رپورتاژ

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ در چیست؟ آنلاین مارکتینگ؛ کلمه ای که بسیار آن را شنیده اید اما شاید معنای این کلمه را ندانید خود زیرمجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ می باشد. اگر چه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما در مورد بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی (اینترنت مارکتینگ) و آنلاین مارکتینگ تفاوت های ظریفی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

آنلاین مارکتینگ چیست

آنلاین مارکتینگ، که به آن بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی یا همان اینترنت مارکتینگ نیز می گویند، زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. هر بازاریابی که برای انجام آن نیاز به اینترنت داشته باشد، بازاریابی آنلاین محسوب می شود. وب سایت ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل ها همه روش های بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی آنلاین بر جذب مشتری و ایجاد حضور آنلاین تمرکز دارد. یافتن استراتژی بازاریابی آنلاین مناسب می تواند منجر به دیده شدن بیشتر آنلاین و فرصت بهتری برای رشد کسب و کار شما شود.

این زیر مجموعه خاص از بازاریابی دیجیتال با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است. تغییر در دنیای بازاریابی آنلاین به سرعت اتفاق می‌افتد و افرادی که در حوزه‌ آنلاین مارکتینگ فعالیت می کنند باید خودشان را بطور پیوسته بروز و آپدیت نمایند.

حال که با تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، بهتر است بدانید که بازاریابی آنلاین شامل موارد زیر می شود:

  • وب سایت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی محتوا

مزایا و معایب بازاریابی آنلاین

مزایای بازاریابی آنلاین

1- به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را پیدا کنید.

جستجوی مشتریان از طریق پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی آسان تر و سازنده است. مهم است که درباره مخاطبان هدف خود بیشتر بدانید. دانستن علایق، نیازها و ترجیحات آنها منجر به موفقیت استراتژی بازاریابی می شود.

2- مقرون به صرفه

این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی آنلاین است. برای شرکت های کوچک و متوسط ​​پرداخت هزینه برای بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و غیره دشوار است. با این حال استراتژی هایی مانند بهینه سازی موتورهای جست و جو یا همان سئو، پرداخت به ازای هر کلیک (که مربوط به گوگل ادز میباشد)، بازاریابی محتوایی و … وجود دارند که مقرون به صرفه می باشند.

3- خدمات 24 ساعته!

اکنون مشتریان برای خرید مجبور نیستند منتظر افتتاح فروشگاه شما باشند. بازاریابی اینترنتی به آنها این امتیاز را داده است که در هر زمانی وب سایت یا برنامه شما را مشاهده کنند. این فرصتی را برای ایجاد آگاهی از برند در بین مشتریان هدف می دهد.

4- حفظ روابط پس از فروش

برای تعامل با مشتریان باید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره استفاده کنید. همیشه پس از بازخورد یا پیشنهاد مشتریان از آنها تشکر کنید.

معایب بازاریابی آنلاین

1- نیاز به مهارت و آموزش

بازاریابی آنلاین و دیجیتالی بودن مستلزم یادگیری و آموزش زیادی است. بازاریابی آنلاین با گذشت زمان در حال تغییر است، بنابراین لازم است خود را با فناوری ها به روز نگه دارید.

این مطلب را از دست ندهید
درمان ناامیدی و افزایش انگیزه برای بهبود فضای کار

2- قوی بودن رقبا

برتری در میان رقبای قدرتمند کار دشواری است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. استراتژی هایی مانند توانایی تجزیه و تحلیل مشتری باید برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتری طراحی شود.

3- تبلیغات منفی

نظرات منفی بسیار سریعتر از نظرات مثبت منتشر میشود. علاوه بر این، بازاریابی آنلاین در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ریسک بیشتری دارد. همانطور که نظرات منفی به نکات برجسته تبدیل می شوند و به سرعت به اشتراک گذاشته می شوند.

4- مراقب دزدیده شدن استراتژی تان باشید!

از روش های مرسوم در فضای کسب و کار اینترنتی می توان به این نکته مهم اشاره کرد. کپی شدن محتوا و استراتژی شما زمان زیادی نخواهد برد و باید مراقب لو نرفتن آن باشید.

آنلاین مارکتینگ,دیجیتال مارکتینگ,چرا دیجیتال مارکتینگ,

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به بازاریابی برای محصولات، خدمات و برند، از طریق ابزارهای آنلاین مانند وب سایت، ایمیل، اس ام اس، اپلیکیشن، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری گفته می شود. همچنین دیجیتال مارکتینگ شامل دو دسته‌ آنلاین و آفلاین می باشد. مثال هایی از دسته انلاین موارد ذکر شده در قسمت بالا می باشند و دسته‌ افلاین شامل تلویزیون و رادیو هستند.

به راحتی می توان اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین را اشتباه گرفت، به ویژه با رونقی که ترافیک اینترنت در دهه گذشته به خود گرفته است.

با این حال، تفاوت های مشخصی بین این دو اصطلاح وجود دارد که پیامدهایی برای هر طرح بازاریابی دارد. دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی است که همه انواع بازاریابی را که شامل رسانه های الکترونیکی می شود در بر می گیرد.

استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ:

  • برنامه های تلفن
  • پادکست و رادیو
  • بیلبوردهای الکترونیکی
  • تلویزیون
  • بازاریابی آنلاین

مزایای دیجیتال مارکتینگ

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا دیجیتال مارکتینگ؟ در ادامه 10 مورد از مزایای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را که به شما در افزایش فروش و برندسازی کمک می کند مطرح کرده ایم.

1- بازاریابی دیجیتال قدرتمندترین شکل بازاریابی است.

2- استفاده از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه ترین راه برای بازاریابی کسب و کار شما است.

3- دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری ترین شکل بازاریابی است.

4- یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال این است که به شما امکان می دهد خریداران ایده آل خود را هدف قرار دهید.

5- اکثر مردم مسیر خرید خود را به صورت آنلاین آغاز می کنند (ابتدا در اینترنت تحقیق میکنند).

6- مشتریان شما در رسانه های اجتماعی هستند و بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا به آنها دسترسی پیدا کنید.

7- سئو محلی به شما کمک می کند تا به خریداران واجد شرایط آنلاین دسترسی پیدا کنید.

8- بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا با مشتریان تلفن همراه ارتباط برقرار کنید.

این مطلب را از دست ندهید
خرید لوازم جانبی و نکات مهمی که باید بدانید

9- شما می توانید به راحتی و به سرعت استراتژی و تاکتیک های خود را برای بهترین نتایج تطبیق دهید.

10- بازاریابی دیجیتال زمینه‌ رقابت را هموار می کند و به کسب و کار شما اجازه می دهد رقابتی تر شود.

آنلاین مارکتینگ,دیجیتال مارکتینگ,چرا دیجیتال مارکتینگ,

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال همواره شامل دو دسته‌ی آنلاین و آفلاین می شود که این نشان دهنده‌ این است که حتما برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ برخلاف تصور عموم؛ نیاز به اینترنت ندارید. به بیان دیگر بازاریابی دیجیتال انواع رسانه‌های الکترونیکی را در بر میگیرد.

طبق این تعریف ها متوجه می شوید که بازاریابی دیجیتال چندین سال است که همواره مورد استفاده است و بازاریابی جدیدی نیست. حال آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین در زیرمجموعه‌ی بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد. برای درک بهتر این دو مفهوم به مثال های زیر دقت کنید:

در حال تماشای فیلم از طریق تلویزیون هستید که فیلم قطع می شود و تبلیغی در آن میان پخش می شود. خب مسلما این تبلیغات نیازی به اینترنت ندارند. این یک نوع از بازاریابی دیجیتال است. (دسته‌ افلاین)

حال برای آشنا شدن بیشتر با آنلاین مارکتینگ به مثال زیر توجه کنید:

شما در حال بازی کردن با موبایل خود هستید که نیازمند متصل بودن به اینترنت است. در این میان تبلیغی نمایش داده می شود که این تبلیغ در دسته‌ آنلاین مارکتینگ قرار میگیرد. (باز هم یک نوع از بازاریابی دیجیتال می باشد.)

سخن پایانی

در این مقاله نگاهی انداختیم به تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ. اطلاعاتی در مورد تفاوت – مزایا و معایب و انواع روش های بازاریابی دیجیتال بدست آوردیم. شاید شباهت اسمی در این دو نوع بازاریابی شما را به اشتباه بیندازد اما حواستان باشد که چه زمانی می بایست از کدام کلمه استفاده کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

1 دیدگاه

  1. دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ مناسب گروه های سنی نوجوانان میشنایبد معرفی کنید لطفا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا