رپورتاژ

تغییر کدپستی و یا اصلاح کدپستی شرکت چگونه انجام می‌شود؟

اصلاح کدپستی شرکت غالباً به این معنی است که کد پستی شرکت در همان واحد ثبتی سابق تغییر کند. قابل ذکر است که آدرس و کدپستی باید در سومین بند اساسنامه شرکت ثبت شود. می‌توان گفت همواره امکان تغییر آدرس و کد پستی شرکت وجود دارد. معمولاً این اتفاق برای شرکت‌های دارای مکان اجاره‌ای و یا شرکت‌هایی با کمبود فضای کافی، رخ می‌دهد.

تغییر کد پستی شرکت

آدرس اولیه شرکت در بند ۳ اساسنامه ذکر و ثبت می شود ولی همانطور که می دانیم تغییر کد پستی شرکت، یکی از تغییرات مرسومی است که شرکت های اجاره ای و یا شرکت هایی که به دلیل کمبود فضا و یا سایر دلایل شخصی، اقدام به نقل مکان می کنند. طبق قوانین تجاری این تغییر اقامت باید در اولین فرصت به اطلاع سازمان ثبت برسد و صورتجلسه ای به این منظور تنظیم می شود.

  • مدارک مورد نیاز برای تغییر کد پستی شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا
  • کد پستی محل جدید
  • ارائه اظهارنامه جهت مشخص شدن میزان سهم هر فرد برای ثبت در سامانه
  • ارائه صورتجلسه تنظیم شده
  • داشتن ثنا برای تمامی اعضا و سیم کارت به نام

هزینه تغییر آدرس چقدر است؟

در صورتی که خودتان این فرآیند را انجام دهید حدودا ۱ میلیون تومان با هزینه روزنامه رسمی، هزینه خواهد داشت و در صورتی که به موسسات ثبتی واگذار کنید از ۵۰۰ هزار تومان با هزینه وکیل به بالا می باشد.

هزینه تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم و ثبت سیستمی صورتجلسه تغییر آدرس شرکت
  • پرداخت حق الوکاله وکیل و پرداخت حق التمبر.
  • پرداخت حق الثبت تغییر کد پستی.
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار صورتجلسه تغییر آدرس شرکت.
  • تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلام‌های مربوطه برای اشخاص حقوقی.
  • آگهی دعوت روزنامه کثیرالانتشار در صورت تشکیل جلسه با حضور حداکثر شرکاء یا سهامدارن تشکیل گردد.

مراحل تغییر آدرس شرکت

تشکیل مجمع عمومی فوق العاده که متشکل از تمام و یا اکثریت شرکا باشد

براساس اساسنامه و تشریفات شرکا به مجمع دعوت می شوند

تنظیم صورتجلسه امضا ذیل آن و ارائه آن به سازمان ثبت اسناد در سامانه

دریافت تاییدیه جهت اعمال تغییرات

دریافت پیش آگهی تغییر آدرس شرکت

مراجعه به سازمان ثبت اسناد و تکمیل پیش نویس آگهی

پرداخت هزینه ثبت به مبلغ ۵ هزار تومان

بعد از مرحله پیش نویس آگهی تغییر آدرس بعد از یک هفته منتشر خواهد شد.

مدت زمان تحویل مدارک به اداره ثبت برای انتشار آگهی ۳ الی ۹ روز می باشد.

تغییر آدرس شرکت از تهران به شهرستان

گاهی تغییر آدرس از یک شهر به شهر دیگر می باشد، این نوع تغییر آدرس در واقع تغییر در واحد ثبتی می باشد.

به طور مثال اگر قصد تغییر آدرس از تهران به شهرستان را دارید باید ابتدا بعد از پست صورتجلسه جهت دریافت آگهی تغییرات به اداره ثبت اسناد تهران در خیابان میرداماد مراجعه کنید ( مدیرعامل ) سپس به شهرستان جدید مراجعه تا مراتب ثبت گردد.

اصلاح کدپستی,تغییر کد پستی شرکت,اصلاح کدپستی

نمونه نامه تغییر آدرس شرکت

نمونه نامه تغییر آدرس درواقع صورتجلسه ای است که در ذیل آماده است اما باید بدانید که تغییر آدرس شرکت های تجاری با یکدیگر متفاوت است و صورتجلسه ای که به این منظور تهیه می شود با یکدیگر تفاوت دارد.

در ادامه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت و تغییر کد پستی شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود را به عنوان نمونه مثال می زنیم.

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

بسمه تعالی

شرکت …………….. به شماره ثبتی ……………………….. و سرمایه ………………….. ریال صورتجلسه مجمع فوق العاده شرکت ………… سهامی خاص به شماره ثبتی …………….. در مورخ …/…/…. ساعت ……………… با حضور تمامی اعضاء ( یا اکثریت اعضاء) در محل قانونی ثبت شده شرکت با توجه به حضور افراد زیر طبق ماده ۱۰۱ تجارت تشکیل شد.

خانم/ آقای ………….. در سمت رئیس جلسه

خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر رئیس

خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر جلسه

خانم/ آقای ………….. در سمت منشی جلسه

دستور جلسه در ارتباط با تغییر محل و آدرس شرکت صورت گرفت و در نتیجه آدرس شرکت از محل …………… خیابان ……………… گوچه ……………. پلاک …… با کدپستی ………….. به آدس ………………….. خیابان …………………. کوچه …………….. پلاک ………………… کدپستی ………………… تغییر یافت پس ماده ۳ اساسنامه طبق شرح موضوع بالا تغییر و اصلاح می یابد.

آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت ( در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت ها نسبت به ثبت و تایید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

بسمه تعالی

نام شرکت ……. شماره ثبت …………… به شناسه ملی ……………… با سرمایه ………………. ریال در مورخ ………………… و در ساعت …………… جلسه هیئت مدیره شرکت تشکیل و محل شرکت از آدرس قبلی ………. خیابان ………….. کوچه …………… به کد پستی …………… به آدرس جدید خیابان ………….. کوچه …………. انتقال یافت.

نام شرکاء میزان سهم الشرکه

۱.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

۲.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

۳.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

۴.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

۵.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت ( در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت نسبت به ثبت و تایید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.

تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات

بعد از تغییر آدرس باید این تغییر در روزنامه رسمی آگهی شود، بعد از اینکه این آگهی چاپ شد با داشتن روزنامه باید به اداره مالیات مربوطه مراجعه و اعلام نمایید تا در سامانه اداره مالیات هم این تغییر اعمال شود.

نحوه گرفتن تاییدیه کد پستی چگونه است؟

همانطور که ذکر کردیم، تاییدیه کد پستی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. در حال حاضر برای انجام بعضی از امور اداری و ثبتی برای شرکتها نیاز است که افراد این تاییدیه کد پستی را دریافت کنند و به مراجع اداری مربوطه ارائه کنند. برای دریافت تاییدیه کد پستی، روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌های حضوری و غیر حضوری که در ادامه به صورت مجزا هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم:

دریافت تاییدیه کد پستی به صورت حضوری

این روش یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌ها برای دریافت گواهی است که همه افراد در صورت دارا بودن می‌توانند از این روش استفاده کنند. برای دریافت تاییدیه کد پستی با کد پستی و آدرس به صورت حضوری، افراد می‌بایست با در دست داشتن کد پستی ده رقمی خود به یکی از دفاتر پستی معتبر در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنند. درخواست دریافت گواهی را ثبت کنند.

لازم به ذکر است که هزینه تاییدیه کد پستی در روش حضوری کمی بالاتر از روش غیر حضوری است. اما به طور کلی برای دریافت این تاییدیه و گواهی نیاز به پرداخت هزینه مصوب می‌باشد.

نحوه دریافت گواهی کد پستی به صورت غیرحضوری

خوشبختانه به غیر از روش ذکر شده برای دریافت تاییدیه کد پستی، می‌توان از روش غیر حضوری و آنلاین نیز برای دریافت تاییدیه کد پستی اقدام کرد. این روش یک روش غیر حضوری است و به سادگی انجام می‌شود. بنابراین، توصیه ما این است که افراد به جای مراجعه به دفاتر پستی، از روش غیر حضوری برای دریافت این تاییدیه استفاده کنند.

اصلاح کدپستی,تغییر کد پستی شرکت,اصلاح کدپستی

برای استفاده از روش غیر حضوری جهت دریافت تاییدیه کد پستی و آدرس، نیاز است که افراد با در دست داشتن کد پستی خود به سایت gnaf.post.ir مراجعه کنند و مراحل دریافت گواهی کد پستی خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

مراحل دریافت گواهی کد پستی محل سکونت و یا کار از طریق سایت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر می‌باشد:

۱- رفتن به بخش «صدور گواهی کدپستی» و وارد کردن کد پستی و شماره تلفن همراه.

در صورتی که کد پستی خود را نمی‌دانید، می‌توانید ابتدا به بخش «یافتن کد پستی» بروید و مراحل دریافت گواهی کدپستی را پس از یافتن آن ادامه دهید.

۲-در صورتی که نشانی نمایش داده شده با آدرس شما مطابقت دارد، گزینه «انتقال به درگاه بانک و پرداخت» را بزنید.

۳- پس از پرداخت هزینه می‌توانید گواهی را دریافت کنید. این گواهی حاوی بارکدی بیست رقمی است که به آن اعتبار می‌بخشد. فایل تاییدیه کد پستی را می‌توان هم به صورت آنلاین برای اشخاص فرستاد و هم پرینت آن را به صورت حضوری به ارگان‌ها، دستگاه‌ها، تشکیلات و موسسات ارائه داد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا