گردشگری

در مورد سفر به جزیره زیبای کیش بیشتر بدانید

افزایش بازدید در گوگل

سفر به جزیره کیش و آشنایی با جاذبه های آن

جزیره کیش در ۹۱.۵ کیلومتر مربعی (۳۵.۳ مایل مربع) شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان، ساحل جنوبی ایران در خلیج فارس واقع شده است. جمعیت این منطقه تقریباً ۴۰،۰۰۰ نفر و حدود ۱ میلیون بازدیدکننده در سال دارد. در این مقاله نگاهی کلی به جزیره کیش داشته و آنچه یک مسافر باید در مورد این جزیره شگفت انگیز بداند را بیان خواهیم کرد. به طور کلی جزیره کیش هر ساله سرشار از گردشگرانی است که هم از طبیعت بکر این منطقه استفاده می کنند و هم از لحاظ باستان شناسی به قدمت این جزیره پی برده اند. با تور کیش همراه باشید.

تور کیش و جزیره کیش بعد از دبی و شرم الشیخ سومین مقصد مسافرتی است که بیشترین بازدید کننده در جنوب غربی آسیا را به خود اختصاص داده است. افراد خارجی وارد شده به این جزیره زیبا نیازی به داشتن ویزا ندارند. برای این دسته از مسافران، مجوزهای مسافرتی هنگام ورود توسط مسئولان کیش صادر می شود و ۱۴ روز اعتبار این مجوزها است.

خاطرات سفر به جزیره کیش,سفر به جزیره زیبای کیش,سفر به جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی کیش

به گزارش سفر باتو، کیش در خلیج فارس، در فاصله ۱۹ کیلومتری (۱۲ مایل) از سرزمین اصلی ایران واقع شده است و مساحتی در حدود ۹۱ کیلومتر مربع (۳۵ کیلومتر مایل) با مرز خارجی فاصله دارد و شکل تقریبا بیضوی دارد. در امتداد ساحل کیش صخره های مرجانی و بسیاری از جزایر کوچک دیگر وجود دارد. این جزیره در امتداد هزار و ۳۵۹ کیلومتری خط ساحلی ایران در شمال خلیج فارس و نزدیک به جزیره هرمز است. سطح جزیره صاف، فاقد کوه یا حتی تپه های مرتفع است. فرودگاه بین المللی کیش در یک مرکز مرتفع در ۳۵-۴۰ متر (۱۱۵-۱۳۱ فوت) از سطح دریا ساخته شده است.

آب و هوا، طبیعت با تور کیش

کیش نیز مانند سایر جزایر خلیج فارس، به ویژه جزایر موجود در تنگه هرمز، در یک نوار باریک از پوشش گیاهی گرمسیری در نیمکره شمالی واقع شده است و دارای فلات فارسی به شمال و شبه جزیره عربستان در جنوب است. کیش علاوه بر خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی خاص خود ، مانند سایر جزایر اطراف مانند فورور، هندورابی، شاتار و لاوان و حتی قشم نیز تحت تأثیر شرایط اقلیمی نیمه استوایی قرار دارد که بر این گروه از پوشش گیاهی حاکم است.

کیش دارای آب و هوای نیمه استوایی بسیار خشک است. طی یک دوره ۸ ساله، متوسط بارندگی سالانه در کیش ۱۴۵ میلی متر (۵/۵ اینچ) در زمستان (۵۴٪ در زمستان ، ۲۸٪ در پاییز و ۱۴٪ در تابستان) و میانگین دمای سالانه ۲۶.۶ درجه سانتیگراد (۷۹.۹ درجه فارنهایت) بود. رطوبت نسبی اتمسفر در کیش، جز در فصول سرد سال، آن را مانند یک جزیره دریایی می کند.

رطوبت برای بیشتر سال تقریبا ۶۰٪ است. در ماه های اکتبر تا آوریل ، هوای کیش معتدل است و از ۱۸ درجه سانتیگراد (۶۴ درجه فارنهایت) تا ۲۵ درجه سانتیگراد (۷۷ درجه فارنهایت) متغیر است. داده های آماری در بایگانی های منطقه آزاد کیش نشان می دهد که دمای جزیره از گرمای بسیار زیاد تا نسبتاً گرم متغیر است، همراه با رطوبت نسبتاً زیاد، غالباً در فصول خاصی از باران های شدید و کوتاه مدت رخ می دهد.

خاطرات سفر به جزیره کیش,سفر به جزیره زیبای کیش,سفر به جزیره کیش

جزیره گردشگری کیش

اگرچه کیش جزیره ای کوچک است اما از جاذبه های گردشگری بی شماری برخوردار است.

شما هنگامی که وارد این جزیره می شوید می توانید اولین جاذبه گردشگری این جزیره زیبا را در درون کشتی قدیمی مشاهده کنید.کشتی یونانی یک کشتی بخار باربری در سال ۱۹۴۳ به نام کولا F در ساحل جنوب غربی کیش قرار دارد.

یکی دیگر از جاذبه های این منطقه، قنات زیرزمینی باستانی است که به آن “شهر زیرزمینی” نیز گفته می شود، که گردشگران علاقه بسیار زیادی به ان دارند. این بنا در حدود ۱۰۰۰ سال پیش برای حمل و نقل و آبرسانی در نقاط مختلف جزیره ساخته شده است.

از دیگر جاذبه های گردشگری کیش می توان به سواحل آن اشاره کرد که دارای رنگ مایل به آبی و خط ساحلی طولانی است که گردشگران زیادی را در فصل زمستان به خود جذب می کند. آب آنقدر شفاف است که ماهی را می توان در تمام طول سال در دریا در حال شنا کردن دید.

خاطرات سفر به جزیره کیش,سفر به جزیره زیبای کیش,سفر به جزیره کیش

از جاذبه های این منطقه جذاب

  • ساحل مرجانی جزیره
  • کشتی یونانی
  • شهر سنتی زیر زمینی
  • مناطق عالی تفریحی کیش
  • باغ پرندگان
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • پارک دلفین
  • آکواریوم
  • شهر قدیمی حریره
  • ورزش های آبی و ساحلی
  • قنات و حمام قدیمی
  • پارک آبی اقیانوس

کیش ایر

ارتباط با کیش یا از طریق دریا یا از طریق فرودگاه از طریق کیش و بندر کیش انجام می شود. فرودگاه بین المللی کیش، محل ورود صدها هزار گردشگر است که به جزیره کیش می آیند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا