رپورتاژ

همه چیز درباره نقاشی با مداد رنگی

یک تکه کاغذ بی‌ خط و تعداد انگشت شماری مداد رنگی تمام آن چیزی است که شما برای شروع یک نقاشی هیجان انگیز به آن نیاز دارید. حتی در شکل حرفه‌ای‌ تر نقاشی مداد رنگی جزو آثار هنری بسیار ظریف و نفیس به شمار می‌ رود که توانایی رقابت با انواع دیگر نقاشی که با وسایل دیگر خلق شده‌ اند را دارد. دوست دارید باهم همه چیز درباره نقاشی با مداد رنگی را مرور کنیم؟

خرید انواع مداد رنگی,خرید مداد رنگی,لوازم تحریر گاج مارکت

از آنجا که نقاشی با مداد رنگی نسبتاً ارزان‌ تر بوده و پالت رنگی آن بسیار متنوع است، همه‌ ی ما نقاشی با مداد رنگی را یک‌ بار در عمرمان تجربه کرده‌ ایم. رنگ حاصل از مدادهای رنگی خالص‌ تر و روشن‌ تر است و از آن‌جا که برعکس رنگ ابزار دیگر، نیازی به خشک شدن ندارد پس به مراقبت خاصی هم حین نقاشی احتیاجی ندارید.

همین سهولت کار با آن  یکی از علت‌ های محبوبیت نقاشی با مداد رنگی به‌شمار می‌ رود. در کنار مدادهای رنگی با نوک سخت یا نرم،  مدادهای رنگی روغنی گزینه‌ ی بهتری برای نقاشان مبتدی به‌ شمار می‌ روند.

گذشته از راحتی و سهولت استفاده از مداد رنگی برای یک نقاشی، بیشتر جذابیت مدادهای رنگی از در کنترل بودن آن‌ ها است. به این معنی که با کنترل فشار دست روی مداد رنگی خود می‌ توانید رنگی پر‌رنگ یا کم‌ رنگ را به وجود آورید.

نحوه طراحی با مداد رنگی

برای اینکه همه چیز درباره نقاشی با مداد رنگی را بدانیم باید اول نحوه‌ ی طراحی با مداد رنگی را یاد بگیریم. اولین گام انتخاب سطوح برای نقاشی مداد رنگی است. به وضوح می‌ توان گفت از مدادهای رنگی بر روی هر سطحی که آن‌ ها را بپذیرد استفاده می‌ شود.

این سطوح به طور کلی شامل کاغذهای نقاشی، کاغذهای رنگی، انواع مقوا ، تخته برچسب، تابلو تصویرگری، کاغذ پارچه ای و کاغذ آبرنگ است. پس هر مدل کاغذی مناسب نقاشی با مداد رنگی نیست.

در واقع باید کاغذی را انتخاب کنید که در برابر فشار حاصل از مداد رنگی مقاومت کند مانند کاغذهای ضخیم, با دوام یا لایه لایه بهترین گزینه برای این کار هستند. نکته طلایی این است که بافت کاغذ نقش زیادی در سطح ظاهر نقاشی مداد رنگی دارد. البته کاغذهای با سطح خشن هم می‌ تواند بافت‌ های جالبی را هنگام رنگ زدن روی خود ایجاد کنند.

کاغذ آبرنگی فشرده که سطح صافی دارد، برای کار کردن با مداد رنگی مناسب است یا حتی مقواهای بافت‌ دار اشتنباخ، که در رنگ‌ های متنوعی با کناره های صاف در بازار موجود است که برای تکنیک نقاشی با مداد رنگی بسیار مناسب است. تکنیک‌ های نقاشی با مداد رنگی شامل روش‌ های سایه زدن و ترکیب رنگ‌ ها باهم است.

انواع سایه زنی در نقاشی با مداد رنگی

چند نمونه از انواع مختلف سایه زدن با مداد رنگی وجود دارد که در اینجا به شما معرفی می‌ کنیم:

سایه زنی: با کشیدن ملایم یک طرفه نوک مداد روی سطح ایجاد می‌ شود که یک لایه یکنواخت از رنگ را ایجاد می‌ کند.

هچینگ: کشیدن مجموعه‌ ای از خطوط موازی به طور مساوی در کنار یکدیگر که در بین این فواصل، کمی از رنگ سطح زیرین آن قابل مشاهده است.

متقاطع: کشیدن خطوط برای ایجاد لایه های رنگی با زاویه روی یکدیگر، که در این روش باید نوک مدادهای رنگی خود را تیز نگه دارید تا بتوانید خطوط یکنواختی را روی سطح ایجاد کنید.

اختلاط: با اعمال فشار یکنواخت به وسیله‌ ی یک مداد بی‌رنگ یا سفید، روی رنگ‌ های رنگ آمیزی شده روی یک سطح تا ایجاد رنگی نرم و یکدست کند.

اسگرافیتو: از خراشیدن لایه ی ضخیم رویی مداد رنگی با یک ابزار تیز، برای نشان دادن رنگ زیرین ه وجود می‌ آید. این روش مفیدترین راه برای کشیدن سبیل‌ های گربه با مداد رنگی یا نمایش موهای زائد در پرتره‌ی مداد رنگی به شمار می‌ رود. فقط فراموش نکنید که در حین فشار به کاغذ زمان خراش دادن کاغذتان آسیب نبیند.

بهترین ابزار لازم برای نقاشی با مداد رنگی

زمانی همه چیز درباره نقاشی با مداد رنگی را فرا میگیریم که بدانیم در زمان نقاشی به چه ابزاری نیاز داریم .مهمترین ابزار نقاشی خرید انواع مداد رنگی با کیفیت خوب است. خبر خوب این جا است که در فروشگاه‌ های لوازم تحریر گاج مارکت می‌ توانید مناسب‌ ترین نوع مداد رنگی چه برای افراد مبتدی چه حرفه ای را تهیه کنید.

مداد رنگی : هر مداد رنگی از یک شافت چوبی تشکیل شده که با رنگدانه‌ های رنگی پر شده است. این رنگدانه‌ ها توسط یک چسب یا نوعی موم کنار هم نگه داشته می‌ شوند تا وقتی نوک مداد رنگی روی سطح کشیده می شود، رنگ را منتقل کند. مداد رنگی از ایمن‌ ترین ابزار هنری نسبت به سایر ابزار رنگ آمیزی به حساب می‌ رود چرا که خطر مصرف مواد رنگی در آن وجود ندارد.

نقاشی با مداد رنگی,خرید انواع مداد رنگی,خرید مداد رنگی

یک تراش خوب: خرید یک تراش دستی با کیفیت اگرچه یک امر ضروری است اما خرید یک تراش برقی هوشمندانه تر است چون باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می‌ شود.

رنگ مخلوط کن بی‌رنگ: یک مداد با هسته‌ ای از موم بدون رنگ ساخته شده که برای ترکیب کردن رنگ‌ ها یا صاف کردن لبه های اشکال مورد استفاده قرار می گیرد.

پاک‌ کن‌ ها: پاک‌کن‌ های معمولی برای پاک کردن اثر مداد رنگی بر سطح عمل می‌ کنند اما مدل مدادی این پاک‌ کن‌ ها فقط برای پاک کردن‌ های مختصر مفید است.

اسپری ثابت کننده: برای محافظت و ماندگاری دائمی نقاشی تمام شده مورد استفاده قرار می‌ گیرد.سختی نوک و هسته‌ های مداد رنگی با توجه به مارک آن‌ ها متفاوت است. برای آن‌ که از نقاشی مداد رنگی خود در برابر آسیب‌ ها محافظت کنید آن را به دور از گرما و تغیرات ناگهانی دما یا رطوبت نگه دارید.

چگونه با مداد رنگی بهتر نقاشی بکشیم؟

روش‌ های مختلفی برای استفاده‌ی درست از مداد رنگی وجود دارد و با استفاده صحیح از مداد رنگی می‌ توان یک نقاشی جذاب رنگی را خلق کرد. در این متن ما به شما کمک می کنیم تا  همه چیز درباره نقاشی با مداد رنگی و بهترین روش استفاده از مداد رنگی را درک کنید.

خرید انواع مداد رنگی,خرید مداد رنگی,لوازم تحریر گاج مارکت

  • نقاشی خود را به تدریج و با حوصه رنگ کنید، برای پر رنگ‌ تر کردن رنگ‌ها در نقاشی به فشار مداد روی کاغذ توجه کنید تا مبادا کاعذتان پاره یا سوراخ شود.
  • لایه بندی رنگ و ایجاد سایه روشن با رنگ‌های مداد رنگی می‌ تواند بهترین جلوه را به نقاشی شما هدیه دهد.
  • برای رنگ آمیزی هر سطحی تنها به رنگ مدادهای موجود در جعبه‌ ی مداد رنگی خود اکتفا نکنید بلکه رنگ‌ ها را باهم مخلوط کنید. برای مثال اگر در حال رنگ آمیزی چمن هستید فقط از رنگ‌ های سبز موجود در جعبه‌ی مداد رنگی خود استفاده نکنید در عوض از ترکیب رنگ آبی و زرد رنگ‌ های سبز جدید تولید کنید.
  • با استفاده از محو کن رنگ های موجود در سطح نقاشی را یکدست کنید و با کشیدن محو کن روی رنگ‌ ها یک بافت یکپارچه به وجود آورید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا