رپورتاژ

حمل و نقل فوق سنگین چیست و چطور انجام میشود؟

شاید شما نیز با مشاهده فیلم های انتقال محموله های غول آسا کمی متعجب شده باشید که چطور می توان محموله ای با ابعاد و اندازه های به این بزرگی را بارگیری و ارسال نمود !

انتقال محموله های فوق سنگین و بزرگ یک تخصص است که در ایران تنها ۲-۳ شرکت امکان انجام آن را دارند. حمل و نقل محموله هایی با ابعاد بسیار بزرگ و یا انتقال محموله هایی کوچک اما بسیار سنگین دارای شرایط خاص خود است. این محموله ها اغلب محموله های صنعتی و نیروگاهی هستند و که پس از ساخت به نقطه ای دیگر منتقل میشوند. اما در برخی موارد مانند جابجایی یک نیروگاه نیز نیاز به خدمات حمل بار سنگین وجود دارد. همانطور که گفته شد ، در ایران فقط ۲-۳ شرکت امکان ارائه این خدمات را دارند که یکی از این شرکت ها مجموعه آنی بار است.

شرکت حمل و نقل آنی بار با در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان حمل و نقل فوق سنگین ایران امکان بارگیری و انتقال محموله ها از همه نقاط کشور را برای شما فراهم می نماید. در ادامه به بررسی خدمات آنی بار و انواع محموله های سنگین و فوق سنگین می پردازیم.

حمل بار با کمرشکن,حمل بار ترافیکی,حمل بار سنگین

خودروهای مخصوص حمل و نقل سنگین

برای انتقال محوله های سنگین و فوق سنگین باید از خودروهای باربری خاصی استفاده نمود که توان بارگیری این محموله ها را داشته باشند. خودروهای باری عادی محدودیت توان بارگیری دارند که این امکان برای انتقال محموله تا ۲۴ تن با استفاده از تریلی ها فراهم است.

اگر محموله ای در دسته محموله های سنگین و فوق سنگین قرار گیرد ، احتمالا وزنی بالاتر از ۲۴ تن دار چند صد تن داد . حمل و نقل سنگین در این مواقع با استفاده از تریلی کمرشکن یا بوژی انجام میشود.

این خودروهای باربری کاملا تخصصی هستند و بر اساس نوع محموله و شرایط ان باید مورد استفاده قرار گیرند. از همین جهت ، انتخاب یک خودروی مناسب با نوع محموله تاثیر مستقیم در شرایط حمل و خصوصا هزینه های حمل و نقل دارد.

در ادامه با انواع خودروهای باربری سنگین آشنا خواهیم شد.

حمل و نقل بار ترافیکی سنگین

محموله های ترافیکی به آن دسته از محموله ها گفته می شود که دارای ابعاد و شرایط خاصی هستند و وضعیت آنها از انتقال عادی خارج شده است . اینگونه محموله ها برای انتقال بین شهری یا درون شهری نیاز به فراهم نمودن شرایط خاص و اخذ مجوز های ترددی هستند .

بار ترافیکی دارای انواع مختلفی است که به صورت زیر می باشند :

  • بار ترافیکی از نظر وزن
  • بار ترافیکی از نظر حجم
  • بار ترافیکی از نظر ابعاد

برای حمل و نقل محموله های ترافیکی سنگین یا سبک باید از خودروی باری مناسب را بر اساس شرایط و نوع محموله انتخاب نمود . در برخی موارد محموله ترافیکی ممکن است از نظر ارتفاع ترافیکی باشد و قابل حمل با تریلی کفی عادی باشد . در برخی موارد نیز ممکن است نیاز به کمرشکن برای انتقال آن باشد.

از همین جهت ، خدمات باربری و حمل و نقل بارهای ترافیکی نیاز به مشاوره با کارشناسان متخصص دارد تا در اسرع وقت و با بهترین کیفیت امکان ارسال محموله ها فراهم شود. برای حمل بار ترافیکی بهترین راهکار مشاوره با کارشناسان و متخصصین آنی بار از طریق شماره ۵۷۶۶۹-۰۲۱ است.

حمل محموله های سنگین با انواع کمرشکن

تریلی کمرشکن یک خودروی باری تریلی است که توان حمل بالاتری نسبت به انواع تریلی ها دارد . این تریلی دارای چند نوع مختلف است که هرکدام از آنها دارای توان بارگیری و انتقال خاص خود هستند.

انواع تریلی کمرشکن به صورت زیر می باشند :

  • کمرشکن ۵ محور
  • کمرشکن ۷ محور
  • کمرشکن ۹ محور
  • کمرشکن ۱۱ محور

برای حمل بار با کمرشکن باید بر اساس شرایط و ابعاد محموله ها نسبت به انتخاب کمرشکن مناسب اقدام نمود تا محموله ها با بهترین کیفیت و همچنین با بالاترین ایمنی منتقل شوند. تریلی کمرشکن برای بارگیری و ارسال محموله هایی با وزن حداکثر ۶۵ تن مناسب است.

مجموعه آنی بار انواع تریلی کمرشکن را از هر نقطه ای از کشور به صورت همه روزه در اختیار شما قرار میدهد تا محموله های خود را به صورت تخصصی و سریع منتقل نمایید . علاوه بر این ، امکان مشاوره حضوری و یا تلفنی توسط آنی بار برای انتقال محموله های سنگین فراهم گردیده است. با شماره پنج رقمی ۵۷۶۶۹-۰۲۱ در تماس باشید.

حمل بار با کمرشکن,حمل بار ترافیکی,حمل بار سنگین

حمل و نقل فوق سنگین با بوژی

بوژی یک دستگاه فوق تخصصی برای انتقال محموله های با وزن بسیار زیاد است . بوژی توان حمل بار تا چند صد تن را داد و امکان حمل محوله های متفاوتی را فراهم می نماید.

بوژی درواقع یک دستگاه با ۱۰ها و شاید ۱۰۰ ها چرخ است که با تقسیم وزن امکان انتقال محموله های مختلف را فراهم می نماید. بوژی ها معمولا برای انتقال محموله های فوق سنگین مانند ژنراتور ها و توربین ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برای انتقال محموله ها با بوژی باید به نکات زیادی توجه داشت از جمله مسیر حرکت زیرا تردد محموله ای با این شرایط از هر نقطه ای امکانپذیر نمی باشد. از همین جهت برای تردد این دستگاه ها توسط وزارت راه مسیر های خاصی مشخص می شوند.

انتقال محموله ها با بوژی کاملا تخصصی است و اگر قصد جابجایی این چنین محموله هایی دارید ابتدا با شماره ۵۷۶۶۹-۰۲۱ در تماس باشید و بار کارشناسان زبده آنی بار مشاوره نمایید تا محموله های شما با بهترین کیفیت منتقل شوند.

حمل بار با کمرشکن,حمل بار ترافیکی,حمل بار سنگین

بیمه نامه مخصوص برای انتقال محموله های سنگین و فوق سنگین

برای حمل محموله های سنگین نیاز به استفاده از بیمه نامه ای متفاوت نسبت به حمل محموله های عادی داریم . معمولا محموله هایی در این شرایط دارای ارزش مالی بالایی نیز می باشند که بیمه نامه باید پوشش کاملی برای آن در نظر داشته باشد.

هر گونه خسارت و حادثه در زمان حمل و نقل سنگین و فوق سنگین ممکن است به یک فاجعه بیانجامد و از همین جهت باید برای انتقال محموله های سنگین بیمه نامه ای با پوشش گسترده و جامع مورد استفاده قرار گیرد.

در صورت بروز حادثه در زمان حمل و نقل فوق سنگین ممکن است محموله ، حمل کننده ، تیم همراه ، خودروهای عبوری ، جاده و . . . دچار خسارت شوند . از همین جهت اگر قصد دارید با خیال آسوده و بدون نگرانی بابد بروز خسارات احتمال و مشکلات از این قبیل محموله خود را منتقل کنید تنها کافیست با شماره ۵۷۶۶۹-۰۲۱ در تماس باشید.

مجموعه آنی بار بهترین و کاملترین بیمه نامه را برای انتقال محموله های مختلف در اختیار شما قرار میدهد.

مشاوره تخصصی برای باربری فوق سنگین

همانطور که گفته شد ، حمل و نقل سنگین و فوق سنگین یک فرایند کاملا پیچیده و تخصصی است . از همین جهت برای انتقال محموله ها باید ابتدا با کارشناسان مجموعه انی بار مشاوره نمایید . کارشناسان با بررسی حضوری محموله و اخذ مجوز ها ، محموله شما را در اسرع وقت منتقل خواهند نمود.

برای مشاوره با کارشناسان انی بار از طریق شماره ۵۷۶۶۹-۰۲۱ اقدام نمایید و یا به سایت آنی بار به آدرس anibar.net مراجعه نمایید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا