رپورتاژ

رژلب مایع بهتر است یا جامد؟

یکی از جذابیت‌های کیف هر بانویی، تنوع رنگ و مدل رژلب‌های اوست. درب کیف که باز می‌شود، دنیایی از رنگ در برابر چشمان بیننده به جلوه درمی‌آید و کار انتخاب را برای آن بانوی خوش ذوق و سلیقه سخت می‌کند. رژلب جامد بزند یا مایع؟ رنگ آلبالویی را امتحان کند یا صورتی؟

رژلب یکی از اصلی‌ترین وسایل آرایشی هر زنی است که به آرایش و پیرایش خود علاقه دارد. این ماده خوش رنگ و بو تا زمانی که روی لب‌هایمان ننشیند، آرایش ما کامل نخواهد شد. بنابراین انتخاب یک رژلب خوب و باکیفیت، بخش مهمی از تکمیل لوازم آرایشی به حساب می‌آید.

در این مقاله، می‌خواهیم دو نوع از رایج‌ترین رژلب‌های موجود در بازار را بررسی کنیم و بگوییم که رژلب مایع بهتر است یا جامد؟ اگر شما هم می‌خواهید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

فرق بین رژلب مایع و رژلب جامد

رژلب مایع و جامد، طبیعتاً در فرم و بافت، تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما به شکل خلاصه، می‌توان گفت که اصلی‌ترین فرق بین رژلب مایع و رژلب جامد در شکل کلی آنهاست. طبیعتا رژهای مایع، بافتی روان دارند و رژهای جامد، در یک محفظه رولی واقع شده‌اند و بافت منسجمی دارند.

از دیگر تفاوت‌هایی که میان رژلب مایع و جامد وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولاً رژلب‌های مایع جذب بافت لب شده و حالت طبیعی‌تری به لب می‌دهند. این در حالیست که رژلب‌های جامد شبیه به یک پوشش رنگی روی لب قرار می‌گیرند و چندان جذب بافت نمی‌شوند.
  • ماندگاری رژلب جامد از رژلب‌های مایع بیشتر است؛ چرا که به سادگی پخش نمی‌شود و نیاز به تمدید مداوم ندارد.
  • کنترل رژلب جامد به هنگام مصرف، ساده‌تر است و حتی بدون آینه هم می‌توان آن را روی لب‌ها مالید. این در حالیست که رژلب مایع را باید با دقت و ظرافت بیشتری روی لب مالید.
  • فرمولاسیون رژلب‌های مایع به نحوی است که علاوه بر رنگدهی به لب‌ها، آبرسانی به آن‌ها را نیز بیشتر می‌کند و اجازه نمی‌دهد که لب‌هایتان بیش از حد خشک شوند.
  • رژلب‌های مایع، بیشتر از رژهای جامد خاصیت درخشندگی دارند و می‌توانند جلوه خاصی به لب‌ها ببخشند.

رژلب جامد,رژلب مایع,رژلب‌های بدون سرب

مزیت های رژلب مایع

یک بانوی زیبا، همیشه انواع رژلب‌ها را در کیف لوازم آرایش خود دارد اما در صورتیکه تصمیم به خرید رژلب مایع را گرفته‌اید، قطعاً باید مزیت‌های آن را بهتر بشناسید در ادامه به چند مزیت فوق‌العاده این رژلب‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • رنگدانه‌های زیادی دارند: تراکم رنگدانه باعث شده که رژلب‌های مایع، ظاهر ماتی پیدا کنند و کمی روی لب سنگین‌تر باشند.
  • نیازی به خط لب ندارید: فرم و حالت رژلب‌های مایع به نحوی است که می‌توانید بدون مداد لب از این رژها استفاده کنید.
  • ماندگاری بالایی دارند: از آنجایی که بافت رژلب مایع سنگین و روان است به مدت بیشتری روی لب می‌ماند و نیازی به تمدید آن نیست.
  • تنوع رنگی مناسبی دارد: گرچه تنوع رنگ رژلب‌های مایع به اندازه رژهای جامد نیست اما به هرحال از طیف براق تا مات را پوشش داده و گستره رنگی متفاوت و متنوعی دارد.
  • رنگ پس نمی‌دهد: اگر از رژلب‌های مایع ۲۴ ساعته استفاده می‌کنید، نیازی نیست نگران رنگ پس دادن آن روی لباس خود باشید. این رژها روی لب خشک می‌شوند و به لباس یا دندان شما رنگ پس نمی‌‎دهند.
  • طراحی و بسته بندی خوبی دارد: یکی از مشکلات بزرگ رژلب‌های جامد این است که قسمت بالایی آن‌ها ممکن است بشکند و خراب شود. این مشکل در خصوص رژهای مایع دیده نمی‌شود و به طور کامل می‌توانید از رژلب خود استفاده کنید. در ضمن، برخلاف رژلب‌های جامد که ممکن است عملکرد پیچی آن‌ها بعد از مدتی خراب شود، هیچ مشکلی پیدا نخواهند کرد و تا روز آخر، صحیح و سالم می‌مانند.

رژلب جامد,رژلب مایع,رژلب‌های بدون سرب

مزیت های رژلب جامد

یکی از به یادماندنی‌ترین تصاویری که در سینما دیده‌ایم، تصویر رژلب زدن کاراکترهای زن است. نکته جالب اینجاست که بیشتر این کاراکترها، از رژلب جامد استفاده کرده‌اند چرا که کاربرد اصیل‌تر و دراماتیک‌تری دارد. از بحث سینما و نوستالژی رژلب جامد که بگذریم، مزیت‌های بی‌شماری در خصوص این رژلب‌ها وجود دارد که جذابیت آن را برای مصرف کننده بالاتر برده است:

  • راحت استفاده می‌شود: حتی با چشم بسته و بدون آینه هم می‌توان رژلب جامد زد. همه ما خطوط کلی لب‌های خود را می‌شناسیم و طراحی رژلب جامد به نحوی است که بتوان به راحتی، آن را روی لب کشید. کافیست رژلب جامد را به لب‌های خود بزنید و سپس چندباری لب‌های خود را به هم بمالید تا رنگدانه‌ها به همه نقاط لب برسد.
  • لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارند: بیشتر رژلب‌های مایع روی لب‌ها خشک می‌شوند و ۲۴ ساعته هستند. به همین دلیل، پوست لب را خشک می‌کنند اما رژهای جامد، می‌توانند پوست را مرطوب نگه داشته و همان کاربرد بالم لب را داشته باشند.
  • راحت پاک می‌شوند: اگر یک بار رژلب مایع ۲۴ ساعته به لب‌های خود زده باشید، پس به خوبی می‌دانید که پاک کردن آن‌ها دردسرساز است. مشکلی که اصلا با رژلب‌های جامد نخواهید داشت و کافیست با یک دستمال، آن را از روی لب خود پاک کنید.
  • لب‌های نرم‌تری خواهید داشت: رژلب جامد به دلیل بافت نرم و سبکی که دارد، احساس سنگینی روی لب‌ها به وجود نمی‌آورد و به زحمت می‌توان حضور آن روی لب را حس کرد. علاوه بر این، به دلیل خواص آبرسانی، پوست لب‌ها هرگز خشک نمی‌شود. به خصوص در صورتی که از رژلب‌های بدون سرب استفاده کنید که سالم‌تر و مغذی‌تر هستند.

در نهایت باید بگوییم که رژلب مایع و جامد، بسیار متنوع هستند و هر یک از مدل‌های آن، مزیت‌های خاص خود را دارند و انتخاب یکی از آن‌ها به کاربردی که برای رژلب در نظر دارید، بستگی دارد. اگر قرار است به یک مهمانی طولانی مدت بروید، رژلب مایع را انتخاب کنید که ماندگاری طولانی‌تری دارد، اما برای مصارف روزمره، توصیه می‌کنیم یک رژلب جامد باکیفیت و بدون سرب تهیه کنید. در ضمن، لب‌های ما در فصول سرد سال مستعد خشک شدن هستند، بنابراین بهتر است همواره یک رژلب جامد در کیف خود داشته باشید.

رژلب مخملی مایع یا جامد؟

بیشتر مواقع، رژلب‌های جامد هستند که بافتی مخملی روی لب ایجاد می‌کنند و ظاهری زیبا و قلوه‌ای به لب می‌بخشند. مدادهای لب که یکی از انواع مدل‌های رژلب جامد هستند، می‌توانند بافتی مخملی برای لب ساخته و ظاهر برجسته‌تری به آن ببخشند. البته تمام رژلب‌های مخملی جامد نیستند و برخی از مارک‌های معروف و معتبر، رژلب مایع مخملی هم تولید کرده‌اند. ناگفته نماند که به دلیل بافت خشک و ۲۴ ساعته رژلب‌های مایع، حالت مخملی گونه‌ای که به لب‌ها می‌بخشند، کمتر است.

سخن پایانی

یک رژلب باکیفیت و خوش‌رنگ، می‌تواند روی ظاهر یک بانوی زیبا و بااصالت، تاثیر زیادی بگذارد. اگر به دنبال گزینه‌ای نرم و سبک هستید که برای کاربرد روزمره مفید باشد، حتما یک رژلب جامد بخرید، اما در صورتیکه به دنبال گزینه‌های لوکس‌تری هستید که برای مهمانی و مناسبت‌‎های خاص مفیدتر می‌باشند، حتما از رژلب‌های خوش رنگ مایع استفاده کنید که جلوه‌ای شیک و زیبا به لب‌های شما می‌بخشند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا