رپورتاژ

آیا یادگیری زبان فرانسوی سخت است؟ | ترفندهای یادگیری زبان فرانسه

فرانسوی، زبان شعر و هنر و ادبیات است. این زبان یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا و زبان رسمی ۲۹ کشور جهان است. همچنین ۸۴ کشور نیز فرانسوی را به عنوان زبان دوم آموزشی به رسمیت می‌شناسند. با این حال، بسیاری معتقدند که این زبان بسیار سخت است و به همین دلیل سراغ آن نمی‌روند. آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ چه چیزهایی باعث می‌شود مسیر آموزش زبان فرانسه آسان‌تر شود؟ آیا این مسیر برای همه یکسان است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

پاسخ به این سوال که زبان فرانسه برای یادگیری سخت است یا آسان، بستگی به فاکتورهای بسیار زیادی دارد. ممکن است یک شخص این زبان را به راحتی بیاموزد اما شخص دیگری با وجود تلاش بسیار زیاد، روند پیشرفت کندی داشته باشد. برای اینکه بدانید آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا نه، بهتر است ابتدا به معیارهای زیر توجه کنید:

۱- تلفظ حروف و کلمات در زبان فرانسه کمی پیچیده است و در مقایسه با انگلیسی، نیاز به دقت بیشتری دارد. این موضوع لزوما به معنای سختی تلفظ نیست، اما برای بیان درست باید دقت زیادی به خرج دهید.

۲- گرامر زبان فرانسه، نسبت به زبان انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی دارای نکات بیشتر و ریزبینانه‌تری است که آن را کمی پیچیده می‌کند.

۳- فرانسوی دایره لغات گسترده‌ای دارد و به همین دلیل، آموزش آن برای کسانی که در یادگیری واژگان مشکل دارند ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده شود.
در کل، اینکه آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا آسان، بیشتر در مقایسه با سایر زبان‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر از قبل زبان چینی یا روسی را فراگرفته باشید، زبان فرانسه در دسته زبان‌های آسان قرار می‌گیرد اما اگر آن را با انگلیسی یا زبان مادری خود مقایسه کنید، ممکن است حس کنید که راه دشواری در پیش دارید.

راه‌های یادگیری آسان زبان فرانسه

اگر قصد دارید سرعت آموزش زبان فرانسه را بالاتر ببرید و در مدت کوتاه‌تری به سطح متوسط برسید،‌ بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

۱- تسلط متوسط به زبان‌‌ انگلیسی

یکی از فاکتورهای موثر در افزایش سرعت یادگیری زبان فرانسه، میزان تسلط زبان‌آموز به زبان انگلیسی است. انگلیسی و فرانسوی، در بسیاری از ساختارها و لغات اشتراک دارند. همچنین حالت نوشتاری این دو زبان بسیار به یکدیگر نزدیک است. به همین دلیل، عموما فردی که از پیش در حد بالاتر از متوسط با زبان انگلیسی آشنا باشد، در یادگیری زبان فرانسه موفق‌تر عمل خواهد کرد.
البته به یاد داشته باشید که یادگیری همزمان این دو زبان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ زیرا به دلیل همین شباهت و هم‌ریشگی، ممکن است خطاهایی در یادگیری هر دو اتفاق بیفتد. بنابراین اگر قصد دارید به هر دو زبان مسلط شوید، ترجیحا ابتدا روی انگلیسی که آسان‌تر  و روان‌تر است تمرکز کنید و پس از رسیدن به سطح بالاتر از متوسط، سراغ یادگیری فرانسه بروید.

۲- انتخاب روش یادگیری

سرعت یادگیری و میزان پیشرفت در آموزش زبان فرانسه تا حد زیادی به روش یادگیری بستگی دارد. روش‌ها، بسته به میزان دانش قبلی فرد، توانمندی او و زمانی که در اختیار دارد می‌توانند متفاوت باشند. اگر به تازگی قرار است یادگیری زبان فرانسه را آغاز کنید، بهتر است سراغ شرکت در کلاس‌های آموزشی بروید تا پایه قوی‌تری داشته باشید.

بهترین آموزشگاه زبان فرانسه جایی است که بر اساس سطح، سن و نیاز، دوره مناسب را در اختیار زبان‌آموز قرار دهد. کلاس فرانسه سفیر از سطح مبتدی تا پیشرفته برای تمامی سنین برگزار می‌شود. در صورتی که از پیش با این زبان آشنایی دارید، می‌توانید در آزمون تعیین سطح زبان فرانسه سفیر هم شرکت کنید تا مناسب‌ترین دوره‌ها به شما معرفی شوند.

روش‌های دیگر از جمله روش خودآموز یا استفاده از پکیج آموزشی نیز راه‌هایی برای یادگیری زبان فرانسه هستند. این مدل یادگیری بیشتر برای کسانی مناسب است که به نظم در مطالعه عادت دارند و می‌توانند زمان خود را به خوبی مدیریت کنند. این روش‌ها قابلیت استفاده همزمان با شرکت در کلاس را نیز دارند؛ در این صورت، اگر زیاده‌روی نکنید و خسته نشوید، می‌توانید زودتر به نتیجه برسید.

 ۳- نحوه هدف‌گذاری و مطالعه

چقدر روی یادگیری وقت می‌گذارید؟ یا بهتر بپرسیم، چقدر روی یادگیری واقعی وقت می‌گذارید؟ وقتی از خود می‌پرسید که آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا نه، باید در ابتدا ببینید که روش یادگیری شما چقدر عمیق و موثر است. ممکن است روزانه ۱۰ ساعت مطالعه کنید اما پس از یک سال، به سختی به سطح B1 برسید.

این موضوع نشانگر این است که مطالعه دقیق و هدفمند ندارید. بهتر است در ابتدا هدف‌های کوچک مشخص کنید؛ به عنوان مثال فهمیدن معنای یک آهنگ، درک داستان یک کتاب کم‌حجم فرانسوی، یادگیری مکالمات روزمره و روتین و مواردی از این قبیل راه‌هایی هستند که سریع و راحت به نتیجه می‌رسند و زودتر شما را به اهداف بزرگ‌تر می‌رسانند.

کلاس‌های زبان فرانسه سفیر

دوره‌های آموزشی زبان فرانسه موسسه سفیر گفتمان، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری آسان و اصولی این زبان هستند. هرچه متدهای آموزشی پیشرفته‌تر باشند، مسیر یادگیری نیز هموارتر خواهد شد. آموزش زبان فرانسه در موسسه سفیر با دو رویکرد اصلی انجام می‌شود:

۱- مکالمه به زبان فرانسه: زبان‌آموزان در این کلاس‌ها به صورت مداوم با تلفظ، نحوه کاربرد کلمات و ساختار جملات درگیر هستند. آموزش کاربردی، موجب نتیجه‌بخشی سریع‌تر خواهد شد.

۲- تاکید ویژه روی گرامر: دستور زبان فرانسوی یکی از دشوارترین بخش‌ها در یادگیری این زبان است. یادگیری اصولی این قواعد از پایه، می‌تواند سرعت یادگیری بسیار اثرگذار باشد.

دوره‌های آموزش زبان فرانسه در موسسه سفیر در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود. تمامی کلاس‌ها، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در دسترس زبان‌آموزان هستند. همچنین در صورت نیاز، می‌توانید در دوره‌های فشرده یا دوره‌های خصوصی شرکت کنید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید. برای اطلاع از شرایط دوره‌های سفیر و  آدرس شعب موسسه، به آدرس gosafir.com مراجعه کنید.

نتیجه‌ گیری

یادگیری زبان فرانسه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با مردم ۸۴ کشور دنیا ارتباط برقرار کنید. با این حال دشواری تلفظ و گرامر این زبان، بسیاری از افراد را از آموزش منصرف می‌کند. با رعایت برخی نکات و اصول، می‌توانید در مسیر یادگیری موفق‌تر عمل کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید اینکه آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا آسان، بستگی به این دارد که آن‌ را با کدام زبان‌ها مقایسه کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا