رپورتاژ

بافق کجاست و جاذبه های دیدنی آن کدامند؟

یکی از مهم‌ترین شهرهای استان یزد، بافق است. آثار تاریخی معروفی اطراف این شهر قرار دارند و به همین خاطر، بسیاری از گردشگران بافق را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. با توجه به آب‌وهوای گرم این منطقه، کشاورزی چندانی (به غیر از خرما و پسته) در این شهر رونق ندارد اما از لحاظ معدنی، یکی از پراهمیت‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. امروزه می‌توانید به‌راحتی و با تهیه بلیط قطار بافق، به این شهر سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. امکان خرید بلیط قطار به این شهر زیبا در سایت و برنامه فلای‌تودی فراهم شده است.

قلعه باقرآباد

قلعه باقرآباد بافق را می‌توان یکی از خاص‌ترین دژهای نظامی دانست؛ چرا که با وجود قدمت کم، حس و حال دژهایی را منتقل می‌کند که چندصدسال پیش ساخته شده‌اند. این قلعه در زمان قاجار و به دستور عبدالرحیم خان بنا شد و تمام قسمت‌های آن را خشت و گل تشکیل داده‌اند. تعداد ۴۵ اتاق، ۲ برج نگهبانی، جایگاه تیراندازی و…، به خوبی نشان می‌دهند که این دژ، یک دژ مجهز به‌شمار می‌رفته است.

امام زاده عبدالله

اگر به بناهای تاریخی و مذهبی علاقه‌مند هستید، امام زاده عبدالله بافق یکی از بهترین مکان‌ها است. طبق روایاتی که در مورد این مقبره وجود دارند، امام زاده عبدالله، در واقع برادر امام رضا بوده و ساخت این بنا در دوره آل مظفر انجام گرفته است. طراحی تمامی المان‌ها از جمله گنبد، گلدسته، صحن و… این مکان مقدس، طبق اصول معماری ایرانی اسلامی هستند و از لحاظ هنری، ارزش والایی دارند.

میدان خان

در زمان‌های گذشته، هر یک از شهرها دارای یک میدان بود و این میدان در واقع مرکز تجاری، سیاسی و اجتماعی شهر به‌شمار می‌رفت. میدان خان بافق، در دوره زندیه ساخته شده است و دور تا دور آن، ساختمان‌هایی قرار دارند که از آجرهای خشتی تشکیل شده‌اند. در وسط میدان، یک حوض معروف وجود دارد و اطراف این حوض، نخل‌های خرما قرار گرفته‌اند که بسیاری از رهگذران، زیر سایه آن‌ها به استراحت می‌پردازند.

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم بافق مانند مسجد جامع، کاروانسرا بافق، آب‌انبار بافق و…، در نزدیکی این میدان هستند و می‌توانید در یک روز از همه آن‌ها دیدن کنید.

بلیط قطار بافق,بلیط هواپیما,رزرو هتل

مسجد جامع بافق

یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر، مسجد جامع بافق است. با این که این مسجد در دوره قاجار ساخته شده است، اما معماری آن از معماری دوره صفویه الهام گرفته شده و به راحتی می‌توانید شباهت ساختارش با مسجدهای دیگری که در این دوره بنا شده‌اند را حس کنید.

با توجه به این که بافق در منطقه‌ای کویری قرار دارد، مسجد جامع آن نیز مانند بسیاری دیگر از سازه‌ها، دارای دو قسمت تابستانی و زمستانی بوده و چند بادگیر نیز در ساخت آن به‌کار رفته‌اند.

چنار روستای باجگان

یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های ایران که به عنوان یک اثر ملی نیز به‌ثبت رسیده و شهرت بسیار فراوانی دارد، چنار تاریخی روستای باجگان است. تخمین زده می‌شود که این چنار، ۴۰۰ سال عمر داشته باشد؛ بدین صورت، تاریخ کاشت آن به دوره صفویه باز می‌گردد.

ارتفاع چنار روستای باجگان، به حدود ۲۵ متر می‌رسد و شاید برایتان جالب باشد که حتی اگر ۶ نفر دست یک‌دیگر را بگیرند و سعی کنند که محیط تنه این درخت را پوشش دهند، باز هم ممکن است که موفق نباشند. اگر شما هم می‌خواهید به بافق سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری این شهر از جمله چنار روستای باجگان دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هر چه سریع‌تر برای تهیه بلیط قطار بافق اقدام کرده و سفر خود را آغاز نمایید.

ارگ عبدالرضا خان

یکی دیگر از آثار تاریخی شهر بافق که ارزش زیادی نیز دارد، ارگ عبدالرضا خان است. این ارگ در زمان قاجاریه ساخته شده و در وسط آن، قلعه‌ای بزرگ قرار دارد که توسط سه برج ۱۲ متری احاطه شده‌ است. وظیفه اصلی این برج‌ها، محافظت کردن از قلعه بوده و به همین خاطر، طراحی‌ نظامی دارند. با این که تمامی بخش‌های ارگ از خشت و گل ساخته شده‌اند، اما کیفیت بنا آن‌قدر زیاد است که هنوز هم پابرجا بوده و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

باغ تیتو

اگر به معماری خانه‌های اعیان‌نشین قدیمی علاقه‌مند هستید، باغ تیتو می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای بازدید باشد. این باغ در دوره صفویه بنا شده و هنگامی که به دنبال معنی اسم آن (تیتو) در لغت‌نامه بگردید، متوجه خواهید شد که این اسم به معنای مرغ آبی است؛ اما دلیل اصلی این که به آن تیتو می‌گویند، حجره‌های تو در تو آن هستند. تمامی بخش‌های این باغ از جمله ایوان، نمای داخلی اتاق‌ها، شیوه چینش اتاق‌ها، حوض وسط حیاط و…، طبق اصول معماری صفوی طراحی شده‌اند و به همین خاطر، این بنا علاوه بر این که اهمیت تاریخی فراوانی دارد، از لحاظ معماری نیز بسیار حائز اهمیت است.

خانه وحشی بافقی

یکی دیگر از آثار تاریخی شهر بافق که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید، خانه وحشی بافقی است. وحشی بافقی شاعری بلندآوازه بود که در قرن دهم هجری می‌زیست. سرتاسر زندگی وی، پر از سختی و مشقت بود و به همین خاطر، اغلب اشعاری که سروده است نیز پیرامون همین مسائل هستند. وحشی بافقی سفرهای زیادی را برای کسب علم به شهرهای دیگر انجام داده و بخش زیادی از عمرش را بیرون از بافق گذرانده است؛ اما با این حال، خانه‌ وی در بافق، به یک موزه تبدیل شده و اگر به این شاعر علاقه دارید، می‌توانید از این مکان دیدن کنید.

فلای تودی,بلیط قطار بافق,بلیط هواپیما

نحوه تهیه بلیط و سفر به بافق

امروزه راه‌های زیادی برای سفر به بافق وجود دارند اما یکی از بهترین‌ راه‌ها که بسیاری از گردشگران نیز آن را ترجیح می‌دهند، سفر از طریق راه آهن است. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دردسر، بلیط قطار بافق را از طریق اینترنت تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنید. برای این کار، فقط لازم است که به وب‌سایت فلای‌تودی مراجعه کرده و در بخش قطار، مبدا، مقصد و سایر مشخصات لازم را وارد نمایید تا بلیط‌های موجود، نمایش داده شوند.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و علاوه بر امکان خرید بلیط قطار، قابلیت‌های دیگری مانند رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط مسافرتی و… را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. گستره امکانات فلای‌تودی سبب می‌شوند تا بتوانید به ‌بهترین شکل ممکن، سفری خوب و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا