رپورتاژ

در حراج بلک فرایدی چه محصولاتی به حراج گذاشته می شوند؟

بلک فرایدی! روزی که همه عاشقان خرید، کسانی که لیست مهمی برای خرید دارند و حتی گروهی که ممکن است به هیچ‌چیز نیاز نداشته باشند را جذب خود می‌کند. سال‌هاست این سنت امریکایی بین همه مردم جهان رواج پیدا کرده است و جمعه بعد از روز شکرگزاری، همه برای یک معامله حسابی آماده می‌شوند.

هنوز تا جمعه سیاه سال ۲۰۲۳ چندهفته‌ای فرصت باقی است. شما می‌توانید در همین زمان برای خودتان لیست خرید آماده کنید، فروشگاه‌های مدنظرتان را پیدا کنید و بودجه لازم را کنار بگذارید. فروشگاه‌ها نیز آماده‌اند تا پس از یک سال فرازوفرود و شاید رکود، گردوخاکی از تن بتکانند و در این بازار رقابتی برنده بیشترین مشتری باشند. از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا لوازم‌خانگی غیره، همه محصولاتی هستند که می‌توانید با قیمت مناسب خریداری کنید. اما این تخفیف‌های واقعی است؟

تاریخ جمعه سیاه چه زمانی است؟

امسال، جمعه سیاه به طور رسمی در ۲۴ نوامبر و پس از آن دوشنبه سایبری در ۲۷ نوامبر است. در تقویم شمسی و ایران، بلک فرایدی مصادف است با ۳ آذر ۱۴۰۲.  بیشتر فروش‌های رسمی اواخر روز شکرگزاری شروع می‌شوند، اگرچه باید خیلی هشیار بود، چرا که برخی از بهترین معاملات، معمولاً در نیمه‌شب اتفاق می‌افتند. معمولاً برندها و فروشگاه‌های بزرگ با کمک پیامک‌های تبلیغاتی، ایمیل‌ها و بنرهای سطح شهر شما را از آغاز تخفیف‌ها مطلع می‌کنند.

علت تخفیف‌های بلک فرایدی چیست؟

تصور کنید یک سال گذشته و شما به دلایل مختلفی نتوانسته‌اید آن‌قدر که باید فروش داشته باشید. از سوی دیگر گروه بزرگی از مردم به دلایل مختلفی مانند تورم سال گذشته، افزایش نرخ بیکاری در سطح جهان و همچنین جنگ ادامه‌دار اکراین و روسیه با مسائل مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. چه فرصتی بهتر از اینکه حاشیه سودتان را محدود کنید و در عوض مشتریان بیشتری به دست آورید؟

جمعه سیاه در ایران,حراج بلک فرایدی,لوازم آرایشی و بهداشتی

علاوه بر خرده‌فروش‌ها، بسیاری از برندهای بزرگ و محبوب که در حالت قیمت بالایی دارند، شرایطی را ایجاد می‌کنند تا تمام افراد بتوانند کالاهای آن‌ها را در این روز خاص خریداری کنند. این تخفیف‌ها می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد متغیر باشد. معمولاً اجناس بزرگ‌تر، تخفیف‌های خوبی دارند و ما هم به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دارید، این چند هفته را هم صبر کنید.

بلک فرایدی از کجا شروع شد؟

اولین‌بار این واژه نه برای خریدهای ارزان، بلکه برای یکی از تلخ‌ترین روزهای بازار به‌کار رفت. همه چیز به ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ برمی‌گردد. زمانی که دو دلال وال‌استریت به نام‌های جی گولد و جیم فیسک با خرید طلا توانستند در بازار تلاطم بسیاری ایجاد کنند. این معاملات بزرگ باعث ریزش قیمت‌ها از ۲۰ تا ۵۰ درصد در مارکت‌های طلا، بورس و… شد و مصیبت اقتصادی بر سر همه مردم فرود آمد.

جمعه سیاه در ایران,حراج بلک فرایدی,لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از دلایلی که این روز را لوازم آرایشی و بهداشتی یا جمعه سیاه نام‌گذاری کردند، گزارش‌های پلیس فیلادلفیا در دهد ۱۹۵۰ بود. پلیس برای توصیف میزان آشفتگی این روز از آن با توصیف سیاه یاد می‌کند. روز بعد از عید شکرگزاری، زمانی که انبوهی از خریداران و گردشگران حومه شهر پیش از بازی بزرگ فوتبال ارتش و نیروی دریایی که در آن شهر برگزار شد، به شهر سرازیر شدند. این جمعیت با ایجاد هرج‌ومرج موجب موجی از سرقت‌ها و کتک‌کاری و شدند.

این مفهوم با اینکه پیشینه خوبی ندارد اما رفته‌رفته و در اواخر دهه ۱۹۸۰ به‌روز محبوبی بدل شد؛ روزی که خرده‌فروشان با ارائه تخفیف‌های بزرگ، می‌خواهند کساد سال گذشته را جبران کنند و مردم نیز بتوانند متناسب با بودجه خود، خرید خوبی را تجربه کنند. به‌این‌ترتیب همه چیز برای آغاز سال نو آماده است.

چطور برای خرید در جمعه سیاه آماده شویم؟

مهم‌ترین چالشی که درباره بلک فرایدی وجود دارد، محدودیت کالاهای عرضه شده است. حالا این مشکل در خرید حضوری با ازدحام جمعیت و حتی درگیری فیزیکی هم همراه می‌شود! در ادامه به شما چند نکته مهم را آموزش می‌دهیم که با کمک آنها می‌توانید خرید آسان و موفقی داشته باشید:

  • بودجه خود را قبل از بلک فرایدی مشخص کنید تا سردرگم نشوید
  • قیمت‌ها را از قبل بررسی کنید؛ به‌این‌ترتیب با دید بهتری نسبت به تخفیف‌ها تصمیم می‌گیرید
  • تبلیغات را دنبال کنید؛ به‌این‌ترتیب می‌دانید هر برند و فروشگاه چه برنامه‌ای دارند
  • خرید آنلاین بهترین گزینه است؛ گرچه با رفع محدودیت‌های کرونایی می‌توان انتظار بلک فرایدی شلوغی را داشت. اما توصیه ما خرید آنلاین است. به‌این‌ترتیب می‌توانید گزینه‌های مختلفی را آن واحد بررسی کنید
  • صفحات موردنظرتان را بوک‌مارک کنید
  • خریدتان را خیلی زود شروع کنید؛ ساعات ابتدایی ۲۴ نوامبر را از دست ندهید
  • صبور باشید و بادقت همه فروشگاه‌ها را رصد کنید
  • از برنامه‌های مدیریت هزینه استفاده کنید

آیا واقعاً در جمعه سیاه خریدهای ارزانی انجام می‌دهید؟

به‌طورکلی، بله. بسیاری از خرده‌فروشان، پایین‌ترین قیمت‌های سال خود را برای جمعه سیاه ثبت می‌کنند. در جمعه سیاه، عموماً قیمت‌های پایینی در همه کالاها تجربه می‌کند؛ از محصولات برند اپل تا لوازم آرایشی بهداشتی و ظروف خانه. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که برخی از اقلام با همان قیمت‌هایی که در رویدادهای دیگر دیده‌ایم + به فروش برسند و تنها با یک کلمه تخفیف شما را هیجان‌زده کنند، بنابراین اگر می‌خواهید تخفیف بی‌سابقه‌ای را تجربه کنید، حتماً از قبل تحقیق کنید.

چه کالاهایی در جمعه سیاه به فروش می‌ رسد؟

جمعه سیاه تقریباً در هر دسته‌ای از تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هوشمند خانگی گرفته تا لباس و اسباب‌بازی تخفیف دارد. بهترین زمان برای شروع یک زمستان گرم!

جمعه سیاه در ایران,حراج بلک فرایدی,لوازم آرایشی و بهداشتی

معمولاً در لوازم‌خانگی و الکترونیک تخفیف‌های بزرگی در انتظار شماست. برای مثال اگر قصد خرید تلویزیون، سینمای خانگی، لوازم هوشمند خانگی، گوشی موبایل و… دارید، حالا بهترین فرصت است. از سوی دیگر ظروفی مانند سرویس‌های غذاخوری و قابلمه نیز قیمت مناسبی دارند. در کنار تمام این موارد، اقلام کوچک‌تر اما لاکچری هم از تخفیف بهره‌مند می‌شوند. برای مثال لوازم آرایشی و بهداشتی از برندهای مطرح جهان که کل سال انتظار خریدشان را داشته‌اید، حالا با قیمت‌های جذابی ارائه می‌شوند.

هم‌زمان با برگزاری روز جمعه سیاه در سراسر جهان، فروشگاه‌های داخلی هم برای این روز تدارک بسیاری می‌بینند. جمعه سیاه در ایران گرچه مفهومی نسبتاً جدید است، اما با توسعه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی حالا همه افراد خصوصاً نسل z هرساله منتظر این روز هستند تا بتوانند به‌راحتی خرید خودشان را ثبت کنند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا