رپورتاژ

بهترین کتاب‌ های آموزش مکالمه

مکالمه یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود. در نتیجه، یافتن یک منبع آموزش مکالمه مناسب بسیار حیاتی خواهد بود. با این وجود، روش یکسانی به منظور یادگیری مکالمه زبان انگلیسی میان تمام زبان‌ آموزان وجود ندارد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که مکالمه زبان انگلیسی را در آموزشگاه‌ ها و به صورت رو در رو با سایر زبان‌ آموزان یاد بگیرند در حالی که برخی دیگر، آموزش مکالمه به روش خودخوان در خانه را سودمند می‌دانند.

در هر دو حالت، یافتن بهترین کتاب‌ های آموزش مکالمه، نقش بسیار مهمی در این فرآیند دارد و بر میزان یادگیری زبان‌آموز بسیار تاثیرگذار است. در ادامه، چندین نمونه از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی آموزش مکالمه زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که برخی از کتاب‌های آموزش مکالمه که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند را می‌توان به صورت رایگان از اینترنت دانلود کرد.

اصطلاحات عاشقانه انگلیسی,مکالمه زبان انگلیسی,کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی

۱. کتاب‌ های مجموعه Top Notch

کتاب‌ های مجموعه top notch را می‌توان بهترین گزینه آموزش مکالمه برای افراد مبتدی و تازه‌کار دانست. این کتاب‌ها هم برای بهبود مهارت‌های فرد در مکالمه و هم برای تقویت مهارت‌های نوشتاری کاربرد دارند. علاوه بر این، روش خوبی برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن قواعد دستوری زبان انگلیسی نیز به شمار می‌روند.

مجموعه کتاب‌های top notch توسط انتشارات لانگمن به چاپ رسیده‌اند و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

محتوای این کتاب‌ها بر اساس موضوعات جدید و پرکاربرد طراحی شده‌اند. به همین دلیل است که کتاب‌های top notch برای اکثر زبان‌آموزان بسیار جذاب هستند.

نکته‌ی قابل توجه در مورد این کتاب‌ها این است که مهارت‌ها مختلف زبان انگلیسی را در حین مکالمات جذاب و کاربردی آموزش می‌دهند.

لازم به ذکر است که امکان دانلود رایگان کتاب‌های مجموعه top notch به صورت رایگان از اینترنت نیز وجود دارد.

پی دی اف این کتاب‌ها را می‌توانید به راحتی با یک جستجوی سریع در گوگل پیدا و سپس دانلود کنید. البته، نسخه‌های فیزیکی این مجموعه نیز در کتاب فروشی‌ها به فروش می‌رسند.

۲. کتاب‌ های American English File

کتاب‌های American English File بیشتر برای روش‌های نوین آموزش قواعد دستوری زبان انگلیسی شناخته می‌شوند. با این وجود، این مجموعه کتاب‌ها به عنوان بهترین مرجع برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

تلفظ صحیح بکار رفته در این کتاب‌ها به لهجه‌ی آمریکایی است. به همین دلیل است که کتاب‌های American English file بیشتر برای کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، پیشنهاد می‌شود.

هر کتاب از American English file شامل ۸ درس است و در هر درس، مهارت‌های مختلف آموزش زبان از جمله لغات، قواعد دستوری، تلفظ و غیره آورده شده است. نسخه‌ی الکترونیک این کتاب‌ها را نیز می‌توانید به صورت رایگان و با زبان انگلیسی در اینترنت پیدا کنید.

۳. مجموعه کتاب‌ های English Collocation in Use

مجموعه کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی English collocation in use را می‌توان از جمله مهم‌ترین محصولات انتشارات کمبریج دانست. روش آموزش مکالمه زبان انگلیسی در این کتاب‌ها در قالب کلمات و اصطلاحاتی است که در جملات پرکاربرد بکار می‌روند.

کتاب English collocation in use را می‌توان زیرمجموعه‌ای از کتاب vocabulary in use دانست که پر طرفدارترین کتاب آموزش لغات انگلیسی به شمار می‌رود.

نسخه‌ی اینترنتی مجموعه کتاب‌های English collocation in use را می‌توانید از سایت‌های مختلف به صورت کاملاً رایگان دانلود کنید.

لازم به ذکر است که این مجموعه کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی به منظور آمادگی برای آزمون آیلتس یا آزمون‌های زبان کمبریج بسیار مناسب هستند.

یادگیری زبان انگلیسی,اصطلاحات عاشقانه انگلیسی,مکالمه زبان انگلیسی

۴. مجموعه کتاب‌ های یادگیری Speak out

روش آموزش مکالمه در مجموعه کتاب‌های یادگیری Speak out به گونه‌ای است که از مطالب واقعی به منظور تقویت مهارت‌های مکالمه زبان‌آموز استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر، مکالمه زبان انگلیسی در این کتاب بر اساس فیلم‌های آموزشی و خبری به زبان‌آموز آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که تمرکز این کتاب بر لهجه‌ی بریتانیایی است. با وجود این تمرکز اصلی این کتاب بر روی مکالمه است اما مهارت‌های دیگر زبان انگلیسی نیز به شیوه‌ی بسیار نوینی آموزش داده می‌شود.

به طور کلی، کتاب یادگیری Speak out یک مجموعه‌ی کامل به منظور یادگیری تمامی مهارت‌های لازم زبان انگلیسی به شمار می‌رود.

۵. کتاب English grammar in use

کتاب English grammar in use از جمله بهترین کتاب‌های منتشر شده از انتشارات کمبریج محسوب می‌شود.

با وجود این که تمرکز اصلی این کتاب بر روی بخش گرامر و قواعد دستوری است اما نمی‌توان تاثیر آن در بهبود مهارت‌های زبان‌آموز در بخش مکالمه را نادیده گرفت زیرا گرامر بخش جدایی‌ناپذیری از مکالمه است.

کتاب English grammar in use در سه جلد منتشر شده است و به عنوان منبع اصلی آموزش زبان (بخش قواعد دستوری) در بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی معرفی می‌شود.

نسخه‌ی اصلی کتاب را می‌توان به صورت رایگان از اینترنت دانلود کرد. اما زبان‌آموزان می‌توانند برای خرید نسخه‌ی فیزیکی آن به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه نمایند.

۶. مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use

مجموعه کتاب‌های English vocabulary in use، یکی دیگر از کتاب‌های کاربردی انتشارات کمبریج است که بر آموزش لغات و اصطلاحات انگلیسی تمرکز دارد.

شیوه‌ی آموزش این کتاب بسیار نوین است به طوری که لغات و اصطلاحات در چندین سطح، از مبتدی تا پیشرفته، به زبان‌آموز آموزش داده می‌شود.

طراحی کتاب به صورت درس/تمرین است و پاسخ تمامی تمرین‌ها نیز در انتهای کتاب آورده شده است. در صورتی که می‌خواهید نسخه ی زبان انگلیسی آن را دانلود کنید، می‌توانید به راحتی نام کتاب را در اینترنت جستجو نمایید.

۷. کتاب Essential Words in English Conversations

کتاب Essential Words in English Conversations شامل ۱۰۱ مورد از مهم‌ترین و پرکاربردترین کلمات زبان انگلیسی است.

این کلمات در قالب درس آموزش داده می‌شوند تا زبان‌آموز بهتر بتواند آن‌ها را به خاطر بسپارد. علاوه بر این، در این کتاب از مثال‌های مختلف و همچنین مترادف‌ها و متضادها نیز برای آموزش لغات ضروری استفاده شده است.

کتاب Essential Words in English Conversations توسط استاد عبدالله قنبری، استاد دانشگاه تهران به رشته‌ی تحریر درآمده است و یکی از بهترین مراجع برای تسلط بر لغات پرکاربرد در مکالمات زبان انگلیسی به حساب می‌آید.

۸. کتاب Four Corners

کتاب Four Corners از جمله بهترین کتاب‌های ترمیک در زمینه‌ی آموزش مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌رود. بیش از ده سال است که بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی از این کتاب به عنوان مرجع آموزش مکالمه استفاده می‌کنند.

این کتاب را می‌توان یک مجموعه‌ی کامل به منظور تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی به شمار آورد.

کتاب Four Corners برای رده‌ی سنی هم نوجوانان و هم بزرگسالان مناسب است. این کتاب علاوه بر تقویت مکالمه‌ی زبان‌آموز، به افزایش اعتماد به نفس وی در حین مکالمه نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

به عبارت دیگر، زبان آموز با مطالعه‌ی این کتاب و انجام تمرین‌های سخت و متنوع آن، آماده‌ی صحبت کردن با هر شخصی به زبان انگلیسی خواهد بود.

کتاب Four Corners از جمله بهترین کتاب‌های خودخوان به شمار می‌رود که به زبان‌آموز امکان شنیدن مکالمات مختلف در قالب لهجه‌های گوناگون زبان انگلیسی و همچنین اصطلاحات عاشقانه انگلیسی را می‌دهد.

اصطلاحات عاشقانه انگلیسی,مکالمه زبان انگلیسی,کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی

۹. سری کتاب‌ های Touchstone

سری کتاب‌های Touchstone یکی از بهترین کتاب‌های آموزش مکالمه به شمار می‌روند که بر اساس معیار CEFR از سطح A1 تا B2 را پوشش می‌دهند.

هر یک از کتاب‌های Touchstone دارای ۱۲ درس است که هر درس به دو بخش A و B تقسیم می‌شود. کلمات پرکاربرد و قواعد دستوری با توجه به موضوع هر درس آموزش داده می‌شود.

در انتهای هر درس نیز نکات مهم در قالب بخش checkpoint آورده می‌شود.

علاوه بر این، هر درس شامل بخش مکالمه است که بر تکنیک‌های موثر به منظور برقراری ارتباط به زبان انگلیسی تمرکز دارد.

در انتهای کتاب نیز بخشی با عنوان بحث آزاد (Free Talk) وجود دارد که هدف از آن، تقویت بیشتر مهارت‌های زبان‌آموز در زمینه‌ی مکالمه است.

این بخش در قالب تمرین‌های مکالمه در موقعیت‌های مختلف طراحی شده است.

۱۰. کتاب Viewpoint

کتاب viewpoint در دو سطح B2 و C1 طراحی شده است. به همین دلیل است که مطالعه‌ی این کتاب بیشتر برای زبان‌آموزان پیشرفته توصیه می‌شود. طراحی این کتاب به گونه‌ای است که زبان‌اموز می‌تواند مهارت‌های خود در مکالمه را تا حد یک فرد بومی بهبود دهد.

کتاب viewpoint شامل ۱۲ درس است. بخش‌های اول و دوم هر درس بر روی آموزش قواعد دستوری و لغات پرکاربرد تمرکز دارد.

در بخش سوم، آموزش مکالمه از طریق دیالوگ‌های متنوع و جذاب ارائه می‌شود. در بخش چهارم هر درس از این کتاب نیز reading، listening و speaking آورده شده است.

کتاب viewpoint علاوه بر تقویت مهارت‌های لازم بهت بهبود مکالمه، بر آموزش مهارت‌های نوشتاری زبان‌آموز نیز تاکید دارد.

همچنین، در انتهای کتاب، بخشی با عنوان Speaking Naturally آورده شده است که تلفظ صحیح کلمات زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.

سخن نهایی

در این مقاله، چندین نمونه از بهترین کتاب‌ های آموزش مکالمه زبان انگلیسی آورده شده است.

هر یک از این کتاب‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و نمی‌توان گفت که کدامیک بهتر از دیگری است.

علاوه بر این، کتاب‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که شاید در این مقاله به آن‌ها پرداخته نشده است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین گزینه، کتابی است که با آن احساس راحتی کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

شما می‌توانید از نظرات مدرسین زبان انگلیسی یا سایر زبان‌آموزان برای انتخاب بهترین کتاب بهره ببرید اما در نهایت، این خود شما هستید که باید کتاب مناسب را با توجه به نقاط ضعف و قوت خود انتخاب کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا