رپورتاژ

بهترین برند بلوک سبک برای دیوارچینی از نظر قیمت و کیفیت

بهترین بلوک سبک برای دیوارچینی بر اساس مشخصات بلوک، شرایط پروژه، مسافت حمل، قیمت و … تعیین می گردد. به دلیل اهمیت سبک سازی ساختمان که منجر به عملکرد بهتر سازه به هنگام وقوع زلزله می گردد، انتخاب بهترین بلوک سبک از اهمیت بالایی برخوردار است . بلوک های سبک به مرور جایگزین بسیاری از مصالح سنتی مورد استفاده در دیوارچینی شده اند که از انواع آن می توان به بلوک هبلکس و لیکا اشاره نمود. امروزه در بین بلوک های سبک ساختمانی، هبلکس با اقبال بیشتری در بین سازندگان مواجه شده است. از دیگر بلوک های سبک می توان به پوکه ای و clc اشاره کرد که عملکرد خوبی دارند و پس از هبلکس و لیکا در رده های بعدی محبوبیت می باشند. یکی از چالش هایی که مشتریان با آن مواجه هستند، انتخاب بهترین برند بلوک سبک می باشد. در این مطلب به معرفی بهترین برندهای بلوک سبک هبلکس و لیکا برای ساختمان سازی و دلایل انتخاب آنها پرداخته شده است.

ضمنا شرکت عمران مدرن درحال حاضر بهترین تامین کننده انواع بلوک سبک منجمله هبلکس ، لیکا و … می باشد که به منظور خرید و استعلام قیمت بلوک سبک هبلکس ، می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

بهترین بلوک سبک از نظر قیمت

قیمت های بهترین بلوک سبک مورد استفاده برای ساختمان سازی، بر اساس انواع آن متفاوت است. درحال حاضر قیمت بلوک هبلکس در ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در حدود ۹۰۰ الی ۱۱۵۰ هزارتومان برای هرمتر مکعب می باشد. به عنوان نمونه دقیق تر برای هر عدد بلوک هبلکس در تاریخ مهر ۱۴۰۲ قیمت بلوک سیلکس خرمدره برابر ۱۰ هزار تومان برای ضخامت ۱۰ سانتی متر می باشد اما بلوک لیکا با در همین ابعاد حدود ۱۵۳۰۰ تومان می باشد.

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، بلوک های هبلکس و پوکه ای از انواع بلوک های سبک می باشند که مواد تشکیل دهنده و درصد استفاده از هر کدام در تولید محصول با یکدیگر متفاوت است. این موضوع یکی از دلایل تفاوت قیمت این محصولات با یکدیگر می باشد. تفاوت در فرآیند تولید هم از عوامل موثر بر اختلاف قیمت بلوک های سبک است. برندهای مختلف هر محصول از قیمت متفاوتی برخوردار هستند که مهم ترین عامل این اختلاف قیمت، تفاوت در کیفیت تولید می باشد. لازم به ذکر است که قیمت برخی از این بلوک ها همچون بلوک هبلکس، به صورت حجمی یا در واقع قیمت هر مترمکعب ارائه شده و قیمت برخی دیگر از انواع بهترین بلوک سبک به صورت هر عدد ارائه می گردد.

به طور کلی از میان انواع بلوک سبک هبلکس، clc، پوکه معدنی و صنعتی، نمی توان به طور قطع اعلام نمود که کدام بلوک ارزانترین یا گرانترین نوع از بهترین بلوک سبک خواهد بود. به طور مثال بلوک لیکای اصلی تنها در شهر ساوه تولید می گردد. از آنجایی که هزینه حمل در قیمت نهایی تاثیرگذار است، برای سایر استان ها قطعا بلوک لیکا قیمت بالاتری خواهد داشت. بنابراین در انتخاب مقرون بصرفه ترین، مناسب ترین و بهترین برند بلوک سبک باید فاصله حمل را نیز مدنظر قرار داد.

قیمت بلوک سبک هبلکس,قیمت بلوک سیلکس خرمدره,قیمت بلوک هبلکس یزد

انتخاب بهترین برند بلوک سبک

بهترین برند بلوک سبک ، بلوکی خواهد بود که از خاصیت عایق بالاتری برخوردار باشد . برای خرید بهترین بلوک سبک باید وزن مخصوص آن را نیز مدنظر قرار داد. استعلام قیمت و در نظر گرفتن مسافت و هزینه حمل نیز می تواند به انتخاب مناسب ترین نوع بلوک سبک کمک نماید. بهترین بلوک سبک بلوکی خواهد بود که استانداردهای ساخت و تولید در کارخانه رعایت شده باشد. باید توجه داشت که اگر چه ممکن است قیمت این بلوک ها نسبت به مصالح سنتی مورد استفاده در دیوارچینی بیشتر باشد، اما در نهایت به دلیل مزایای فراوانی که دارند، مقرون بصرفه می باشند. با در نظر گرفتن همه این موارد بلوک هبلکس با برند اردکان یزد و پرین بتن بالاترین نمره را در بین سایر گزینه ها بدست می آورند، پس از آن بلوک لیکا می باشد. ناگفته نماند برندهای سیلیس آرا ، باروش ، خاک چینی مرند و … به دلیل تولید در کارخانه و کنترل کیفیت کاملا قابل قبول می باشند.

تاثیر مصالح مصرفی در ساخت بهترین بلوک سبک

برای ساخت بلوک سبک بر اساس نوع آن از سیمان، پوکه معدنی، پوکه صنعتی و … استفاده می شود. بلوک های سیمانی سبک به دلیل حباب هوای موجود در آن و یا به عبارتی متخلخل بودن بلوک، وزن کمی دارند.

بلوک هبلکس که از بهترین بلوک های سبک مورد استفاده در ساختمان سازی است در مقایسه با سایر انواع بلوک سبک از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و سرعت اجرای بالاتری نیز دارد. استفاده از پودر آلومینیوم در فرآیند تولید، باعث آزادسازی گاز هیدروژن و در نهایت تخلخل و سبکی هبلکس می گردد.

بلوک های سبکی که با پوکه های معدنی ساخته می شوند در مقایسه با بلوک های تولید شده با پوکه صنعتی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند . پوکه های مصرفی در ساخت این بلوک ها حاصل فعالیت آتشفشانی می باشند که متخلخل و سبک بودن این پوکه ها باعث تولید بلوک سبک می گردد. برای تولید بهترین بلوک سبک پوکه معدنی باید از پوکه های بهترین معادن همچون پوکه قروه استفاده نمود.

قیمت بلوک سبک هبلکس,قیمت بلوک سیلکس خرمدره,قیمت بلوک هبلکس یزد

در ساخت بلوک پوکه صنعتی هم از پوکه های لیکا استفاده می گردد. این پوکه ها از منبسط شدن خاک رس تولید می شوند. در واقع با حرارت دادن گل رس تحت دمای بالا، گازهایی درون دانه ها ایجاد شده و به هنگام سرد شدن مصالح حباب های هوای توخالی باقی می ماند.

بلوک های clc که از دیگر انواع بلوک های سبک می باشند از ترکیب خاکستر بادی، سیمان، فوم و آب تشکیل می شوند. این بلوک ها در برابر جذب رطوبت مقاوم بوده و از این رو گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب محسوب می گردند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برندهای بلوک های سبک پرداخته شده است.

بهترین برند بلوک سبک هبلکس

بلوک های هبلکس که به صورت متخلخل می باشند از سیمان، سیلیس، پودر آلومینیوم، آهک و آب تشکیل می شوند. از بهترین برندهای بلوک سبک هبلکس می توان به برند اردکان، ساروج، سیلیس آرا، سیپورکس، پرین، هبلکس رضوی و کیبکس اشاره نمود. این محصولات به همراه دیگر برندهای بلوک سبک هبلکس ، توسط شرکت عمران مدرن ارائه و تامین می گردد. به منظور خرید و استعلام قیمت بلوک هبلکس یزد و سایر برندهای هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

قیمت بلوک سبک هبلکس,قیمت بلوک سیلکس خرمدره,قیمت بلوک هبلکس یزد

بهترین برند بلوک سبک لیکا

همان طور که پیشتر نیز بیان شد این بلوک ها تنها در شهر ساوه تولید می شوند و سایر برندهای موجود در بازار اصل نبوده و کیفیت بلوک لیکا ساوه را ندارند. بنابراین بهترین بلوک سبک لیکا ، بلوک های تولیدی ساوه می باشد که می توانید این محصول را از شرکت عمران مدرن تامین نمایید. انواع بلوک های لیکا تولید شده به شرح زیر است:

  • توخالی ته پر شش جداره
  • توخالی ته پر چهار جداره
  • دیواری توخالی هشت جداره
  • تیغه ای توخالی ته پر سه جداره
  • دیواری توخالی ته پر سه جداره
  • دیواری توخالی سه جداره
  • تیغه ای توخالی ته پر با دو سوراخ
  • تیغه ای توخالی ته پر با سه سوراخ
  • دیواری توخالی چهار جداره
  • بلوک لیکا در ابعاد آجر
  • تیغه ای توپر (نیمه)
  • دیواری توخالی ته پر (نیمه)
  • تیغه ای توپر فارسی بر
  • تیغه ای توپر

بهترین بلوک سبک از نظر کیفیت

بلوک های هبلکس و لیکا هر دو از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بلوک های هبلکس از سطح صاف تری برخودار هستند و نیازی به پوشش با گچ و خاک ندارند، اما در دیوارهای ساخته شده با بلوک لیکا پیش از سفیدکاری دیوار نیاز به اجرای گچ و خاک است. چنانچه سرعت اجرا از اهمیت بالایی برخوردار باشد، از بین این دو گزینه، بلوک های هبلکس پیشنهاد می گردد، زیرا سرعت اجرای آن تقریبا چهار برابر بلوک های لیکا است. چنانچه در مناطقی با آلودگی صوتی بالا زندگی می کنید، بلوک هبلکس انتخاب مناسب تری خواهد بود. از نظر قیمت هم غالبا بلوک های هبلکس مقرون بصرفه تر هستند. البته میزان شکست بلوک های لیکا نسبت به هبلکس کمتر است .

مزایای استفاده از بلوک سبک هبلکس برای دیوارچینی

سرعت اجرای سازه به ویژه با بلوک هبلکس نسبت به مصالح سنتی بالاتر است که دلیل آن عدم نیاز به ملات و استفاده از چسب برای نصب، بزرگتر بودن ابعاد بلوک، راحتی نصب و همین طور سبکی وزن آن می باشد. استفاده از بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی باعث کاهش پرتی مصالح می گردد.

عایق بودن بهترین بلوک سبک هزینه های مربوط به تامین انرژی و عایق سازی ساختمان را کاهش می دهد. ضمن اینکه در شرایط امروزی که آپارتمان نشینی و سر و صدای محیط افزایش یافته است، عایق بودن صوتی بلوک های سبک به آرامش بیشتر ساکنین کمک شایانی می نماید.

به منظور خرید و استعلام قیمت بهترین بلوک سبک و دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین برند بلوک سبک می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا