گردشگری

10 وسایل ضروری سفر برای مسافران مبتدی

افزایش بازدید در گوگل

معرفی لوازم ضروری سفر برای گردشگران مبتدی

اگر به فروشگاه هایی که مخصوص لوازم سفر هستند، سری زده باشید؛ با مجموعه ای وسیع و گوناگون از تجهیزات و وسایل مختلف رو به رو می شوید که همه در کنار یکدیگر جمع شده و خرید را برای شما راحت تر کرده اند.

حواستان باشد که همواره سبک سفر کنید و از تهیه کردن وسایلی که به هیچ کدام از آنها احتیاجی ندارید، خودداری کنید.

هنگامی که قصد خرید دارید، ممکن است اجناسی به چشم تان بخورد که صرفا زیبا هستند و کارایی زیادی ندارند، اما داشتن آن ها برای تان وسوسه انگیز است.

در این مواقع، بهتر است به خودتان یادآوری کنید که قرار نیست پول خود را برای تهیه چیزهایی هدر دهید که همراه داشتن آن ها در طول سفر هیچ ضرورتی ندارد و تنها بارتان را سنگین می کند.

می توانید موارد این فهرست را به مرور زمان تهیه کنید. شتاب زده عمل نکنید و برای خرید وسایل ضروری سفر خود عاقلانه تصمیم بگیرید.

این مقاله شما را با ۱۰ مورد از مهم ترین لوازمی آشنا می کند که به همراه داشتن آنها در هنگام سفر بسیار ضروری است.

لوازم ضروری سفر,لوازم ضروری سفر,وسایل ضروری سفر

۱۰. چادر ضد آب با کیفیت مناسب

بدون شک هیچ کس دوست ندارد در انتخاب این مورد دچار اشتباهی شود. زیرا کمبود جا و یا خیس شدن به هیچ وجه مورد خوشایندی نیست.

برای انتخاب یک چادر مناسب باید این نکات را در نظر داشته باشید:

تعداد افرادی که قرار است در چادر شما جا شوند. برای مثال این نکته را در نظر بگیرید که در چادرهای ۴ نفره، در بهترین حالت برای ۳ فرد بزرگسال ظرفیت دارند.

مکانی که می خواهید از چادرتان در آن استفاده کنید. بسیار مهم است که شرایط سفر را در انتخاب تان تاثیر دهید. چادری را انتخاب کنید که بستن و برپایی آن راحت باشد تا هنگام نصب آن دچار مشکل نشوید.

بهتر است چادری را خریداری کنید که بتوانید بدون مشکل در آن بایستید. این نکته یک امتیاز مثبت به حساب می آید. زیرا به وقت عوض کردن لباس و یا ماندن در چادر به خاطر آب و هوای نامساعد، قطعا می تواند برای شما مناسب تر باشد.

۹. ابزار روشنایی

اگر تازه سفر را آغاز کرده اید، احتمالا برایتان غیر قابل باور است که صحراها و بیابان ها تا چه حد می توانند تاریک باشند. پس حتما در انتخاب نوع ابزار روشنایی که تهیه می کنید، و نحوه شارژ شدن آن با دقت تصمیم بگیرید.

به هیچ وجه برای تامین روشنایی محیط اردوگاه، به نور آتش اتکا نکنید. شعله های آتش نور خیره کننده ای ایجاد می کنند، اما این نور تنها همان چند قدمی اطراف آتش را روشن می کند و در صورتی که بخواهید به دست شویی یا جایی دورتر از فضای اطراف آن بروید، هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

انواع مختلفی از لوازم روشنایی وجود دارند. مانند لامپ های LED و لوازمی که با برق، گاز و یا باطری کار می کنند. این بر عهده خود شما است که وسیله ای مناسب را انتخاب کنید که قابلیت کافی برای برطرف کردن نیازهای شما را داشته باشد.

چراغ قوه هایی وجود دارند که روی سر قرار می گیرند و در دسته چراغ های جست و جو هستند. این چراغ ها برای تمام کسانی که در اردوگاه به سر می برند، فوق العاده ضروری است.

سعی کنید بهترین ابزار روشنایی را تهیه کنید. به شما قول می دهیم هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

وسایل ضروری سفر با ماشین,وسایل ضروری سفر کوتاه,وسیله های ضروری سفر

۸. جعبه کمک های اولیه

در طول سفر به دل طبیعت، همواره ممکن است در معرض آسیب های محیطی نیز قرار بگیرید. بنابرین به همراه داشتن یک جعبه کمک های اولیه مجهز، از مهم ترین وسایل ضروری سفر است که اصلا نباید از آن غافل شوید.

اسپری دفع کننده حشرات، پماد گزیدگی، بتادین برای ضد عفونی کردن جای زخم، گاز استریل و مقدار زیادی باند کمک های اولیه از جمله موارد ضروری برای شما است.

اگر در مکان مورد نظرتان برای مسافرت، این احتمال وجود دارد که دچار مار گزیدگی شوید؛ حتما باندهای مخصوصی را همراه خود داشته باشید که جلوی انتشار زهر را می گیرند.

۷. بیلچه

از مهم ترین کاربردهای این وسیله می توان به ایجاد محلی مناسب برای آتش، پاکسازی محل اردوگاه، حفر کردن سوراخ، محکم نمودن میخ های چادر در زمین و نابود کردن عنکبوت های بزرگ اشاره کرد.

همچنین اگر برای دستشویی نیاز است تا به میان بوته ها بروید، می توانید با کمک یک بیلچه، قسمتی از زمین را کنده و محلی برای دستشویی ایجاد کنید.

بیلچه ای تهیه کنید که باکیفیت و دارای دسته ای محکم باشد. فکرش را هم نمی کنید این ابزار ساده چقدر می تواند در طول سفر برایتان مفید واقع شود.

لوازم ضروری سفر,لوازم ضروری سفر,وسایل ضروری سفر

۶. وسایل خواب

بدون شک اگر خواب راحتی نداشته باشید، مسافرت می تواند برایتان بسیار تلخ و دشوار باشد. پس در انتخاب وسایل خواب و لوازم ضروری سفر خود دقت کنید.

می توانید از تشک های سبک یا کیسه خوابی منتاسب با فصل سفرتان استفاده کنید. اگر به روی زمین خوابیدن عادت ندارید، تخت های سفری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۵. خنک کننده یا یخچال قابل حمل

مواد خوراکی حتما باید در دمای مناسب نگهداری شوند، در غیر این صورت فاسد می شوند و دیگر قابل مصرف نیستند.

به شما توصیه می کنیم یک یخچال کوچک و قابل حمل با عایق مناسب با خود حمل کنید. مقداری یخ در آن قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که یخ ها حداقل تا ۲۴ ساعت ذوب نشوند.

تعدادی بطری بزرگ را هم پر از آب کنید و بگذارید یخ ببندد تا در طول سفر، آب خنک به همراه داشته باشید.

لوازم ضروری سفر,لوازم ضروری سفر,وسایل ضروری سفر

۴. وسایل پخت و پز مناسب

می توانید از روش های متنوعی برای پختن غذا استفاده کنید اما ابتدا از خطر آفرین نبودن آن خاطر جمع شوید. بهتر است وسیله ای را انتخاب کنید که کار با آن برایتان راحت باشد.

یکی از وسیله های ضروری سفر برای پخت و پز، اجاق گاز دو شعله ای مخصوص سفر است که استفاده از آن بسیار متداول است. حتی می توانید یک گاز پیکنیک مسافرتی برای خود تهیه کنید اما از ایمن بودن آن مطمئن شوید.

برای پختن غذا خیلی روی آتش حساب باز نکنید. روشن کردن آتش در برخی مناطق به منظور جلوگیری از جنگل سوزی ممنوع شده است.

اما اگر می خواهید از روشی آسان برای پخت و پز بر روی آتش استفاده کنید؛ به شما پیشنهاد می کنیم مطابق تصویر چوبی در بالای آن قرار دهید تا کارتان راحت تر شود.

این روش به طور معمول در اردوگاه ها به کار گرفته می شود. اگرچه بهتر است روشی جایگزین نیز به همراه داشته باشید تا در شرایط خاص بتوانید بدون مشکل به پختن غذا اقدام کنید.

۳. میز قابل حمل

خوشبختانه برخی از کمپ ها به میز و صندلی مجهز هستند؛ اما باز هم توصیه می کنیم که محض محکم کاری، یک میز تاشوی سبک همراه داشته باشید. میز می تواند در موارد بسیاری برای شما مفید بوده و یکی از لوازم ضروری سفر باشد.

مانند تهیه و صرف غذا، محلی برای دور هم جمع شدن و قرار دادن لوازم سفر هنگام شب. میز اجازه نمی دهد که وسایلتان خاکی شوند.

صندلی های تا شونده و قابل حمل نیز در سفر بسیار کاربردی هستند. اما دقت کنید لزومی ندارد که حتما جدیدترین مدل ها را تهیه کنید.

یک صندلی ساده با قیمتی مناسب هم می تواند برای شما همان قدر مفید باشد.

لوازم ضروری سفر,لوازم ضروری سفر,وسایل ضروری سفر

۲. سطلی برای شست و شو

یکی از وسایل ضروری سفر سطلی برای شست و شو می باشد. شاید این مورد در ابتدا به شدت بی اهمیت جلوه کند، اما اگر یک بار مجبور شوید ظرف هایتان را بدون استفاده از این سطل ها بشویید؛ می فهمید که به همراه داشتن آن ها تا چه حد ضروری است.

اگر در سفر از ظرف هایی استفاده می کنید که یک بار مصرف نیستند، بدون شک به این سطل ها احتیاج پیدا می کنید. این سطل ها برای شست و شوی دست و صورت در پایان روز، جمع آوری وسایل و حمل آب به منظور خاموش کردن آتش در اردوگاه بسیار کاربرد دارند.

۱. شوخ طبعی و خوش گذرانی

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی از رفتن به سفر، لذت بردن از طبیعت بی نظیر و وقت گذراندن با کسانی است که دوست شان دارید.

پس حتی اگر اوضاع طبق انتظارتان پیش نرفت؛ شوخ طبعی را فراموش نکنید و تحت هر شرایطی، تا می توانید در کنار عزیزان تان خوش بگذرانید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا