رپورتاژ

طراحی اپلیکیشن ، مزایا و معایب

در این مقاله طراحی اپلیکیشن ، مزایا و معایب آن می پردازیم. با گسترش موبایل‌های هوشمند، بسیاری از کسب و کارها برای توسعه کار خود از طراحی اپلیکیشن استفاده می‌کنند آیا این روش خوبی برای توسعه می باشد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ اگر شما هم علاقه مند به طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار خود هستید با ما همراه باشید.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن موبایل یا برنامه موبایل نرم افزاری است که برای یک محیط اندروید یا IOS برنامه نویسی شده است. در اصل، نرم افزاری است که به صورت سفارشی برای محیط های خاص دستگاه تلفن همراه توسعه یافته است. یک شرکت توسعه برنامه تلفن همراه متخصص در Android برنامه هایی را ایجاد می کند که منحصراً روی دستگاه های Android کار می کنند، در حالی که کسانی که بر روی iOS تمرکز می کنند برنامه های متناسب با دستگاه های Apple طراحی می کنند. به عنوان مثال، اگر کاربری بخواهد اپلیکیشن اینستاگرام را روی آیفون خود داشته باشد، باید آن را از “اپ استور” اپل دانلود کند و اگر کاربر دیگری به دنبال این برنامه برای گوشی اندرویدی خود باشد، باید آن را از “Google Play” یا “بازار”  تهیه کند.

وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن، در واقع اپلیکیشن تحت وب می باشد. نیازی به دانلود آن از طریق برنامه‌های  خرید اپ نیست. کافی است وارد سایت شوید و میانبر آن را در گوشی خود اضافه کنید. خوبی این شیوه این است که نیاز به توسعه جداگانه برای اندروید یا IOS نیست. لازم است سایت پیاده سازی شود که در همه مرورگر ها و در همه سایز ها نمایش درست داشته باشد. وب اپلیکیشن موضوع بحث ما نیست صرفا برای تفاوت اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به آن اشاره گردید.

اپلیکیشن هیبریدی چیست؟

یک برنامه نرم افزاری است که عناصر برنامه های کاربردی بومی و وب را ترکیب می کند. برنامه های هیبریدی یا ترکیبی اساساً برنامه های وب هستند که دارای پوسته برنامه بومی هستند. هنگامی که کاربران برنامه را از یک فروشگاه برنامه دانلود کرده و آن را به صورت محلی نصب می کنند، پوسته از طریق مرورگری که در برنامه تعبیه شده است به هر قابلیتی که پلت فرم تلفن همراه ارائه می دهد متصل می شود. مرورگر و پلاگین های آن در قسمت پشتی اجرا می شوند و برای کاربر نهایی نامرئی هستند.

برنامه های هیبریدی محبوب هستند زیرا به توسعه دهندگان اجازه می دهند یک بار برای یک برنامه تلفن همراه کد بنویسند و همچنان چندین پلتفرم را در خود جای دهند. از آنجایی که برنامه های ترکیبی یک لایه اضافی بین کد منبع و پلت فرم هدف اضافه می کنند، ممکن است کمی کندتر از نسخه های بومی یا وب همان برنامه عمل کنند.

سفارش طراحی سایت,طراحی اپلیکیشن,طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها

یک برنامه تلفن همراه می تواند از ویژگی های بومی دستگاه استفاده کند و در نتیجه تجربه کاربری برتری نسبت به سایر روش ها ارائه دهد. با رضایت کاربر، یک برنامه تلفن همراه می تواند به برخی از داده های کاربر دسترسی داشته باشد. در نتیجه، طراحی آن را می توان برای ارائه یک تجربه سفارشی تر تغییر داد. اینکه برنامه موبایل هیبرید باشد یا native کاملا بسته به نوع کسب و کار و رویکرد شما دارد.

برنامه ریزی، پیاده سازی، آزمایش، توزیع و بازاریابی یک اپلیکیشن موبایل می تواند زمان بر باشد و نیازمند یک استراتژی بلند مدت دقیق است. برای کسب و کارهایی که کمتر با دنیای دیجیتال مدرن آشنا هستند، انتخاب سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل مانند تلاش برای دویدن قبل از یادگیری راه رفتن است مگر در شرایط خاص. در گام اول سفارش طراحی سایت پیشنهاد می‌شود. هزینه توسعه برنامه موبایل برای هر نوع سیستم عامل است.

تعداد بسیار کمی از کسب و کارها فقط به اپلیکیشن نیاز دارند. اکثرا به سایت یا سایت و اپلیکیشن نیاز دارند. اگر قصد دیجیتالی شدن دارید، بهتر است از طراحی سایت آغاز کنید زیرا در مقایسه با اپلیکیشن، هزینه و زمان کمتری نیاز دارد و هم روش بازاریابی جدید در اختیارتان می‌گذارد.

این روش بازاریابی، سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) می باشد. در واقع این پروسه سبب کسب جایگاه در رتبه بندی نتایج گوگل می شود. هزینه سفارش سئو معمولا طبق تعداد و نوع عبارات کلیدی تعیین می‌شود. طراحی اپلیکیشن ، مزایا و معایب آن در ادامه توضیح داده می شود.

مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل,سفارش طراحی سایت,طراحی اپلیکیشن

مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن مزایایی دارد که ممکن است برای برخی کسب و کارها بسیار مهم باشد. این مزایا عبارتند از:

امکان استفاده از از امکانات دستگاه

برنامه های موبایل می توانند از ویژگی های دستگاه های تلفن همراه مانند دوربین، GPS، میکروفون، شتاب سنج و غیره استفاده کنند. برای مواردی که نیاز به اطلاعات لوکال دارند گزینه مناسب تری است.

سرعت و عملکرد بالا

یکی از مزیت های کلیدی اپلیکیشن های بومی سرعت و کارایی بالای آنهاست. برنامه های موبایل که به صراحت برای سیستم های خاص طراحی شده اند، ذاتا کارآمد هستند و تجربه کاربری سریع و پاسخگو را ارائه می دهند. با توجه به طراحی خاص پلتفرم آنها، بسیاری از عناصر از قبل بارگذاری شده اند، که به طور قابل توجهی زمان پردازش برنامه را کاهش می دهد.

تجربه کاربری بهتر

برنامه‌های موبایل معمولاً به‌طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی می‌شوند و در مقایسه با وب‌سایت‌های تلفن همراه، تجربه کاربری بهینه‌تری را ارائه می‌دهند. برنامه‌ها معمولاً رابط کاربری بصری و ناوبری سریع‌تری دارند که می‌تواند رضایت کاربر را بهبود بخشد.

درآمدزایی

اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند از راه‌های مختلفی درآمدزایی کنند، مانند فروش محصولات یا خدمات در برنامه، تبلیغات یا اشتراک کاربران. اپلیکیشن ها همچنین می توانند با تبلیغ موثر برند و محصولات به کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات کمک کنند. البته این ویژگی ها در وبسایت نیز موجود است.

حالت آفلاین

برنامه‌های بومی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون نیاز به اتصال به اینترنت ثابت کار کنند. این بدان معنی است که در شرایطی که خدمات محدود یا بدون خدمات وجود دارد، مانند زمانی که در هواپیما هستید، در یک تونل زیرزمینی یا از مترو استفاده می کنید، برنامه های بومی به کار خود ادامه می دهند.

علیرغم در دسترس بودن گسترده اینترنت، همیشه آنطور که ما می خواهیم قابل اعتماد نیست. در چنین شرایطی، ادامه عملکرد آفلاین برای برخی از برنامه‌های ضروری، مانند برنامه‌های مورد استفاده در مراقبت‌های بهداشتی و مالی، بسیار مهم است.

بهبود وفاداری مشتری

اپلیکیشن‌های موبایل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و تجربه‌ای شخصی و مرتبط را ارائه دهند. از اعلان‌های فشاری می‌توان برای ارسال اطلاعات مهم و تبلیغات به کاربران استفاده کرد که می‌تواند به بهبود وفاداری مشتری کمک کند.

برای طراحی سایت مارکت پلیس، نیاز است فروشندگان به صورت مداوم از برنامه شما استفاده کنند و همین طور خریداران نیز معمولا وفاداری بیشتری دارند. البته سایت هم ضروری است برای جذب مخاطبان. برای همین بهتر است در صورت طراحی مارکت پلیس سایت و اپلیکیشن هر دو با هم توسعه یابند.

سفارش طراحی سایت,طراحی اپلیکیشن,طراحی سایت مارکت پلیس

معایب اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن ، مزایا و معایب دارد. به مزایای آن پرداختیم. حال نوبت معایب است. معایب طراحی اپلیکیشن عبارتند از:

زمان طراحی و توسعه طولانی تر

به دلیل نیاز به ایجاد چندین نسخه برای سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف، فرآیند توسعه یک برنامه تلفن همراه می‌تواند طولانی‌تر از یک برنامه وب باشد، که می‌تواند زمان عرضه به بازار را به تاخیر بیندازد. یک برنامه موبایل ساده برای یک پلتفرم به حداقل ۲ ماه نیاز دارد که شامل مراحل مهمی مانند تحقیق، برنامه ریزی، توسعه فنی، آزمایش و بررسی است. علاوه بر این، اگر هدف راه اندازی برنامه ها در فروشگاه App و Google باشد، روند، چالش برانگیزتر می شود.

هزینه طراحی و توسعه بالاتر

توسعه برنامه موبایل می تواند گرانتر از توسعه برنامه وب باشد، زیرا باید نسخه های خاصی برای سیستم عامل های مختلف (iOS و Android) و دستگاه ها ایجاد شود. اگر قصد دارید برای پلتفرم‌های متعدد توسعه دهید، برنامه‌های موبایل بومی می‌توانند به میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری بیشتری را در مقایسه با توسعه چند پلتفرمی نیاز داشته باشند.

به روز رسانی و نگهداری

این مساله بسیار مهم است. برنامه‌های تلفن همراه برای اطمینان از کارکرد صحیح آن‌ها در دستگاه‌های کاربران به به‌روزرسانی‌های منظم نیاز دارند و این می‌تواند گران و زمان‌بر باشد. علاوه بر این، ممکن است برای اطمینان از اینکه برنامه به درستی در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف کار می کند، آزمایش بیشتری لازم باشد. خیلی از مخاطبان ممکن است به دلیل نیاز به آپدیت اپلیکیشن از آن استفاده نکنند.

رفع اشکال یا راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های جدید در برنامه‌های بومی، به توسعه‌دهندگان نیاز دارد که این به‌روزرسانی‌ها را به فروشگاه‌های برنامه ارسال کنند و سپس برای نصب این به‌روزرسانی‌ها به کاربران تکیه کنند. در برخی موارد، کاربران ممکن است به دلایلی مانند فضای ذخیره‌سازی ناکافی یا عدم آگاهی از به‌روزرسانی، برنامه را به‌روزرسانی نکنند.

دسترسی کمتر مخاطب

برنامه های تلفن همراه ممکن است به کاربران نیاز داشته باشند که یک اتصال اینترنت پایدار و مقدار کافی فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه های خود برای دانلود برنامه داشته باشند. اپلیکیشن‌ها با تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند با آن‌ها دانلود شوند محدود می‌شوند. در حالی که برنامه‌های وب را می‌توان از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت در دسترس قرار داد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا