راهنمای سفر به مالزیگردشگری

بهترین زمان سفر به مالزی

افزایش بازدید در گوگل

راهنمای سفر به مالزی

مالزی کجاست؟ کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و از قسمت شمالی با کشور تایلند و از قسمت جنوبی با سنگاپور و از غرب با کشور اندونزی همسایه است. این کشور دارای آب و هوایی استوایی و رطوبتی بسیار بالاست و از طرف دیگر به دلیل بارش باران های موسمی که بسیار سیل آسا هستند، همیشه این سوال برای گردشگران پیش می آید که بهترین فصل برای رفتن به مالزی کی است. ما قصد داریم تا در این مطلب به پاسخ این سوال بپردازیم.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

بهترین فصل مسافرت به مالزی

همانطور که گفتیم آب و هوای مالزی بسیار استوایی بوده و دارای رطوبت بسیار زیادی در تمام فصل های سال است که همین موضوع برای بسیار از گردشگران بسیار آزار دهنده می باشد. دمای هوای مالزی در طول شبانه روز به بیشتر از ۳۰ درجه می رسد و شب ها به کمتر از ۲۰ درجه نمی رسد. مالزی آب و هوایی بسیار ثابت دارد و دلیل آن هم وجود کوه های Titiwangsa در قسمت شرقی کشور و جزیره سوماترا است که این جزایر همانند یک حصار کل کشور را احاطه کرده اند و با این وجود در هر ماه ممکن است فقط چند درجه تغییر دما رخ دهد.

به طور کلی اگر در هر زمانی به کشور مالزی سفر کردید باید انتظار بارش باران را داشته باشید. چراکه با وجود جنگل های سرسبز و طبیعت بکری که این کشور دارد، بارش باران امریست بسیار طبیعی.

از ماه شهریور تا فروردین، فصل بارش باران های موسمی در مالزی است که در این چند ماه افزایش رطوبت و گرما به اوج خود می رسد و اما پر باران ترین ماه های سال مهر و آبان هستند که میزان بارش در این دو ماه به ۲۷۰ میلی متر خواهد رسید و همچنین دی ماه با بارش ۱۸۰ میلی متر جز خشک ترین ماه سال در مالزی است.

تجربه سفر به مالزی,جاذبه های گردشگری مالزی,راهنمای سفر به مالزی

در خصوص بهترین زمان سفر به مالزی باید بگوییم که گردشگران به دلایل بسیار متفاوتی به این کشور زیبا سفر می کنند، گردشگران مالزی نه تنها می توانند از ساحل و دریا و طبیعت بی نظیر این کشور لذت ببرند بلاکه می توانند از جاذبه های گردشگری تاریخی و مناطق بومی این کشور هم دیدن کنند و با فرهنگ های مختلف هر منطقه آشنا شود. پس با تمام این تفاسیر بهتر است پیش از اینکه راهی سفر به مالزی شوید، منطقه ای که می خواهید در آن اقامت داشته باشید را مشخص کنید چراکه سفر به هر گوشه ای از مالزی فصل مخصوص به خود را می طلبد.

بهترین ماه ها برای سفر به مالزی در ماه های خرداد و تیر است آن هم در ساحل های شرقی مالزی که در این دو ماه از بارش کمتری برخوردار می باشد و همچنین اگر در ماه آبان تا بهمن به مالزی سفر کردید بهترین مناطق در این ماه ها ساحل های غربی شبه جزیره مالزی هستند و برای گردش و گشت و گذار هم مناطق سارواک در ماه های خرداد و تیر بسیار مناسب هستند.

هزینه سفر به مالزی,بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی

آب و هوای مالزی

به طور کلی دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد که در قسمت شرق بیشترین میزان بارندگی را در ماه نوامبر تا اواخر ماه مارس دارد. این ماه ها باران های شدید و رعد و برق همراه است. یک رشته کوه از مرکز کشور می گذرد که همین باعث شده تا پناه گاهی در مقابل بادهای شدید موسمی باشد که از سمت شرق می وزند. اما در کوالالامپور و شهرهای اطرافش که در بخش غربی قرار دارند در تمام این مدت از بارندگی های شدید و طوفان برخودار هستند. همچنین در ماه مه تا اواخر ستامپر بادهای شدیدی از قسمت غربی کشور می وزد و شهر کوالالامپور را هم درگیر می کند. می توان گفت بیشترین میزانی بارندگی در کوالالامپور در همین ماه ها و همین فصل هاست.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

اما به طور کلی شهر کوالالامپور همیشه با بارش باران مواجه است. در ماه مه تا جولای وضعیت آب و هوایی خشک تر بوده و از معمولا با بارش باران و بادهای شدید زودگذر همراه است. با تمام این تفاسیر می توان گفت که گردشگران می توانند در هر فصلی به کوالالاپور سفر کنند آن هم بدون اینکه نگران وضعیت آب و هوایی باشند.

منطقه بورنئو هم دارای آب و هوایی استوایی است و ایالات ساراواک هم دارای یک فصل بارانی در میان ماه های اکتبر و فوریه هستند.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

بهترین غذاهای مالزی

اگر به مالزی سفر کردید و شرایطش را داشتید حتما تمامی غذاهای خوشمزه این کشور را امتحان کنید چراکه اکثر غذاها و سبزیجات مالزی بسیار کمیاب هستند و در دیگر نقاط دنیا به راحتی پیدا نمی شوند. پس از فرصت استفاده کنید چشیدن طعم های جدید را تجربه کنید و لذت ببرید. اکثر غذاخوری ها، کافه ها و رستوران های مالزی تا دیروقت باز هستند و در بیشتر رستوران های شان هم غذاهای غربی سرو می شود.

آداب و معاشرت در مالزی

بیشترین جمعیت کشور مالزی را مسلمانان تشکیل داده اند چراکه مالزی یک کشور مسلمان است. بنابراین دست دادن با زنان مسلمان مالزی به دو از ادب و احترام است. پس بهتر است در هنگام احوال پرسی فقط سری تکان دهید و لبخندی بزنید. حتما پیش از ورود به منزل افراد و یا مساجد و مکان های شخصی کفش خود را در بیاورید و از همه مهم تر با اینکه عکاسی از امکان مذهبی موردی ندارد اما بهتر است پیش از آن حتما اجازه بگیرید.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

بهترین زمان خرید در مالزی

بازارهای محلی، بازارچه‌های آخر هفته و بازارچه‌های شبانه‌ی متعددی در مالزی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع کالاهای متنوع را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید. اکثر فروشگاه های مالزی قیمت ثابتی دارند اما مهمترین ویژگی خرید در فروشگاه های مالزی این است که شما می توانید در بازارهای شبانه، غرفه های خیابانی و بازارچه های سنتی تخفیفات خوبی بگیرید. البته مراکز و مجتمع های تجاری تفریحی مشهوری در مالزی و شهر کوالالامپور وجود دارد که دارای بهترین محصولات و برندهای بنام دنیا هستند. در این مراکز رستوران و فودکورت هم وجود دارد و اگر قصد دارید تا هزینه کمتری داشته باشید و یا در جاهای ارزان تری خرید کنید پیشنهاد می کنیم بازارهای روز و غرفه های خیابانی را از دست ندهید.

به طور کلی در مالزی مقاصد و فروشگاه های خوبی برای خرید وجود دارد و شما می توانید هر چیزی که بخواهید را در بازارهای مالزی پیدا کنید از ارزان ترین قیمت و اجناس قلابی گرفته تا گران ترین کالاهای اصل و باکیفیت و شما می توانید با هر بودجه ای برای خودتان و یا عزیزان تان سوغاتی بخرید.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

هزینه سفر به مالزی

مالزی جز یکی از مقاصد گردشگری نسبتا ارزان است چراکه در این کشور به دلیل وجود منابع طبیعی، و غذاهای خیابانی قیمت مناسبی دارند. برای اقامت در مالزی امکانات زیادی وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظرتان هرکدام را که مناسب تر هستند را انتخاب کنید. شما می توانید بسته به بودجه ای که دارید در هاستل های ارزان قیمت و یا هتل های پنج ستاره و بسیار لوکس اقامت داشته باشید.

مهم ترین بخش هزینه سفر به مالزی پس از اقامت، هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه است که خوشبختانه به لطف یارانه ی سوخت، هزینه های وسایل نقلیه بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین از لحاظ تجهیزات بسیار مجهز و مورد اطمینان می باشند. اما تاکسی ها که برای رفت و آمد و حمل و نقل های شهری استفاده می شود تا حدودی گران تر هستند و پیش از اینکه سوار شوید باید در مورد قیمت ها با راننده به توافق برسید.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

میدان مردکا در کوالالامپور | Dataran Merdeka

میدان مردکا کوالالامپور در دل این شهر قرار گرفته است و یکی از مهم ترین میادین مهم کوالالامپور محسوب می شود و جز یکی از پر جاذبه ترین مکان های گردشگری این کشور به حساب می آید. در تاریخ ۳۱ آگوست سال ۱۹۵۷ برای اولین بار پرچم استقلال مالزی در این میدان بر افراشته شد و همچنین هر سال در روز استقلال مالزی بسیاری از مردم در این میدان جمع می شوند تا این روز بسیار مهم را جشن بگیرند. در اطراف این میدان بناهای بسیار تاریخی و پرقدمتی به چشم می خورد که اهمیت این مکان را بالاتر برده است.

بازار شبانه غذای خیابان الور | jalan alor night food

یکی از مراکز طبخ و عرضه ی غذاهای محلی در مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارد که معروف به بازار شبانه غذای خیابان الور و یکی از جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می باشد. غذاهای این خیابان بسیار متنوع و خوشمزه هستند خصوصا اینکه مالزی متشکل از سه قومیت چینی، مالایی وهندی است. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به غذاهای محلی و خوشمزه گردی در مسافرت علاقه دارید حتما سری به این بازارچه غذاهای محلی بزنید.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

معبد سری ماهاماریمان | Sri Mahamariamman Temple

معبد سری ماهاماریمان یکی از جاذبه های تاریخی مالزی می باشد که در نزدیکی محله چینی ها و در شهر کوالالامپور واقع شد است و متعلق به مذهب هندو می باشد. این معبد جز یکی از معابد معروف و بسیار قدیمی مالزی است که در میان هندوهایی که در مالزی ساکن هستند اهمیت بسیار ویژه ای داشته و از تقدس خاصی برخوردار است. مهم ترین قیمت این بنای تاریخی قسمت برج دروازه ای آن است که با توجه به توصیفاتی در مورد خدایان هندو ساخته شده است.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

مسجد ملی نگار مالزی | National Mosque of Malaysia

مسجد نگارا که به مسجد ملی هم شهرت دارد، در هنگام نماز، مسلمانان را به سوی خود فرا می خواند. این مسجد دارای ظرفیتی بالق بر ۱۵ هزار نفر است و بنای آن در میان باغی با مساحت ۵۳ هزار متر مربع ساخته شده است. این مسجد در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و بعد اینکه بازسازی هایی بر روی آن صورت گرفت، یک حوضچه مناره ای ۷۳ متری و کاشی های مرمر زیبایی به این بنا اضافه شد.

بهترین فصل برای رفتن به مالزی,بهترین فصل برای مالزی,بهترین فصل مسافرت مالزی

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

یکی از بلند ترین آسمان خراش های جهان در شهر کوالالامپور قرار دارد که به برج های دوقولوی پتروناس قرار دارد. این برج دارای ۴۵۲ متر ارتفاع است و ۸۸ طبقه دارد. حدود ۷۸ آسانسور در هر دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از قسمت زیرین به واسطه مرکز خریدی به نام سوریا به یکدیگر متصل هستند.
یک پل در طبقه ۴۱ و ۴۲ وجود دارد که به یکدیگر متصل می شوند. ارتفاع این پل از زیر سطح زمین ۱۷۵ متر و طول ان ۵۶ متر است. این برج معروف به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی کشور مالزی شناخته شده است و یکی از مهم ترین نمادهای اصلی شهر کوالالامپور است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا