رپورتاژ

قیمت بلیط اتوبوس

اتوبوس یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل است و افراد زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود، سراغ خرید بلیط اتوبوس می‌روند.

اتوبوس دارای طرفداران زیادی است که از آن برای سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده کنند. اتوبوس‌ها امروزه دارای امکانات و خدمات مطلوبی شده‌اند که حتی برای مسیرهای طولانی، مناسب به‌نظر می‌رسند. افرادی که به‌صورت مداوم از اتوبوس استفاده می‌کنند با ادامه این مطلب همراه باشند تا از عوامل مؤثر بر قیمت بلیط اتوبوس آگاه شوند.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت بلیط اتوبوس

بر همگان کاملاً آشکار است که اتوبوس ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل است؛ اما اتوبوس هم دارای محدوده قیمتی مشخصی است که عوامل گوناگونی بر ارزانی یا گرانی آن تأثیرگذار هستند. ازجمله عوامل تأثیرگذار روی قیمت بلیط اتوبوس می‌توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

مسافت

کاملاً مشخص است که اگر فاصله میان مبدأ و مقصد زیاد باشد قیمت بلیط اتوبوس گران‌تر می‌شود؛ اما در قیمت بلیط اتوبوس برخلاف قیمت بلیط هواپیما، مقصد در گرانی یا ارزانی بلیط نقشی ندارد. به همین خاطر در ایام مسافرخیز هم قیمت بلیط اتوبوس تقریباً ثابت می‌ماند.

شرکت اتوبوس‌رانی

شرکت‌های اتوبوس‌رانی زیادی در حال حاضر فعال هستند که به امر جابه‌جایی مسافران مشغول‌اند. شرکت‌های نام آشنایی همچون گیتی پیما ایران، مارال سیر ایرانیان، سفر سیر آریا، تک سفر ایرانیان، سیر و سفر، پی ام تی و همسفر چابک سواران با ارائه خدماتی متمایز سعی در جذب مشتری دارند. به طور مثال ممکن است شرکتی به ازای چند سفر به مسافر یک سفر رایگان هدیه دهد یا شرکت دیگری خدمات رایگانی در طول سفر برای مشتریان خود در نظر بگیرد.

بر این اساس هر شرکت اتوبوس‌رانی قادر است طبق تعرفه، قیمتی را در نظر بگیرد. البته این قیمت با توجه به نوع خدمات ارائه شده در حین سفر تعیین می‌شود.

نوع اتوبوس

اتوبوس‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. مسلماً خدمات و امکاناتی که در اتوبوس‌های VIP عرضه می‌شود، بسیار متفاوت‌تر از اتوبوس‌های معمولی است؛ به همین دلیل یک تفاوت قیمتی فاحش بین قیمت بلیط اتوبوس VIP و اتوبوس معمولی وجود دارد.

انواع اتوبوس

بهتر است مسافران قبل از خرید بلیط اتوبوس با انواع اتوبوس آشنا شوند. مسافران برای سفر با اتوبوس دو حق انتخاب دارند: اتوبوس معمولی یا درجه ۱ و اتوبوس‌های VIP

اتوبوس‌های درجه ۱ یا معمولی بسیار ساده هستند و خدمات و پذیرایی خاصی در این نوع اتوبوس‌ها صورت نمی‌گیرد؛ اما قیمت ارزانی دارند. تعداد صندلی‌های موجود در این اتوبوس‌ها معمولاً زیاد بوده و تنها می‌توان روی آن‌ها نشست.

اتوبوس‌های VIP به دودسته تخت خواب‌شو و نیمه تخت خواب‌شو تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو اتوبوس تنها در تعداد صندلی‌های آن است که در تخت خواب‌ شو، صندلی‌ها کاملاً باز شده و امکان تبدیل به تخت را دارند؛ اما در نیمه تختخواب‌شو صندلی‌ها نیمه‌باز می‌شوند. امکانات خدماتی و رفاهی در این اتوبوس‌ها بسیار است که افراد حتی در مسیرهای بسیار طولانی خسته و کسل نشوند.

مسافران می‌توانند جهت خرید بلیط اتوبوس برای اتوبوس دلخواه و انتخاب صندلی مدنظر خود به سایت ره بال آسمان مراجعه کنند.

قوانین قیمت‌گذاری بلیط اتوبوس

خرید ارزان‌تر بلیط اتوبوس,خرید بلیط اتوبوس,ره بال آسمان
عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس

ممکن است برای مسافران این سؤال ایجاد شود که قوانین قیمت‌گذاری بلیط اتوبوس بر عهده چه سازمانی است و در معیار قیمت‌گذاری آن‌ها چه عواملی دخیل است.

قیمت بلیط اتوبوس توسط چه کسانی تعریف می‌شود؟

قیمت‌گذاری بلیط اتوبوس توسط شرکت‌های اتوبوس‌رانی که زیر نظر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. قیمت بلیط اتوبوس برخلاف قیمت بلیط هواپیما در طول سال ثابت بوده و در زمان پیک سفر به‌صورت لحظه‌ای افزایش قیمت پیدا نمی‌کند.

قیمت بلیط اتوبوس تنها یک‌بار در سال و زیر نظر سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش می‌یابد. افزایش قیمت جدید بدین‌صورت است که تا حداکثر ۲۰درصد نسبت به قیمت سال قبل خود گران‌تر شده و معمولاً در نزدیکی ایام نوروز اعمال می‌شود. این افزایش قیمت برای یک سال معتبر است که همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های اتوبوس‌رانی مجاز به تغییر قیمت بلیط در طول سال نباشند.

قیمت بلیط کودک

قیمت بلیط کودک برای افرادی که همراه خانواده سفر می‌کنند بسیار مهم است؛ زیرا تغییرات قیمت بلیط می‌تواند به سفر مقرون‌به‌صرفه آن‌ها منجر شود. لازم است بدانید برای کودکان زیر دو سال نیاز به پرداخت هزینه‌ای جهت بلیط اتوبوس نیست که در این صورت برای کودک صندلی هم رزرو نمی‌شود؛ اما کودکان بالای دو سال باید همانند بزرگ‌سالان بلیط اتوبوس را با همان قیمت بلیط بزرگ‌سال تهیه کنند.

تأثیر تأخیر اتوبوس روی قیمت بلیط

سایت ره بال آسمان,قیمت بلیط اتوبوس,قیمت بلیط اتوبوس VIP
تاثیر تاخیر اتوبوس بر روی قیمت بلیط اتوبوس

شرکت‌های اتوبوس‌رانی ملزم هستند تا در ساعت مقرر شده حرکت کنند؛ اما گاهی اتوبوس‌ها به علت عدم تکمیل ظرفیت اتوبوس، خرابی یا نامساعدبودن شرایط جوی دچار تأخیر می‌شوند. بنابراین مسافر می‌تواند بابت این تأخیر از شرکت اتوبوس‌رانی جریمه دریافت کند.

البته دریافت این جریمه منوط به شرایطی است. به طور مثال تأخیر تا یک ساعت مجاز است؛ اما اگر بیشتر از آن طول بکشد شرکت باید به مسافران جریمه بدهد.

استرداد بلیط اتوبوس

ممکن است برای هر مسافری پیش آید که به‌صورت اتفاقی دچار مشکلی شود و سفر خود را لغو کند. مسافرانی که قصد کنسلی بلیط اتوبوس را داشته باشند بعد از کسر مبلغ جریمه کنسلی، مابقی پول به‌حسابشان عودت داده می‌شود. نرخ جریمه کنسلی بلیط اتوبوس با توجه به ساعت کنسلی متفاوت است. به طور مثال:

  • اگر دو ساعت مانده (بیشتر از ۱۲۱ دقیقه) قبل از حرکت، بلیط اتوبوس خود را در پایانه مسافربری یا آژانس کنسل کند؛ ۹۰ درصد قیمت بلیط اتوبوس به مسافر استرداد می‌شود.
  • اگر مسافر در کمتر از ۱۲۰ دقیقه به حرکت اتوبوس، بلیط خود را کنسل کند؛ ۵۰ درصد به‌حساب وی باز می‌گردد.

مسافران دقت داشته باشند که اگر بلیط را به‌صورت اینترنتی استرداد نکرده باشند، می‌توانند در پایانه مبدأ سفر را کنسل کنند.

قیمت بلیط اتوبوس در ره بال آسمان

خرید ارزان‌تر بلیط اتوبوس,خرید بلیط اتوبوس,ره بال آسمان
خرید ارزان ترین بلیط اتوبوس در سایت معتبر ره بال آسمان

درست است که قیمت بلیط اتوبوس در همه‌جا ثابت است و قیمت‌های ارزان یا گران‌تر از آنچه تعیین شده پیدا نمی‌شود؛ اما چرا به مسافران خرید از سایت ره بال آسمان پیشنهاد می‌شود.

مسافران در سایت ره بال آسمان می‌توانند خدمات یا تخفیفات دوره‌ای دریافت کنند که همین عامل چندین برابر قیمت بلیط اتوبوس را کاهش می‌دهد و افراد را به خرید ارزان‌تر بلیط اتوبوس از ره بال آسمان نزدیک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ره بال آسمان می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  1. پشتیبانی و خدمات ۲۴ساعته؛
  2. امکان خرید و رزرو بلیط اتوبوس در روز، ساعت و نوع اتوبوس دلخواه؛
  3. امکان رزرو صندلی دلخواه در اتوبوس؛
  4. خدمات کنسلی و استرداد وجه آنلاین.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا