تکنولوژی

10 حقیقت کمتر شنیده شده در مورد سونی

افزایش بازدید در گوگل

درباره شرکت سونی

بدون شک شما هم با محصولاتی مانند واکمن ها، دوربین های فیلمبرداری، کنسول های بازی پلی استیشن و تلویزیون های ترینیترون به خوبی آشنایی دارید.

تمام این محصولات که در زمان خودشان انقلاب بزرگی در صنعت و زندگی افراد ایجاد کردند، توسط کمپانی سونی طراحی و روانه بازار شدند.

کمپانی سونی در واقع توسط “آکیو مویتا” و “ماسارو ایبوکا” بعد از جنگ جهانی دوم و با سرمایه کم پایه گذاری شد.

این برند موفق در سال های فعالیتش توانست با تولید و عرضه محصولات باکیفیت و خلاقانه اش به یکی از بهترین و بزرگ ترین کمپانی های حال حاضر دنیا تبدیل شود که کمتر کسی نامش را نشنیده است.

سونی با عنوان یکی از غول های بزرگ در صنعت ساخت و تولید وسایل الکترونیکی شناخته می شود که از نظر در آمد جایگاه ۱۱۶ را در دنیا به خودش اختصاص داده است.

چنانچه شما هم علاقه مندید تا اطلاعات بیشتری درباره این شرکت موفق و جذاب کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ حقیقت جالب درباره برند سونی آشنا کنیم.

10 حقیقت جالب درباره برند سونی,سایت شرکت سونی,شرکت سونی

۱۰. شروع داستان کمپانی سونی

همانطور که پیش از این گفتیم، این شرکت توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در ۷ می ۱۹۴۶ در توکیو پایه گذاری شد.

البته باید بگوییم که ایبوکا در ابتدا و به تنهایی فروشگاهی برای عرضه لوازم الکترونیک طراحی کرده بود که فقط با ۸ کارمند و سرمایه اولیه ۵۳۰ دلار شروع به کار کرد!

بعدها موریتا نیز به او ملحق شد و شرکت آن ها با نام رسمی تسوشین کوگیو (Tokyo Tsushin Kogyo) افتتاح شد.

اگر درباره نام این برند کنجکاوید باید بگوییم که این اسم تلفیقی از نام های “Sonus” و “Sonny” می باشد. در واقع Sonus کلمه ای لاتین بوده و به معنی صدا است، در حالی که واژه Sonny برای پسران خوشتیپ و دنباله روی فشن در دهه ۵۰ آمریکا استفاده می شد.

در نهایت هر دو بنیان گذار کمپانی به این دو واژه علاقه نشان داده و تصمیم گرفتند که نام سونی را برای شرکت انتخاب کنند.

۹. اولین محصول سونی

جالب است بدانید که اولین محصول تولید شده در شرکت سونی، یک رادیوی ترانزیستوری بوده است که با مدل TR-55 معرفی شد.

در حقیقت این رادیو اولین رادیوی ترانزیستوری تاریخ در ژاپن بود که سونی آن را در سال ۱۹۵۵ به بازار عرضه کرد.

البته در آن زمان این کمپانی با نام سونی فعالیت نمی کرد و این نام در نهایت در سال ۱۹۵۸ انتخاب شد.

کمپانی سونی,10 حقیقت جالب درباره برند سونی,سایت شرکت سونی

۸. شکست سونی در اولین قدم!

همانطور که خودتان هم می دانید، هر برند و فرد موفقی بارها در راه پیشرفت با شکست مواجه خواهد شد و کمپانی سونی نیز از این قاعده مستثنی نبود!

این شرکت پیش از آن که رادیوی جدید و انقلابی اش را تولید کند، چیزهای دیگری را نیز امتحان کرده بود و اولین وسیله الکترونیکی طراحی شده توسط آن یک دستگاه پلوپز بود.

اما متاسفانه باید بدانید که این وسیله در واقع نوعی شکست برای این شرکت به شمار می رفت، زیرا یا برنج را بیش از حد می پخت و یا آن را ب صورت کاملا خام تحویل می داد.

این محصول تنها به تعداد ۱۰۰ واحد فروش رفت و این شکست برای سونی درسی شد تا روی بهبود محصولاتش به طور جدی تری کار کند.

۷. محصولی که هیچ گاه وارد بازار نشد

شاید برای تان جالب باشد که بدانید برند سونی محصولی بامزه به نام چوروکو (Chorocco) طراحی کرده بود که کارایی جالبی داشت.

این وسیله در واقع دستگاهی بود که در آن یک فولکس واگن پلاستیکی با حرکت روی صفحات موسیقی، صدای موزیک را از داخل بلندگوهایش پخش می کرد.

البته باید بگوییم که این محصول هیچ گاه روانه بازار نشد و تنها در کارنامه این شرکت ثبت شد.

10 حقیقت جالب درباره برند سونی,سایت شرکت سونی,شرکت سونی

۶. معنا کردن دوباره موسیقی با واکمن ها

واکمن ها در آن زمان از دسته افسانه ای ترین وسیله هایی به شمار می رفتند که یک فرد می توانست داشتنش را تجربه کند.

این محصول که در سال ۱۹۷۹ به دنیا معرفی شد، وسیله ای قابل حمل برای پخش موسیقی بود که در زمان خودش انقلاب بزرگی در صنعت موسیقی و پلیرها محسوب می شد.

شاید برای تان عجیب باشد که بدانید پیش از واکمن ها هیچ دستگاه پخش کننده موسیقی که قابل حمل باشد وجود نداشت، بنابراین طبیعی است که طراحی این محصول توانست حسابی بین مردم سر و صدا ایجاد کرده و به سرعت محبوب شود!

تا آن زمان پخش کننده های موسیقی دستگاه هایی سنگین و بزرگ بودند، اما با معرفی واکمن ها افراد می توانستند به راحتی موسیقی های مورد علاقه شان را در هر مکانی گوش کنند.

این محصول به یکی از بزرگ ترین موفقیت های کمپانی سونی تبدیل شد و به قدری معروف بود که از واژه “واکمن” برای نام بردن از سایر پلیرهای موسیقی نیز استفاده می شد.

طبق آمارهای اعلام شده از طرف شرکت، تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۹ چیزی در حدود ۳۸۵ میلیون واحد از واکمن ها در دنیا به فروش رفته است.

۵. تاریخچه پلی استیشن ۱

شرکت سونی در سال ۱۹۹۱ روی کنسول بازی نینتندو SNES کار می کرد و در تلاش بود تا بتواند قابلیت خواندن سی دی را هم به آن اضافه کند. اما در نهایت در مراحل پایانی پروژه، نینتندو از ادامه کار منصرف شد.

این اتفاق باعث شد تا سونی تصمیم بگیرد کنسول بازی منحصر به قفردی را طراحی کرده و آن را روانه بازار کند.

این محصول نوآورانه در واقع همان پلی استیشن ۱ محبوبی بود که حسابی در دنیا سر و صدا کرد و توانست به اولین کنسول بازی با بیش از ۱۰۰ میلیون واحد فروش در جهان تبدیل شود.

10 حقیقت جالب درباره برند سونی,سایت شرکت سونی,شرکت سونی

۴. پر فروش ترین کنسول بازی تاریخ

در طی ۵۰ سال گذشته، شرکت های زیادی کنسول های بازی تولید کردند، اما امروزه تنها برخی از آن ها باقی مانده که مطرح ترین های شان نینتندو، مایکروسافت و سونی می باشند.

یکی از حقیقت های جذاب در مورد کمپانی سونی آن است که این شرکت با فروش بیش از ۶۰۰ میلیون واحد کنسول بازی در تاریخ، رتبه یک از نظر فروش این کنسول ها در جهان را به خودش اختصاص داده است!

در این میان نام پلی استیشن ۲ که در سال ۲۰۰۰ روانه بازار شد، با فروش ۱۶۳ میلیون واحدی اش حسابی می درخشد و در واقع با این آمار با عنوان پر فروش ترین کنسول بازی تاریخ شناخته می شود.

۳. سخت افزارهای قدرتمند

جالب است بدانید پلی استیشن های تولید شده توسط شرکت سونی سخت افزارهای بسیار قدرتمند و جذابی دارند، به طوری که در سال ۲۰۱۰ نیروی هوایی آمریکا تصمیم گرفت تا به کمک این کنسول ها یک ابر کامپیوتر بسازد!

برای ساخت این ابر کامپیوتر حدود ۱۷۶۰ عدد از دستگاه های پلی استیشن ۳ سونی به یکدیگر متصل شدند و در نهایت توانستند سی و سومین کامپیوتر قدرمند دنیا را ایجاد کنند.

اگر درباره کاربرد این ابر کامپیوتر کنجکاوید باید بگوییم که نیروی هوایی آمریکا از آن برای تحلیل تصاویر ماهواره ای استفاده می کرد.

10 حقیقت جالب درباره برند سونی,سایت شرکت سونی,شرکت سونی

۲. بزرگ ترین تولید کننده تلویزیون

سونی در عرصه های مختلف تکنولوژی همواره جزو برترین ها بوده است و در حال حاضر نیز با عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در دنیا شناخته می شود.

کمپانی سونی در این زمینه نیز کاملا نوآورانه عمل کرده و تکنولوژی های فوق العاده ای همچون صفحه نمایش OLED، اتصال HDMI، و همچنین قابلیت اتصال USB به تلویزیون، برای اولین بار در محصولات این شرکت دیده شد.

۱. فعالیت در زمینه موسیقی

شاید در ابتدا فکر کنید که شرکت سونی تنها در حیطه تولید و عرضه محصولات تکنولوژیک فعالیت دارد، اما باید بگوییم که در حقیقت این برند در زمینه خدمات مالی، سینما و موسیقی نیز فعالیت دارد!

استودیوی سینمایی سونی با عنوان یکی از مهم ترین و مشهورترین کمپانی های هالیوودی شناخته می شود و بد نیست بدانید که کمپانی موسیقی این برند نیز با عنوان سونی موزیک، دومین شرکت بزرگ موسیقی جهان است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

1 دیدگاه

  1. طبق آمار جهانی، برند سونی به دلیل کیفیت ساخت بالا، دوام و ماندگاری قطعات و موتور الکتریکی، طراحی هوشمندانه و عملکرد مطلوب خود جز ۱۰ برند برتر در حوزه تولید لوازم خانگی در جهان دسته بندی می‌شود. از این رو ما در خانه سونی تنها محصولات این برند خوش نام را عرضه می‌کنیم تا بتوانیم پاسخگوی طرفداران و مشتریان وفادار آن باشیم. برای خرید محصولات سونی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا