رپورتاژ

بهترین طرح‌ های کابینت ام دی اف

طرح‌ های کابینت هر روز در حال تغییر و به‌ روز شدن است. تنوع طرح‌ ها در کنار متریال‌ های مختلفی که برای ساخت کابینت استفاده می‌ شود، دست شما در انتخاب باز می‌ گذارد.

در میان این تنوع و گوناگونی زیاد، جنس ام‌ دی‌ اف یکی از محبوب‌ ترین متریال‌ ها برای طراحی و ساخت کابینت است. زیبایی کابینت‌ های ام‌ دی‌ اف به حدی است که آنها را جزو بهترین طرح‌ های کابینت آشپزخانه قرار می‌ دهد.

طرح های کابینت ام دی اف جدید,طرح های کابینت ام دی اف ساده,طرح‌ های کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام‌ دی‌ اف یکی از بادوام‌ ترین و در عین‌ حال شیک‌ترین نوع کابینت است. تنوع این متریال بسیار بالاست و نسخه‌ های جدیدی از آن مثل ام‌ دی‌ اف هایگلاس، ممبران، پلی‌ استر و … در سبک‌ های مدرن خودنمایی می‌ کنند.

چوب ام‌ دی‌ اف یکی از بهترین نوع متریال‌ ها برای ساخت کابینت آشپزخانه است. کابینت ام‌ دی‌ اف در کنار محبوبیت بسیار زیاد، قیمت مناسب و ظاهری زیبا و مدرن دارای مزیت‌ های دیگری هم هست؛ از جمله مزیت‌ های کابینت ام‌ دی‌ اف عبارتند از:

  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حرارت
  • قابلیت تمیز شدن و نظافت راحت
  • هماهنگی با فضای آشزخانه و لوازم آن
  • تنوع در انتخاب طرح و رنگ

تمامی این مزیت‌ ها در کنار هم از ام‌ دی‌ اف متریالی فوق‌ العاده برای ساخت کابینت آشپزخانه می‌ سازد. به‌ خصوص با به‌کارگیری ابزارهای مدرن برای برش و حکاکی مثل سی‌ ان‌ سی چوب، ساخت هر نوع طرح کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی به راحتی امکان‌ پذیر است.

طراحی مدرن برای کابینت ام دی اف

کابینت ام‌ دی‌ اف این قابلیت را دارد که در طراحی مدرن و در فضاهای مختلف به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد. با اینکه ام‌ دی‌ اف سال‌ ها در آشپزخانه‌ هایی قدیمی و سنتی با طرح‌ های ساده و معمولی حضور داشته ولی ظرفیت به کارگیری در فضای مدرن آشپزخانه‌ های امروزی را هم دارد.

خلاقیت در طراحی مدرن برای کابینت ام‌ دی‌ اف تنوع بسیار گسترده‌ای را ایجاد می‌ کند. علاوه بر مدل‌ های متفاوت از لحاظ چیدمان کابینت که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و همچنین تنوع رنگ و طرح چوب یا روکش کابینت، تلفیق و ترکیب این مدل‌ها و طرح‌ ها در فضای مدرن باعث ظهور سبک‌ های جدیدی شده است.

کابینت آشپزخانه,طرح های کابینت ام دی اف جدید,طرح های کابینت ام دی اف ساده

بهترین طرح های کابینت ام دی اف در سال جدید

در جدیدترین و بهترین طرح‌ های کابینت ام‌ دی‌ اف در سال جدید خلاقیت حرف اول را می‌ زند. خلاقیت به معنی طراحی هندسی متفاوت کابینت و همچنین ترکیب رنگ‌ ها است.

خیلی از این طرح‌ ها در کابینت‌ های مدرن دیده می‌ شوند، با این حال، از این نوع طراحی در سبک کلاسیک هم می‌ توان استفاده کرد.

هندسی طراحی کابینت ام دی اف

طراح‌ های خلاق معمولا برای ایجاد تنوع در طراحی و ارائه یک طرح جدید هندسی کابینت را تغییر می‌ دهند. به این معنی که از قوس یا اشکال دیگر هندسی در قسمتی از طراحی کابینت یا تمام آن استفاده می‌ کنند.

این طرح‌ های جدید متفاوت از طرح‌ های قدیمی با هندسی یکپارچه مثل طرح کابینت منحنی، جزیره، L شکل و یا U شکل است. یکی از این نمونه طرح‌ های خلاقانه کابینت ام‌ دی‌ اف قوس‌ دار است. در این طرح، بخشی از کابینت به شکل قوس‌ دار طراحی و نصب می‌ شود.

کاربرد دستگیره در بهترین طرح های کابینت

در برخی از طراحی‌ های مدرن کابینت ام‌ دی‌ اف دستگیره نقش موثری در زیبایی و مدرن جلوه کردن دارد. حذف دستگیره یا جابجایی آن می‌ تواند ظاهر متفاوت و خلاقانه‌ ای به کابینت بدهد.

از جمله این طرح‌ های کابینت ام‌ دی‌ اف، کابینت بدون دستگیره یا کابینت با دستگیره‌ های بلند یا عریض است. دستگیره در طراحی مانند یک المان به کمک طراح می‌ آید. به همین شکل، سایر المان‌ های دیگر کابینت می‌ تواند روحی طراحی تاثیرگذار باشد و جلوه زیبا و شیکی به آن بدهد.

ترکیب رنگ در بهترین طرح های کابینت ام دی اف

یکی دیگر از المان‌ های موثر بر طراحی رنگ چوب کابینت یا طرح چوب است. خلاقیت در بهره‌ گیری از رنگ مناسب، طرح چوب یا روکش کابینت می‌ تواند طرح‌ های تازه‌ ای را رقم بزند. طرح‌ های تک‌ رنگ مثل کابینت مدرن سفید هیچ وقت کنار گذاشته نمی‌ شوند.

با این حال، در طراحی‌ های مدرن که بیشتر از رنگ‌ های تیره یا مات استفاده می‌ شود، به کار بردن یک رنگ دیگر در کابینت باعث ایجاد طراوت و حس تازگی در فضای آشپزخانه می‌ شود. کابینت ام‌ دی‌ اف دو رنگ یکی از محبوب‌ ترین طراحی‌ های مدرن و خاص است.

طرح های کابینت ام دی اف جدید,طرح های کابینت ام دی اف ساده,طرح‌ های کابینت ام دی اف

طرح کابینت ام دی اف دو رنگ

در بهترین طرح‌ های کابینت ام‌ دی‌ اف ترکیب رنگ‌ ها به ظرافت و دقت خاصی انجام می‌ شود. جنس متریال کابینت هم روی انتخاب رنگ، طرح چوب یا روکش موثر است.

مثلا برای کابینت ام‌ دی‌ اف هایگلاس که سطحی براق دارد، انتخاب رنگ‌ های جیغ خیلی توصیه نمی‌ شود. ترکیب رنگ‌ ها و تلفیق آن با متریال کابینت به هنرمندی و نازک‌ بینی طراح بستگی دارد.  اصول این هنرمندی و ظرافت را در نمونه‌ های زیر خواهیم دید.

ترکیب رنگ سرد یا خنثی با رنگ گرم

در ترکیب رنگ‌ های کابینت سعی کنید رنگ‌ های متضاد یا مخالف را در کنار یکدیگر قرار بدهید. ترکیب رنگ‌ های سفید و مشکی به عنوان رنگ‌ های متضاد یا ترکیب خاکستری و مشکی جذابیت و جلوه خاصی به فضای کابینت می‌ دهد.

قبل از اینکه ترکیب رنگ خاصی را انتخاب کنید، به ابعاد و فضای آشپزخانه، چیدمان آن و همچنین فضاهای دیگر خانه که به آشپزخانه متصل هستند هم دقت کنید. هر چقدر در انتخاب ترکیب رنگ کابینت و هارمونی آن با فضای آشپزخانه و اطراف آن ظرافت بیشتری به خرج دهید، طرح زیبا و جذاب‌ تری را می‌ سازید.

اگر می‌ خواهید از رنگ تیره‌ ای در ترکیب‌ بندی استفاده کنید، آن را برای کابینت‌ های پایه در نظر بگیرید. اگر رنگ غالب کابینت شما روشن یا خنثی است، از رنگی تیره یا گرم برای قسمت متفاوت کابینت استفاده کنید.

خلاقیت در کنار تخصص و مهارت برای خلق بهترین طراحی‌های کابینت

بهترین طراحی‌ های کابینت ام‌ دی‌ اف در کنار خلاقیت، متریال باکیفیت و مدرن، ابزارهای ساخت پیشرفته، به تخصص و مهارت هم نیاز دارند. در نظر گرفتن تمام المان‌ های تعیین کننده در طراحی کابینت فقط از عهده طراحان ماهر و حرفه‌ای برمی‌ آید.

طراحان حرفه‌ ای کابینت آشپزخانه در کنار تجهیزات و ماشین‌ های مدرن و پیشرفته برای طراحی از نرم‌ افزارهای به‌ روز هم برای این کار بهره می‌ برند.

طراحان همیشه از بهترین متریال برای ساخت کابینت استفاده می‌کنند. گروه آکس چوب متریال‌ های باکیفیت و به‌روز را در اختیار طراحان حرفه‌ ای قرار می‌ دهد تا لذت کار باکیفیت را بیشتر تجربه کنند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا