رپورتاژ

اول ایمنی بعد نظافت، راهکار های افزایش ایمنی کار با تجهیزات نظافت صنعتی

برای حفظ کارایی و ایمنی محیط های مختلف صنعتی، تجاری و اداری، نظافت صنعتی یک فرآیند بسیار مهم است. این فرآیند مستلزم حذف زباله ها، گرد و غبار و آلاینده های مختلف از ماشین آلات و سطوح در محیط های صنعتی مانند انبارها، سالن های تولید و ساختمان های اداری مختلف در کارخانه ها است.

بهترین روش برای تقویت امنیت محیط نظافت، توجه به موارد خاص و استفاده از تجهیزات تخصصی و ایمن است. ایمنی محیط به عناصر مختلفی بستگی دارد و در شرایط خاص میتوان با رعایت اقدامات ایمنی و بکارگیری تجهیزات مکانیزه نظافتی روند نظافت را بهبود بخشید. در ادامه عناصر کلیدی برای افزایش امنیت محیط و همچنین تجهیزات نظافتی ابراهیم مناسب برای نظافت بخش های گوناگون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

افزایش ایمنی نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات

سطوح را می توان با استفاده از تجهیزات تمیز کننده تخصصی به ایمن ترین روش به طور کامل تمیز کرده و آلاینده های موجود در محیط را می توان از بین برد. فرایندهایی مانند شستشوی نما، استفاده از فشار آب یا سندبلاست برای از بین بردن لکه از سطوح و تجهیزات، شستشوی قطعات، انتقال مواد اولیه، جمع‌آوری آلودگی، شستشوی ماشین‌های صنعتی و موارد مشابه، از جمله استفاده از انواع تجهیزات نظافت صنعتی است.

ماشین آلات و ابزار مورد استفاده در نظافت صنعتی

جهت افزایش ایمنی نظافت صنعتی میتوانیم از انواع تجهیزات صنعتی استفاده کنیم که به طور ماهرانه و خاص برای یک عملکرد معین ایجاد شده اند. اسکرابر، سوییپر، جاروبرقی صنعتی، واتر جت صنعتی یا واشر فشار قوی، نماشوی، مواد شوینده صنعتی و … نمونه هایی از انواع مختلف این تجهیزات نظافتی صنعتی هستند. کیفیت نظافت با استفاده از تجهیزات تخصصی به طور قابل توجهی بهبود می یابد. در زیر توضیح مختصری از چند ابزار تمیز کننده مختلف ارائه شده است:

معرفی اسکرابر برای نظافت صنعتی

شستشوی کف یکی از چالش های نظافت به ویژه در فضاهای بزرگ و فعال است. زیرا همیشه با هر نوع شستشوی دستی، کف به طور کامل خشک نمی شود. تردد روی سطوح خیس خطر لیز خوردن و سقوط را افزایش می دهد، آلودگی را از طریق کفش نیز پخش می کند و سطح زمین را به طور کلی بدتر می کند. با این حال، از مسائل دیگر در این صنعت می توان به سرعت بسیار کند و مصرف آب قابل توجه این فرآیند اشاره کرد. اسکرابرها که اغلب به عنوان کف شوی صنعتی نیز شناخته می شوند،  در چنین شرایطی علاوه بر حل مشکلات نظافت دستی، سبب افزایش ایمنی در نظافت های صنعتی نیز میشوند.

کاربرد جاروبرقی برای نظافت صنعتی

این ابزار تمیز کننده شناخته شده ترین و پرکاربردترین ابزار تمیز کننده است. جاروبرقی صنعتی برای طیف وسیعی از مشاغل، از جمله مکش و جمع آوری مقادیر زیادی مواد، مدیریت گرد و غبار و سایر خدمات نظافت صنعتی استفاده می شود.

انواع مختلف جاروبرقی صنعتی برای استفاده در صنایع خاصی از جمله صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنعت نخ، جمع آوری مواد منفجره، جمع آوری مواد پودری و جمع آوری مایعات روغنی سنگین به کار گرفته میشوند.

انواع کارواش صنعتی در نظافت

کارواش های فشار قوی یا واترجت ها، دستگاه‌های نظافتی صنعتی هستند که می‌توانند با تبدیل آب معمولی به آب فشار قوی، مقداری ناخالصی را از سطوح پاک کنند که با تجهیزات معمولی امکان‌پذیر نیست. گاهی اوقات به آنها واترجت های صنعتی یا کارواش صنعتی گفته می شود. هر نوع آلودگی می تواند با استفاده از فشار زیاد آب از سطوح صاف و ناهموار پاک شود. این تجهیزات سازگار با محیط زیست است و آلودگی کمتری دارد زیرا از موتور الکتریکی سازگار با محیط زیست استفاده می کند.

تجهیزات نظافتی ابراهیم,جاروبرقی صنعتی,دستگاه نماشوی صنعتی

کاربرد دستگاه نماشوی صنعتی در نظافت سطوح

دستگاه نماشوی و تجهیزات شستشوی شیشه و نما، ابزارهای مکانیزه ای هستند که دارای سیستم و طراحی خلاقانه بوده و برای نظافت سطوح دارای ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرند. با کمک این ابزارهای پیشرفته، تمیز کردن و شستن شیشه ها و نماهای ساختمان به فرآیندی سریع، مقرون به صرفه و فوق العاده ایمن تبدیل شده است. ساختمان‌ها دارای پنجره‌هایی با ارتفاع بالا هستند که نظافت آن را به روش معمولی خطرناک، دشوار، پرهزینه و انرژی‌بر است. برای تسریع این روش از دستگاه نماشوی صنعتی استفاده می شود.

کاربرد سوییپر صنعتی در نظافت محیط

با استفاده از فناوری نظافت صنعتی خودکار، تمیز کردن و جمع‌آوری آلاینده‌های ریز و درشت در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ با سرعت و اثربخشی بیشتری انجام می‌شود. یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای حذف آلاینده ها از سالن های تولید، انبارها و محیط های صنعتی، سوییپر صنعتی است. این ابزار تمیز کننده صنعتی قدرتمند در جذب بسیاری از آلاینده ها، تسریع و بهبود تمیز کردن کارآمد است.

عناصر کلیدی برای افزایش ایمنی محیط

انواع مختلفی از آلودگی ها در صنایع بزرگ و صنعتی وجود دارد که حذف آنها بسیار سخت است و مدت زمان زیادی طول می کشد. این آلاینده‌ها گهگاه سمی هستند و اگر حذف نشوند، باعث می‌شوند این ذرات ریز مضر وارد ریه‌ها شده و به پوست افراد نفوذ کنند و برای تجهیزات و افراد حاضر در محیط خطر ایجاد کنند. به دلیل حساسیت این ذرات، ممکن است خطر انفجار نیز وجود داشته باشد. در نتیجه با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی آلودگی محیطی، می‌توان محیط را کاملاً ایمن کرد و تمام سطوح را تمیز کرد.

PPE مخفف عبارت Personal protective equipment است که به معنی تجهیزات حفاظت فردی  است. هنگام انجام نظافت صنعتی، آگاهی از خطرات احتمالی و استفاده از این تجهیزات برای محافظت از کارگران بسیار مهم است. مقررات و استانداردهای PPE تأسیسات باید به وضوح مشخص شده و در محل قرار گیرند. بسته به وظایف برنامه ریزی شده، مواد شیمیایی به کار رفته و خطرات احتمالی، ممکن است PPE متفاوتی مورد نیاز باشد.

هنگام استفاده از واترجت صنعتی، با پوشیدن لباس‌های روپوش، دستکش و چکمه، مانعی در برابر خطرات شیمیایی و فیزیکی ایجاد می‌شود. آنها احتمال بریدگی یا خراش را کاهش می دهند و از پوست کارمندان در برابر مواد شیمیایی خطرناک محافظت می کنند. علاوه بر این، استفاده از عینک محافظ به جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار به چشم کاربر کمک می کند.

تجهیزات نظافتی ابراهیم,جاروبرقی صنعتی,دستگاه نماشوی صنعتی

هنگام کار با اسکرابرهای صنعتی، استفاده از کفش مناسب و محافظ چشم بسیار مهم است زیرا آن ها می توانند از سر خوردن کاربر یا ورود ذرات به چشم او جلوگیری کنند. ممکن است استانداردهای ایمنی خاصی برای تجهیزات تمیز کردن خاصی وجود داشته باشد. به کارکنان باید تجهیزات ایمنی شخصی مناسب داده شده و نحوه استفاده از آن آموزش داده شود.

اهمیت رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت صنعتی توسط تعدادی از قوانین و استانداردهای ایمنی، از جمله الزامات OSHA و پروتکل‌های خاص بخش کنترل می‌شود. هم از نظر قانونی و هم اخلاقی، رعایت آن ها الزامی است. کارفرمایان موظف به ارائه یک محل کار مطمئن هستند که شامل اشکال مختلف تجهیزات ایمنی شخصی مناسب PSE است. کارگران نیز ملزم به استفاده از تجهیزات مشخص شده و رعایت پروتکل های ایمنی تجویز شده هستند. برای اطمینان از اینکه کارمندان از نحوه صحیح نگهداری و ذخیره سازی PSE آگاه هستند، برنامه های آموزشی را در نظر بگیرید. این اطلاعات برای حفظ امنیت آنها و همکارانشان مفید است. علاوه بر این، PSE در صورت استفاده صحیح، نگهداری و ذخیره سازی طولانی تر، موثرتر بوده و از کارگران محافظت می کند.

استفاده از تجهیزات نظافت شخصی هنگام استفاده از وسایل نظافت مکانیزه، به معنای خطرناک بودن این دسته از تجهیزات صنعتی نیست. بلکه به معنای اجتناب از تماس پوست با آلودگی و افزایش ایمنی کاربر در حین از بین بردن آلودگی ها است. استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی PSE احتمال بروز حوادث و بیماری ها را کاهش می دهد و همچنین سلامت و رفاه کارگران را تضمین می کند.

به منظور محافظت از کارکنان در برابر تهدیدات متعددی که ممکن است با آنها مواجه شوند، تجهیزات ایمنی شخصی نه تنها در حین نظافت صنعتی بلکه در اکثر مراحل صنعتی نیز باید استفاده شوند. به منظور پیشگیری از حوادث و بیماری ها، افزایش بهره وری و رعایت الزامات ایمنی، کارفرمایان و کارکنان باید بر ایمنی و استفاده صحیح از PSE تاکید کنند. سازمان ها نیز باید در تعهد خود به ترویج فرهنگ ایمنی و دفاع از رفاه مردم خود با توسعه فناوری و رویه های ایمنی کوشا باشند.

در خصوص انتخاب و خرید انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی مکانیزه مانند انواع اسکرابر ، واتر جت و جاروبرقی صنعتی، متخصصین شرکت ابراهیم می‌توانند مشاوره و راهنمای خرید متناسب با خواسته شما ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع تجهیزات نظافت صنعتی و یا دریافت لیست قیمت اقلام ساخت شرکت ابراهیم با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا