رپورتاژ

برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان‌ پذیر است

برنامه لاتاری به‌عنوان یک برنامه مهاجرتی جهت اخذ گرین کارت آمریکا به‌شدت توجه متقاضیان مهاجرت را به خود جلب کرده است. افراد سعی می‌کنند که با شرکت در این بخت‌آزمایی، شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا بسنجند. شرکت در این مسابقه محدودیت خاصی برای افراد ندارد و متقاضیان می‌توانند با حداقل شرایط تعریف‌شده در برنامه‌های مهاجرتی، در این قرعه‌کشی بزرگ که هر ساله توسط دولت آمریکا برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان‌پذیر است؛ اما مهم آن است که برندگان بتوانند در صورت عدم تمکن مالی هم ویزای گرین کارت را دریافت کنند؛ به‌همین خاطر است که متقاضیان شرکت در لاتاری باید با قوانین و شرایط تعریف‌شده برای آن آشنایی کامل داشته باشند. برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان پذیر است؛ اما بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا راجع‌به چرایی و چگونگی آن صحبت کنیم.

شرایط شرکت در قرعه‌کشی لاتاری

دولت آمریکا برای تنظیم اکوسیستم انسانی و حفظ تعادل نژادهای مختلف مردمی در کشور خود هر ساله برنامه‌ای باعنوان لاتاری را اجرا می‌کند و طی آن به اتباع خارجی از کشورهای مختلف ویزای گرین کارت ارائه می‌دهد. کشور ایران نیز جزو لیست شرکت‌کنندگان لاتاری قرار دارد و متقاضیان ایرانی می‌توانند به‌راحتی و بدون محدودیت خاص در این شانس‌آزمایی شرکت کنند. از شرایط لازم برای شرکت در این برنامه مهاجرتی این است که متقاضیان باید بومی کشور مجاز در لیست لاتاری باشند. دولت آمریکا برای هر کشور حداکثر ۷ درصد سهمیه شرکت در لاتاری را قرار داده است. باتوجه‌ به این‌که آمار متقاضیان شرکت در لاتاری در ایران بالاست، این کشور از تمام سهمیه خود استفاده می‌کند و سالانه حدود ۵۰۰۰ نفر در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

مدارک لازم برای مصاحبه گرین کارت

شرایطی که برای شرکت در لاتاری تعریف ‌شده، مربوط به زمان بعد از برنده شدن است. درواقع پروسه اخذ گرین کارت شامل دو مرحله شانس‌آزمایی و کارشنایی دقیق امور مربوط به مهاجرت است. برندگان لاتاری باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا دو سال سابقه کار قابل اثبات در طول ۵ سال گذشته را داشته باشند. یکی از این دو مدارک برای شرکت در لاتاری کفایت می‌کند. متقاضیان شرکت در این برنامه حتی به مدرک زبان هم نیاز ندارند. توجه داشته باشید درصورتی‌که افراد این مدارک لازم را در زمان ثبت‌نام در اختیار نداشته باشند، می‌توانند در لاتاری شرکت کنند؛ اما باید تا زمان مصاحبه مدارک خود را آماده کرده باشند.

تمامی مدارک لازم، مربوط به زمان اخذ ویزاست. برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان‌ پذیر است. درواقع افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند، می‌توانند برای شرکت در لاتاری ثبت‌‌نام کرده و در این شانس‌آزمایی شرکت کنند؛ اما در صورت برنده شدن باید تا زمان مصاحبه در سفارت آمریکا مدارک مبتنی‌بر توانایی مالی را تهیه کرده باشند. داشتن تمکن مالی شانس برندگان لاتاری را برای اخذ گرین کارت افزایش می‌دهد؛ اما در صورت عدم اثبات توانایی مالی نیز راه‌حل دیگری برای این افراد لحاظ شده است.

برنده شدن در لاتاری,برنده شدن در لاتاری,برنده شدن در لاتاری

داشتن اسپانسر

یکی از مهم‌ترین مدارکی که برندگان لاتاری باید در زمان مراجعه به سفارت برای مصاحبه به همراه داشته باشند، گواهی تمکن مالی است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دولت آمریکا تمامی هزینه‌های مربوط به زندگی آن‌ها را بعد از ورود به خاک این کشور تامین می‌کند. این در حالی است که برندگان لاتاری تنها می‌توانند ویزای گرین کارت را دریافت کرده و از تمام حقوق و مزایای شهروندی کشور آمریکا بهره‌مند شوند؛ بنابراین، تقبل هزینه‌های زندگی آن‌ها به عهده خودشان است؛ به‌همین خاطر باید حتما تمکن مالی داشته باشند.

برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان‌پذیر است،؛ اما درصورتی‌که متقاضیان مهاجرت بتوانند یک اسپانسر را از کشور آمریکا معرفی کنند. هدف از این کار اثبات توانایی مالی برندگان یا متقاضیان مهاجرت برای زندگی در آمریکاست. درواقع این افراد باید ثابت کنند که به دولت آمریکا وابسته نیستند. متقاضیان باید ترجمه رسمی مدارک مربوط‌به تمکن مالی یا مدارک مربوط به اسپانسر را به‌همراه سایر مدارک در اختیار آفیسر سفارت قرار دهند.

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی

در نظر داشته باشید که گواهی تمکن مالی جزو مدارک مهم و ضروری است که هر سه سفارت آمریکا در ترکیه امارات و ارمنستان آن را از شما درخواست می‌کنند. در بیشتر موارد آفیسر سفارت این مدارک را از شما درخواست می‌کند؛ اما ممکن است که اصلا چنین مدارکی از شما درخواست نشود. درنهایت بهتر است که مدارک مربوط‌به توانایی مالی برای زندگی در آمریکا را به‌همراه داشته باشید. اگرچه برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان پذیر است؛ اما برای اخذ ویزا باید با راه‌های اثبات توانایی مالی خود آشنا باشید. دولت آمریکا هر ساله براساس شاخص‌های خاصی میزان خط فقر در کشور خود را مشخص می‌کند. توانایی مالی شما برای زندگی در این کشور باید ۲۵ درصد بالاتر از خط فقر باشد. برای اثبات آن نیز باید مدارک مربوط‌‌به حساب بانکی خود را به سفارت تحویل دهید.

نکته:

بهتر است قبل از موعد مصاحبه، حتما این موارد مالی را بررسی کنید و درصورتی‌که وسع مالی شما به میزان تعیین‌شده توسط دولت آمریکا نمی‌رسد، یک اسپانسر آمریکایی برای خود پیدا کنید. اسپانسر شما می‌تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد که قانونا از شما حمایت کند. بسیاری از برندگان لاتاری هیچ فامیل یا آشنایی در آمریکا ندارند که اسپانسری آن‌ها را به‌عهده بگیرد؛ اما می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. تنها درصورتی‌که توانایی اثبات تمکن مالی را ندارید، باید اسپانسر آمریکایی داشته باشید. پیدا کردن اسپانسر هم کار چندان سختی نیست. بهتر است برای طی کردن مراحل بعد از برنده شدن بدون دغدغه و نگرانی، یک موسسه مهاجرتی متخصص را برای دریافت خدمات مشاوره انتخاب کنید.

برنده شدن در لاتاری,برنده شدن در لاتاری,برنده شدن در لاتاری

جمع‌ بندی

در این مطلب راجع‌به اثبات تمکن مالی برای اخذ گرین کارت صحبت کردیم. برنده شدن در لاتاری بدون تمکن مالی امکان‌‌پذیر است؛ اما برندگان باید در زمان مصاحبه، مدارکی که توانایی مالی آن‌ها برای ادامه زندگی در آمریکا ثابت می‌کند، به‌همراه داشته باشند. ازآنجاکه ایران از تمام سهمیه خود برای شرکت در لاتاری استفاده می‌کند و باتوجه‌به امکان ثبت‌نام‌های دوشانسه افراد متأهل و ثبت‌نام سه شانسه افراد زیر ۲۱ سال، ممکن است شانس خوبی برای برنده شدن داشته باشید؛ اما تمام برندگان این مسابقه نمی‌توانند اقامت آمریکا را دریافت کنند. برای افزایش شانس موفقیت باید تا زمان مصاحبه، تمام مدارک خود را به‌صورت دقیق آماده کنید. مدارک مبنی‌بر توانایی مالی یا اسپانسر آمریکایی جزو مدارک ضروری است و باید یکی از این دو مدرک را به‌همراه داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از یک موسسه مهاجرتی کاربلد کمک بگیرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا