تکنولوژی

10 قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی

خلاصه نوشته
  • برای شروع هر کاری از جمله بازاریابی در شبکه های اجتماعی، باید راه و روش درست را آموخت تا با صرف وقت، هزینه و انرژی کافی، به مقصود دلخواه رسید. این روزها بهترین راه افزایش درآمد ارتقاء هر کسب و کار به صورت آنلاین است.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

امروزه که قسمت عظیمی از تبلیغات و جذب مخاطب، به فضای مجازی و سوشیال مدیا ها انتقال یافته، یادگیری شیوه های افزایش مشتری و مخاطب بسیار مفید و مهم است.

زیرا در صورت عدم پی روی از این اصول و روش ها، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. با رعایت چنین اصولی، هم تعداد مشتریان خود را بالا می برید و هم کیفیت آن ها را. بدین صورت کسب و کار شما، به بهترین شکل پایه گذاری می شود و بر میزان درآمدتان تاثیر مثبت می گذارد.

در ادامه با بست فارسی همراه باشید تا 10 مورد از قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی را برایتان توضیح دهیم.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی,

10. قانون عمل متقابل

نه تنها در شبکه های اجتماعی، بلکه در تمام امور زندگی رعایت اصل متقابل به مثل، ضروری می باشد. در واقع، نمی توان انتظار داشت که برخی امور فقط از یک جهت جریان داشته باشد.

برای مثال، نباید توقع داشته باشید که صفحه شما سرشار از تعاملات باشد، اما خودتان هیچ گونه تعاملی در صفحات دیگران نداشته باشید. در نتیجه ابتدا خودتان محتوای دیگران را لایک و یا اشتراک گذاری کنید و سپس شاهد این خواهید بود که تعاملات محتوا های خودتان نیز افزایش یافته است.

9. قانون در دسترس بودن

پس از انتشار محتوا، همواره در دسترس دنبال کنندگان خود باشید. این بدین معناست که همواره باید پاسخگوی سوالات مخاطبان باشید، در گفت و گو و بحث ها فعال باشید. کمبود فعالیت شما سبب خواهد شد که مخاطبانتان را از دست بدهید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی,

8. قانون پذیرفتن

برای ایجاد محبوبیت در بین مخاطبانتان، به طور مداوم پذیرای کسانی باشید که به سمت محتوا های شما جذب می شوند. بدیهی است که صاحب یک فروشگاه، افرادی را که به مغازه اش می آیند و راجب محصولات از او سوال می کنند را نمی راند؛ شما نیز باید مانند او عمل کنید. با این تفاوت که فروشگاه شما در  فضای مجازی بنا دشده است.

7. قانون ارزش

توجه داشته باشید که در صفحه خود، صرفا به تبلیغات و معرفی کردن محصولات یا خدماتتان نپردازید؛ با چنین عملی، فقط مخاطبان خود را فراری می دهید.

درست این است که در کنار تبلیغات، محتوا های جذاب دیگر نیز داشته باشید و همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشید. فضاهایی برای گفت و گو فراهم کنید و به این صورت افراد بسیاری جذب شما خواهند شد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی,

6. قانون تاثیر

با کمی صرف وقت و دقت، می توانید افراد تاثیر گذاری را در فضای تبلغیات خود بیابید که به موضوع محتوای شما علاقه مند باشند. پس از پیدا کردن این دسته افراد، با آن ها ارتباط برقرار کنید و محصولات و خدمات خود را به آنان معرفی کنید.

در نتیجه آن ها نیز شما را به دنبال کنندگان خود معرفی کرده و این چنین است که از تعداد بسیار زیادی مخاطب علاقه مند، بهره مند خواهید شد.

این مطلب را از دست ندهید
 10 بهترین قالب خبری وردپرس در سال 2020

5. قانون ترکیب

با تولید محتوا های با کیفیت و شگفت انگیز، دنبال کننده های واقعی به دست خواهید آورد. مخاطب واقعی، محتوای شما را در دیگر شبکه های اجتماعی، به اشتراک خواهد گذاشت.

در نتیجه گفت و گو و تعامل درباره موضوع محتوای شما افزایش خواهد یافت و سبب کشش موتور های جست و جو گر و یافتن کلمات کلیدی خواهد شد. به وجود آمدن این زنجیره به تنهایی حجم عظیمی از مخاطبان جدید را به سمت شما روانه خواهد کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی,

4. قانون صبر

یکی از عناصر تشکیل دهنده موفقیت صبر است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه در بازاریابی هایی که در شبکات اجتماعی صورت می گیرند، باید تعهد و صبر را ضمیمه کار خود کرد.

3. قانون کیفیت

هرگز این نکته را فراموش نکنید که کیفیت دنبال کننده بر کمیت آن برتری دارد. در واقعیت، بهتر است که شما تعدادی فالوور فعال داشته باشید که پی گیر مطالب شما بوده و آن ها را اشتراک گذاری می کنند تا این که تعدادی دنبال کننده که فقط نقش عدد را برای شما بازی می کنند داشته باشید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی,

2. قانون تمرکز

بهتر است که در یک ترفند بازاریابی و یا یک سوشیال مدیا متمرکز شوید و به فوت و فن های همان راه مسلط شوید. با انجام این کار شانس موفقیتتان را بالا می برید و متخصص یک روش می شوید.

1. قانون گوش دادن

برای کسب موقفیت در این زمینه، گوش دادن و دریافت اطلاعات، مهم تر از هر چیز دیگری است. برای جذب مخاطبان، باید محتوا ها و بحث های آنان را مطالعه کنید، تا دریابید که آنان به چه چیز های اهمیت قائل اند و در محتوا های خود  به آن موضوعات بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا