدف بیوتی بروید، چون صرف نظر از قیمت بسیار بالایی که درخواست می کنند، بسیار سرشان شلوغ بوده و احتمالا پیام شما میان انبوهی از پیام ها گم می شود و آن را نمی خوانند.

به عبارت دیگر نیازی نیست که برای نتیجه گیری سریع حتما به سراغ اینفلوئنسرهای بسیار محبوب و مشهور بروید، حتی اگر تبلیغ خود را به پیجی با ۲۰ هزار فالوور بدهید هم قدم بسیار بزرگی به سمت دیده شدن برداشته اید.

همه ما با پیج های شخصی مان صفحاتی را دنبال می کنیم که به موضوع و محتوای آن ها علاقه داریم؛ سایر مردم هم به همین شیوه عمل می کنند. بنابراین وقتی کار تبلیغات را به یک پیج مرتبط با حوزه کاری خود می سپارید نتیجه بهتری می گیرید چون فالوورهای آن ها، تعامل بیشتری با صاحب پیج دارند.

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ

تعیین هدف

پیش از اینکه کار تبلیغ خود را به چنین فردی بسپارید باید هدف و استراتژی خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین شخص ممکن برای تبلیغات در اینستاگرام را پیدا کنید. انبوهی از پیج ها و افراد فعال در اینستا وجود دارد که می تواند موجب سردرگمی شما شود؛ بنابراین تعیین هدف بسیار حیاتی و مهم است.

ابتدا باید برای خودتان مشخص کنید که می خواهید دقیقا چه مقدار فالوور به کمک تبلیغات جذب کنید. بدیهی است که هرچقدر تعداد بالاتری مد نظرتان باشد، باید تبلیغ خود را به پیجی با تعداد فالوور بالاتر بدهید، برای مثال اگر می خواهید با یک تبلیغ ۲۰۰۰ فالوور دریافت کنید نباید به سراغ پیجی با ۱۰۰۰ فالوور بروید.

شناخت مخاطبان

اما تعیین هدف به تنهایی کافی نیست، برای اینکه بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید و اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید باید ابتدا مخاطبان خود و سلایق آن ها را بشناسید و بدانید که دقیقا باید چه محتوایی تولید کنید تا توجه آن ها را جلب کنید و بتوانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.

شناخت مشتری تنها به دانستن سلیقه آن ها نیست بلکه به نکات مهم دیگری نیز باید توجه کنید، برای مثال سن و جنسیت آن ها نیز از شاخص های تاثیرگذار بر نحوه انتخاب اینفلوئنسر می باشد. برای مثال اگر شما یک آنلاین شاپ لباس مردانه دارید نباید تبلیغ خود را به شخصی بدهید که میکاپ آموزش می دهد و تقریبا 90 درصد مخاطبانش خانم هستند.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، به نکات مهم دیگری نیز برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب باید توجه کنید. هر چه نباشد شما می خواهید برای ارتقا و پیشرفت خود هزینه کنید؛ بنابراین باید کار تبلیغات در اینستاگرام را به گونه ای انجام دهید که پولتان به هدر نرود.

واقعی بودن پیج موردنظر

مهم ترین شاخصی که باید مدنظر داشته باشید واقعی بودن فالوورهای پیج آن اینفلوئنسر و تعامل بالا داشتن مخاطبانش با او است. برخی از اشخاصی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و تبلیغات قبول می کنند، فالوور فیک دارند و همکاری با آن ها باعث می شود سرتان کلاه برود.

قبل از آنکه با شخص مورد نظر برای تبلیغ برند خود صحبت کنید باید صفحه او را از لحاظ آماری بررسی کنید و از واقعی بودن فالوورهای او مطمئن شوید؛ حالا چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ ساده ترین راه بررسی تعداد فالوورها با تعداد لایک ها می باشد.

به صورت کلی حدود 10 الی 16 درصد از فالوورها پست های یک پیج را لایک می کنند؛ بر همین اساس ما می توانیم فیک یا واقعی بودن آن ها را تشخیص دهیم. برای مثال فرض کنید پیجی 200 هزار فالوور دارد، ما توقع داریم که پست های این پیج حداقل 20 هزار لایک بخورد.

اما اگر لایک ها را بررسی کنیم و ببینیم که مثلا فقط 200 نفر پست ها را لایک کرده اند کاملا مطمئن می شویم که فالوورهای این پیج فیک هستند و تبلیغات ما توسط آن شخص هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت و قطع به یقیین موجب ضررمان می شود.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روزها علاوه بر خرید فالوور فیک، امکان خرید لایک برای پست، ویو برای استوری و حتی ویو لایو نیز وجود دارد و تشخیص فیک یا واقعی بودن فالوورها بسیار سخت شده است، با این حال باز هم راهی برای تشخیص ما وجود دارد.

آن راه هم آنالیز و بررسی فالوورهای پیج است. فالوورهای فیک معمولا اسم های عجیب و غریب دارند و اکثرا بدون عکس پروفایل هستند؛ اگر تعداد زیادی از فالوورهای یک پیج این گونه باشند یعنی فیک هستند و نباید تبلیغ خود را به آن ها بسپارید.

تخصصی بودن

در نهایت مهم ترین شاخص برای انتخاب یک اینفلوئنسر، مرتبط بودن با حوزه فعالیت شما و همچنین تخصصی بودن فعالیت او می باشد. منظورمان از تخصصی بودن این است که فرد موردنظر در یک زمینه مشخص و به صورت هدفمند فعالیت کند.

زمانی که یک شخص درباره یک موضوع خاص فعالیت کند مخاطبانش به صورت هدفمند افزایش پیدا می کند، یعنی تنها کسانی او را دنبال می کند که به آن موضوع علاقه داشته باشند. بنابراین مخاطبینی که شما می خواهید جذب کنید همگی در یک پیج جمع شده اند و تبلیغ شما اثرگذار خواهد بود.

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
چطور با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنیم؟

چطور با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنیم؟

فرض کنیم که پس از جست و جوی فراوان، اینفلوئنسر مورد نظرتان را پیدا کرده اید و می خواهید با او در تماس باشید تا درباره تبلیغ پیج و معرفی محصول، صحبت کنید. چطور می توان این کار را انجام داد تا به بهترین نتیجه در صحبت تان با او دست پیدا کنید؟

پیش از آنکه بخواهید با یک اینفلوئنسر صحبت کنید باید ابتدا کمی با محتوایی که ارائه می دهد و فعالیت های او آشنا باشید؛ یعنی حداقل یکی دو روز استوری های او را نگاه کنید و پست هایی که قبلا منتشر کرده است را بررسی کنید تا بدانید بهترین راه برای باز کردن سر صحبت با او چیست.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مردم هنگام درخواست تبلیغ انجام می دهند این است که بدون اطلاع قبلی از بلاگر یا اینفلوئنسر مورد نظر به سراغ او می روند و درخواست تبلیغ می کنند؛ در این زمان دو حالت پیش می آید، یا شخص مورد نظر تبلیغات را قبول نمی کند یا قبول می کند ولی شما نتیجه مثبتی نمی گیرید.

بعد از اینکه کمی بیشتر با او آشنا شدید نوبت پیام دادن است. این مرحله هم آداب خاص خود را دارد و نباید همینطور صاف و بی مقدمه سراغ اصل مطلب بروید چون در 90 درصد مواقع پاسخ خوبی از جانب او دریافت نخواهید کرد؛ پس باید چکار کنیم؟

در پیامی که می خواهید به او بفرستید باید به صورت مختصر اما کامل خودتان را معرفی کنید و هدف تان از اینکه می خواهید آن شخص برای تان تبلیغ کند را بیان کنید؛ یعنی پیام تان باید اینطور شروع شود که سلام بنده فلانی هستم و فلان برند خاص را دارم و برای رسیدن به این هدف خاص می خواهم با شما همکاری کنم.

در این حالت اکثر بلاگرها به پیام شما توجه می کنند و احتمال همکاری آن ها با شما بیشتر خواهد بود. اما تصور کنید بدون هیچ معرفی ای بروید به فلان کمدین پیام بدهید که سلام، تبلیغات انجام می دید؟ مسلم است که جواب خیلی خوبی دریافت نخواهید کرد و قطع به یقین او نیز از شما درخواست اطلاعات بیشتر می کند.

البته نکته ای که باید در این مرحله به آن توجه کنید این است که نباید متن خیلی طولانی ای بنویسید چون اینفلوئنسرها عموما زندگی بسیار شلوغی دارند و حجم پیام هایی که در طول روز دریافت می کنند نیز بسیار زیاد است، اگر شما هم یک متن طولانی بنویسید احتمال دیده شدنتان بسیار کم خواهد بود.

خب حالا موضوعی که به وجود می آید این است که چقدر باید هزینه کنید؟ عموما اینفلوئنسرها خودشان به ازای تبلیغاتی که انجام می دهند بر اساس نوع تبلیغ، هزینه متفاوتی دریافت می کنند و خودشان مبلغ مورد نظر را به شما می گویند، اما می توانید خودتان هم یک رقم به آن ها پیشنهاد دهید.

بعد از اینکه با اینفلوئنسر مورد نظر ارتباط گرفتید و مراحل اولیه مانند معرفی و… را پشت سر گذاشتید باید درباره نوع تبلیغی که می خواهید و هدف مورد نظرتان با وی صحبت کرده و دقیقا مشخص کنید که از او چه انتظاری دارید و می خواهید که دقیقا چه کاری برای تان انجام دهد.

اکثر کسانی که تبلیغات پیج اینستاگرام خود را به بلاگرها و… می سپارند بیزنس ها و برندهایی هستند که می خواهند محصولات خود را به فروش برسانند؛ فرض کنیم شما یک برند عطر فروشی هستید و می خواهید مشتری های خود را بیشتر کنید.

یکی از استراتژی هایی که می توانید برای تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید این است که محصول جدید خود را برای بلاگر ارسال کنید و بگویید که او آن را به گونه ای معرفی کند که انگار آن را از شما خریده است و بسیار راضی بوده و به دیگران نیز پیشنهاد می کند از شما خرید کنند.

این روش معمولا هزینه بیشتری دارد چون بلاگر باید وقت بگذارد و یک فیلم از خودش در حین معرفی محصول شما ضبط کرده و به اشتراک بگذارد، در عین حال اثربخشی این نوع تبلیغ از سایر روش ها مثل منتشر کردن یک بنر خالی بیشتر می باشد چون مردم به بلاگرها و اینفلوئنسرها اعتماد زیادی دارند.

در نهایت آخرین نکته ای که هنگام ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها باید مد نظر داشته باشید این است که در این مسیر باید صبور باشید. معمولا به دلیل مشغله های بسیاری که این افراد دارند ممکن است پیام های شما را دیر به دیر جواب بدهند و پروسه انجام دادن تبلیغات کمی طولانی شود.

مواردی که باید با مجری تبلیغات در میان بگذارید

بعد از پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب نوبت به مذاکره و صحبت کردن با او می رسد؛ از آنجایی که او قرار است به عنوان سفیر برند شما عمل کند و مسئولیت معرفی را بر عهده دارد، لازم است که پیش از تبلیغ نکاتی را با او در میان بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اولین موردی که باید با او مطرح کنید هزینه و قیمت پیشنهادی است. اگر احساس کردید که قیمت گفته شده نسبت به کاری که او می خواهد برای تان انجام دهد بیش از حد است، بهتر است با او صحبت کنید و سعی کنید تا حد امکان قیمت را کاهش دهید.

دومین موضوعی که باید مطرح کنید، زمان قرار گیری تبلیغ شما در پیج است. تبلیغات هم مانند هر چیز دیگری یک زمان خاص دارد که در آن بهترین نتیجه را خواهید گرفت؛ این زمان را باید از خود اینفلوئنسر بپرسید چون هر فردی طبق تجربه می داند که در چه زمان هایی مخاطبانش فعال تر هستند.

علاوه بر زمان منتشر کردن تبلیغ، مدت زمانی که تبلیغ تان روی آن صفحه قرار می گیرد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بدیهی است که هر چه این مدت بیشتر باشد، افراد بیشتری آن را می بینند و به سمت شما جذب می شوند.

 البته این نکته را نیز باید در ذهن داشته باشید که مدت زمان بیشتر، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

سومین موردی که باید با صاحب پیج مطرح کنید، تعداد محتواهایی است که او به صورت روزانه منتشر می کند. اگر تعداد استوری ها یا پست های او خیلی زیاد باشد، احتمال دیده شدن تبلیغ شما بسیار کم خواهد بود؛ بنابراین می توانید با صحبت در این باره، از وقوع مشکل جلوگیری کنید.

پس از انجام تبلیغات در اینستاگرام ممکن است از بازخوردی که دریافت کرده اید و همچنین رفتار و منش اینفلوئنسر رضایت بسیار زیادی داشته باشید و بخواهید که در آینده ای نزدیک دوباره با او همکاری کنید. به این منظور می توانید قبل از تبلیغ درباره شرایط همکاری بلند مدت در صورت رضایت نیز با او صحبت کنید.

در نهایت یکی از قابلیت هایی که اینفلوئنسر می تواند برای تبلیغ شما از آن استفاده کند، قرار دادن لینک سایت یا صفحه شما است. فرض کنیم اینفلوئنسر دارد محصول جدیدی که شما آورده اید را معرفی می کند؛ اگر لینک سایت شما نیز همان لحظه جلوی چشم مخاطب باشد، احتمال خریدش از شما بالا خواهد بود.

2. دومین روش تبلیغات در اینستاگرام: اینستاگرام اسپانسرشیپ

تا اینجا گفتیم که برای افزایش مشتری و مخاطبان خود می توانید از افراد فعال در اینستا استفاده کنید و کار تبلیغات خود را به آن ها بسپارید تا سفیر برند شما شوند و آن را به دنبال کنندگان شان معرفی کنند. دومین روشی که برای پیشرفت پیج تان می توانید به کار بگیرید استفاده از قابلیت اسپانسرشیپ است.

روش های مختلفی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد که هرکدام با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند نسبت به سایر روش ها برای شما نتیجه بهتری داشته باشند، بنابراین لازم است که پیش از انتخاب، درباره تمامی آن ها اطلاعات داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام نسبت به سایر روش ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و علت آن نیز نحوه پرداخت هزینه و قیمت نسبتا بالای آن می باشد. از آن جایی که در این نوع تبلیغ، خود اینستاگرام اسپانسر شما می شود بایستی هزینه تبلیغ را به صورت ارزی به این پلتفرم پرداخت کنید.

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام چیست؟

در این روش شما بر اساس هدفی که در ذهن دارید می توانید یک سری فیلترها و گزینه های مشخص را برای تبلیغ خود انتخاب کنید تا اینستاگرام بر اساس آن ها، برند شما را به مخاطبان مورد نظر نشان دهد. از آن جایی که اعمال فیلترهای مورد نظر به دست خود شماست، این نوع تبلیغ نسبت به سایر روش ها موثرتر می باشد.

زمانی که تبلیغ را به یک شرکت تبلیغ کننده و یا یک اینفلوئنسر می سپارید، کنترل دقیقی روی مخاطبانی که تبلیغ را مشاهده می کنند ندارید؛ در حالی که در تبلیغ اسپانسری اینستاگرام خودتان می توانید مشخص کنید دقیقا تبلیغ به چه کسانی و در چه گروهی نمایش داده شود.

برای مثال می توانید مشخص کنید که که مخاطبان هدف تان از چه رنج سنی ای باشند، در کدام شهر یا استان قرار داشته باشند و حتی می توانید بر اساس نوع دستگاهی که با آن وارد اینستاگرام می شوند نیز تبلیغ تان را شخصی سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و زودتر به هدف مورد نظرتان برسید.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نوع تبلیغ تنها برای اکانت های بیزینسی قابل استفاده است، بنابراین اگر هنوز حالت اکانت شما به صورت personal است، باید آن را به بیزینس تغییر دهید تا اینستاگرام را به عنوان اسپانسر و حمایتگر کسب و کار خود انتخاب کنید.

مزایای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

اولین و مهم ترین مزیت این نوع تبلیغ، قطعی بودن و اثرگذاری مثبت آن می باشد. زمانی که شما تبلیغات خود را به پیج های فعال می سپارید با وجود مزیت بسیار زیادی که دارند اما باز هم نمی توانند به شما تضمین قطعی و 100 درصدی بدهند که حتما تعداد فالوور یا مشتری مورد نظر را دریافت می کنید.

در حالی که در این روش، پلتفرم اینستاگرام خودش به صورت دقیق روند تبلیغ شما را بررسی می کند و از آن جایی که خود اینستا با فالوورهای فیک و غیرواقعی مشکل دارد، می توانید مطمئن باشید که افرادی که از این طریق با شما آشنا شده اند، کاملا واقعی هستند و فالوور فیک نیستند.

دومین مزیت این روش، هدفمند بودن آن است. همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، شما خودتان با استفاده از گزینه های موجود، مخاطبان هدف تان را مشخص می کنید؛ بنابراین تنها افرادی که واقعا به پیج شما علاقمند هستند، به سراغ تان می آیند.

یکی دیگر از نقاط قوتی که تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام دارد، امکان تعیین زمان برای نشان دادن تبلیغ به کاربران می باشد. به صورت کلی باید تبلیغات در زمان هایی انجام شود که بیشتر مردم در اینستاگرام هستند و تبلیغ شما به دفعات دیده می شود.

هزینه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چقدر است؟

به صورت کلی نمی توان رقم مشخصی را برای میزان هزینه این نوع تبلیغ مشخص کرد چون هزینه آن به موارد گوناگون و مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت این نوع تبلیغ، فیلترهایی است که مشخص می کنید؛ بدیهی است که هرچه تعداد فیلترها بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر می رود.

با این وجود باید حداقل چند میلیونی برای انجام این تبلیغ در نظر داشته باشید. البته در حالت کلی این نوع تبلیغ قیمت چندان بالایی ندارد و میانگین 20 دلار است؛ اما از آنجایی که ما باید این هزینه دلاری را به تومان تبدیل کنیم و از پرداخت کنیم، کمی هزینه برای مان بالا می رود.

تبلیغات اسپانسری در کجا نمایش داده می شوند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مردم به وجود می آید این است که تبلیغ اسپانسری کسب و کار ما دقیقا در کدام قسمت از اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود تا کاربران مورد نظرمان آن را ببینند؟ به صورت کلی در تبلیغ اسپانسری ما یکی از پست های پیج مان را انتخاب کرده و آن را پروموت می کنیم.

اینستاگرام نیز این پست پروموت شده را در صفحه feed یا همان home کاربران قرار می دهد. نکته جالبی که وجود دارد این است که به صورت کلی در صفحه feed ما، تنها پست های افرادی که فالو کرده ایم وجود دارد؛ ممکن است فردی پیج ما را فالو نکرده باشد، پس چطور پست پروموت شده مان را می بیند؟

این موضوع خودش یکی از نقطه قوت های این نوع تبلیغ اینستاگرامی نسبت به سایر تبلیغ ها می باشد. در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، پست هایی که به عنوان نماینده پیج انتخاب می کنید در صفحه فید مخاطبان هدف تان نمایش داده می شوند حتی اگر این افراد پیج شما را فالو نکرده باشند.

در واقع یکی از علت های اثربخشی بسیار بیشتر این روش نسبت به سایر راه های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی، همین موضوع است. علاوه بر آن، ممکن است تعداد بسیار زیادی از مخاطبان به محتوای تبلیغاتی علاقه نشان دهند و کلیک کرده و وارد پیج شما شوند؛ این موضوع باعث بالا رفتن نرخ تعامل با پیج شما نیز خواهد شد.

تبلیغات در اینستاگرام,تبلیغ در اینستاگرام,هزینه تبلیغ در اینستاگرام
روش انجام تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

روش انجام تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، اولین شرط برای استفاده از این روش، بیزنس بودن اکانت تان است. بنابراین ابتدا باید حالت پیج خود را تغییر دهید. دومین شرطی که وجود دارد متصل بودن پیج اینستاگرام به اکانت فیسبوک است.

پس در قدم دوم باید یک اکانت فیسبوک بسازید و آن را به پیج اینستاگرامی خود متصل کنید. برای وصل کردن پیج خود به اکانت فیس بوک باید وارد تنظیمات فیس بوک خود شوید و گزینه Instagram ads را انتخاب کرده و سپس روی add کلیک کنید.

در این مرحله صفحه ای باز می شود که در آن باید اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام تان را وارد کرده و سپس گزینه confirm را انتخاب کنید تا اکانت های تان به یکدیگر متصل شوند و بتوانید از طریق فیس بوک، تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را برای پیج خود فعال کنید.

متاسفانه از این مرحله به بعد را نمی توانید به تنهایی انجام دهید چون قابلیت پروموت کردن پست ها برای کاربران ایرانی برداشته شده است و حتی اگر بخواهید تمامی مراحل را ادامه دهید، در نهایت به مرحله ای می رسید که باید کشور خود را انتخاب کنید اما در بین کشورها، ایران وجود ندارد.

اما با این حال هنوز هم راهی برای استفاده از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام وجود دارد و آن هم همکاری با شرکت های ثالث است. راه دومی که وجود دارد نیز این است که از یکی از دوستان یا آشنایانتان که در خارج از کشور هستند درخواست کنید تا تبلیغ را برای تان انجام دهند.

3. روش سوم، تبلیغ در پیج های محبوب

یکی دیگر از روش هایی که برای افزایش مشتری ها و دیده شدن کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام وجود دارد، تبلیغ در پیج های محبوب و مشهور است. ممکن است در نگاه اول تصور کنید که این نوع تبلیغ مانند اینفلوئنسر مارکتینگ است اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد.

محتواهایی که اینفلوئنسرها تولید می کنند، مختص خودشان است یعنی عمدتا تصاویر یا ویدئوهایی از خودشان تهیه کرده و پست می کنند و به همین دلیل هم به آن ها اینفلوئنسر گفته می شود؛ در حالی که تمامی پیج هایی که در اینستاگرام وجود دارند به این شیوه عمل نمی کنند.

پیج های بسیاری در این پلتفرم وجود دارند که در زمینه های مختلفی از جمله اخبار گرفته تا شعر، فعالیت می کنند و پست هایی با مضمون های متفاوت و متنوع را منتشر می کنند. چنین پیج هایی عموما از تصاویر و ویدئوهای آماده استفاده می کنند و معمولا فالوورهای بسیار زیادی نیز دارند.

معمولا پیج های این چنینی به صورت تخصصی روی یک موضوع فعالیت نمی کنند و افراد مختلف از هر سن و جنسیتی آن ها را دنبال می کنند؛ به همین دلیل امکان دیده شدن شما در چنین پیج هایی بسیار بالا خواهد بود، البته در این موارد هم باز باید پیج هایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که محتوای مرتبطی با کسب و کار شما داشته باشند.

معمولا پیج هایی که اینفلوئنسر نیستند و به صورت عمومی فعالیت می کنند، روش متفاوتی برای تبلیغات در پیش می گیرند؛ تبلیغ در این پیج ها عموما به صورت انتشار محتوای آماده شده انجام می شود، یعنی شما خودتان یک محتوای آماده، مثلا یک طرح گرافیکی را آماده می کنید و به آن ها تحویل می دهید.

در حالی که در روش اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوا توسط فرد اینفلوئنسر تهیه و منتشر می شد که البته زحمت بیشتر و بالطبع هزینه بالاتری نیز داشت. بنابراین اگر به تازگی شروع به فعالیت در اینستاگرام کرده اید و می خواهید آرام آرام پیشرفت کنید، می توانید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید.

اقدامات مهم قبل از تبلیغات در اینستاگرام

همه ما پیش از انجام هرکاری یک سری برنامه ریزی ها انجام می دهیم و موارد لازم را آماده می کنیم تا به کار اصلی مان بپردازیم؛ تبلیغات در اینستاگرام نیز از این قائده مستنثی نیست و پیش از شروع به انجام آن باید یک سری پیش نیازها را فراهم کرد.

سر و سامان دادن قسمت Bio

همه ما زمانی که وارد یک پیج می شویم، چه بخواهیم خرید آنلاین کنیم و چه به هدف سرگرمی وارد آن شده باشیم، اولین چیزی که می بینیم و به آن توجه می کنیم قسمت bio پیج است. مخاطبان مورد نظر شما نیز هنگام ورود به پیج شما ابتدا به این قسمت توجه می کنند.

به عبارت دیگر bio شما، سفیر کسب و کار شما و پیج شماست و اولین جایی است که شما می توانید برای جذب مشتری و مخاطب از آن بهره ببرید؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که در این قسمت خودتان را به صورت کوتاه اما جذاب معرفی کنید و مخاطب را کنجکاو کنید تا به پست های تان نیز سری بزند.

منظور ما از bio تنها آن کادر توضیحات کوتاهی که زیر اسم تان قرار دارد نیست، بلکه عکس پروفایل، آدرس، نحوه برقراری ارتباط با شما و نام کاربری تان نیز از جمله مواردی هستند که از اهمیت بسیاری برخوردارند و باید در انتخاب آن ها بسیار توجه کنید.

اگر یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام دارید و می خواهید محصولاتی را به فروش برسانید، بهتر است یک لوگوی مخصوص برای خود داشته باشید و همان لوگو را به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. اگر فروشگاه تان سایت دارد بهتر است حتما آدرس سایت را نیز در این قسمت قرار دهید.

کپشن نویسی مناسب

پیش از انجام تبلیغ در اینستاگرام باید ابتدا چندین پست خوب و باکیفیت در پیج تان قرار داده باشید تا زمانی که مخاطبان وارد صفحه تان می شوند، توجه شان جلب شود و بخواهند گشتی در پیج تان بزنند و سایر پست ها را نیز ببینند؛ یکی از عواملی که باعث باکیفیت تر شدن پست ها می شود، کپشن است.

در این قسمت می توانید توجه مخاطب را به محصول خود جلب کنید، از ویژگی های ظاهری محصول بنویسید و به صورت کلی درباره آن توضیح دهید. کپشن نویسی خصوصا برای آنلاین شاپ ها اهمیت بسیار زیادی دارد چون اکثر مردم زمانی که یک محصول را می بینند ابتدا به کپشن پست مراجعه می کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آن پیدا کنند.

داشتن حداقل چند پست

همانطور که گفتیم پیش از انجام تبلیغات در اینستاگرام باید محتوای بصری پیج تان را دلنشین و جذاب کنید تا بتوانید به هدف خود برسید؛ علاوه بر کیفیت، تعداد پست ها نیز یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشرفت و ارتقای پیج شما می باشد.

بهتر است پیش از آن که اقدام به انجام تبلیغات کنید، تعداد پست های تان را به حد قابل قبولی برسانید تا مشتری ها را فراری نکنید! رقم دقیق و مشخصی برای پست ها وجود ندارد اما بهتر است حداقل 30 پست داشته باشید تا زمانی که شخصی برای اولین بار وارد پیج شد، بتواند به شما اعتماد کند.

توجه به هایلایت استوری ها

یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام دارد قابلیت استوری و هایلایت استوری است. در این قسمت ها می توانید محتواهای جذابی منتشر کنید و با فالوورها و مخاطبان تان صحبت کنید؛ مسابقه برگزار کنید و حتی از آن ها بپرسید که کدام یک از محصولات تان را بیشتر دوست داشته اند تا دوباره موجود کنید.

فعالیت های این چنینی باعث می شود که نرخ تعامل شما با فالوورهای تان بیشتر شود و خودش یکی از نقاط قوت شما هنگام انجام تبلیغات در اینستاگرام است. اگر فروشنده هستید، می توانید یک یا چند هایلایت استوری درباره رضایت مشتری نیز داشته باشید تا مطمئن بودن خود را به مخاطب ثابت کنید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام از نظر نحوه انجام و قیمت

تا اینجا درباره روش های تبلیغاتی مختلف در اینستاگرام صحبت کردیم، اما علاوه بر مواردی که ذکر کردیم؛ روش های مختلفی برای تبلیغ در یک پیج به خصوص نیز وجود دارد. به عبارت دیگر شما ابتدا یکی از تبلیغات ذکر شده را انتخاب می کنید، اما در ادامه باز هم باید نوع تبلیغی که می خواهید را مشخص کنید.

فرض کنیم تصمیم گرفته اید که تبلیغ خود را به یک اینفلوئنسر بسپارید، حالا اینفلوئنسر مورد نظر راه های مختلفی برای انجام دادن تبلیغ برای شما دارد، می تواند محتوای آماده یا همان بنر تبلیغاتی شما را پست کند، آن را استوری کند و یا یک ویدئو از خودش در حین معرفی شما گرفته و پست یا استوری کند.

تبلیغ در استوری

معمولا این نوع روش تاثیرگذاری بسیار بیشتری دارد. افراد در اینستاگرام معمولا ابتدا استوری ها را چک می کنند و متن های روی آن ها را می خوانند در حالی که پست ها در صفحه فید گم می شوند و چندان مورد توجه قرار نمی گیرند.

اکثر پیج ها نیز تبلیغات را به صورت استوری انجام می دهند چون هم راحت تر است و هم بینندگان بیشتری دارد. البته همین تبلیغ در استوری نیز با توجه به فردی که می خواهد برای تان تبلیغ کند نیز متفاوت خواهد بود؛ می دانیم که استوری حداکثر 24 ساعت باقی می ماند.

پیج های مختلف بر اساس مدت زمانی که تبلیغ شما را استوری می کنند تعرفه متفاوتی درخواست می کنند؛ بدیهی است که هرچقدر مدت زمان بیشتری مد نظر داشته باشید هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

تبلیغ با استفاده از پست کردن عکس

معمولا تبلیغاتی که به صورت پست انجام می شوند هزینه بالاتری نسبت به استوری دارند؛ چون فرد یا پیج تبلیغ کننده معرفی محصول یا خدمات شما را به صورت مستقیم در پیجش قرار می دهد و در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار می گیرد و بالطبع مشتری های بیشتری نیز به سمت شما روانه می کند.

عکسی که می خواهید پست کنید می تواند یک عکس گرافیکی به صورت یک بنر تبلیغاتی باشد و یا عکسی از محصول شما؛ البته تجربه نشان داده که تصاویر واقعی از محصول مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم از این روش استفاده کنید.

تبلیغات با پست کردن ویدئو

همانطور که می توانید برای انجام تبلیغات در اینستاگرام از تصاویر و عکس استفاده کنید؛ به همان میزان نیز می توانید از ویدئو برای معرفی محصول تان بهره ببرید. یکی از مزیت های ویدئو نسبت به عکس این است که می توان به صورت کامل، پیج مورد نظر را در آن معرفی کرد.

این ویدئو می تواند فیلمی از خود شما در حین معرفی محصولات یا خدمات تان باشد و هم می تواند میکسی از کالاهایی که دارید به همراه یک پس زمینه جذاب و خیره کننده باشد؛ تمام اینها به علاقه خودتان و همچنین میزان بودجه ای که در اختیار دارید، بستگی دارد.

انواع کمپین های تبلیغاتی

امروز کمپین‌ های بسیاری در اینستاگرام راه‌ اندازی می‌ شوند که هر یک از آن‌ ها برای اهداف خاصی هستند. اگر قصد راه‌ اندازی کمپین را داشته باشید باید اول با تمامی آن‌ ها آشنا شوید و سپس با توجه به هدفی که دارید، از کمپین مد نظر استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم که شیوه اجرای هر یک از کمپین های تبلیغ در اینستاگرام متفاوت است. حال برخی از مهم‌ ترین و مشهورترین کمپین‌ های اینستاگرام شامل:

کمپین های آگاهی از برندها

همان‌ طور که از اسم این کمپین‌ ها مشخص است برای معرفی برندهای جدید هستند. به‌ عنوان مثال اگر شما برند جدیدی را در اینستاگرام راه‌ اندازی کرده‌ اید؛ با کمک از این کمپین می‌ تواند آن را به بقیه افراد معرفی کنید.

کمپین های مسابقاتی

شاید مشاهده کرده باشید که افراد مشهور مثل بلاگرها و اینفلوئنسرها با برگزاری مسابقات شما را به چالش کشیده باشند. این مسابقاتی که برگزار می‌ شوند جزء دسته کمپین‌ های مسابقاتی هستند که با کمک آن هم بازدید پیج را زیاد می کنند و هم محصولات خود را به بقیه افراد معرفی می نمایند.

کمپین های فروش محصولات و تبلیغ

یکی دیگر از کمپین‌ های پرطرفدار تبلیغ در اینستاگرام، کمپین‌ های فروش محصولات می‌ باشد. آن‌ ها به گونه ای عمل می‌ کنند که افراد و فالوورها با گذاشتن کامنت، لایک، سیو و غیره یک کد تخفیف در ازای خرید محصولات پیج شما دریافت می‌ کنند. این کار باعث ترغیب افراد شده و در نتیجه فروش هم افزایش می‌ یابد و محصولات هم دیده می‌ شوند‌.

کمپین های معرفی محصول

با کمک کمپین‌ های معرفی محصول می‌ توان کالاها و اجناس جدید را به بقیه افراد معرفی کرد. همچنین شما می‌ توانید مخاطبان خود را در این کمپین شناسایی کنید.

کمپین های تولید محتوا توسط مخاطبان

شاید زیاد مشاهده کرده باشید که پیج ها و حساب‌ هایی که در اینستاگرام نسبتاً مشهور هستند با به‌ اشتراک‌ گذاری یک عکس یا فیش واریزی، رضایت کاربران را نشان داده و همچین اعتماد افراد جدید را جلب می کنند.  آن‌ ها با کمک کمپین‌ های تولید محتوا توسط مخاطبان به افراد ثابت می‌ کنند که فیک نیستند و  فروش واقعی دارند‌.

نحوه حذف تبلیغات در اینستاگرام

اگر شما هم جز کاربران فعال اینستاگرام هستید حتما در صفحه اصلی اینستاگرام پست‌ های تبلیغاتی به شما نمایش داده می شوند و با مرور زمان پست‌ های تبلیغاتی برای شما بسیار آزار دهنده خواهند شد. در این مقاله ما به شما می ‌گوییم که چگونه پست‌ های تبلیغاتی را در اینستاگرام پاک کنید.

این راهکار به ‌طور انحصاری برای پست تبلیغاتی انجام می‌ شود که برای حذف هر پست تبلیغاتی از این روش استفاده می کنند. در مدت‌ زمان کمی با انجام این راهکار تبلیغی به شما نمایش داده نمی‌ شود.

چگونه تبلیغات اینستاگرام را ببندیم؟

پیش‌ از این‌ که شما را با روش‌ های حذف تبلیغات در اینستاگرام آشنا کنیم باید بدانید که بستن تبلیغات اینستاگرامی همان حذف کردن آن ‌ها می ‌باشد، بنابراین با طی مراحل زیر می‌ توانید تبلیغات خود را به‌ صورت کامل ببندید، چرا که هیچ روش دیگری به‌ جز راهکارهای گفته‌ شده زیر برای بستن تبلیغات اینستاگرام وجود ندارد.

حذف تبلیغات اینستاگرام از طریق روش اول

برای حذف تبلیغات اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

در مرحله اول باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و وارد صفحه‌ اصلیHome  شوید پ در بخش اصلی برنامه اینستاگرام پست ‌هایی منتشر شده را بررسی کنید، هنگامی ‌که با اولین پست تبلیغاتی مواجه شدید بر روی آیکون سه نقطه ای که در کنار آن قرار گرفته‌ کلیک کنید.

در مرحله بعدی با منویی مواجه می‌ شوید که باید گزینه پنهان کردن یا  همان Hide را انتخاب نمایید تا منوی دیگری به شما نشان داده شود. در این منو سه گزینه پیش روی شما قرار دارد که شامل موارد زیر می شود:

It’s not relevant تبلیغ انتشار یافته به‌ هیچ‌ عنوان مرتبط نمی ‌باشد، I see it too often تبلیغ منتشر شده بیشتر از حد معمول برای من نشان داده می‌ شود، It’s inappropriate تبلیغاتی که منتشر شده اند از محتویات نامناسبی برخوردار هستند.

با انجام مراحل گفته‌ شده تبلیغ سریعا برای شما حذف می ‌شود، سپس  پیغامی را برای ارسال می ‌کند که از شما برای گزارش ‌مشکل تشکر می کند.

حذف تبلیغات اینستاگرام از طریق روش دوم

توجه داشته باشید که در روش دوم نیز پاک کردن تبلیغات اینستاگرام به‌ صورت همیشگی انجام نمی‌ گیرد، یعنی فقط تعداد تبلیغات کم می شود. برای انجام این روش باید مراحل زیر را انجام دهید.

در قدم اول وارد پروفایل خود شوید و بر روی آیکون سه خطی کلیک کرده تا به منو دسترسی پیدا کنید، بر روی آیکون چرخ ‌دنده در واقع همان قسمت تنظیمات اینستاگرام ضربه بزنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود که در این مرحله باید بر روی گزینه Ads کلیک نمایید.

اکنون با صفحه‌ دیگری مواجه می ‌شوید که باید بر روی Ad Topic Preferences کلیک کنید که به معنای تبلیغات ترجیحی اینستاگرام می باشد. هر چهار گزینه ای که در مرحله بعد مشاهده می شود را انتخاب کرده بر روی گزینه Save کلیک کنید، در نهایت با طی مراحل گفته‌ شده می ‌توانید به حذف تبلیغات اینستاگرام بپردازید.

سخن آخر

این روزها بازار تبلیغات گسترده در اینستاگرام بسیار گرم شده است و گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و نتیجه مورد نظرتان را بگیرید باید در انتخاب روش مورد نظرتان برای تبلیغ وسواس بسیاری خرج دهید و از افراد مختلف پرس و جو کنید تا خدای نکرده، سرتان کلاه نرود.

برای تبلیغات در اینستاگرام روی عکس کلیک کن
برای تبلیغات در اینستاگرام روی عکس کلیک کن

برای تبلیغات اینستاگرام و طراحی کمپین تبلیغاتی مناسب با کسب و کار خود روی عکس بالا کلیک کن و از کد تخفیف Bestfarsi استفاده کن

2 روش کاربردی برای تبلیغات در اینستاگرام

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟ تبلیغات امروزه به روش های مدرن و بسیار جالبی انجام می شوند، شبکه های اجتماعی مختلف هر کدام به نوعی بستری برای انجام تبلیغات…

بیشتر بخوانید

14 راهکار تبلیغات در اینستاگرام

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟ امروزه روش های مختلفی برای توسعه برند و دیده شدن وجود دارد که یکی از تاثیرگذارترین آن ها، تبلیغات در اینستاگرام است. این پلتفرم…

بیشتر بخوانید

رسانه های کاربردی در تبلیغ اینستاگرام

بهترین روش ها برای تبلیغات در اینستاگرام کدامند؟ در دنیای مدرن امروزی راه های بسیار زیادی برای معرفی یک کسب و کار و رونق بخشیدن به آن وجود دارد. برخلاف…

بیشتر بخوانید

چگونه تبلیغات اینستاگرام را حذف کنیم؟

آموزش حذف تبلیغات اینستاگرام چند سالی است که اینستاگرام بخش جدانشدنی زندگی ما شده و در گوشی همه مردم از پیر و جوان گرفته تا نوجوان ها، وجود دارد. همه…

بیشتر بخوانید

نحوه تبلیغات موثر در اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات در اینستاگرام نیز مانند هر کار دیگری یک سری اصول و نکات دارد که اگر رعایت نشود و به درستی انجام نشود، نتیجه خیلی خوبی نخواهد داشت. این روزها…

بیشتر بخوانید

راهنمای تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به اکسپلور

همانطور که همه ما می دانیم در چند ساله اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا کسب و کارهای مجازی بیشتر خود را نشان دادند. از این  رو با توجه به…

بیشتر بخوانید
دکمه بازگشت به بالا