رپورتاژ

بهترین تیرآهن

تیرآهن یک پروفیل فولادی است که برای مقاوم سازی انواع سازه‌های عمرانی استفاده می‌شود. برای اینکه سازه استاندارد، مقاومت بالا و کیفیت خوبی داشته باشد لازم است در ساخت آن از بهترین تیرآهن استفاده شود. در ایران کارخانه‌های مختلفی انواع تیرآهن‌ را با استانداردهای متفاوت تولید می‌کنند. کارخانه تیرآهن اهواز یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن در ایران است‌. این کارخانه با وجود رعایت استانداردهای لازم در تولید بهترین تیرآهن‌ها در حال حاضر توانسته است محصولی با کیفیت بین المللی را تولید کند؛ بنابراین از این جهت در زمینه صادرات نیز بسیار فعال است. بهترین تیرآهن‌ها دارای مشخصه‌ها و همچنین ویژگی‌هایی هستند که در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با بهترین تیرآهن در بازار آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع تیرآهن

تیرآهن از نظر قیمت، خواص مکانیکی و ظاهر انواع مختلفی دارد و اکثر مهندسین بر اساس ویژگی‌های این محصول آن را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید قیمت تیرآهن را از لینک https://ahanresan.ir/pc/beam/ بررسی کنید و برای سایر اطلاعات نگاهی به ادامه متن بیاندازید.

تیرآهن IPE

اگر برای ساخت خانه با تیرآهن به دنبال خرید نوعی از تیرآهن هستید، بهتر است به سراغ تیرآهن IPE بروید. این تیرآهن با اینکه به عنوان تیرآهن معمولی شناخته می‌شود اما جز تیرآهن‌هایی است که بر اساس استاندارد اروپا تولید می‌شود و بال‌های آن ضخامتی ثابت دارد. از آنجایی که این نوع از تیرآهن‌ها برای ساخت انواع خانه‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، قسمت‌های بال ابتدایی و بال انتهای آن ضخامت یکسان دارد تا مقاومت سازه را افزایش دهد.

قیمت تیرآهن IPE نسبت به سایر تیرآهن‌ها اقتصادی‌تر است. از مزایای این نوع تیرآهن که در کارخانه تیرآهن اهواز تولید می‌شود می‌توان به استحکام بالا، سرعت نصب بالا، مقاومت در برابر نیروی خمشی، مقاومت در برابر تنش مکانیکی و… اشاره کرد. شما می‌توانید برای سازه خود این تیرآهن را در سایزهای ۱۶, ۱۷ و ۱۸ خریداری کنید.

تیرآهن INP

تیرآهن INP نمونه‌ای دیگر از انواع تیرآهن‌ها است که در کارخانه‌های داخلی بر اساس استانداردهای روسیه و چین تولید می‌شود. تفاوت این مدل از تیرآهن با تیرآهن IPE در ضخامتی است که دارد. تیرآهن INP هرچه بال از جان فاصله می‌گیرد، ضخامت تیرآهن کاهش پیدا خواهد کرد.

تیرآهن H

نوعی دیگر از تیرآهن با حروف انگلیسی H شناخته می‌شود. از آن جایی که این تیرآهن شبیه این حروف انگلیسی بوده، نام خود را از آن گرفته است. البته توجه داشته باشید که دلیل نامگذاری این تیرآهن این است که قسمت بال و جان این تیرآهن یک اندازه بوده و استانداردی یکسان دارد.

تیرآهن H از فولاد نورد ساخته شده و بسیار محکم است. این نوع از تیرآهن‌ها بر اساس وزن در سه دسته سبک، سنگین و نیمه سنگین دسته بندی شده و شناخته می‌شوند. نوع سبک این تیرآهن با علامت اختصاری L و نوع سنگین با علامت V علامت گذاری می‌شود. نوع H این مقاطع فولادی، از سایز ۱۰ تا ۱۰۰۰ را پوشش می‌دهد.

انواع تیرآهن,بهترین تیرآهن در بازار,انواع تیرآهن

بهترین تیرآهن در ایران و دلایل استفاده از آن در سازه‌ها

بر اساس آمار به دست آمده یکی از پرمصرف‌ترین کاربردهایی که تیرآهن‌ها در سازه‌ها دارند، برای اسکلت سازی فلزی در ساختمان‌ است. در ساخت ساختمان‌ وجود اسکلت بندی با تیرآهن جز اصل‌های مهم و استاندارد بودن ساختمان است. بنابراین می‌توان گفت که برای ساخت سازه‌های فلزی، سازه‌های بتنی، خرپا و… لازم است که از تیرآهن استفاده شود.

از علت‌هایی که امروزه بیشتر از تیرآهن‌ها (در مقایسه با سایر مقاطع فولادی) در ساخت سازه‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به دلایل زیر اشاره داشت:

  • پروسه نصب کردن و اتصال تیرآهن‌ها بسیار آسان است.
  • تیرآهن نسبت به سایر مقاطع فولادی سرعت بالاتری برای اجرا دارد.
  • تنوع وزن و سایز از دیگر دلایل استفاده از تیرآهن است.
  • قابلیت اتصال تیرآهن‌ها به یکدیگر به آسانی فراهم است.
  • در ساختمان‌های بلند، اسکلت بندی با تیرآهن بسیار آسان است.

انواع تیرآهن,بهترین تیرآهن در بازار,انواع تیرآهن

بهترین تیرآهن در ساختمان سازی

یکی دیگر از موضوعاتی که احتمالاً در تهیه و خرید تیرآهن اهمیت زیادی پیدا می‌کند، سایز تیرآهن است. شما برای استفاده از تیرآهن در سازه در هر قسمت نیاز به حداقل و حداکثر سایز تیرآهن دارید؛ یعنی باید برای هر قسمت از سازه خود، سایزی متفاوت از تیرآهن را خریداری کنید. برای مثال، حداکثر طول تیرآهن در سقف ممکن است ۷ یا ۸ متر باشد.

از آنجایی که تیرآهن‌ها در سازه‌ها به صورت افقی یا شیب‌دار نصب می‌شوند و به عنوان یک تکیه‌گاه عمل می‌کنند، اصل بر این است که بر اساس محل قرار گیری سایز آن مشخص شود. برای به دست آوردن نمره و سایز تیرآهن فرمولی وجود دارد. فرمول محاسبه نمره تیرآهن به شکل زیر است.

برای تیرآهن با طول ۱۲ متر:

وزن تیرآهن = ۴۰/۲۲*۱۲ (وزن مخصوص در جدول اشتال) = ۸۰/۲۶۸

برای تیرآهن با طول ۶ متر:

وزن تیرآهن = ۸/۱۸*۶ ( وزن مخصوص در جدول اشتال) = ۸/۱۱۲

معمولاً بهترین تیرآهن در ساختمان‌سازی تیرآهن‌هایی هستند که سایز ۱۴، سایز ۱۶ و سایز ۱۸ دارند. چرا که بیشترین کاربرد به این تیرآهن‌ها برمی‌گردد.

پر مصرف ترین تیرآهن ها

تیرآهن IPE جزو پرمصرف ترین تیرآهن در اروپا و ایران شناخته می‌شود. این نوع تیرآهن‌ها بیشتر برای سازه‌های سقف و ستون کاربرد دارند. زیرا تحت بارهای خمشی بهتر عمل کرده و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. بهتر است برای خرید پرمصرف‌ترین تیرآهن‌ها به سراغ بهترین و معتبرترین مراکز بروید. در اینصورت اطمینان دارید که وزن تیرآهن مطابق جدول اشتال تیرآهن است.

در خرید این نوع تیرآهن‌ها باید به پارامترهای مختلفی توجه داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به قیمت، ابعاد، سایز، اندازه، کارخانه تولید کننده و … اشاره داشت. این نکته را نیز فراموش نکنید که این نوع تیرآهن‌ها به صورت کیلویی یا شاخه‌ای به فروش می‌رسند.

انواع تیرآهن,بهترین تیرآهن در بازار,انواع تیرآهن

بهترین تیرآهن در بازار

تا اینجا درباره انواع مختلف تیرآهن صحبت کردیم و به شما گفتیم که چگونه می‌توانید طول، وزن و همچنین سایز تیرآهن مورد نیاز خود را خریداری کنید. اما اگر بخواهیم درباره بهترین تیرآهن برای ستون، سقف یا خانه صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم بهترین نوع آهن محصولات کارخانه تیرآهن اهواز است.

چرا که وزن تیرآهن‌های آن مطابق جدول اشتال بوده و کیفیت بالایی دارند. لازم به ذکر است که بهترین تیرآهن‌هایی که در این مرکز تولید می‌شوند کیفیت مرغوبی دارند، در نتیجه مصرف کنندگان زیادی طرفدار محصولات این کارخانه هستند. قیمت تیرآهن این مرکز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که محصولات این کارخانه را از دیگر تولید کنندگان متمایز نموده است. با اینکه محصولات این مرکز کیفیت بالایی دارند اما قیمت آن ها اقتصادی است. با توجه به تمامی این ویژگی‌ها می‌توان محصولات این کارخانه را جز بهترین‌های بازار داخلی دانست.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا