رپورتاژ

عجیب و غریب ترین تجربه‌های سفر به مسکو و سنت پترزبورگ

خواندن سفرنامه، یکی از بهترین راه‌های کسب اطلاعات و آشنایی با تجربیات واقعی هر فرد به‌شمار می‌رود و اطلاعات بیشتری را با جزئیات دقیق‌تر در اختیار ما قرار می‌دهد. در این مقاله، بخش‌هایی از تجربیات مسافران از سفرنامه مسکو سنت پترزبورگ گردآوری شده است.

تجربیات سفر به سنت پترزبورگ

سفر به سنت پترزبورگ و گشت‌و گذار در این شهر، در کنار زیبایی‌هایی که دارد و خاطرات شیرینی که رقم می‌زند، ممکن است با چالش‌هایی نیز همراه باشد.

زبان روسی

پس از خروج از هتل به قصد گشت‌و گذار در اطراف هتل”پارک این” به‌سرعت دریافتیم که عابران و رهگذران روسی سخت انگلیسی حرف می‌زنند یا اصلا حرف نمی‌زنند تا به ما در پیدا کردن ایستگاه مترو و اغذیه فروشی‌ها کمک کنند.

در ایستگاه مترو همه چیز کاملا روسی بود و مسئولین باجه‌ها هم روسی تر. آخر الامر به‌سختی کارت مترو آبی گرفتیم که بهای آن ۸۰ روبل بود اما قابل شارژ که با هر بار استفاده، ۵۰ روبل از شارژ آن کم می‌شد. خوبی اول مترو مسکو این است که به همه جای شهر دسترسی می‌دهد و خوبی دوم آنکه خطوط با رنگ بندی مشخص شده‌اند. علاوه‌بر آن، برنامه یاندکس مترو به شما کمک می‌کند راحت جهت‌یابی کنید.

تفاوت آب‌و هوایی

شب‌های سپید مسکو نزدیک به قطب خاطره انگیز و محسورکننده بود، حسی که در هیچ یک از سفرهای قبلی خود تجربه‌ نکرده بودم. روزهای بلند تابستانی که گوئی خورشید قصد تاریک شدن شبانه را نداشت و مانند این بود که لحظه‌های کوتاه غروب موسوم به هوای گرگ‌و میش ساعت‌ها طول می‌کشد، به‌طوری که پاسی از شب گذشته، هنوز هوا روشن روشن بود.

اولین باری بود که در یک سفر خارجی بدون هراس از تاریک و خلوت شدن خیابان‌ها، حدود ساعت ۳ نیمه شب از گشت توریستی دریایی بر می‌گشتیم بی‌آن که احساس کنیم ساعاتی از نیمه شب سپری شده است.

باغ‌های سن پترزبورگ

از میان تمامی پارک باغ‌های معروف سن پترزبورگ ما یک روز به‌یاد ماندنی را در باغ پوشکین در ۲۵ کیلومتری این شهر گذراندیم که البته در صف طولانی خرید بلیط ورودی باغ و بلیط کاخ ملکه کاترین اول معطل شدیم. جالب آن که در محوطه کاخ یکی از سرگرمیها برای توریست‌ها حک کردن تصویر چهره‌های معروف روسها به انتخاب خریداران به صورت دستی و با پتک بر سکه بود که می‌شود از آن به‌عنوان سرکلیدی استفاده کرد.

درون کاخ کاترین اتاق استثنایی به‌نام “اتاق کهربا” قرار داشت که توریست‌ها اجازه دست زدن و تصویربرداری از آن اتاق را نداشتند.

پلهای متحرک” بازشو” رودخانه نوا

در ونیز روسیه، جزیره‌ای که در محاصره رودخانه‌های کوچک و بزرگ قرار دارد، در ساعاتی از نیمه شب پل‌ها برای آمدوشد کشتی‌ها باز می‌شوند و رفت و آمد از این سوی پل به آن سوی پل متوقف می‌شود تا انبوه توریست‌ها از کنار رودخانه یا از درون کشتی‌ها نظاره‌گر این صحنه دیدنی باشند. به‌سختی توانستیم از زمان دقیق باز شدن پل‌ها و بهترین موقعیت مکانی برای دیدن پل‌ها سر در آوردیم.

تجربیات سفر به مسکو

سفر به مسکو با سختی‌ها و آسانی‌ها خاطرات خوب وشیرینی را رقم می‌زند. در ادامه سفرنامه مسکو سنت پترزبورگ، خاطرات سفر به مسکو را مطالعه کنید.

اتفاقات فرودگاه

فرودگاه ونوکووا مسکو بزرگ و پیچیده‌ نیست و بعد از پیاده شدن از هواپیما و چند راهرو به قسمت کنترل پاسپورت می‌رسید.

دقت داشته باشید که سه مدل صف در محل کنترل پاسپورت وجود دارد؛ صف پاسپورت‌های دیپلماتیک، صف کشورهای شوروی قدیم و همسایه‌های امروزی روسیه، و صف سایر کشورها.

بعد از منتظر ماندن در صف خود، مامور کنترل پاسپورت از شما سوال می‌پرسد که اولین بار است که به روسیه سفر می‌کنید؟ اگر جواب مثبت باشد پاسپورت شما را نگه می‌دارد و باید منتظر بمانید. متاسفانه تمام ایرانی‌ها در اولین سفر به روسیه تا حدودی معطل می‌شوند؛ اما جای نگرانی نیست و باید فقط کمی صبر و آرامش داشته باشید.

پس از آن، مامور دیگری اسم شما را صدا می‌کند و باید همراه مامور به اتاق پلیس فرودگاه رفته و به برخی سوالات نظیر اطلاعات شخصی، بلیط برگشت، محل اقامت (وچر هتل‌هایی که قبلا به سفارت ارائه داده بودید) و برنامه سفر پاسخ دهید.

بعد از ۵ ساعت صبر و خستگی از کنترل عبور کردیم و کوله پشتی رو از بخش Lost and Found تحویل گرفتم و وارد سالن خروجی فرودگاه شدیم. در این پرواز، تمام مسافران سفر اولی به روسیه باید این مرحله طولانی را طی می‌کردند.

تجربه سفر به سنت پترزبورگ,تور روسیه,سفر به مسکو

تبدیل پول

سرپرست به ما گفت چون آخر هفته است و در حال حاضر صرافی‌ها در روسیه در حال جمع شدن هستند و بانک‌ها محل اصلی تبادل پول، باید پول را در بانک چنج کنید که به‌قول معروف سرگردنه بود.

اولین بانک ۲۵ درصد کمتر و بانک دوم واقع در طبقه بالا، برای ۳۰۰ دلار ۱۰ درصد ارزانتر چنج می‌کرد. قشنگ مثل جاروبرقی دلار می‌مکیدند. در نتیجه، برای چنج اصلا عجله نکنید. اما بهتر است بدانید که در روسیه، به هیچ وجه و در هیچ مکان (هتل، فروشگاه و تاکسی) دلار قبول نمی‌کنند و حتما باید روبل داشته باشید.

هفتخوان دریافت ارز

سفرنامه مسکو سنت پترزبورگ از سختی‌ها نیز می‌گوید. زیر پله‌های کافی شاپ، جنب بانک ملی، ۷ تا دستگاه خودپرداز قرار داده بودند که با وارد کردن کدملی و شناسه، باید از دستگاه تحویل می‌گرفتیم. صف‌های طویل و شلوغ نامنظم، در یک ‌وجب جا، کنار سالن سیگاری‌ها، روبروی خودپرداز‌ها تشکیل شده بود.

پس از تحمل استرس قطعی‌های مکرر دستگاه، استرس رد کردن درخواست پس از چندین بار وارد کردن کد ملی و شناسه برای هر پاسپورت، هر بار یک گزینه از بین گزینه‌های سفر (سیاحتی، عتبات و …) انتخاب می‌شد تا این هفتخوان به پایان رسید. برخی مسافران به‌همین دلیل پرواز را از دست دادند و مجبور شدند با هزینه بسیار بیشتری به دبی و بعد از ۴۸ ساعت از دبی به مسکو پرواز کنند.

در نتیجه، در تور روسیه، باید زمان زیادی قبل از پرواز به فرودگاه بروید و یا بیخیال ارز شوید.

جمع‌بندی

سفر همیشه راحت نیست. گاهی اوقات با سختی‌هایی همراه است که همین سختی‌ها بعدها به خاطرات شیرینی تبدیل می‌شوند. سفر به مسکو و سنت پترزبورگ نیز از این قاعده مستنثی نیستند. این مقاله، بخش‌هایی از خاطرات زیبای مسافران در سفرنامه مسکو سنت پترزبورگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا