گردشگری

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل که باید بدانید!

افزایش بازدید در گوگل

حقایق جالب و خواندنی در مورد کشور برزیل

برزیل کشوری در قاره آمریکای جنوبی است که از لحاظ وسعت و پهناوری، پنجمین کشور جهان به شمار می آید. وسعت این کشور باعث شده است تا برزیل به جز شیلی و اکوادور، با تمام کشورهای دیگر قاره آمریکای جنوبی دارای مرز مشترک باشد.

این کشور تنها کشوری در قاره آمریکای جنوبی است که مردم آن بر خلاف سایر کشورهای این منطقه نه به زبان اسپانیایی، بلکه به زبان پرتغالی صحبت می کنند.

اگرچه شهر برازیلیا، پایتخت این کشور است اما شهر های دیگری مانند ریودوژانیرو و سائوپلو و بلوهوریزونته هم از جمله شهرهای مهم این کشور به شمار می آیند.

در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ مورد از حقایق خواندنی درباره برزیل را با خوانندگان به اشتراک بگذاریم.

حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل

۱۰. جنگل های آمازون

بزرگترین جنگل های استوایی دنیا، یعنی جنگل های بزرگ آمازون که به عنوان ریه های دنیا هم شناخته می شوند، در این کشور قرار دارد.

آمارها نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون نفر از جمعیت برزیل در این جنگل ها ساکن هستند.

از این میان، سیصد هزار نفر از این ساکنان را قبایل بدوی و بومی برزیل تشکیل می دهند که چیزی در حدود ۱۷۰ فرهنگ مخصوص به خود دارند.

دسترسی به مناطق مختلف جنگل های آمازون به قدری دشوار است که هنوز بسیاری از مناطق آن کشف نشده اند و هر از چندگاه قبایل بدوی جدیدی در آن کشف می شوند.

۹. تنوع زیستی

از دیگر موضوعات جالب مرتبط با برزیل، تنوع زیستی بسیار زیاد موجود در این کشور است.

تخمین زده می شود که بیش از ۷۰ هزار گونه مختلف از انواع حشرات، ۳ هزار گونه مختلف از انواع ماهی های آب شیرین و بیش از ۵۵ هزار گونه از انواع مختلف گیاهان در این کشور وجود دارد.

دانشمندان معتقدند که این کشور با  بیش از ۴ میلیونگونه مختلف از جانداران حیوانی و گیاهانی، بالاترین تنوع زیستی دنیا را در اختیار دارد.

حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل

۸. مساحت برزیل

مساحت برزیل، یکی دیگر از حقایق خواندنی درباره برزیل است که در این مقاله به آن می پردازیم. برزیل به عنوان بزرگترین کشور در قاره آفریقای جنوبی، چیزی در حدود نیمی از مساحت این قاره را به خود اختصاص داده است.

۷. جمعیت برزیل

با توجه به جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری ساکن در برزیل، این کشور پنجمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می آید.

حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل

۶. تولید قهوه

یکی دیگر از حقایق جالب مرتبط با برزیل که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، مقام اول برزیل در سطح جهانی در زمینه تولید قهوه است. این کشور به واسطه تولید ۲.۷ میلیون تن قهوه در سال توانسته است به این رتبه دست پیدا کند.

شاید نکته جالب در این زمینه این باشد که قهوه گیاه بومی برزیل نبود و اولین بار این گیاه در سال ۱۷۲۷ و توسط فردی به نام فرانسیسکو دی میلو پالتا وارد برزیل شد.

۵. خودرو و خودروسازی

از دیگر مواردی که در مورد برزیل باید به آن اشاره کرد، تعداد خودروهای تولید شده و مورد استفاده در برزیل است. در طی ۱۰ سال، تعداد خودروهای فعال در این کشور به قدری زیاد شده است که برزیل در حال حاضر بیشترین تعداد خودروهایی با مصرف سوختی به غیر از بنزین یا گازوئیل را در اختیار دارد.

علاوه بر این صنعت خودرو سازی هم یکی از صنایع اصلی این کشور به حساب می اید. رونق خودروسازی در برزیل به قدری زیاد است که این کشور با تولید سالانه ۳ میلیون خودرو، از بزرگترین خودروسازهای دنیا به شمار می آید.

حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل

۴. فوتبال

یکی دیگر از حقایق خواندنی درباره برزیل، افتخارات این کشور در زمینه فوتبال در دنیا است. در حقیقت برزیل با ۵ بار قهرمانی جام جهانی، پر افتخارترین کشور دنیا به حساب می آید.

۳. جمعیت کاتولیک

یکی از حقایق جالب مرتبط با برزیل، تعداد کاتولیک های ساکن در این کشور آمریکای جنوبی است. در حقیقت از قرن ۱۶ میلادی که پرتغالی ها برای اولین بار به این کشور وارد شدند، مسحیت کاتولیک به دین اکثریت مردم این کشور تبدیل شده است.

با توجه به جمعیت برزیل، این کشور در حال حتضر بیشترین جمعیت مسیحی دنیا را در خود جای داده است.

حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل,حقایق خواندنی درباره برزیل

۲. مسیح منجی

از دیگر حقایق جالب مرتبط با برزیل که در این مقاله حتما باید به آن اشاره کرد، تندیس مسیح منجی است. نخستین بار ایده ساخت این مجسمه در سال ۱۸۵۰ مطرح شد اما در آن زمان این ایده مورد پذیرش دولت وقت برزیل قرار نگرفت.

اما این ایده باز هم مطرح شد تا اینکه در سال ۱۹۲۰ این ایده به تصویب رسید و کار ساخت مجسمه آغاز شد. کار ساخت مجسمه مسیح که با عنوان مسیح منجی شناخته می شود در سال ۱۹۳۱ به اتمام رسید و از آن زمان تا کنون به عنوان نماد برزیل و یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته می شود

۱. آسیایی های برزیل

در سال های نخست قرن ۱۸ میلادی، تعدادی از مردم آسیا برای کار بر در مزارع قهوه به کشور برزیل آمدند. همین موضوع باعث شده است که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون نفر از مردم برزیل از نژاد آسیایی باشند. این افراد با نام برزیلی – آسیایی شناخته می شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا