رپورتاژ

روغن کاری صندلی اداری و رفع صدای جیر جیر صندلی

همه ی ما ساعت کاری مشخصی داریم و در ساعت اداری بیشترین استفاده رو از صندلی اداری میکنیم و چیزی که مارو آزرده خاطر میکنه به هنگام جا به جا شدن روی صندلی صدای جیر جیر کردن آن هست که باعث می شود راندمان کاری ما بسیار پایین بیاید

صدای جیر جیر صندلی میتواند علت های متفاوتی داشته باشد یکی از این دلایل میتواند سفت نبودن پیچ های مکانیزم صندلی یا پیچ های چرخ صندلی باشد که ما میتوانیم با آچار کشی، پیچ و مهره های صندلی تا حدی صدای جیر جیر صندلی رو بگیریم که معمولا با آچار ۱۳ و آچار الن ۶ و ۸ میتونیم پیچ های صندلی رو سفت کنیم و به اصطلاح صندلی خودمون رو آچار کشی کنیم که پیشنهاد میشه هر ۶ ماه یک بار این کار رو انجام بدیم تا صندلی به صدا نیوفتد

تعمیر صندلی,روغن کاری صندلی اداری,تعمیر صندلی

گرفتن صدای صندلی با اسپری روان کننده در کمترین زمان

همان طور که در قبل گفته شد برای رفع صدای صندلی باید اول صندلی مان را آچار کشی کنیم و بعد با اسپری روان کننده به نقاطی که در ادامه گفته می شود اسپری شود تا صندلی دیگر صدای جیر جیر ندهد.

ابتدا صندلی را رو به هوا می کنیم به طوری که چرخ ها رو به هوا و سر صندلی به زمین بچسبد ابتدا مو و پرز و نخ هایی که لا به لای چرخ صندلی گیر کرده را با کمک چاقو و یا پیچ گوشتی جدا کرده و بعد لا به لای چرخ را اسپری روان کننده میزنیم تا چرخ ها روان بشود حالا نوبت جایی است که پوسته جک داخل پایه صندلی رفته است و بعد جایی که سر جک داخل مکانیزم رفته و بعد هم اهروم های مکانیزم صندلی را اسپری کرده فقط دقت داشته باشید که میزان کمی از اسپری میتواند روان سازی انجام دهد و استفاده بیش از حد باعث چکه کردن روغن میشود و فقط اسپری را هدر دادیم

تعمیر صندلی,روغن کاری صندلی اداری,تعمیر صندلی

بعد از مراحل بالا اگر باز هم صدای جیر جیر صندلی باشد صندلی باید تعمیر شود

همان طور که در ابتدا گفته شد صدای صندلی میتواند از جاهای مختلفی از صندلی باشد و اگر با آچار کشی و اسپری روان کننده درست نشد حتما یک متخصص تعمیر صندلی باید صندلی شما را چک کند تا با بررسی دقیق صندلی بتواند مشکل را پیدا و رفع کند.

اما چند نکته ای که می توانیم در این مطلب به آن اشاره کنیم این است که صندلی اداری معمولا بر دو نوع هست کلاف یک تیکه و کلاف دو تیکه که در کلاف دو تیکه، کلاف پشتی صندلی با تسمه فلزی به مکانیزم صندلی متصل میشود که از دو ناحیه به مکانیزم تسمه متصل می باشد که این نقاط فلزی هستند و بر اثر اصطحکاک خشک شده و می توانید با اسپری کردن این نقاط صدا را بر طرف کنید و نکته دیگر می توان به کلاف های یک تیکه اشاره کرد که معمولا در آن ها از مکانیزم دو اهرومه استفاده شده که باید دسته ی اهرم ها به خوبی اسپری شود که هنگام بالا یا پایین رفتن صندلی و عقب و جلو کردن صندلی صدایی ندهد.

تعمیر صندلی,روغن کاری صندلی اداری,تعمیر صندلی

هنگام نشستن روی صندلی خود صندلی به آرامی به پایین میرود

برای رفع این مشکل ابتدا باید بگوییم مشکل از جک صندلی شما هست و جک صندلی شما گاز خالی کرده و باید تعویض گردد اما روش های دیگری برای رفع این مشکل هست بعد از روغن کاری صندلی اداری نوبت به روغن کاری جک صندلی می رسه که همان طور که گفته شد بهتر است جک را تعویض کنید.

اما ما به شما نحوه تعمیر جک رو در ادامه می گوییم، ابتدا باید جک رو از پایه در بیاورید به این صورت که صندلی را برعکس کرده و جایی که پوسته جک داخل پایه هست رو اسپری زده و جایی که جک داخل مکانیزم هست رو هم اسپری کرده بعد با کمک چکش جک را از داخل پایه و مکانیزم در می آوریم.

سپس انتهای جک که یک گیره فلزی دارد رو با کمک پیچ گوشتی در می آوریم و هلدر جک از داخل پوسته مشکی رنگ صندلی جدا شده، داخل پوسته و هلدر جک را اسپری کرده به صورتی که واشر های هلدر از جای خودش در نیایید در انتها جک را همان طور که باز کردیم همان گونه میبندیم و از صندلی استفاده میکنیم اگر باز هم مشکل رفع نشد ارتفاع جک رو تنظیم کرده و به هلدر یک بست فلزی میبندیم و دیگر مشکل رفع خواهد شد

تعمیر صندلی,روغن کاری صندلی اداری,تعمیر صندلی

سخن پایانی

هر وسیله ای که خراب میشود چه الکترونیکی و چه مکانیکی باید بررسی شود تا متخصص این حوزه تشخیص دهد که قطعه معیوب نیاز به تعمیر دارد یا باید قطعه تعویض گردد که در تعمیر صندلی ۸۰ درصد نیاز هستش تا قطعه تعویض گردد تا اینکه تعمیر شود چون قطعات مکانیکی تعمیرش مقرون به صرفه نیست و با جایگزین کردن آن مشکل به خوبی بر طرف می شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا