رپورتاژ

ترفندهای مخفی سئوکارها که به شما نمی گویند!

کسانی که در حوزه وب سایت و گوگل فعالیت می کنند، احتمالا با فرآیند سئو و رساندن صفحات سایت به نتایج گوگل آشنا هستند. بسیاری از افرادی گه می خواهند تازه وارد فضای وب سایت شوند، داشتن سایت را تنها شرط لازم برای فروش از طریق سایت می دانند و طی مدت زمان کوتاهی با استفاده از آموزش وردپرس یک سایت را در گوگل ایجاد می کنند و به دنبال فروش بالا هستند.

اما چنین چیزی کاملا اشتباه است و شما بدون انجام فرآیند سئو بر روی وب سایت نمی توانید کاری انجام دهید و به رتبه های برتر گوگل دست پیدا کنید. بنابراین باید سعی کنید در کنار داشتن یک سایت در حوزه مخصوص به خودتان، آموزش سئو را نیز در پیش گیرید تا بتوانید هرچه بهتر سایت خود را در نتایج گوگل به نمایش دربیاورید.

اما کسانی که این کار را انجام می دهند و وظیفه رساندن سایت به نتایج برتر گوگل را بر عهده دارند، به عنوان سئوکار شناخته می شوند و این افراد برای رشد سایت در نتایج گوگل، از ترفندها و تکنیک های منحصر به فردی استفاده می کنند. اما این تکنیک ها چه چیزهایی هستند و قرار است چگونه به رشد سایت کمک کند، امروز در این مقاله مورد بررسی خواهد گرفت.

توانایی آنالیز سایت خود و رقبا

شاید این امر در نگاه اول چیز عادی به نظر بیاید، اما قطعا وقتی به آن دقت بیشتری می کنید، متوجه خواهید شد که انقدر مطلب پیش پا افتاده ای نیست. یک متخصص سئو یا همان سئوکار باید بتواند با استفاده از ابزارهای رایگان و پولی مختلف سایت خود و رقبایش را مورد بررسی قرار دهد.

چرا که برای گرفتن بهترین نتیجه باید بتواند ایرادات و نقطه قوت های سایت خود و در کنار آن، نقطه قوت و ضعف های سایت رقیب را پیدا کرده و از آن استفاده کند تا بهترین نتیجه را برای سایت خودش بگیرد.

بررسی سایت خود و رقبا شامل موارد مختلفی نظیر بررسی محتوانویسی در سایت، بک لینک ها ورپورتاژها، موبایل فرندلی بودن و ظاهر سایت و … هستند که هرچه بهتر این موارد مورد بررسی قراگیرد، عملکرد سئوکار در ادامه بهتر خواهد بود.

داشتن پشتکار و استمرار در انجام فرآیند سئو

این یکی از مهمترین کارهایی است که یک سئوکار باید به صورت مرتب آن را انجام دهد. برای مثال شما فرض کنید یک سایت دارید و می خواهید کاربر را وارد سایت خود کنید، داشتن یک نظم در انتشار محتوای جدید برای جذب کاربر بسیار مفید می تواند باشد و باید سعی کنید محتواهایی که نوشته می شود، به صورت کاملا کاربردی و مناسب برای کاربر باشد.

روی شبکه های اجتماعی بسیار جدی کار می کنند

یکی از کارهایی که هر متخصص سئو باید به خوبی انجام دهد، داشتن پروفایل کاربری برای سایت مورد نظر در شبکه های اجتماعی مختلف و دادن لینک و جذب ورودی از این طریق هست.

این مطلب را از دست ندهید
دستگاه حکاکی روی فلزات

در شبکه اجتماعی فقط نباید به این صورت عمل شود که یک لینک گذاشته شود و تمام! چنین چیزی تاثیر خاصی در روند سئوی شما ندارد اما باید با مخاطب ارتباط بگیرید و سعی کنید محتواهایی را برای وی در شبکه اجتماعی خود قرار دهید که جذب کاربر به سمت سایت شما را تقویت کند و از این طریق سئوی سایت نیز تقویت شود.

لینک سازی خارجی

می توان گفت، هنر اصلی یک سئوکار این است که بتواند لینک سازی های خارجی مناسب را در بهترین زمان ممکن انجام دهد. وقتی چنین کاری صورت گیرد، اعتبار سایت نزد گوگل بالاتر رفته و در گوگل رتبه های بالاتری داشته باشید و همین باعث خواهد شد تا ورودی بیشتری به سمت سایت شما روانه شود.

لینک های خارجی انواع مختلفی دارد که هر سئوکار با توجه به استراتژی خود از آن استفاده می کند، برای مثال انواع لینک سازی های خارجی نظیر لینک سازی پروفایلی، کامنتی، انجمنی، رپورتاژ و … هستند که هر سئوکار می تواند از آن بهره بگیرد.

لینک سازی داخلی

در کنار لینک سازی خارجی، داشتن یک لینک سازی داخلی مناسب، یکی از عواملی است که باعث افزایش قدرت سایت خواهد شد و سئوکارهای حرفه ای اهمیت زیادی به لینک سازی داخلی می دهند.

لینک سازی داخلی اصولی دارد که سئوکار به آن مسلط است و باید بتواند یک مسیر عالی را برای انجام لینک سازی های داخلی در پیش گیرد تا خیلی حرفه ای کار انجام شود.

ظاهر مناسب برای سایت

این به صورت مستقیم بر روی سئو اثر ندارد اما یک سئوکار حرفه ای می داند که داشتن یک ظاهر جذاب و مناسب برای سایت، باعث جذب هرچه بیشتر کاربر خواهد شد.

چرا که بسیاری از سایت ها به اشتباه اقدام به استفاده از بنرهای تبلیغاتی بزرگ و چشمک زن در سایت خود می کنند که گوگل اصلا آن را دوست ندارد و علاوه بر آن، باعث دفع کاربر خواهد شد.

پس باید به عنوان کسی که بر روی سئوی یک وب سایت فعالیت می کند، به ظاهر سایت توجه ویژه ای داشته باشید و بدانید این یکی از اصول مهم سئوکارها است که آن را به کسی نمی گویند اما بر روی آن فعالیت می کنند.

حال که موارد و ترفندهای سئوکارها را آموختید، به نظر شما چه چیزهای دیگری وجود دارد که سئوکارها از آن استفاده می کنند؟ آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: برتر آموز

پیشنهاد می کنم همین حالا از خدمات سایت دیجی فالوور استفاده کنید. اگر به دنبال فالوور ایرانی اینستاگرام هستید برای ورود به این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک نمایید

برای خرید فالوور اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا