گردشگری

از موزه وان تا جزیره آختامار وان در سفر به این شهر پر گردشگر

افزایش بازدید در گوگل

جاذبه های گردشگری وان ترکیه

شهر زیبا و توریستی وان با داشتن جاذبه های متعدد تاریخی و تفریحی در شرق کشور ترکیه قرار گرفته است که جاذبه های متعدد از جمله گونه منحصر بفرد از گربه در آن یافت می شوند که با ظاهری زیبا و چشمانی کهربایی مورد علاقه محلی ها و گردشگران هستند و اکثر آنان را در اطراف دریاچه وان میتوان یافت . از دیگر جاذبه های دیدنی در این شهر آثار تاریخی ارزشمندی است که قدمت برخی  به پانصد هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد.

تمدن ها و پادشاهی های گوناگون بر چهره این منطقه اثر گذاشته و هر کدام از آنها یادگاری از حکمرانی خود به جا گذاشته اند که اقوامی نظیر اوراتیان، ارمنیان،سلجوقیان و عثمانیان از جمله آنهاست.

تور وان و کلیساها و صومعه های تاریخی و همچنین دریاچه و موزه وان از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری وان ترکیه هستند که در ادامه به شرح برخی از آنها می پردازیم . و در نهایت مراکز خرید متعدد در این شهر مورد علاقه و استقبال گردشگران قرار گرفته تا جائیکه برخی فقط با قصد خرید به این شهر سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری وان,جاذبه های گردشگری وان ترکیه,جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

موزه وان

به گزارش سفر باتو، در موزه وان، شاهد آثار تاریخی و هنری ارزشمندی به جامانده از حکومت های اوراتیان و عثمانیان خواهید بود. همچنین حیاط این محوطه، پر شده از سنگ قبرهای بازمانده از اوراتیان که با کتیبه های منحصر بفرد به نمایش گذاشته شده است.

قلعه هوساپ وان

قلعه هوساپ بر سواحل رود هوساپ قرار گرفته که قدمت آن را به قرون وسطی نسبت می دهند. که بازدید از آن بسیار زیبا و سرگرم کننده خواهد بود.

جاذبه های گردشگری وان ترکیه,جاذبه های گردشگری وان در ترکیه,جاذبه های گردشگری وان

دژ وان

دژ وان در اطراف شهر قدیمی و سه هزار ساله Urartu بنا شده که بزرگترین قلعه سنگی در این منطقه قلمداد می گردد و در آن کتیبه ای با سه زبان پارسی و ترکی و عربی به چشم می خورد. این مکان از جاذبه های گردشگری وان ترکیه محسوب می شود.

قلعه کاووس تپه

قلعه با شکوه کاووس تپه در دوران پادشاهی اوراتو و به دستور سرودوری دوم (Sarduri) ساخته شده است. در این مجموعه معبد دیگری وجود دارد که برای خدای ایرماشی ساخته شد.

جاذبه های گردشگری وان,جاذبه های گردشگری وان ترکیه,جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

جزیره آختامار وان

جزیره زیبای آختامار در دل دریاچه وان قرار گرفته که با مناظر زیبا و طبیعتی خیره کننده مورد توجه گردشگران بسیاری است. کلیسای جامع ارمنی صلیب مقدس که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری وان می باشد در همین جزیره واقع شده است که تاریخ ساخت آن به سال ۹۱۵ باز می گردد. معماری این کلیسا بسیار زیباست و نقاشی های برگرفته از کتاب مقدس بر روی دیوار های آن به جذابیت این بنا افزوده است.

مراکز خرید در وان

شهر زیبای وان، با همه جاذبه‌ های دیدنی و تاریخی به لحاظ وجود مراکز خرید فراوان مورد توجه گردشگران است و یکی از اهداف گردشگران خرید از بازارها و مراکز خرید آن است. کالاهای چرمی با کیفیت و لوازم چوبی و صنایع دستی درجه‌ یک در کنار کالاهایی نظیر پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی توجه گردشگران را به خود جلب نموده است.

این شهر پر از مراکز خرید بزرگ و کوچک است که به نسبت به جمعیت و مساحت آن تعداد مراکز خرید تعجب آور است. گفتنی است اغلب برندهای معتبر ترک در وان نیز شعبه دارند بنابراین اگر مسافری با  قصد خرید به وان سفر کند دست خالی باز نخواهد گشت. همچنین هزینه‌ ی سفر به وان در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه بسیار پایین تر است و همین موضوع خرید از وان را به گزینه مناسبی تبدیل نموده است.

و از آن‌ جایی که اغلب مسافران در سفرهای خارجی وقت زیادی برای خرید و تهیه سوغاتی ندارند قصد داریم برخی از مراکز محبوب و پرطرفدار این شهر را به اختصار معرفی نماییم تا بدون سردرگمی به مرکز خرید مورد علاقه خود بروید.

جاذبه های گردشگری وان,جاذبه های گردشگری وان ترکیه,جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

مرکز خرید وان آ.و.م

این مرکز خرید وسیع در محله‌ ی به نام سرحد (serhat mahallesi) قرار دارد. که با ساختمانی سه‌ طبقه دارای امکانات رفاهی متعدد نظیر کافی‌ شاپ، سینما، فودکورت و زمین بازی کودکان است.

در این مجموعه بیش از نود برند معتبر وجود دارد ال‌سی‌ وای‌کیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین، آدیداس و..  از جمله آنهاست. همچنین بخشی از این مرکزخرید به عرضه و فروش لوازم‌ خانگی اختصاص یافته است. اما تنها ضعف این مجموعه دوری از هتل‌ های شهر است.

جاذبه های گردشگری وان,جاذبه های گردشگری وان ترکیه,جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

بازار قدیمی وان با برندهای بزرگ جهان

بازار سنتی شهر وان مکانی شلوغ و پر زرق و برق است که در امتداد دو خیابان متقاطع «کاظم کارابکر» و «جمهوریت» شکل گرفته است. و از ابتدا تا انتهای این خیابان غرفه‌ های کوچک و بزرگی به چشم می خورد که انواع صنایع دستی و کالاهای چرمی و پوشاک را گاهی با قیمت بسیار مناسب عرضه می نمایند. همچنین برخی از برندهای معتبر نظیر آدیداس، ال‌ سی‌ واکی‌ کی، نایکی، کینتکس در آن دیده می شود.

تورکوز آ.و.م، مرکز خرید سنتی و شبانه‌ روزی

این مرکز خرید یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید وان ترکیه است که بسیاری از برندهای محبوب پوشاک ترک و اروپایی در آن شعبه دارند. این مرکز خرید در وسط شهر واقع است که با حال و هوای سنتی و محلی مکان مناسبی برای گشت و گذار محسوب می گردد. همچنین این مجموعه دارای امکاناتی نظیر کافی‌ شاپ و سالن آمفی تئاتر است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا