گردشگری

10 شهر قدیمی جهان

افزایش بازدید در گوگل

شهرها قدیمی زیبای در جهان

معیارهایی که برای زیبایی قائل می شوند، بسیار متفاوت بوده و در ابعاد مختلفی قرار می گیرد. ممکن است برای برخی از افراد زیبایی شهرها از ابعاد هنری آن باشد و برای برخی دیگر از ابعاد معماری ساختمان ها و بناهای قدیمی و قدمتی و همچنین برای دسته ای از افراد، شهر از لحاظ طبیعت بکری که دارد زیبا و منحصر به فرد باشد! هر تکه ای از این کره خاکی زیبایی های خاص خودش را دارد. با ما همراه باشید تا شما را با ده شهر قدیمی جهان آشنا کنیم.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۱۰. دمشق | Damascus

شهر دمشق در کشور سوریه قرار دارد و پایتخت این کشور می باشد. این شهر را با عنوان یکی از قدیمی ترین شهرها در جهان می شناسند. دمشق در گذشته ” مدینه‌ الیاسمین ” نام داشت و جزء یکی از مهم ترین شهرهایی بوده که در آن رویدادهای تاریخی مهمی اتفاق افتاده است. بر اساس تحقیقات باستان شناسان قدمت دمشق چیزی ما بین ۸ الی ۱۰ هزار سال است و به همین خاطر آن را قدیمی ترین شهر مسکونی در کل جهان می شناسند. در یک آزمایشگاه تاریخی که در ۲۰ کیلومتری دمشق قرار دارد، طی تحقیقات گسترده ای مشخص شد، که این شهر در ۶۳۰۰ سال پیش به وجود آمده و از همان زمان محلی برای سکونت انسان ها بوده است.

شهرهای قدیمی زیبا در جهان,شهرهای قدیمی زیبای در جهان,شهرهای قدیمی زیبای در جهان عکس

۹. پلوودیو | Plovdiv

پلوودیو یکی از بزرگترین شهرهای کشور بلغارستان است که آن را با عنوان یکی از بزرگترین شهرهای رومی جهان هم می شناسند. این شهر در گذشته محل سکونت تراکیان بوده و بر اساس تحقیقات باستان شناسی، قدمت آن متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. در بیشتر آثار به جای مانده و کتب تاریخی این شهر با نام فیلیپوپلیس ثبت شده اما علاوه بر این نام، اسم های دیگری هم داشته است مانند: اومولیپیاس، تریمونتیوم، پالدیم و فیلیب.

قدیمی ترین شهر های جهان,ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان

۸. بیروت | Beirut

بدون شک لقب عروس خاورمیانه را بسیار شنیده اید و این لقب متعلق به شهر بیروت است. این شهر در کشور لبنان قرار داشته و از گذشته ای دور تا به امروز حوادث و رویدادهای تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است. بیروت از قدیمی ترین شهر های جهان بوده و دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری می باشد و علاوه بر سواحل و جزایر زیبایش تاریخی غنی دارد. برای آن دسته از افراد ماجراجویی که عاشق جهان گردی هستند، شهر تاریخی بیرون یک گزینه بسیار مناسب محسوب می گردد. مساحت این شهر حدود ۱۹ کیلومتر مربع می باشد و جزء بنادر برجسته دریای مدیترانه محسوب می شود. در مورد پیدایش و قدمت این شهر تاریخی حدس و گمان های بسیاری وجود دارد اما بر اساس تحقیقات متعدد از روی آثار باستانی، این شهر در قرن پانزدهم میلادی به وجود آمده و از همان زمان محلی برای سکونت انسان ها بوده است. آثار مختلفی در بیروت وجود دارد که متعلق به دوره های مختلف حکومتی از تمام ادوار است مانند: دوره یونایی، فنیقی، رومی، بیزانسی، عثمانی، ایرانی و مصری.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۷. اورشلیم | Jerusalem

بیت المقدس یا اورشلیم هم یکی دیگر از شهرهای قدیمی زیبای در جهان است. این شهر را به عنوان یک منطقه محصور در شهرهای مرزی مدرن می شناسند. بر اساس شواهد باستان شناسی و گفته محققان در زمینه پیدایش این شهر، مشخص شده است که اورشلیم در گذشته با نام داوود شهرت داشته و این قدمت متعلق به هزاره چهارم میلادی است. حضور انسان ها در این شهر و سکونت شان به ۴۵۰۰ سال گذشته یعنی پیش از میلاد مسیح، باز می گردد.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۶. تل آویو | Tel Aviv

تل آیوو یکی دیگر از زیباترین شهرها در دنیاست که در کشور اسرائیل قرار دارد و علاوه بر قدمتی طولانی بسیار پر رونق است. قدمت پیدایش این شهر به ۴۰۰۰ سال پیش باز می گردد و در گذشته با نام تپه گل ها شهرت داشته و نام تل آویو در ۱۰۰ سال گذشته برای این شهر انتخاب شده است.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۵. آتن | Athens

مگر می شود که فهرستی از زیباتری شهرهای جهان درست کرد و شهر آتن را در آن قرار نداد؟ آتن شهری باستانی در کشور یونان است و در طی سال های طولانی که از قدمتش می گذرد، تاریخ های پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده است. داستان ها و روایت های تاریخی بسیاری در مورد این شهر وجود دارد که اگر بخواهید به سراغ آن ها بروید شاید سال ها طول بکشد. آتن در ۳۵۰۰ سال گذشته به وجود آمده و اصلی ترین محل تولد دموکراسی و تمدن های مدرنتیه می باشد.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۴. لیبسون | Lisbon

لیبسون یکی از محبوب ترین شهرهای جهان است که در کشور پرتغال قرار گرفته و در میان توریست ها بسیار پر طرفدار است. حقایق بسیاری در مورد لیبسون وجود دارد، مثلا در گذشته پایتخت پرتغال شهری دیگر با نام گویمارائس بوده است و جالب است بدانید که این شهر به دلیل قدمت فراوان در سازمان جهانی یونسکو به ثبت هم رسیده است. اگر بخواهیم قدمت لبسون را با سایر شهرهای قدیمی دنیا مقایسه کنیم، باید بگوییم که قدمت و پیدایش این شهر حتی از رم هم بیشتر است! لیبسون حدود ۴ قرن زودتر از رم به وجود آمده و پس از آتن رتبه دومین شهر تاریخی و قدیمی جهان را به خود اختصاص داده است. بر اساس تخقیقات باستان شناسی گفته شده است که لیبسون در سال ۱۲۰۰ پیش از میلاد مسیح به واسطه فینیقی ها ساخته شده است.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۳. شیان | Xi’an

شهر شیان در کشور چین قرار دارد و حدود ۳۰۰۰ سال است که از قدمت آن می گذرد. این شهر مرکز اصلی شانکسی می باشد در گذشته حدود هزار سال پایتخت اصلی امپراطوری در چین بوده است. یکی از ویژگی هایی که باعث خاص بودن این شهر می شود، این است که با وجود پیشرفت صنعت مدرنیته، شهر شیان هنوز هم ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۲. رم | Rome

شهر رم در کشور ایتالیا قرار دارد و جزء یکی از باستانی ترین شهرها در کل جهان است. این شهر دارای قدمتی چندین هزار ساله بوده و در قسمت مرکزی و غربی ایتالیا واقع شده است. رم یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیاست و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند طوریکه در سال ۲۰۰۷ رتبه یازدهمین مقاصد پر بازدید را در جهان و رتبه سومین را در کل اروپا از آن خود کرد. رم در قرن هشتم بنا شده اما بر اساس داستان ها و روایت های مختلفی که در مورد پیدایش این شهر وجود دارد، گفته شده است که رم قدمتی شش هزار ساله دارد.

ده شهر قدیمی جهان,شهر قدیمی جهان,شهرها قدیمی زیبای در جهان

۱. دهلی | Delhi

بدون شک بارها نام شهر دهلی را از فیلم های هندی شنیده باشید. این شهر هم که در کشور هندوستان قرار دارد، جزء یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان شناخته می شود و سالانه میلیون ها میلیون گردشگر به آن سفر می کنن. دهلی بارها و بارها به دلیل حوادث مختلف ویران و تخریب شده و توسط افراد وطن دوست و دلسوز مورد بازسازی قرار گرفته است. این شهر به دو نیمه مدرن وسنتی تقسیم شده و شما می توانید با سفر به آن به وضوح با فرهنگ بومی مردم هند آشنا شوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا