رپورتاژ

بهترین روش مدیریت خودرو

جالب است بدانید که میانگین سنی یک خودرو در زمان اسقاط حدود ۱۴ سال است، در حالی که میانگین سنی وسایل نقلیه در جاده نزدیک به هشت سال است. اما نگران نباشید چند قدم ساده وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت خودروی انجام دهید تا طول عمر آن را افزایش دهید. نگهداری صحیح از خودرو می‌تواند به اطمینان از ایمنی شما و مسافران نیز کمک کند. در ادامه به ارائه نکاتی در مورد بهترین روش مدیریت خودرو خواهیم پرداخت که یکی از مهم‌ترین آنها خرید ردیاب خودرو است.

بهترین روش مدیریت خودرو – مواظب باتری باشید

اگر برای مدت طولانی از خودروی خودتان استفاده نکنید، باتری آن تحلیل رفته و خالی می‌شود. اگر ماشین شما برای مدت طولانی در گاراژ رها شده است، از یک شارژر قطره‌ای برای شارژ نگه داشتن باتری استفاده کنید. یا اگر به نظر می‌رسد باتری شارژ کمتری نسبت به معمول نگه می‌دارد، از دستگاه کاندیشنر باتری استفاده کنید.

اگر باتری شما خالی شود، موقع استارت زدن خودرو فشار بیشتری به باتری وارد می‌شود و ممکن است به سیستم مدیریت موتور و سایر لوازم الکترونیکی ظریف آسیب برساند. برای مراقبت از باتری خودرو بدون شارژر قطره‌ای باید سعی کنید در صورت امکان حداقل هفته‌ای یک بار با ماشین خود رانندگی کنید. اهمیت این قضیه در زمستان دو برابر می‌شود.

خرید ردیاب خودرو,ردیاب من,خرید ردیاب خودرو

فیلترها را به صورت منظم تعویض کنید

فیلتر روغن و فیلتر هوای خودروی شما به مرور زمان مسدود می‌شوند، بنابراین مهم است که آن‌ها را مرتباً تعویض کنید. آن‌ها را باید به عنوان بخشی از سرویس برنامه‌ ریزی شده خودرو تعویض کنید. اما هر دو کار نسبتاً ساده‌ای هستند، به ویژه تعویض فیلتر هوا. بنابراین ممکن است خودتان بخواهید این کار را انجام دهید و از لحاظ هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید. شما حتی می‌توانید در مسیر خودتان از یک مکانیک سیار بخواهید که فیلترها را برایتان عوض کند.

شما اغلب می‌توانید طول عمر فیلتر هوا را با شستن آن افزایش دهید. برای راهنمایی در مورد تمیز کردن فیلتر و تعویض آن از دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید و همچنین از قطعات یدکی اصلی و اورجینال استفاده کنید. استفاده از فیلترهای ارزان قیمت و بی کیفیت می‌تواند در طولاتی مدت به موتور خودرو آسیب بزند.

تا جایی که می‌توانید آرام رانندگی کنید

یکی دیگر از نکات ساده‌ای که برای دستیابی به بهترین روش مدیریت خودرو می‌توانید انجام دهید آن است که تا حد امکان آرام رانندگی کنید. انجام این کار فرسودگی قطعات را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود با همان مقدار سوخت بتوانید مسافت بیشتری را طی کنید. موارد ساده‌ای مانند استفاده نرم از فرمان، گیربکس و پدال‌ها همراه با نگاه به جلو برای کاهش نیاز به ترمز ناگهانی نکاتی کلیدی هستند.

گفته می‌شود اگر هرگز نگذارید که دور موتور کامل شود، رسوبات کربن در سوپاپ‌ها و سایر قسمت‌ها جمع می‌شوند و به طور بالقوه باعث احتراق ناقص می‌شوند. بنابراین باید اجازه دهید دور موتور خودرو حداقل هر چند صد کیلومتر یک بار به سمت عقربه قرمز بچرخد. اما این کار را زمانی انجام دهید که روغن گرم است و در جاده‌ای ساکت و آرام هستید.

از سیستم تهویه هوا استفاده کنید

سیستم‌های تهویه مطبوع به طور اجتناب ناپذیر گاز مبرد را در طول زمان نشت می‌دهند، به خصوص اگر به طور منظم از آن‌ها استفاده نشود. خاموش کردن سیستم تهویه خودرو ممکن است باعث صرفه‌جویی در سوخت شود، اما هزینه شارژ کردن مجدد گاز را باید مد نظر داشته باشید. این بدان معناست که در زمستان هم بعضاً باید از سیستم تهویه و کولر استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید نیاز به شارژ کردن مجدد گاز کولر دارید، به مکانیک مراجعه کنید.

خرید ردیاب خودرو,ردیاب من,خرید ردیاب خودرو

شمع‌ها را تعویض کنید

با پیچیده‌تر شدن خودروها تمایل رانندگان کمتر می‌شود که کارهای سرویس دوره‌ای خودرو را خودشان انجام دهند. با این حال، تعویض شمع‌ها یکی دیگر از کارهای ساده‌ای است که می‌توانید برای بهینه‌سازی موتور خودرو انجام دهید. هنگام بازرسی شمع‌های خودرو به موارد زیر دقت کنید.

  • وجود الکترود و عایق قهوه‌ای رنگ روشن
  • هیچ نشانه‌ای از ذوب شدن نباشد
  • هیچ نشانه‌ای از سایش یا رسوب نباشد

تعویض شمع‌ها نکته مهمی در بحث بهترین روش مدیریت خودرو است. شرایط نامناسب شمع‌ها یا نشان دهنده سایش در طول زمان است و نیاز به تعویض دارد یا می‌تواند نشان از وضعیت نامناسب موتور باشد.  چنانچه به تازگی اقدام به تعویض شمع‌ها کرده‌اید، ولی شکاف قابل توجهی بین الکترود و عایق ایجاد شده است، این می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد ضعیف موتور باشد. اگر چنین است، توصیه می‌شود که به مکانیک مراجعه کنید.

مایعات خودرو را مرتباً پر کنید

مایعات خودرو مایه حیات آن هستند و مرتباً پر نکردن آن‌ها ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد. هر دو هفته یک بار درب موتور را باز کنید و با میله اندازه‌گیری مقدار آن را چک کنید. هنگامی که میله را از داخل موتور بیرون می‌آورید، سطح روغن باید بین حداقل و حداکثر نشانگر باشد. همچنین اگر خودروی شما موتور بنزینی دارد، رنگ آن باید زرد مایل به قهوه‌ای روشن باشد.

روغن کثیف و تیره باید تعویض شود. با این حال، روغن موتور دیزلی دوده را به عنوان بخشی از فرآیند احتراق معمولی جمع می‌کند. بنابراین روغن تیره رنگ دلیلی برای هشدار در خودروهای دیزلی نیست. سایر قسمت‌هایی که باید دو هفته یکبار بررسی کنید شامل مخزن کننده و مخزن شیشه شوی شیشه جلو است. مخزن خنک کننده را باید با ۵۰ درصد آب مقطر و ۵۰ درصد ضد یخ پر کنید. وسوسه نشوید که از مواد شوینده برای پر کردن مخزنه شیشه شوی استفاده کنید، زیرا حاوی نمک و سایر مواد افزودنی هستند که به رنگ خودرو آسیبب می‌زنند.

بهترین روش مدیریت خودرو – بررسی لاستیک‌ها فراموش نشود

مسلماً لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای حفظ امنیت خودروی شما هستند و اغراق نیست اگر بگوییم که بررسی منظم آن‌ها می‌تواند جان شما را نجات دهد. برای دستیابی به بهترین روش مدیریت خودرو لاستیک‌ها را نباید هرگز فراموش کنید. کم بودن باد لاستیک‌ها مصرف سوخت و در نتیجه هزینه‌های بنزین شما را افزایش خواهد داد.

به یاد داشته باشید که فشار باد لاستیک‌های جلو و عقب ممکن است متفاوت باشد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که هر از گاهی جای لاستیک‌های جلو و عقب را عوض کنید تا ساییدگی را کاهش داده و به عمر بیشتر لاستیک‌ها کمک کنید. با این حال، به منظور رعایت جوانب ایمنی توصیه می‌کنیم از لاستیک‌هایی که کمتر فرسوده هستند در اکسل عقب استفاده کنید، زیرا کنترل از دست دادن چسبندگی جلو (کم فرمانی) بسیار آسان‌تر از لغزش‌های قسمت عقب (بی فرمانی) است.

 خودرو را به صورت دوره‌ای سرویس کنید

سرویس کردن منظم برای نگه داشتن خودروی شما در بهترین حالت و افزایش عمر آن حیاتی است. فواصل سرویس کردن بر اساس زمان یا مسافت پیموده شده است، برای مثال یک بار در سال یا هر ۱۰،۰۰۰ کیلومتر. دفترچه راهنما را بررسی کنید تا متوجه شوید که خودروی شما چه زمانی موعد سرویس دارد و چه کاری لازم است انجام دهید.

بسیاری از خودروهای جدید دارای چراغ هشدار بر روی داشبورد هستند تا در صورت نیاز به تعمیر و سرویس خودرو به شما هشدار دهند. به طور کلی شما باید سالی یک بار برای سرویس جزئی و هر دو یا سه سال یک بار برای سرویس کلی خودرو اقدام کنید. سرویس جزئی شامل تعویض روغن و فیلتر روغن و تعویض سایر مایعات خودرو در صورت لزوم است. بسته به خودرو و مسافت پیموده شده، سرویس کلی ممکن است شامل تعویض فیلتر هوا، شمع‌ها و کم‌بلت نیز شود.

بهترین روش مدیریت خودرو – ردیاب

در این بخش قصد داریم به اهمیت ردیاب در بهترین روش مدیریت خودرو بپردازیم. شما می‌توانید با استفاده از ردیاب خودرو به صورت همزمان بر روی نقشه مورد نظرتان مانند نقشه‌های گوگل خودروی خودتان را بررسی کنید. همچنین به این ترتیب می‌توانید اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی دقیق، سرعت خودرو، میزان مصرف بنزین و غیره را به دست آورید. همچنین ردیاب‌های امروزی از قابلیت ارسال اعلان‌های هشدار نیز پشتیبانی می‌کنند که بر اساس اطلاعات تعریف شده در دستگاه هشدارهایی را به صورت اعلان به دستگاه هوشمند شما ارسال می‌کنند. برای دریافت لیست برترین ردیاب‌های روز دنیا و اطلاع از قیمت می‌توانید به وبسایت ردیاب من مراجعه کن

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا