رپورتاژ

نتایج تحقیقات جهانی در حوزه افزایش فروش و درآمد هتل ها

صنعت هتلداری از مهمترین ابعاد صنعت گردشگری می باشد. شاخصه اصلی در صنعت هتلداری “Hospitality “یا مهمان نوازی یا به عبارت دیگر رفتاری قابل تکریم در قبال مهمانان است.

در این صنعت اغلب هتل ها با بودجه ای هنگفت تاسیس شده و به دنبال کسب سود بیش تر می باشند. جهت محقق شدن این هدف، عوامل زیادی از جمله شرایط اقتصادی، طرح های بازاریابی، فناوری موجود در صنعت، رقابت در این صنعت، توانایی و تعداد کارمندان هتل و قوانین موجود در این صنعت موثر می باشد.

در صورتی که هتلداران در خصوص مهمان نوازی و تکریم مهمانان خدمات ضعیف و نامطلوبی را ارائه دهند، چیزی جز دیدگاه منفی مشتریان را به همراه ندارد. حتی چند نظر منفی نیز می تواند تا حد زیادی بر توانایی هتل در فروش خدمات تأثیر گذار باشد.

اولویت اصلی هتلداران ارائه خدمات به میهمانان با بالاترین سطحِ ممکن است. با این کار میهمانان تعطیلات سرگرم کننده یا سفر کاری پرباری خواهند داشت. ذکر این نکته مهم است، اقامتگاه بایستی اطمینان حاصل کند که مهمانان اقامت خود را در هتل به نحو مثبت به خاطر می سپارند.

مهمان نوازی به هتلداران کمک می کند، مشتریان وفاداری ایجاد کرده که بارها و بارها در این هتل اتاق رزرو می نماید و حتی هتل مورد نظر را به خانواده و دوستانشان توصیه می کنند.

تسهیل فروش هتل از دیگر عوامل موثر در رقابت بین هتل هاست. تسهیل رزرو اتاق با استفاده از تیپورت این امکان را به هتلداران خواهد داد که افزایش فروش و درآمد محقق شود.

تعریف هتل طبق سازمان جهانی گردشگری

طبق تعریف سازمان جهانی گردشگری در خصوص سود عاید شده از واحدهای اقامتی طبقه بندی و نام گذاری هتل شامل هتل های شخصی، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، میهمانسرا، اقامتگاه سنتی و مهمانخانه های مرزی که صرفا جهت اقامت و یا مسافرخانه، مهمان پذیر، پانسیون، متل ها، هتل های کوچک و… می باشد.

استفاده از تعریف کلی واحد اقامتی به شکل های مختلف مانند هتل ها ارائه خدمات و سرویس دهی عالی و همچنین نوع ماهیت وعملکرد آنها بستگی دارد.

تصمیمات استراتژیک در حوزه هتلداری

تصمیمات استراتژیک هتلداری بر توسعه هتل تاثیرات فراوانی داشته و بر رقابت پذیری آن تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. جهت پیشی گرفتن از رقبا لازم است چارچوب هایی برای کمک به خدمات رسانی در هتل مشخص شود.

این تصمیمات استراتژیک منجر به تنظیم موقعیت رقابتی می گردند. همچنین مؤلفه های فرهنگی و قدمت تاریخی بالاترین تناسب استراتژیک را برای توسعه پایدار صنعت گردشگری ایران دارد.

با استفاده از استراتژی های بازاریابی هدفمند کشورها می توانند برای جذب بیشتر گردشگران با یکدیگر رقابت کنند.

افزایش فروش هتل,صنعت هتلداری,پنل مراکز اقامتی,

چارچوب اندازه گیری عملکرد هتل

در سال های اخیر سیستم هایی برای مدیریت عملکرد هتل در حوزه بازاریابی طراحی شده که فروش و تحلیل را به هم پیوند میزند. همچنین شاخص های کلیدی عملکرد مختلف می تواند برای ارزیابی عملکرد مالی هتل استفاده شود. ایرادات زیادی در قسمت های مختلف از جمله تصمیمات استراتژیک وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید
تحولی جدید در صنعت شهرسازی با نام دستگاه پمپ بتن

اکنون که رقابت بین هتل ها در حال افزایش است ، مدیران هتل ها شروع به درک این نکته کرده اند که بهبود عملکرد آنها می تواند به مزیت تبدیل شود که با معیارهای رقابتی می توان این پیشرفت ها را شناسایی و ایجاد کرد.

در حال حاضر تلاش هایی برای دستیابی به عملکرد برتر شامل اجرای ابزارهای مختلف کسب و کار در حال ظهور است. وقتی منابع مالی محدود است، فعالیتهای تجاری باید بر فعالیت هایی متمرکز شوند که بیشترین تأثیر را بر کارایی هتل دارند.

TPORT به عنوان یک پلتفرم دو سویه بین هتل و آژانس مشکلات را تا حد زیادی حل کرده و چارچوب اندازه گیری عملکرد هتل را تا حد مطلوبی افزایش می دهد.

بهره وری هتل یا اقامتگاه

بهره وری به عنوان یک معیار اساسی در ایجاد سود دهی بیشتر در هتل می باشد. برای کارمندان هتل، بهره وری که منجر به فروش و سود بیشتر هتل می شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

در صنعت هتل داری کارایی، اثربخشی، کیفیت، پیش بینی و سایر ابعاد عملکرد جز بهره وری هتل محسوب می شود. بهره وری هتل ثابت می کند که مدیریت کار هوشمند کلید تسریع در بهبودی هتل است.

از طرفی وجود نیروی انسانی کارآمد نیز برای ادامه فعالیت سازمان و امکان رقابت آن، امری واجب و ضروری است.

افزایش فروش هتل,صنعت هتلداری,پنل مراکز اقامتی,

راه های افزایش بهره وری اقامتگاه ها

  1. اقامتگاه می تواند از طریق استخدام بهتر یا آموزش گسترده تر (سرمایه انسانی) نیروی کار خود را بهبود بخشد. که مستلزم زمان و هزینه است.
  2. اقامتگاه می تواند برای استفاده از تجهیزات کارآمد سرمایه گذاری کند.
  3. اقامتگاه می تواند کارهای خود را با سیستم های خودکار (فناوری) مدیریت کرده و مشتریان را برای کمک به روند خدمت دهی جذب کند. از آنجایی که هزینه های پرسنل به طور کلی بیشترین درصد هزینه های عملیاتی هتل را تشکیل می دهند، این روش بهره وری می تواند به تولید با بالاترین سطح ممکن به همراه کمترین سطح ورودی کمک کند. تیپورت به عنوان زیر ساخت رزرو هتل داخلی یا چنل منیجر پیشنهاد مناسبی جهت افزایش بهره وری همچنین ارزیابی بهره وری با استفاده از تحلیل داده های اقامتگاه های مختلف است.

افزایش فروش هتل,صنعت هتلداری,پنل مراکز اقامتی,

بازاریابی اقامتگاه ها

با توجه به اینکه رقابت در صنعت هتلداری بسیار گسترده است، بنابراین سرمایه گذاری بیشتر در جهت فعالیت های بازاریابی برای جذب و نگهداری مهمان و تمایز خود از رقبا برای ماندن در صنعت، به صورت قابل انکار برای هتل ها دارای اهمیت است.

در جهان اکثر هتل ها مقدار قابل توجهی از بودجه خود را صرف  تبلیغ (نام تجاری) خود می کنند. از آنجایی که بازاریابی امری تجاری و مدیریتی است، بسیاری از محققان استدلال کرده اند که اگر یک شرکت خدماتی تمایل دارد عملکرد خوبی داشته باشد، بایستی بازار را تجزیه و تحلیل کند و استراتژی های بازاریابی را به درستی برنامه ریزی و اجرا کند.

این مطلب را از دست ندهید
مکان هایی که مسافران تور مشهد به آنجا می روند

صاحبان مراکز اقامتی با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های مختلفی که تیپورت به کار گرفته است می توانند در حوزه بازاریابی، افزایش فروش هتل یا اقامتگاه و در نتیجه افزایش درآمد تمرکز کنند.

ذکر این نکته ضروری است، بازاریابی تنها نباید به عنوان مجموعه ی فعالیت های فروش در نظر گرفته شود، بلکه مهمتر آن است که مفهوم بازاریابی به عنوان عملیات جذب و جلب رضایت میهمانان مد نظر قرار گیرد.

اقدامات TPORT در این حوزه

تیپورت به عنوان یک Channel Manager در صنعت هتلداری با کمک گرفتن از تکنولوژی روز سعی در برقراری ارتباط دو سویه  بین اقامتگاه ها و آژانس های آنلاین و آفلاین به صورت کاملا آنلاین و Real Time نموده است.

این کار در حوزه بازاریابی و فروش  اقامتگاه ها گامی موثر و مهم تلقی می شود. بنابراین تیپورت با فراهم نمودن امکاناتی ازجمله پنل مراکز اقامتی، وب سرویس مراکز اقامتی و پنل خدمات مسافرتی سعی در رفع مشکلات بازاریابی و فروش به صورت رایگان نموده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به www.tport.ir  مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا