رپورتاژ

بهترین آموزشگاه برای قبولی در آزمون ورودی مدارس!

ورود به مدرسه‌های معتبر برای بسیاری از والدین و دانش آموزان، به عنوان یک هدف بلند مدت در زندگی شان تلقی می شود. به دلیل رقابت بسیار بالا برای ورود به مدارس برتر، بسیاری از افراد به دنبال یافتن بهترین آموزشگاه برای آماده سازی دانش آموزان برای آزمون ورودی مدارس که شامل سوالات استعداد تحلیلی ششم و نهم و همچنین استعداد تحصیلی است، می‌روند. در این مقاله، به بررسی بهترین روش های آموزشی برای قبولی در آزمون ورودی مدارس پرداخته می شود و در پایان بهترین آموزشگاه برای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی، غیرانتفاعی‌ها و … را به شما معرفی خواهیم نمود.

چه مدارسی جز مدارس برتر محسوب می‌شوند؟

وقتی صحبت از مدارس برتر می‌شود، احتمالا اولین نامی که در ذهن افراد تداعی می‌شود، مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد باشد. این مدارس زیر نظر سازمان پرورش استعدادهای درخشان است که با هدف رشد و پرورش استعدادهای برتر شکل گرفته است. علاوه بر این مدارس، مدارس غیرانتفاعی برتری همچون انرژی اتمی، ماندگار البرز، کمال، سلام، مفید، کوشش، خرد، روشنگران و … جز مدارس با سطح علمی بالا و برتر هستند که شما برای ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی پذیرفته شوید. در جایگاه بعدی می‌توان مدارس نمونه دولتی را نام برد که آن هم جز مدارس خوب در کشور است که دارای آزمون ورودی است.

آزمون ورودی مدارس شامل چه مطالبی است؟

آزمون ورودی مدارس مختلف کمی با هم تفاوت دارند و برای اطلاع دقیق از منابع و مباحث آزمون ورودی، باید از همان مدرسه پرس و جو کنید. برای مثال در اینجا ما مباحث و منابع آزمون تیزهوشان را با هم بررسی می کنیم:

تدریس تیزهوشان نهم,تیزهوشان,تیزهوشان ششم

منابع و مباحث آزمون سمپاد ششم به هفتم!

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دفترچه استعداد تحلیلی است، با این تفاوت که زمان پاسخگویی به دفترچه دوم کمتر است تا علاوه بر هوش و استعداد، سرعت العمل و دقت شما نیز سنجیده شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از مباحث هوش و استعداد تحلیلی است و هیچ سوال مستقیمی از کتب درسی مطرح نمی‌شود. به همین دلیل آموزشگاه‌هایی جهت تدریس تیزهوشان ششم وجود دارد که خیلی از افراد به سراغ آن می‌روند.

تیزهوشان نهم,سمپاد,تدریس تیزهوشان نهم

منابع و مباحث آزمون سمپاد نهم به دهم!

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز مشابه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دفترچه است با این تفاوت که یکی از دفترچه‌ها شامل سوالات استعداد تحلیلی و دفترچه دیگر شامل سوالات استعداد تحصیلی است. بخش سوالات استعداد تحلیلی، همانند پایه ششم به هفتم از مباحث هوش، استعداد، خلاقیت و دقت است. بخش سوالات استعداد تحصیلی از پنج درس علوم، ریاضی، ادبیات و زبان فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی پایه هشتم و نهم مطرح می‌شود. تدریس تیزهوشان نهم نیز توسط آموزشگاه‌ها و موسسات مختلفی برگزار می‌شود.

از چه مقطعی برای ورود به مدارس برتر اقدام کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار اولیا این است که از چه مقطعی بهتر است برای مدارس برتر اقدام کنند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد تحصیل در تیزهوشان را دارید، از مقطع ششم به هفتم اقدام نمایید، زیرا هم تعداد شرکت کننده کمتری دارد و هم ظرفیت پذیرش این مدارس در مقطع متوسطه اول بیشتر است و عملا شانس قبولی شما چندین برابر می‌شود. برای مدارس غیرانتفاعی اما با توجه به شهریه سنگینی که دارند، اگر برایتان پرداخت این مبالغ سخت است، می‌توانید مجددا در پایه نهم به دهم برای تیزهوشان اقدام نمایید و یا از دوره متوسطه دوم به سراغ مدارس غیرانتفاعی بروید.

تدریس تیزهوشان نهم,تیزهوشان,تیزهوشان ششم

راهکارهای تضمینی برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان!

اگر قصد قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر را دارید، حتما به نکات زیر توجه کنید. این نکات توسط اساتید و مشاورین برجسته که در زمینه آزمون ورودی فعالیت دارند، جمع آوری شده است.

۱) برنامه ریزی

یکی از مهم‌ترین کارها برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و یا مدارس برتر برنامه ریزی برای تست زنی و تمرین در کنار دیگر فعالیت‌ها درسی است. با توجه به اینکه دانش آموزان در سال‌های قبل تنها به صورت تشریحی و برای امتحانات مدرسه درس می‌خواندند، برای تقویت مهارت تست زنی باید برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند.

۲) تقویت مهارت تست زنی و مدیریت زمان

اکثر دانش آموزان به دلیل عدم آشنایی با تست، مهارت تست زنی پایینی دارند و نمی‌توانند تست‌ها را در زمان استاندارد حل کنند. این دانش آموزان باید ابتدا تست‌ها را بدون در نظر گرفتن زمان حل کنند و سپس بعد از گذشت مدت زمانی که مهارت تستی زنی‌شان افزایش پیدا کرد، آنگاه به سراغ تست‌های زمان‌دار و افزایش مهارت مدیرت زمان بروید.

۳) حل سوالات سال‌های گذشته

معمولا سوالات آزمون ورودی در کتاب‌ها و یا اینترنت قابل یافتن است. شما با حل سوالات سال‌های گذشته با سبک سوالات آشنا می‌شوید و می‌توانید خودتان را یک محک جدی بزنید.

۴) شرکت در آزمون‌های شبیه ساز

شما با شرکت در آزمون‌های شبیه ساز، در صورتی که سوالات به صورت استاندارد طراحی شده باشد، با آزمون ورودی تیزهوشان آشنا شده و می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و در جهت تقویت آن‌ها اقدام کنید.

بهترین راهکار برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان، شرکت در کلاس آمادگی تیزهوشان!

موسسات و مراکز آموزشی مختلفی در کشور هستند که کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی را تحت عنوان آمادگی تیزهوشان برگزار می‌کنند. شما می‌توانید با تحقیق و بررسی آن‌ها، بهترین آموزشگاه را انتخاب کنید که می‌تواند تمامی موارد فوق از جمله برنامه ریزی، آموزش مهارت تست زنی و مدیریت زمان، برگزاری آزمون شبیه ساز، کلاس تحلیل آزمون و … را شامل شود.

تدریس تیزهوشان نهم,تیزهوشان,تیزهوشان ششم

معرفی بهترین آموزشگاه برای قبولی در آزمون ورودی مدارس!

با در نظر گرفتن ویژگی‌های بالا و همچنین آمار قبولی دانش آموزان در سمپاد و نظرات اولیا و دانش آموزان به این نتیجه رسیدیم که یکی از موفق‌ترین و بهترین آموزشگاه‌ها در سال‌های اخیر، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت بوده است. این موسسه به طور تخصصی و تنها برای داوطلبان آزمون ورودی کلاس برگزار می‌کند. کلاس‌های موسسه موفقیت به شکل حضوری، آنلاین و دوره‌های آفلاین قابل دسترسی هستند که شما با توجه به شرایط خودتان می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بررسی کارنامه دانش آموزان سال گذشته موسسه موفقیت نشان داد که این موسسه آمار قبولی بالای ۸۰ درصد را داشته است که عملکرد بسیار درخشانی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانید به وب سایت رسمی موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب ابتدا به معرفی مدارس برتر از جمله تیزهوشان پرداختیم و سپس در مورد آزمون ورودی این مدارس با شما صحبت کردیم. سپس راهکارهایی را در رابطه با راهکارهای قبولی در آزمون ورودی با شما در میان گذاشته و در پایان بهترین آموزشگاه برای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اگر تجربه‌ای در زمینه تیزهوشان یا آزمون ورودی دارید، حتما با ما و سایر مخاطبان در قسمت نظرات در میان بگذارید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا