تکنولوژی

10 حقیقت حیرت آور درباره یوتیوب 

افزایش بازدید در گوگل

جالب ترین واقعیت ها در مورد یوتیوب

YouTube یک پلتفرم اشتراک آنلاین فیلم و رسانه اجتماعی آمریکایی است که بیشتر ما از وب سایت یا برنامه آن به طور روزمره برای دیدن فیلم های آموزشی و یا سرگرمی استفاده می کنیم.

نام دامنه “YouTube.com” در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ فعال و اولین ویدیو در ۲۳ آوریل ۲۰۰۵ در آن بارگذاری شد. این سایت که تحت مدیریت گوگل قرار دارد، توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم، سه نفر از کارمندان پِی‌ پل راه اندازی شده است.

محتوای ویدیویی بیشتر از سه شبکه تلویزیونی مهم ایالات متحده که در ۶۰ سال ایجاد شده اند، در یک دوره ۶۰ روزه در یوتیوب بارگذاری می شود. کاربران آن به طور متوسط ​​روزانه بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه در سایت وقت صرف می کنند.

در ماه مه ۲۰۱۰، یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بازدید در روز داشت. این پلتفرم درآمد ۱۹.۸ میلیارد دلاری خود را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد. پس از Google، یوتیوب با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه؛ پربازدیدترین وب سایت در سراسر جهان است.

مالکیت Google بر YouTube همچنین مدل تجاری آن را تغییر داده و فقط از طریق تبلیغات درآمدزایی ندارد. یوتیوب اکنون محتوای پولی مانند فیلم و محتوای اختصاصی را ارائه می دهد. با بست فارسی همراه باشید تا شما را با حقایق شگفت انگیزی درباره یوتیوب آشنا کنیم.

حقیقت درباره یوتیوب,معلومات درباره یوتیوب,نکاتی درباره یوتیوب

۱۰. محبوبیت یوتیوب باعث شده که در بیش از ۱۰۰ کشور قابل دسترس باشد، این بدان معناست که این پلتفرم با زبان های مختلف سازگاری دارد. YouTube به ۸۰ زبان مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در حقیقت، اکثر فیلم های منتشر شده در یوتیوب حتی به زبان انگلیسی نیستند. طبق یک نظرسنجی، دو سوم (۶۷ درصد) فیلم های ارسال شده توسط کانال های معروف YouTube به زبان های دیگر است.

۹. یک حقیقت درباره یوتیوب این است که سوزان ووچتسکی که در سال ۱۹۹۸ فضای گاراژ خانه خود را به محل تأسیس گوگل اختصاص داده بود و به عنوان شانزدهمین کارمند Google شناخته می شد، در سال ۲۰۱۴ به مقام مدیر عامل YouTube ارتقا یافت.

همه چی درباره یوتیوب,همه چیز درباره یوتیوب,حقیقت درباره یوتیوب

۸. آمار نشان می دهد که ۶۲ درصد مشاغل از یوتیوب به عنوان کانالی برای ارسال محتوای ویدیویی استفاده می کنند. این دومین کانال محبوب برای مشاغل است که محتوای ویدئویی خود را در آن به اشتراک می گذارند.

اخیراً، مشاغل بیشتری شروع به استفاده از یوتیوب به عنوان کانال برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه کرده اند. گفته می شود که در سال ۲۰۱۵، ده کانال نخست YouTube بالغ بر ۱۲ میلیون دلار از طریق آن درآمد کسب کردند.

۷. ما در این مقاله همه چیز درباره یوتیوب را برای شما گردآوری کرده ایم، مثلاً پرسنل YouTube برای جابجایی در طبقات مختلف علاوه بر پله و آسانسور، می توانند از یک سرسره بزرگ پایین بیایند.

حقیقت درباره یوتیوب,معلومات درباره یوتیوب,نکاتی درباره یوتیوب

۶. در زمان های مختلف، بیش از ۲۵ کشور دسترسی به یوتیوب را مسدود کرده اند مانند آلمان، فنلاند و برزیل. بر اساس رای دادگاه آلمان در هامبورگ، یوتیوب زیرمجموعه گوگل در صورت میزبانی از فیلم های دارای حق چاپ بدون اجازه دارنده آن، می تواند مشمول خسارت شود.

طبق مطالعه اخیر OpenDataCity، بیش از ۶۰ درصد از ۱۰۰۰ فیلم برتر YouTube در آلمان در دسترس نیستند، زیرا Google تصور می کند حقوق موسیقی آنها متعلق به GEMA است.

۵. دفتر مرکزی یوتیوب در طبقه فوقانی یک پیتزا فروشی و رستوران ژاپنی واقع در سن ماتئو، کالیفرنیا احداث شده بود.

حقیقت درباره یوتیوب,معلومات درباره یوتیوب,نکاتی درباره یوتیوب

۴. YouTube نه تنها دومین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی است، بلکه برای موتورهای جستجو نیز همین عنوان را دارد. یوتیوب بعد از Google دومین موتور جستجوی محبوب بشمار می رود.

در واقع، هر ماه بیش از موارد مشابه  Bing ،Yahoo ، AOL و Ask.com در آن جستجو می شود.

۳. یوتیوب بیش از دو میلیارد کاربر دارد که حدودا معادل یک سوم کل کاربران اینترنت در جهان می باشند. بینندگان YouTube هر روز بیش از یک میلیارد ساعت فیلم بر روی سیستم عامل خود مشاهده می کنند و مسئول ایجاد میلیاردها بازدید هستند.

حقیقت درباره یوتیوب,معلومات درباره یوتیوب,نکاتی درباره یوتیوب

۲. YouTube در رویدادهای اخیر مطبوعاتی اعلام کرد، کاربران این سیستم عامل در هر دقیقه بیش از ۵۰۰ ساعت فیلم جدید بارگذاری می کنند. این کار باعث می شود ۳۰،۰۰۰ ساعت محتوای جدید در هر ساعت و ۷۲۰،۰۰۰ ساعت محتوای جدید در روز داشته باشد.

۱. گوگل که به عنوان یک بازیکن هوشمند در بازار شناخته شده است، پتانسیل این وب سایت اشتراک ویدیو را درک کرده و در نوامبر ۲۰۰۶، یوتیوب را به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

از آن زمان به بعد از یک سکوی کوچک پخش جریانی ویدیو به یک سرویس بزرگ تبدیل شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا