رپورتاژ

بهترین راه برای یادگیری طراحی سایت

همه ما با صفحات وب آشنا هستیم. بیشتر سرگرمی‌ها و خریدهای ما در وب‌سایت‌ها یا از طریق آن انجام می‌شود. کلاس‌های طراحی وب به شما یاد می‌دهند که چگونه وب‌سایت‌ها و صفحات را طراحی، چیدمان و ویرایش کنید تا ظاهر و احساس خاصی به آن‌ها بدهید. راه های زیادی برای آموزش طراحی سایت وجود دارد اما قبل از اون باید به ۲ سوال مهم پاسخ بدیم: از کجا بهترین راه برای یادگیری طراحی سایت را پیدا کنیم؟ و اینکه آیا همه افراد می توانند طراح وبسایت شوند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم طراحی وبسایت شامل چه موضوعاتی می شود.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب، ایجاد وب سایت ها و صفحاتی است که برند و اطلاعات یک شرکت را منعکس می کند و تجربه ای کاربرپسند را تضمین می کند. ظاهر و طراحی به عنوان عناصر حیاتی ادغام می شوند، چه در حال طراحی یک وب سایت، برنامه تلفن همراه یا حفظ محتوا در یک صفحه وب باشید.

شما می توانید طراحی وب را یاد بگیرید تا یک سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید یا به یک طراح وب حرفه ای تبدیل شوید که سایت هایی برای مشتریان ایجاد می کند.

بر خلاف توسعه وب، که عمدتاً در مورد عملکرد است، طراحی وب سایت به اندازه عملکرد سایت، به  ظاهر سایت نیز توجه دارد. اگر وب سایت، یک خودرو بود، طراحی وب به همان اندازه که موتور و مکانیک ماشین را شامل میشد، شاسی و طراحی داخلی را نیز شامل می شد.

جنبه خلاقانه طراحی وب زمینه هایی مانند طراحی گرافیک وب، طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط را پوشش می دهد. طراحان وب با ابزارهایی مانند Sketch، Figma و Photoshop کار می کنند. جنبه فنی، توسعه front-end و back-end را با ابزارها و زبان هایی مانند HTML، CSS، Javascript، WordPress، Webflow و غیره پوشش می دهد.

فیلم آموزش HTML,مراحل طراح سایت شدن,فیلم آموزش HTML

چرا طراحی سایت یاد بگیریم؟

با پیشرفت تکنولوژی، دیگر بازاریابی به روش قدیمی و پخش تراکت و بروشور جواب نمی دهد. امروزه داشتن یک وب سایت برای کسب و کارتان بیش از پیش احساس می شود. یک وب سایت که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی را کسب کند، توسط اکثر افراد و شرکت ها دیده می شود و در نتیجه آن مشتری های شما افزایش می یابند.

۸ دلیل که یادگیری طراحی سایت را در اولویت قرار می دهد:

۱.در کمترین زمان درآمد زیادی کسب خواهید کرد

یادگیری طراحی وب بسیار آسان است، با این حال مردم پول زیادی برای یک وب سایت ساده می پردازند.

۲. می توانید از هر کجای دنیا کار بگیرید

تقریباً در هر جایی، تا زمانی که یک اتصال اینترنتی مناسب داشته باشید، می توانید از هر کجای دنیا کار کنید.

۳. قبل از اینکه متوجه شوید شغل جدیدی خواهید داشت

فرض کنید فردا رئیستان شما را اخراج کند. بسته به مهارت شما، ممکن است مدتی طول بکشد تا شغل جدیدی پیدا کنید. هنگامی که شما یک طراح وب هستید، در زمان کوتاهی کار خواهید داشت. همیشه نیاز به وب سایت های جدید وجود خواهد داشت.

۴. می توانید ایده های تجاری جدید را سریعتر و بهتر آزمایش کنید

آیا ایده کسب و کار دارید؟ و آیا کنجکاو هستید که ببینید که  آیا قابل اجراست؟ یک وب سایت ساده راه اندازی کنید و آن را به مشتریان نشان دهید. با استفاده از روش Lean Startup می توانید خیلی سریع ایده کسب و کار خود را تایید کنید.

۵. در میان دوستان محبوب خواهید شد

هر سازمانی به یک وب سایت نیاز دارد. خیریه دوستتان، باشگاه فوتبال برادرتان. اگر طراحی وب را یاد بگیرید، قهرمانی خواهید بود که می توانید به آنها کمک کنید.

۶.رئیس خود باشید

هنگامی که شما یک طراح وب هستید، می توانید برنامه زمانی خود را ایجاد کنید.

۷. در پروژه های تجاری آتی پس انداز خواهید کرد

آیا قصد دارید روزی در آینده استارتاپ خود را راه اندازی کنید؟ توانایی طراحی وب سایت، خود باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی در مرحله راه اندازی می شود. پولی که می توانید برای تبلیغات استفاده کنید.

۸.در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد

آیا شما صاحب کسب و کار هستید و می خواهید وب سایت خود را تغییر دهید؟ تلاش برای صحبت با طراح وب، زمان زیادی از شما خواهد گرفت. بسیاری از طراحان وب به طور همزمان پروژه های زیادی دارند و احتمالاً شما بالاترین اولویت آنها نیستید. اگر خودتان بتوانید این کار را انجام دهید، صرفه جویی زیادی در زمان خواهید نمود.

فیلم آموزش HTML,مراحل طراح سایت شدن,فیلم آموزش HTML

روش های آموزش طراحی سایت

  • دوره های آموزش طراحی سایت

دوره های آموزشی به آموزش هایی گفته می شود که آنلاین و یا حضوری هستند. شما می توانید با شرکت در این دوره ها با مفاهیم پایه و تئوری طراحی سایت آشنا شوید و پس از آن مشغول به کد نویسی شوید.

  • فیلم آموزشی طراحی سایت

فیلم های آموزش طراحی سایت فیلم های ضبط شده ای هستند که علاقمندان در صورت نداشتن زمان لازم برای حضور در جلسات می توانند با پرداخت هزینه (قیمت هر مجموعه با مجموعه دیگر متفاوت است) فیلم آن را تهیه و مشاهده نمایند.

  • یادگیری خودآموز طراحی سایت

گاهی اوقات به علت محدود بودن بودجه و زمان نمی توانیم دوره ها را تهیه نماییم . در این مواقع با یک دانش پایه شروع به طراحی سایت می کنیم و اگر سوال برایمان پیش آمد می توانیم با جستجو در اینترنت پاسخ آن را بیابیم. به این روش یادگیری، یادگیری خودآموز طراحی سایت گفته می شود.

بهترین راه یادگیری طراحی سایت این است که دانشجو ابتدا یک فیلم آموزشی دانلود کرده و تماشا کند سپس اقدام به پذیرش سفارش طراحی سایت کند. در حین طراحی می تواند برای جواب سوالات و ابهامات خود به متخصصان در زمینه آموزش طراحی سایت رجوع کند و یا از سرچ گوگل کمک بگیرد. (یادگیری خودآموز طراحی سایت)

کلام آخر

بهترین فیلم آموزشی طراحی سایت، فیلم آموزشی است که پروژه محور باشد. یکی از مجموعه هایی که من از ۱۰ سال پیش می شناسم و واقعا کارشون رو بلدند، مجموعه دارکوبه.

الان حدود چند سالی میشه که آموزشگاه طراحی سایت و سئو این مجموعه شروع به فعالیت کرده و من با آقای محمودی (برنامه نویس دارکوب) که صحبت می کردم ازم خواست تا نظرمو راجع به فیلم آموزش HTML که خودش ضبط کرده بگم.

بعد از دیدن ویدیو آموزشی فقط و فقط یه جمله به ذهنم رسید، گفتم ایوب (محمودی) واقعا دمت گرم! آموزش این شکلی تو ایران نداشتیم اصلا.

نکته دیگری که واقعا ستایش می کنم اینه که مشکل همه افراد زمانی که میخواهند وارد یک فیلد جدید شوند، این است که در انتخاب مسیر دچار مشکل می شوند و ممکن است نتوانند و یا دیر بتوانند مسیر درست را پیدا کنند.

تو سایت آموزشگاه دارکوب یه راهنمای “مراحل طراح سایت شدن” وجود داره که می تونید اون رو کامل مطالعه کنید و اینجوری با سرعت بیشتری و در مسیر درست تر به سمت موفقیت حرکت کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا