تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در چند سال اخیر، کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف به وجود آمده اند و افراد مختلف از نوجوان ها گرفته تا افراد بالغ تر؛ به صورت اینترنتی در حال کسب درآمد هستند. در میان تمامی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد.

سال های اولی که پلتفرم اینستاگرام ساخته شده بود، بیشتر به عنوان محلی برای سرگرمی به آن دیده می شد اما رفته رفته با بیشتر شدن مخاطبان آن، فروشگاه های اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشتند و اکنون به یکی از مهم ترین و در دسترس ترین بسترها برای خرید و فروش آنلاین، تبدیل شده است.

بیشتر شدن مخاطبان و کاربران اینستاگرام یک سری مزیت ها داشته است، برای مثال هرچه قدر مخاطب بیشتر باشد، مشتری های یک کسب و کار نیز بیشتر خواهد بود؛ با این حال علاوه بر بیشتر شدن تعداد مشتری های بالقوه، کسب و کارهای فعال در اینستاگرام نیز به وفور زیاد شده اند.

در این حالت رقابت تنگانگی بین این آنلاین شاپ ها شکل گرفته است و موجب شده است که هرکدام به نوعی به دنبال بالا بردن میزان فروش خود و جذب مشتری باشند؛ حال سوالی که پیش می آید این است که چطور می توان به چنین چیزی دست پیدا کرد و میزان فروش را بالا برد؟

پاسخ این سوال تنها یک کلمه است: تبلیغات! زمانی که کمی با دقت به اطرافمان نگاه کنیم متوجه می شویم که زندگی روزمره ما نیز سرشار از تبلیغات است، از بیلبورد های نصب شده در سطح شهر گرفته تا پیامک های تبلیغاتی ای که به طور روزانه دریافت می کنیم؛ همه و همه برای جذب مشتری هستند.

همانطور که اشاره کردیم رقابت میان فروشگاه های اینترنتی بسیار تنگاتنگ است و هرکدام به دنبال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند، ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از تبلیغ در اینستاگرام می باشد. در واقع می توانیم اینطور بگوییم که با استفاده از این روش راه صد ساله را یک شبه طی می کنید.

تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای بیزنس ها، بلکه برای فرد یا شرکتی که کار تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات را انجام می دهد نیز منفعت زیادی دارد. برای مثال اگر کمی اخبار مربوط به اینفلوئنسرها یا بلاگرهای اینستاگرامی را دنبال کنید متوجه می شوید که افراد بسیاری در حال کسب درآمد از آن هستند.

در این مطلب می خواهیم به صورت جامع و کامل درباره تبلیغات در اینستاگرام، انواع آن و مزایایی که دارد صحبت کنیم. فرقی نمی کند شما می خواهید از این روش برای ارتقای بیزنس خود استفاده کنید یا به عنوان یک فرد تبلیغ کننده، درآمد کسب کنید؛ در هر دو حالت این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

چرا به تبلیغات در اینستاگرام نیاز داریم؟

احتمالا با توجه به توضیحاتی که تا اینجا داده ایم خودتان پاسخ این سوال را می دانید؛ با این حال باز هم دلایلی که باید حتما استفاده از تبلیغات را در لیست برنامه های خود بگنجانید، برایتان شرح می دهیم. اولین و بدیهی ترین دلیل، اثر بخشی سریع این روش می باشد.

  • نتیجه گیری سریع

به صورت کلی پیشرفت پیج و جذب مخاطبان زیاد به روش عادی، به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد داشت، علاوه بر آن باید پشتکار و اراده زیادی نیز داشته باشید تا بتوانید به صورت مداوم در این پلتفرم فعالیت کنید و محتوا تولید کنید تا مخاطبان علاقمند را به پیج خود جذب کنید.

بنابراین تبلیغات در اینستاگرام مانند یک راه میانبر است که شخص را زودتر و با زحمت کمتری به هدف مورد نظرش می رساند؛ البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اثربخشی خوب و نتیجه گرفتن از تبلیغات، باز هم باید محتواهای خوب و ارزشمندی به مخاطبان خود ارائه دهید.

برای مثال اگر شما یک پیج برای فروش محصولات آرایشی دارید، برای اینکه مشتری های خود را بیشتر کنید نباید تنها به تبلیغات اکتفا کنید؛ بلکه باید نحوه عکس گذاری، کپشن نویسی و حتی هشتگ زدن خود را تغییر دهید و به نوعی پیجتان را بکوبید و از نو بسازید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

  • همه گیر بودن

هدف بسیاری از ما این است که مخاطبان پیجمان را بیشتر کنیم و بتوانیم بیشتر از قبل دیده شویم، مگر نه؟ زمانی که فرد یا شرکتی مسئولیت معرفی کسب و کار ما را بر عهده بگیرد و آن را به شیوه مخصوص خودش معرفی کند؛ بسیاری از افراد آن تبلیغ را می بینند.

گاهی اوقات ممکن است فردی از پیج شما بازدید کند و از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید خوشش بیاید و برای مثال یکی از پست های تان را برای دوستش بفرستد؛ به همین ترتیب این فرایند ارسال پست ها برای همدیگر بین افراد مختلف ادامه پیدا می کند و افراد بیشتری شما را خواهند شناخت.

یکی از خوبی های تبلیغات در اینستاگرام این است که تقریبا اکثر مردم از نوجوان ها گرفته تا افراد مسن تر، از این پلتفرم به صورت روزانه استفاده می کنند و احتمال دیده شدن شما در آن بسیار بالا خواهد بود و طیف وسیعی از مخاطبان را می توانید تحت تاثیر بگذارید.

  • اثربخشی بالا

تبلیغ در اینستاگرام به صورت بصری و تصویری انجام می شود، یعنی جذابیت بسیار بیشتری برای مخاطبان دارد و بالطبع اثربخشی بیشتری نیز خواهد داشت. این نوع تبلیغ را با پیام های تبلیغاتی ای که به صورت روزانه دریافت می کنیم مقایسه کنید.

بسیاری از ما پیام های تبلیغاتی ای که دریافت می کنیم را نخوانده حذف می کنیم در حالی که وقتی خودمان در اینستاگرام می چرخیم، تبلیغ های بسیار زیادی را می بینیم که توجهمان را جلب می کنند و حتی ممکن است به خرید از آن پیج نیز ختم شود.

  • مقرون به صرفه بودن

وقتی صحبت از تبلیغات می شود بسیاری از ما تصور می کنیم که باید رقم های نجومی بپردازیم، البته این تصور تا حدی نیز درست است چون اینفلوئنسرها و بلاگرهای بسیار زیادی وجود دارند که در ازای یک تبلیغ ساده مبالغ بسیار زیادی را طلب می کنند.

اما به عنوان یک کسب و کار نوپا نیازی نیست که به سراغ چنین افراد یا شرکت هایی بروید بلکه می توانید کم کم از پیج هایی که مبالغ بسیار کمتری را می خواهند، درخواست تبلیغ کنید و به مرور زمان با صرف هزینه اندک فالوورهای خود را به صورت هدفمند بالا ببرید و تبدیل به مشتری کنید.

در مقایسه با سایر روش ها مانند چاپ کاغذهای تبلیغاتی و پخش کردن آن ها در سطح شهر، تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کار بسیار راحت و کم هزینه تر می باشد و بدون دردسر شما را چند قدم بیش از پیش به سمت یک بیزنس موفق حرکت می دهد.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

حال که با مزایای تبلیغ در اینستاگرام آشنا شدیم نوبت آن است که به معرفی روش های مختلف آن بپردازیم و ببینیم برای بالا بردن تعداد مخاطبان یک پیج، چه راه هایی وجود دارد و اصلا کسانی که از راه اینستا درآمد دارند؛ چطور به این درآمد می رسند؟

1. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از تاثیرگذارترین روش های جذب مخاطب در اینستا از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ است. پیش از آنکه به توضیح این روش بپردازیم، بهتر است ابتدا ببینیم اینفلوئنسر چه کسی است و چرا به آن ها اینفلوئنسر می گوییم.

اینفلوئنسرها در واقع چهره های محبوب در زمینه های مختلف هستند که مخاطبان زیادی دارند و به صورت روزمره در این پلتفرم فعالیت می کنند. زمانی که نام اینفلوئنسر را می شنویم ذهنمان بیشتر به سمت بیوتی بلاگرها یا همان افرادی که در زمینه زیبایی و آرایش فعالیت می کنند، کشیده می شود.

در حالی که اینفلوئنسرها تنها محدود به بیوتی بلاگرها نمی شود و طیف بسیار وسیعی را در بر می گیرد؛ برای مثال فردی که درباره آشپزی تولید محتوا می کند و یا شخصی که فیلم های طنز و خنده دار تولید می کند نیز به نوعی اینفلوئنسر محسوب می شود؛ بازیگران و ورزشکاران نیز در این دسته قرار می گیرند.

اینفلوئنسرها به خودی خود با تولید محتوا کسب درآمد نمی کنند بلکه با آن مخاطب های خود را افزایش می دهند و سپس به کمک تبلیغات، با پیج خود درآمدزایی می کنند. افراد مختلف در اینستاگرام این اینفلوئنسرها را دنبال می کنند و اکثرا نیز سعی می کنند دنباله روی راه آن ها باشند.

بنابراین انجام تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در اکثر مواقع بازخورد خیلی خوبی خواهد داشت و نتیجه خوبی نیز می دهد؛ اما پیش از آن که برای دیده شدن و معرفی محصول یا خدمات خود به سراغ یک اینفلوئنسر بروید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

اول از همه باید به تناسب بین محتوای خود و زمینه فعالیت بلاگر مورد نظرتان توجه کنید؛ مهم ترین اصل برای تبلیغات این است که مخاطبین مورد نظر را بشناسید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای مثال اگر شما در آموزش زبان فعالیت می کنید بهتر است تبلیغ خود را به پیج های مربوط به این موضوع، واگذار کنید.

در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که توسط اینفلوئنسرها انجام می شود؛ یعنی این افراد در ازای دریافت مبلغ مورد نظرشان، محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید را به طور غیر مستقیم معرفی می کنند؛ این کار موجب می شود که مخاطبان درباره بیزنس شما کنجکاو شوند و سری به پیج تان بزنند.

چرا تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها نتیجه خوبی دارد؟

از آنجایی که اینفلوئنسرها اکثرا افرادی موفق هستند، مخاطبین سعی می کنند مانند آن ها رفتار کنند و یا لباس هایی شبیه آن ها را به تن کنند و در کل سبک زندگی آن ها را تا حد امکان در پیش بگیرند؛ بنابراین زمانی که یکی از این اینفلوئنسرها محصول یا کالای شما را معرفی می کند، مشتری های زیادی برای تان پیدا می شود.

یکی دیگر از دلایل بهتر بودن این نوع تبلیغات در اینستاگرام، جلب اعتماد کاربران است. به صورت معمول در جامعه همه ما دنباله روی افراد موفق هستیم و اکثر چیزهایی که آن ها معرفی می کنند را استفاده می کنیم و با خود می گوییم که فلانی این محصول را معرفی کرد، پس احتمالا چیز خوبی است.

این موضوع خصوصا برای پیج های لوازم آرایشی بهداشتی و آنلاین شاپ های پوشاک اهمیت بسیار بیشتری دارد، از آن جایی که دومین هدف از انجام تبلیغات جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان می باشد بهتر است برای تبلیغات، به سراغ افراد شناخته شده و محبوب میان مردم بروید.

البته موضوعی که باید برای این نوع تبلیغات به آن توجه کنید این است که اکثر اینفلوئنسرهای معروف و مشهور، رقم های بسیار زیاد و نجومی را برای تبلیغات از شما درخواست می کنند که برای یک کسب و کار نوپا بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین سعی کنید بیشتر به سراغ افرادی بروید که در عین محبوب بودن، فالوورهای بالایی ندارند.

برای مثال اگر یک آنلاین شاپ لوازم آرایشی دارید منطقی نیست که برای تبلیغ خود به سراغ فردی مانند الناز گلرخ یا صدف بیوتی بروید، چون صرف نظر از قیمت بسیار بالایی که درخواست می کنند، بسیار سرشان شلوغ بوده و احتمالا پیام شما میان انبوهی از پیام ها گم می شود و آن را نمی خوانند.

به عبارت دیگر نیازی نیست که برای نتیجه گیری سریع حتما به سراغ اینفلوئنسرهای بسیار محبوب و مشهور بروید، حتی اگر تبلیغ خود را به پیجی با ۲۰ هزار فالوور بدهید هم قدم بسیار بزرگی به سمت دیده شدن برداشته اید.

همه ما با پیج های شخصی مان صفحاتی را دنبال می کنیم که به موضوع و محتوای آن ها علاقه داریم؛ سایر مردم هم به همین شیوه عمل می کنند. بنابراین وقتی کار تبلیغات را به یک پیج مرتبط با حوزه کاری خود می سپارید نتیجه بهتری می گیرید چون فالوورهای آن ها، تعامل بیشتری با صاحب پیج دارند.

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ

تعیین هدف

پیش از اینکه کار تبلیغ خود را به چنین فردی بسپارید باید هدف و استراتژی خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین شخص ممکن برای تبلیغات در اینستاگرام را پیدا کنید. انبوهی از پیج ها و افراد فعال در اینستا وجود دارد که می تواند موجب سردرگمی شما شود؛ بنابراین تعیین هدف بسیار حیاتی و مهم است.

ابتدا باید برای خودتان مشخص کنید که می خواهید دقیقا چه مقدار فالوور به کمک تبلیغات جذب کنید. بدیهی است که هرچقدر تعداد بالاتری مد نظرتان باشد، باید تبلیغ خود را به پیجی با تعداد فالوور بالاتر بدهید، برای مثال اگر می خواهید با یک تبلیغ ۲۰۰۰ فالوور دریافت کنید نباید به سراغ پیجی با ۱۰۰۰ فالوور بروید.

شناخت مخاطبان

اما تعیین هدف به تنهایی کافی نیست، برای اینکه بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید و اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید باید ابتدا مخاطبان خود و سلایق آن ها را بشناسید و بدانید که دقیقا باید چه محتوایی تولید کنید تا توجه آن ها را جلب کنید و بتوانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.

شناخت مشتری تنها به دانستن سلیقه آن ها نیست بلکه به نکات مهم دیگری نیز باید توجه کنید، برای مثال سن و جنسیت آن ها نیز از شاخص های تاثیرگذار بر نحوه انتخاب اینفلوئنسر می باشد. برای مثال اگر شما یک آنلاین شاپ لباس مردانه دارید نباید تبلیغ خود را به شخصی بدهید که میکاپ آموزش می دهد و تقریبا 90 درصد مخاطبانش خانم هستند.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، به نکات مهم دیگری نیز برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب باید توجه کنید. هر چه نباشد شما می خواهید برای ارتقا و پیشرفت خود هزینه کنید؛ بنابراین باید کار تبلیغات در اینستاگرام را به گونه ای انجام دهید که پولتان به هدر نرود.

واقعی بودن پیج موردنظر

مهم ترین شاخصی که باید مدنظر داشته باشید واقعی بودن فالوورهای پیج آن اینفلوئنسر و تعامل بالا داشتن مخاطبانش با او است. برخی از اشخاصی که در اینستاگرام فعالیت می کنند و تبلیغات قبول می کنند، فالوور فیک دارند و همکاری با آن ها باعث می شود سرتان کلاه برود.

قبل از آنکه با شخص مورد نظر برای تبلیغ برند خود صحبت کنید باید صفحه او را از لحاظ آماری بررسی کنید و از واقعی بودن فالوورهای او مطمئن شوید؛ حالا چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ ساده ترین راه بررسی تعداد فالوورها با تعداد لایک ها می باشد.

به صورت کلی حدود 10 الی 16 درصد از فالوورها پست های یک پیج را لایک می کنند؛ بر همین اساس ما می توانیم فیک یا واقعی بودن آن ها را تشخیص دهیم. برای مثال فرض کنید پیجی 200 هزار فالوور دارد، ما توقع داریم که پست های این پیج حداقل 20 هزار لایک بخورد.

اما اگر لایک ها را بررسی کنیم و ببینیم که مثلا فقط 200 نفر پست ها را لایک کرده اند کاملا مطمئن می شویم که فالوورهای این پیج فیک هستند و تبلیغات ما توسط آن شخص هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت و قطع به یقیین موجب ضررمان می شود.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روزها علاوه بر خرید فالوور فیک، امکان خرید لایک برای پست، ویو برای استوری و حتی ویو لایو نیز وجود دارد و تشخیص فیک یا واقعی بودن فالوورها بسیار سخت شده است، با این حال باز هم راهی برای تشخیص ما وجود دارد.

آن راه هم آنالیز و بررسی فالوورهای پیج است. فالوورهای فیک معمولا اسم های عجیب و غریب دارند و اکثرا بدون عکس پروفایل هستند؛ اگر تعداد زیادی از فالوورهای یک پیج این گونه باشند یعنی فیک هستند و نباید تبلیغ خود را به آن ها بسپارید.

تخصصی بودن

در نهایت مهم ترین شاخص برای انتخاب یک اینفلوئنسر، مرتبط بودن با حوزه فعالیت شما و همچنین تخصصی بودن فعالیت او می باشد. منظورمان از تخصصی بودن این است که فرد موردنظر در یک زمینه مشخص و به صورت هدفمند فعالیت کند.

زمانی که یک شخص درباره یک موضوع خاص فعالیت کند مخاطبانش به صورت هدفمند افزایش پیدا می کند، یعنی تنها کسانی او را دنبال می کند که به آن موضوع علاقه داشته باشند. بنابراین مخاطبینی که شما می خواهید جذب کنید همگی در یک پیج جمع شده اند و تبلیغ شما اثرگذار خواهد بود.

چطور با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنیم؟

فرض کنیم که پس از جست و جوی فراوان، اینفلوئنسر مورد نظرتان را پیدا کرده اید و می خواهید با او در تماس باشید تا درباره تبلیغ پیج و معرفی محصول، صحبت کنید. چطور می توان این کار را انجام داد تا به بهترین نتیجه در صحبت تان با او دست پیدا کنید؟

پیش از آنکه بخواهید با یک اینفلوئنسر صحبت کنید باید ابتدا کمی با محتوایی که ارائه می دهد و فعالیت های او آشنا باشید؛ یعنی حداقل یکی دو روز استوری های او را نگاه کنید و پست هایی که قبلا منتشر کرده است را بررسی کنید تا بدانید بهترین راه برای باز کردن سر صحبت با او چیست.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مردم هنگام درخواست تبلیغ انجام می دهند این است که بدون اطلاع قبلی از بلاگر یا اینفلوئنسر مورد نظر به سراغ او می روند و درخواست تبلیغ می کنند؛ در این زمان دو حالت پیش می آید، یا شخص مورد نظر تبلیغات را قبول نمی کند یا قبول می کند ولی شما نتیجه مثبتی نمی گیرید.

بعد از اینکه کمی بیشتر با او آشنا شدید نوبت پیام دادن است. این مرحله هم آداب خاص خود را دارد و نباید همینطور صاف و بی مقدمه سراغ اصل مطلب بروید چون در 90 درصد مواقع پاسخ خوبی از جانب او دریافت نخواهید کرد؛ پس باید چکار کنیم؟

در پیامی که می خواهید به او بفرستید باید به صورت مختصر اما کامل خودتان را معرفی کنید و هدف تان از اینکه می خواهید آن شخص برای تان تبلیغ کند را بیان کنید؛ یعنی پیام تان باید اینطور شروع شود که سلام بنده فلانی هستم و فلان برند خاص را دارم و برای رسیدن به این هدف خاص می خواهم با شما همکاری کنم.

در این حالت اکثر بلاگرها به پیام شما توجه می کنند و احتمال همکاری آن ها با شما بیشتر خواهد بود. اما تصور کنید بدون هیچ معرفی ای بروید به فلان کمدین پیام بدهید که سلام، تبلیغات انجام می دید؟ مسلم است که جواب خیلی خوبی دریافت نخواهید کرد و قطع به یقین او نیز از شما درخواست اطلاعات بیشتر می کند.

البته نکته ای که باید در این مرحله به آن توجه کنید این است که نباید متن خیلی طولانی ای بنویسید چون اینفلوئنسرها عموما زندگی بسیار شلوغی دارند و حجم پیام هایی که در طول روز دریافت می کنند نیز بسیار زیاد است، اگر شما هم یک متن طولانی بنویسید احتمال دیده شدنتان بسیار کم خواهد بود.

خب حالا موضوعی که به وجود می آید این است که چقدر باید هزینه کنید؟ عموما اینفلوئنسرها خودشان به ازای تبلیغاتی که انجام می دهند بر اساس نوع تبلیغ، هزینه متفاوتی دریافت می کنند و خودشان مبلغ مورد نظر را به شما می گویند، اما می توانید خودتان هم یک رقم به آن ها پیشنهاد دهید.

بعد از اینکه با اینفلوئنسر مورد نظر ارتباط گرفتید و مراحل اولیه مانند معرفی و… را پشت سر گذاشتید باید درباره نوع تبلیغی که می خواهید و هدف مورد نظرتان با وی صحبت کرده و دقیقا مشخص کنید که از او چه انتظاری دارید و می خواهید که دقیقا چه کاری برای تان انجام دهد.

اکثر کسانی که تبلیغات پیج اینستاگرام خود را به بلاگرها و… می سپارند بیزنس ها و برندهایی هستند که می خواهند محصولات خود را به فروش برسانند؛ فرض کنیم شما یک برند عطر فروشی هستید و می خواهید مشتری های خود را بیشتر کنید.

یکی از استراتژی هایی که می توانید برای تبلیغ استفاده کنید این است که محصول جدید خود را برای بلاگر ارسال کنید و بگویید که او آن را به گونه ای معرفی کند که انگار آن را از شما خریده است و بسیار راضی بوده و به دیگران نیز پیشنهاد می کند از شما خرید کنند.

این روش معمولا هزینه بیشتری دارد چون بلاگر باید وقت بگذارد و یک فیلم از خودش در حین معرفی محصول شما ضبط کرده و به اشتراک بگذارد، در عین حال اثربخشی این نوع تبلیغ از سایر روش ها مثل منتشر کردن یک بنر خالی بیشتر می باشد چون مردم به بلاگرها و اینفلوئنسرها اعتماد زیادی دارند.

در نهایت آخرین نکته ای که هنگام ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها باید مد نظر داشته باشید این است که در این مسیر باید صبور باشید. معمولا به دلیل مشغله های بسیاری که این افراد دارند ممکن است پیام های شما را دیر به دیر جواب بدهند و پروسه انجام دادن تبلیغات کمی طولانی شود.

2. دومین روش تبلیغات در اینستاگرام: اینستاگرام اسپانسرشیپ

تا اینجا گفتیم که برای افزایش مشتری و مخاطبان خود می توانید از افراد فعال در اینستا استفاده کنید و کار تبلیغات خود را به آن ها بسپارید تا سفیر برند شما شوند و آن را به دنبال کنندگان شان معرفی کنند. دومین روشی که برای پیشرفت پیج تان می توانید به کار بگیرید استفاده از قابلیت اسپانسرشیپ است.

روش های مختلفی برای تبلیغ در این شبکه اجتماعی وجود دارد که هرکدام با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند نسبت به سایر روش ها برای شما نتیجه بهتری داشته باشند، بنابراین لازم است که پیش از انتخاب، درباره تمامی آن ها اطلاعات داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام نسبت به سایر روش ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و علت آن نیز نحوه پرداخت هزینه و قیمت نسبتا بالای آن می باشد. از آن جایی که در این نوع تبلیغ، خود اینستاگرام اسپانسر شما می شود بایستی هزینه تبلیغ را به صورت ارزی به این پلتفرم پرداخت کنید.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام چیست؟

در این روش شما بر اساس هدفی که در ذهن دارید می توانید یک سری فیلترها و گزینه های مشخص را برای تبلیغ خود انتخاب کنید تا اینستاگرام بر اساس آن ها، برند شما را به مخاطبان مورد نظر نشان دهد. از آن جایی که اعمال فیلترهای مورد نظر به دست خود شماست، این نوع تبلیغ نسبت به سایر روش ها موثرتر می باشد.

زمانی که تبلیغ را به یک شرکت تبلیغ کننده و یا یک اینفلوئنسر می سپارید، کنترل دقیقی روی مخاطبانی که تبلیغ را مشاهده می کنند ندارید؛ در حالی که در تبلیغ اسپانسری اینستاگرام خودتان می توانید مشخص کنید دقیقا تبلیغ به چه کسانی و در چه گروهی نمایش داده شود.

برای مثال می توانید مشخص کنید که که مخاطبان هدف تان از چه رنج سنی ای باشند، در کدام شهر یا استان قرار داشته باشند و حتی می توانید بر اساس نوع دستگاهی که با آن وارد اینستاگرام می شوند نیز تبلیغ تان را شخصی سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و زودتر به هدف مورد نظرتان برسید.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نوع تبلیغ تنها برای اکانت های بیزینسی قابل استفاده است، بنابراین اگر هنوز حالت اکانت شما به صورت personal است، باید آن را به بیزینس تغییر دهید تا اینستاگرام را به عنوان اسپانسر و حمایتگر کسب و کار خود انتخاب کنید.

مزایای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

اولین و مهم ترین مزیت این نوع تبلیغ، قطعی بودن و اثرگذاری مثبت آن می باشد. زمانی که شما تبلیغات خود را به پیج های فعال می سپارید با وجود مزیت بسیار زیادی که دارند اما باز هم نمی توانند به شما تضمین قطعی و 100 درصدی بدهند که حتما تعداد فالوور یا مشتری مورد نظر را دریافت می کنید.

در حالی که در این روش، پلتفرم اینستاگرام خودش به صورت دقیق روند تبلیغ شما را بررسی می کند و از آن جایی که خود اینستا با فالوورهای فیک و غیرواقعی مشکل دارد، می توانید مطمئن باشید که افرادی که از این طریق با شما آشنا شده اند، کاملا واقعی هستند و فالوور فیک نیستند.

دومین مزیت این روش، هدفمند بودن آن است. همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، شما خودتان با استفاده از گزینه های موجود، مخاطبان هدف تان را مشخص می کنید؛ بنابراین تنها افرادی که واقعا به پیج شما علاقمند هستند، به سراغ تان می آیند.

یکی دیگر از نقاط قوتی که تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام دارد، امکان تعیین زمان برای نشان دادن تبلیغ به کاربران می باشد. به صورت کلی باید تبلیغات در زمان هایی انجام شود که بیشتر مردم در اینستاگرام هستند و تبلیغ شما به دفعات دیده می شود.

رسانه های کاربردی در تبلیغ اینستاگرام

بهترین روش ها برای تبلیغات در اینستاگرام کدامند؟ در دنیای مدرن امروزی راه های بسیار زیادی برای معرفی یک کسب و کار و رونق بخشیدن به آن وجود دارد. برخلاف…

بیشتر بخوانید

چگونه تبلیغات اینستاگرام را حذف کنیم؟

آموزش حذف تبلیغات اینستاگرام چند سالی است که اینستاگرام بخش جدانشدنی زندگی ما شده و در گوشی همه مردم از پیر و جوان گرفته تا نوجوان ها، وجود دارد. همه…

بیشتر بخوانید

نحوه تبلیغات موثر در اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات در اینستاگرام نیز مانند هر کار دیگری یک سری اصول و نکات دارد که اگر رعایت نشود و به درستی انجام نشود، نتیجه خیلی خوبی نخواهد داشت. این روزها…

بیشتر بخوانید

راهنمای تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به اکسپلور

همانطور که همه ما می دانیم در چند ساله اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا کسب و کارهای مجازی بیشتر خود را نشان دادند. از این  رو با توجه به…

بیشتر بخوانید
خرید فالوور ارزان برای اینستاگرام
دکمه بازگشت به بالا