راهنمای سفر به مالزی

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

راهنمای سفر به مالزی بست فارسی

مالزی یکی دیگر از مهم ترین کشورهای پرگردشگری است که در شرق آسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر کوالالامپور است. تنوع بی حد و مرض در جاذبه های طبیعی و سیستم اکو توریسم این کشور سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به مالزی سفر کنند. در واقع سفر به این کشور پهناور می تواند برای شما علاوه بر لذت بخش بودنش کوله باری از نجربه های خاص و جدید را به همراه خاطراتی فراموش نکردی به همراه داشته باشد. دو قسمت مهم مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر متمایز شده اند اما این جدا سازی هیچ تفاوتی در آن ها ایجاد نکرده و هر دو بخش دارای جذابیت ها و زیبایی های خاصی از لحاظ طبیعی و گردشگری هستند. در جزایز غربی و شرقی این کشور دشت های مرتفع و ساحل های دل انگیزی وجود دارد مانند کوه کینابالو که در جزیره زیبای بورنئو قرار دارد. مساحت مالزی بالغ بر 329.758 کیلومتر مربع بوده و بر اساس سرشماری انجام شده حدود 31،834،000 نفر در این کشور زندگی می کنند.

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

بسیاری از گردشگران فکر می کنند که برای آشنایی با فرهنگ هر کشور باید حتما به آن سفر کرد و در گشت و گذارها و آشنایی با مردمان آن دیار به فرهنگ های شان پی برد! مالزی هم مانند هر کشور دیگری، دارای آداب و رسومات خاص خودش است و لازم است پیش از سفر کمی با آن ها آشنا شوید. نه تنها مالزی بلکه هر کشور دیگری را که به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، باید حتما یک سری اطلاعات ضروری در مورد آن به دست آورید تا در آن کشور با مشکل بر نخورید! برای مثال یکی از مواردی که باید حتما از آن اطلاع پیدا کنید، آگاهی در مورد دین کشور می باشد، چراکه در بسیاری از کشورها احترام زیادی برای دین قائل هستند و این موضوع حتی برای گردشگران هم ضروری است! مالزی یک کشور اسلامی شناخته می شود، چراکه اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. البته ادیان دیگری همچون بودیسم، مسیحیت و کنفوسیوس هم در مالزی کاملا آزاد بوده و مردم برای دین یکدیگر احترام قائل هستند. درست است که مالزی کشوری اسلامی است اما در آن برای پوشش هیچگونه محدودیتی وجود ندارد اما با این حال اکثر گردشگرانی که پیش از سفر اطلاعاتی در مورد این کشور کسب کرده اند، سعی می کنند در طول سفر خود با پوشش و ظاهری مناسب ظاهر شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که لازم است در خصوص سفر به مالزی بدانید را برای تان شرح دهیم. برای دیدن جاذبه های مالزی به بهترین سایت های گردشگری مراجعه نمایید.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

وضعیت آب و هوای مالزی

در راهنمای سفر به مالزی شما را با آب و هوای این کشور آشنا می کنیم. که مالزی آب و هوایی شرجی دارد و علت آن هم این است که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و در تمامی فصول سال آبی و هوایی یکسان دارد، یعنی همیشه گرم و مرطوب می باشد. در این کشور دو فصل کم بارش و پر بارش وجود دارد و این یعنی بیشترین بارش ها در فصل بهار و تابستان  است و کمترین بارش هم در پاییز و زمستان است.

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

آب هوای مالزی در تمامی نقاطش تقریبا یکسان و ثابت بوده و بسیار کم پیش می آید که تغییر کند. در طول روز دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد و میزان رطوبت هوا بسیار بالاست. معمولا در بیشتر روزهای مالزی عصر که می شود آسمان ابری شده و کمی باران می بارد اما همانطور که در بالا هم توضیح دادیم اوج بارندگی باران در تابستان و بهار است که شامل ماه های نوامبر و فوریه می شود.

این بارندگی ها به شدت آب و هوا و جو مناطق ساحلی شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.  اما اگر قصد دارید به نواحی غربی مالزی سفر کنید، بهتر است هر ماهی را به جزء ماه های اکتبر و سپتامبر انتخاب کنید چراکه بارندگی در این ماه ها اوج گرفته و مجبور می شوید که کل زمان سفر را در هتل سپری کنید! اما بارندگی تنها به ماندن در هتل ها ختم نمی شود، شما مجبور می شوید که در اقامتگاه تان بمانید، چراکه وقتی بارندگی اوج می گیرد، بسیاری از فعالیت های به ناچار متوقف می شوند مانند ساعت حرکت قایق ها! پس بهترین زمان برای سفر به مالزی اوایل ماه اکتبر و مارس است در این زمان بارندگی کمتر می شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می کند اما از لحاظ فصلی و بهترین زمان است.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

شرایط زندگی در مالزی

اگر قصد زندگی و مهاجرت به کشوری مانند مالزی را داشته باشید باید راهنمای سفر به مالزی را بررسی کنید تا متوجه شوید که فرصت های بسیاری از لحاظ شغلی و تحصیلی در این کشور وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. مالزی تنها یک کشور زیبا نیست! بلکه یک گنجینه بسیار با ارزش است که می توانید در آن ماجراجویی های زیادی را تجربه کنید. کیفیت زندگی در مالزی عالیست و از هر لحاظی که فکرش را بکنید زندگی در این کشور با بهترین امکانات برای تان فراهم است. از بهترین فرصت های شغلی گرفته تا امکانات بهداشتی و درمانی، مدارس عالی با سیستم آموزشی قوی.

اگر از بیشتر مهاجرین مالزی سوال کنید که چرا به این کشور سفر کرده اند؟ آن ها بر خلاف تصور شما که فکر می کنید تنها به خاطر موقعیت های شغلی با حقوق و مزایای عالی به آن جا رفته اند، در پاسخ به سوال تان خواهند گفت که برای لذت بردن از زندگی به این کشور مهاجرت کرده اند! بسیاری از مهاجرین در انجمن خانه دوم من عضو شده اند تا بتوانند یک خانه دوم در مالزی برای خود بخرند و برخی از آن ها در طول سال چند ماهی را به مالزی سفر می کنند تا در آنجا یک زندگی آرام و بی غل و غش را تجربه کنند! مالزی پیشرفته است و همین سبب شده تا برای تغییر جابجایی چندان اذیت نشوید و این پیشرفت روز به روز در حال افزایش است و زندگی با کیفیت را برای مردم پدید آورده اند.

جالب است بدانید که یک مجله بین المللی معروف در سال 2015 یک موضوع در مورد بهترین جایگاه بازنشستگی در جهان منتشر کرد که این جایگاه را به کشور مالزی اختصاص داده بود. این مجله بر موضوع مقرون به صرفه بودن زندگی در مالزی اشاره کرده بود و همچنین در آن بیان شده بود که در این کشور فرهنگ و آداب رسومی ویژه حاکم است و تاکیید بسیاری بر روی قیمت مناسب هزینه ها در این کشور شده بود.

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

هزینه اقامت در مالزی

هزینه اقامت در مالزی بستگی به اینکه چه نوع هتل و چه منطقه ای را برای اقامت انتخاب کنید دارد.  اما به طور کلی اگر قرار است که سفری نسبتا ارزان به این کشور داشته باشید، بهتر است در هتل هایی معمولی با تعداد ستاره های کمتر اقامت داشته باشید! شاید تصورتان از هتل های معمولی چندان خوب نباشد اما اصلا جای نگرانی نیست! زیرا همانطور که گفتیم مالزی کشوری پیشرفته و مدرن است و این یعنی اینکه حتی هتل های کم ستاره اش هم دارای امکاناتی ویژه و فوق العاده هستند. به طور کلی بهترین و ارزان ترین هتل های مالزی را می توانید در شهر کوالالامپور پیدا کنید، چراکه هتل های این شهر بسیار زیاد بوده و برای هر گردشگری با هر بودجه ای امکانات خاص دارد. بهترین زمان برای اینکه از قیمت های مناسب هزینه اقامت در هتل ها بهره ببرید، در فصل های بهار و تابستان است که  شرایط جوی هوای این کشور بهم می ریزد و بارندگی به اوج می رسد و نهایتا تعداد گردشگران کم شده و هتل ها تخفیفات خوبی بر روی هزینه های اقامتی خود می زنند.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

هزینه سفر به مالزی

یکی دیگر از مهم ترین قسمت های راهنمای سفر به مالزی، برنامه ریزی درست و دقیق از لحاظ مالی برای سفر به مالزی است. چراکه اگر در سفر با مشکلات مالی روبرو شوید دیگر باید قید سفری لذت بخش را بزنید! شما باید اطلاعاتی در مورد مسائل مالی کشور مقصدتان به دست آورید، مثلا اینکه چه مقدار پول برای هزینه اقامت و رفت و آمد و گشت و گذار نیاز دارید را تخمین بزنید و یا  حساب و کتاب کنید و ببنیدید که چقدر برای خرید نیاز دارید. به طور کلی هزینه های سفر به مالزی به چند قسمت مهم تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • هزینه در صورت گرفتن ویزای توریستی مالزی
  • هزینه بابت اقامت در اقامت گاه های مالزی
  • هزینه اجاره آپارتمان در صورت تمایل به اقامت در چنین جایی
  • هزینه حمل و نقل و گشت و گذار
  • هزینه بابت بلیط اکترونیک
  • هزینه بابت خورد و خوراک
  • هزینه بابت تفریح و ورودی های مختلف جاذبه های گردشگری
  • هزینه همراهی با تور

جاذبه های طبیعی مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

پارک پروانه کوالالامپور | Kuala Lumpur Butterfly Park

اگر اهل طبیعت گردی باشید، مالزی جاذبه های هیجان انگیز و طبیعی بسیاری دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. پیشنهاد می کنیم که در فهرست جاذبه هایی که قرار است از آن ها دیدن کنید، کمی تنوع به خرج دهید و جاذبه های طبیعی را هم در آن جای دهید. یکی از این جاذبه های زیبا و طبیعی مالزی، پارک سرپوشیده ای به نام پارک پروانه است. در این پارک یک ساختمان مرتفع وجود دارد و در آن بیش از 6 هزار گونه پروانه مختلف زندگی می کنند. هیچ لذتی بیشتر از این نیست که در میان باغ پروانه ها قدم بزنید آن هم در حالی که پروانه ها در حال پرواز در میان درختان و یا نشستن بر روی شاخه گل ها هستند. برای عکاسی از این مناظر دل انگیز باید در هنگام ورود به باغ پروانه ها مبلغی اضافی پرداخت کنید تا اجازه دهند که دوربین عکاسی تان را هم به داخل ببرید. علاوه بر وجود پروانه های مختلف، پوشش گیاهی این پارک بسیار متنوع بوده و در یکی از بخش های آن قسمتی وجود دارد که می توانید کلکسیون انواع حشرات مختلف را مشاهده نمایید.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

آکواریوم کوالالامپور | Aquaria KLCC

آکواریوم کولالامپور یکی از بهترین جاذبه های طبیعی این شهر است که در سطح بین المللی قرار دارد. این آکواریوم در مرکز کنوانسیون کشور مالزی واقع شده و حدود 464 هزار مترمربع می باشد. این آکواریوم به صورت تونلی بوده و حدود 90 متر می باشد که در آن می توانید انواع گونه های مختلف آبزیان را تماشا کنید. این آبزیان شامل ماهی های بزرگ و کوچک و انواع پستانداران می باشند. ورودی آکواریوم کوالالامپور بسیار زیاد است و ممکن است هزینه بسیاری برای بازدید از آن روی دست تان بگذارد اما با این حال ارزشش را دارد.

جاذبه های گردشگری مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

برج دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

اکثر مردم جهان مالزی و شهر کوالالامپور را با همین برج دوقلوی افسانه ای می شناسند به طوریکه عکس آن بر روی اکثر کارت پستال ها چاپ می شود و می توان گفت مانند نماد و امضای این کشور است! برج پرتروناس تنها یک جاذبه گردشگری ساده نیست بلکه یکی از مهم ترین و تاریخی ترین ساختمان های مهم در جهان است که معماری منحصر به فرد آن به دستان هنرمند سزار طرای طراحی شده است. این برج در مرکز شهر قرار گرفته و از لحاظ موقعیت جفرافیایی در بهترین قسمت قرار دارد، چراکه در اطراف آن مراکز خرید و رستوران های خوبی وجود دارد که بعد از بازدید می توانید سری هم به آن ها بزنید. اگر می خواهید مناظر کوالالامپور را از ارتفاع تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم که از برج بالا بروید و چشم انداز زیبای شهر را تماشا کنید. این برج تشکیل شده از دو ساختمان مختلف است که به یکدیگر متصل شده اند و به همین دلیل است که به آنها برج های دوقلو می گویند. هر دو برج دارای 88 طبقه هستند و توسط یک پل در طبقه های 41 و 42 به یکدیگر وصل می شوند.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

موزه ملی مالزی | National Museum of Malaysia

یکی دیگر از اماکن مهم گردشگری مالزی، موزه ملی آن است. این موزه در نزدیکی باغ های و دریاچه ای به نام پردانا قرار دارد. دریاچه پردانا بسیار تاریخی و قدیمی بوده و نشانگر نمادی از این کشور بزرگ است. موزه مالزی در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد، چراکه به منطقه جالان دامانسارا که یکی از دیدنی ترین محله های مالزی است واقع شده است. معماری ساختمان این موزه به قدری زیباست که خود موزه را فراموش کرده و خیره به زیبایی  و سبک ساختش می شوید. در این موزه دستاورد های جنگی که توسط افراد سیاسی مالزی تصرف شده  را به نمایش گذاشته اند.

معرفی جشنواره های مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

جشنواره خرید مالزی

اولین و معروف ترین فستیوال مالزی در راهنمای سفر به مالزی، جشنواره خرید است که در طول سال 2 بار برگزار می گردد یکبار در ماه جولای و یکبار هم در ماه آگوست. با شرکت در این جشنواره اکثر کسب و کارها بر روی محصولات شان تخفیفات چشمگیری می زنند تخفیفاتی که به جرعت می توان گفت مردم حاضرند برایش سر و دست بشکنند! به همین خاطر در زمان برگزاری این جشنواره، مالزی به شدت شلوغ و پر از گردشگران خارجی می شود. محل برگزاری این فستیوال جای خاصی نیست و در اکثر شهرها و مراکز خرید بزرگ مالزی برگزار می شود.

جشنواره موسیقی مالزی

در آخرین هفته های تعطیلات ماه آگوست جشنواره ای ویژه به نام جشنواره موسیقی برگزار می شود و همانطور که از نامش پیداست در آن به  نواختن انواع موسیقی ها پرداخته می شود. برای شرکت در فستیوال موسیقی مالزی باید به ارتفاعات گنتنگ بروید و به دلیل اینکه تقاضا برای شرکت در این جشنواره بسیار است، باید از چند روز قبل بلیط ورودی آن را خریداری نمایید.

فستیوال میان پاییزی

این فستیوال که با نام فستیوال فانوس هم معروف است هر ساله در 4 سپتامبر برگزار می گردد. تاریخچه برگزاری این جشنواره مربوط به جنگی است که در قرن 14 ام در چین اتفاق افتاد! در اصل این فستیوال را چینی ها برای اولین بار برگزار کرده اند اما در کشورهای دیگر هم برگزار می شود مانند کشور مالزی. چینی ها این جشن بزرگ را به مناسبت فصل برداشت محصولات و همچنین ریشه کن شدن مغول ها در کشورشان برگزار می کردند و این فستیوال در مالزی هم با آداب و رسومی خاص برگزار می شود. در شب مخصوص جشنواره کودکان کوچک با فانوس های کاغذی و سنتی چینی به خیابان ها می آیند و مردم کیکی مخصو به نام کیک ماه را پخته و میل می کنند.

بهترین سوغاتی های مالزی

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

میوه دوریان

چه شما از طرفداران دوریان باشید یا نه، این میوه نه تنها بهترین سوغاتی مالزی برای عزیزان تان است بلکه پادشاه میوه های این کشور است. شاید فکر می کنید که خرید میوه به عنوان سوغاتی چندان مناسب نیست! اما باید بگوییم که چنین سوغاتی برای غافلگیری عزیزان تان بسیار مناسب است! از بابت اینکه دوریان در چمدان تان خراب شود جای هیچ نگرانی نیست و سالم می ماند، سعی کنید این میوه را در اخرین روزهایی که قصد برگشت از سفر را دارید تهیه کنید.

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

لباس های باجو کبایا

یکی از لباس های سنتی زنانه مالزی پ، باجو کبایا است که اکثر زنان مالزیایی از این لباس بر تن می کنند و می تواند سوغاتی خوبی برای اعضای خانواده و دوستان تان باشد. این لباس ها در رنگ ها و  طرح های مختلفی یافت می شوند و به صورت بلوز و دامن هستند! پیشنهاد می کنیم که به بازار های معروف مالزی سری بزنید تنوع این لباس ها را دیده و بهترینش را انتخاب کنید.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

ظروف فلزی

مالزی به دلیل ظروف زیبای فلزی، در سراسر جهان مشهور است و شما وسوسه می شوید انواع مختلفی از کالاهای تزئینی فلزی را از جمله وسایل آشپزخانه را برای خود تهیه کنید. خرید این ظروف هزینه بسیاری بر روی دست تان خواهد گذاشت و اگر بودجه شما محدود است پیشنهاد می کنیم که به خرید یک ظرف یا گلدان کوچک اکتفا کنید!

مراکز خرید مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور | Pavilion Kuala Lumpur

مرکز خرید پاویلین یکی از مهم ترین مراکز تجاری در مالزی است که در شهر کوالالامپور و در منطقه مد روز بینتانگ قرار دارد. مساحت این مجتمع تجاری 1.37 میلیون فوت است و از سه قسمت محتلف تشکیل شده که شامل خرده فروشان، بلوک های اداری و دو برج مسکونی می شود. این مرکز خرید بروز ترین اجناس و محصولات را دارد و برای کسانی که می خواهند در سفر به قول معروف کمی ولخرجی کنند بسیار مناسب است.

 سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

مرکز خرید میدولی مگامال | Mid Valley Megamall

یکی دیگر از محبوب ترین مراکز خرید مالزی که اکثر گردشگران برای خرید به آن جا می روند، مرکز خرید مید ولی مگامال کوالالامپور اس. این مجموعه تجاری یکی از بزرگترین مراکز خرید آسیای جنوب شرقی بوده و بهترین محصولات را دارد. برای رسیدن به این مرکز خرید می توانید از ایستگاه بنگسار سوار شده و چند دقیقه بعد به آنجا برسید.

راهنمای سفر به مالزی بدون تور,راهنمای مسافرت به مالزی,راهنما سفر به مالزی

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوار | Berjaya Times Square

مرکز خرید برجایا که 10 طبقه است در کوالالامپور قرار دارد، به طور کلی اکثر مراکز خرید خوب و معتبر در این شهر قرار دارند. این مرکز خرید دارای 700 غرفه مختلف خرده فروشی است و یک مکان مفرح و جذاب برای وقت گذرانی می باشد که هر کسی را با هر سن و سالی ساعت ها سرگرم نگه می دارد. در این مجموعه رستوران های زیادی وجود دارد که طعم و تنوع غذاهای شان بی نظیر است. پیشنهاد می کنیم که پس از گشت و گذار در این بازار سری به یکی از کافی شاپ ها یا رستوران هایش زده و یک غذا یا نوشیدنی جدید میل کنید تا خستگی تان در برود. در اسپایا انواع بازی های آنلاین و یک سینمای بزرگ هم وجود دارد که بسیار برای کودکان و نوجوانان سرگرم کننده است. 

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

باید ها و نباید های در مورد راهنمای سفر به مالزی

  • به هیچ وجه با مشت به کف دست دیگر تان نکوبید این حرکت برای مردم مالزی چندان خوشایند نیست!
  • پاهای خود را در اماکن مقدر دراز نکنید.
  • عاروق زدن پس از غذا در مالزی کار خجالت آوری نیست پس از این کار خجالت نکشید!
  • در مالزی هم مانند ایران در بین برخی از مردم تماس فیزیکی بین دو جنس مخالف ممنوع است پس بهتر است که با جنس محالف خود دست ندهید!
  • مردم مالزی بر روی موضوعات نژاد پرستانه و سیاسی به شدت حساس هستند پس در چنین مسائلی دخالت نکنید.
  • پیش از اینکه وارد یک مکان مقدس مثل مسجد یا خانه یک مالزیایی شوید، حتما کفش های تان را در بیاورید.
  • اگر خانم هستید، در سواحل مالزی پوشش خود را رعایت کرده و از پوشیدن لباس هایی که جلب توجه می کنند، خودداری کنید.

سفر به مالزی,راهنمای سفر به مالزی و سنگاپور,راهنمای سفر به مالزی لنکاوی

چیزهایی که باید در مورد راهنمای سفر به مالزی بدانید

  • کمی زبان محلی یاد بگیرید! درست است که زبان انگلیسی در مالزی بسیار جا افتاده اما اگر قصد ماجراجویی و بازدید از محلات قدیمی را داشته باشید، بهتر است کمی هم محلی یاد بگیرید چراکه افراد قدیمی و پیر این کشور زبان انگلیسی بلد نیستند!
  • در اکثر مناطق مالزی و در از بیشتر فصول سال آب و هوا به شدت شرجی و مرطوب است، به همین دلیل بهتر است خودتان را برای چنین آب و هوایی آماده کنید!
  • مالزی قوانین سخت گیرانه ای در خصوص مالیات دارد و این یعنی اینکه شما قادر به خرید برخی از کالاها نخواهید بود و اگر در زمان بازگشت متوجه شوند که خریدهای شما بیش از حد مجاز است، قطعا مجبور به پرداخت مالیات خواهید شد.
  • در سفر به مالزی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، چراکه در این کشور به کیفیت حمل و نقل عمومی توجه بسیاری می شود و از طرف دیگر هزینه های رفت و آمد با آن ها برای تان ارزان تر از آنچه که فکرش را می کنید تمام می شود!
  • هنگامی که می خواهید از معابد بودایی دیدن کنید، بهتر است که با پای چپ وارد شده و با پای راست از آنجا خارج شوید!

اطلاعات ضروری مالزی

زبان: مالایی و انگلیسی
واحد پول: رینگیت
اختلاف ساعت: 4 ساعت و نیم جلوتر از ایران

فرودگاه های مالزی

  • فرودگاه بین المللی کوالالامپور
  • فرودگاه بین المللی سیمپانگ
  • فرودگاه باکلالان
  • فرودگاه لاواسش
دکمه بازگشت به بالا