رپورتاژ

راهنمای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به پیش‌نیازهای مختلفی نیاز دارد که یکی از آن‌ها، داشتن مدرک زبان است. برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف دنیا، معمولاً باید یک مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل را ارائه کنید. در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود و ارائه مدرک زبان انگلیسی، کافیست. اما برای تحصیل در بعضی از کشورها، باید مدرک زبان رسمی آن کشور را هم داشته باشید. اما آیا مهاجرت تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان هم امکان‌پذیر است؟ برای خیلی از افراد، کسب نمره قابل قبول در آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل، دشوار است و این افراد به دنبال راهی برای مهاجرت تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان هستند. این دسته از افراد، باید بدانند که مهاجرت تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان، امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب، راهنمای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید.

آیا مهاجرت تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان، امکان‌پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله:

  •         داشتن مدرک زبان
  •         داشتن رزومه تحصیلی خوب و معدل بالا
  •         تمکن مالی
  •         و…

در بعضی از دانشگاه‌ها، ممکن است عواملی مانند رزومه تحصیلی خوب مهم‌تر باشد و ارائه مدرک زبان، چندان مهم نباشد. البته داشتن تسلط نسبی روی زبان، برای تعامل برقرار کردن با استادان دانشگاه و مردم کشور مقصد‌، اهمیت زیادی دارد. همچنین بعضی از دانشگاه‌ها، راه‌هایی را برای سنجش دانش زبان متقاضیان فاقد مدرک، در نظر گرفته‌اند. در این قسمت از راهنمای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان، با راه‌های جایگزین ارائه مدرک زبان برای مهاجرت آشنا خواهید شد.

انجام مصاحبه

بعضی از دانشگاه‌ها به جای اجبار دانشجو برای ارائه مدرک زبان، با او مصاحبه می‌کنند تا تسلط او روی زبان را بسنجند. به این صورت که قبل از پذیرش دانشجو، مصاحبه‌ای از سمت دانشگاه با دانشجو انجام می‌شود. اگر متقاضی در این مصاحبه قبول شود، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود.

شرکت در آزمون‌ های دانشگاه

بعضی از دانشگاه‌ها هم به جای دریافت مدارکی مثل آیلتس یا تافل، آزمونی را برای سنجش میزان تسلط متقاضی روی زبان برگزار می‌کنند. قبولی در این آزمون، شرط ورود به دانشگاست و در صورت قبولی، نیازی به ارائه مدرک زبان به دانشگاه وجود نخواهد داشت. برای مثال، شما می‌توانید با قبولی در آزمون زبان دانشگاه‌های قبرس شمالی از دانشگاه‌های این کشور، پذیرش بگیرید.

مهاجرت کاری

هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی، ماندن در کشور مقصد و پیدا کردن شغل در همان جا است. اگر رزومه خوبی داشته باشید و در کار خود، مهارت زیادی داشته باشید، می‌توانید قید تحصیل را بزنید و یک راست برای مهاجرت کاری اقدام کنید. برای مثال، گرفتن ویزای کاری کشور آلمان، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و افراد ماهر فاقد مدرک زبان، می‌توانند مهاجرت کاری به این کشور را در نظر بگیرند.

کدام کشورها امکان تحصیل بدون داشتن مدرک زبان را فراهم کرده‌اند؟

در این قسمت از راهنمای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان، با کشورهایی که این امکان را فراهم کرده‌اند، آشنا خواهید شد. البته باید بدانید که مهاجرت تحصیلی بدون مدرک، بیشتر از آن که به قوانین کشورها بستگی داشته باشد به قوانین دانشگاه‌ها وابسته است.

شما می‌توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان، در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا هم تحصیل کنید. برای مثال، در صورتی که تحصیل در کانادا با سیم آخر را در نظر داشته باشید و سابقه تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان یا گذراندن دوره‌های آموزش زبان در کانادا را در رزومه خود داشته باشید، ارائه مدرک زبان برای شما اجباری نخواهد بود.

امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به بعضی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی مثل انگلیس، اسپانیا، اتریش و فرانسه هم فراهم است. برای مثال، در صورت تمایل به تحصیل در انگلیس با سیم آخر می‌توانید دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که به جای ارائه مدرک آیلتس، امکان شرکت در دوره‌های آموزشی زبان را فراهم کرده‌اند یا مدارکی مثل مدرک آزمون SELT را هم به جای آیلتس قبول دارند.

سخن پایانی

در این مطلب، با راهنمای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان آشنا شدید. یک راه عالی برای آشنایی با شرایط تحصیل در کشورهای خارجی، مشاوره گرفتن از موسسات مهاجرت تحصیلی است. موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر، یکی از موسسات معتبر است که در زمینه مهاجرت تحصیلی فعالیت می‌کند. این موسسه تاکنون توانسته بیش از دو هزار پرونده مهاجرت تحصیلی را با موفقیت به اتمام برساند. مشاوران باتجربه سیستم آخر، آمادگی این را دارند تا شما را برای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان، راهنمایی کنند. پس در صورت تمایل می‌توانید همین حالا سری به سیم آخر بزنید و از مشاوره کارشناسان این موسسه، بهره‌مند شوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا