رپورتاژ

طریقه شارژ گوشی سامسونگ

طریقه شارژ گوشی سامسونگ از جمله حائز اهمیت ترین مباحثی است که کاربران این برند از گوشی های هوشمند می بایست توجه ویژه ای به آن داشته باشند و از انجام اقداماتی که به سلامت باتری و گوشی خود ضرر می رسانند، اجتناب کنند. در واقع فرایند شارژ کردن را می توان به عنوان اساسی ترین اصل در مراقبت از باتری گوشی سامسونگ معرفی کرد، از این رو اگر گوشی موبایل شما هم متعلق به کمپانی سامسونگ است نباید از مبحث طریقه شارژ گوشی سامسونگ غافل شوید و می بایست به این بپردازید.

مطالبی که در ادامه آورده ایم به عبارتی مجموعه ای از نکات مربوط به طریقه شارژ گوشی سامسونگ هستند که سعی کرده ایم با گفتن شان، کاربران گوشی های سامسونگ را نسبت به نگهداری و مراقبت از باتری گوشی سامسونگ خود آگاه تر کنیم.

شارژ گوشی سامسونگ,طریقه شارژ گوشی سامسونگ,نحوه شارژ گوشی سامسونگ

در فرایند شارژ کردن گوشی سامسونگ انجام چه اقداماتی توصیه نمی‌ شود؟

کاربران و دارندگان گوشی های سامسونگ بدون این که خودشان متوجه شوند همواره اقدامات نا درست و آسیب زایی در فرایند شارژ کردن گوشی های خود انجام می دهند، اقداماتی که اگر به صورت مداوم تکرار شوند منجر به کاهش طول عمر باتری و در نهایت خرابی آن می شوند.

انجام ندادن برخی از اقدامات به قدری در حفظ سلامت باتری ها موثر هستند که در ادامه به چند مورد از رایج ترین ها اشاره کرده ایم:

  • یکی از افسانه‌های پرطرفدار مربوط به شارژ باتری از این قرار است که گفته می ‌شود برای پاک کردن حافظه‌ ی باتری ابتدا باید شارژ آن کاملا خالی شود و سپس برای شارژ به برق وصل شود. این موضوع که برای دوران باتری‌ های اسیدی صدق می ‌کرد، ارتباطی به باتری‌ های لیتیوم یونی امروزی ندارد و در ضمن چنین روشی برای شارژ باتری‌ های مدرن اصلا توصیه نمی ‌شود. در همین زمینه، کارشناسان توصیه می کنند برای شارژ باتری خود از روش شارژ جزئی بهره ببرید که منجر به افزایش عمر آن هم می شود. با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری، گفته می‌ شود همواره شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد. روی هم رفته، به جای این که با یک ‌بار شارژ انرژی باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید، بهتر است با بهره‌ گیری از شارژ های جزئی همواره شارژ باتری را در حوالی ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.
  • به وفور دیده شده کاربران گوشی های خود را در مدت زمان های طولانی به جریان برق متصل می کنند. با این که مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ حتی اگر تا بعد از فول شدن انرژی باتری ادامه پیدا کند، امکان پذیر است و باتری به طور ناخودآگاه می تواند فرایند شارژ را قطع کند اما از آن جا که میزان شارژ توسط باتری مدام بررسی می شود، لازم است از انجام چنین کاری دوری کنید. در واقع سعی نمایید مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ خود را بدانید و به موقع اتصال را قطع کنید.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم، شارژ و مصرف زیاد به صورت هم زمان است؛ مانند مواقعی که گوشی در حال شارژ است ولی هم‌ زمان مشغول تماشای ویدیو یا انجام بازی هم هستیم. لازم به تاکید است این کار چرخه‌ ی شارژ را مختل می‌ کند. بهترین راه برای رهایی از این وضعیت، عدم استفاده از گوشی در حین شارژ شدن (یا خاموش کردن آن) یا انجام کارهای سبک با آن است. با این کار فشار زیادی به گوشی وارد نمی ‌شود و اختلالی هم در چرخه‌ های شارژ به وجود نمی آید.
  • از اهمیت شارژ اولیه باتری گوشی سامسونگ غافل نشوید و بگذارید این فرایند به صورت صحیح انجام گیرد. در شارژ اولیه باتری گوشی سامسونگ توجه به موارد قبلی را از یاد نبرید و حتما به آن ها عمل کنید.
  • و …

چند نکته ی حائز اهمیت در مورد روش صحیح شارژ باتری موبایل

  • استفاده از شارژر های اورجینال و مطابق با برند گوشی از جمله مهم ترین نکات در مورد روش صحیح شارژ باتری موبایل محسوب می شود. قیمت شارژر سامسونگ را در امداد موبایل ببینید.
  • از دیگر نکات حائز اهمیت این است که باید هنگام شارژ کاور گوشی جدا شود.
  • اتصال لوازم جانبی مانند هنزفری، هدفون و … در زمان شارژ آسیب زاست.
  • از شارژ کردن موبایل در فضا هایی با گرمای زیاد اجتناب شود‌.
  • و موارد دیگری از این دست.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا