رپورتاژ

استخدام حسابدار در شرکت های بزرگ چگونه است؟

استخدام حسابدار در بازار برای کسب و کار

استخدام حسابدار در شرکتهای بزرگ یکی از اهداف حسابداران تازه کار و البته حسابداران حرفه ای علاقه دارند که کار در شرکت های بزرگ را تجربه کنند، در این مقاله قصد داریم نحوه استخدام حسابدار در شرکتهای بزرگ را شرح دهیم.

آموزش حسابداری,استخدام حسابدار,حسابداری مرکز آموزشی

نحوه استخدام شدن حسابدار در شرکتهای معتبر

حسابداری شغلی است که به در همه جا و برای هر کسب و کاری ضروری می باشد، در واقع تنها کاری است که نمی توان آن را فاکتور گرفت، به ویژه در این دورانی که شرایط اقتصادی به صورتی است که ما باید در کسب و کار خودمان باید تمام هزینه ها را به صورت دقیقتر در نظر بگیریم.

بنابراین می توان گفت حسابداری شغلی است که اهمیت بالایی برای شرکتها و سازمان های بزرگ دارد، در شرکتهای کوچک شاید حسابداری به صورت پاره وقت انجام شود اما در شرکتهای بزرگ حتی ممکن است به چندین حسابدار مورد نیاز باشد.

جدا از مهارت یک حسابدار باید بررسی شود که آیا حسابدار به مبحث حسابداری و در واقع مباحث ریاضی علاقه مند است یا خیر؟

در یک تعریف ساده می توانیم بگوییم که یک حسابدار چه در شرکت کوچک و چه در یک شرکت بزرگ موظف است که ورودی و خروجی پول را محاسبه نمایید.

حسابداران حرفه ای که فرصت کار در شرکتهای بزرگ را دارند معمولا خود را به بروزترین مباحث و دستور العملهای حسابداری آشنا هستند و توانایی پیگیری یک معامله دقیق را دارند، این حسابداران معمولا یا در شرکتهای بزرگ فعالیت می کنند یا اینکه به صورت فریلنسری و دور کاری با شرکتها قرارداد می بنندند و همچنین یک حسابدار حرفه ای توانایی انجام پروژه های مالیاتی را دارد.

در واقع یک حسابدار حرفه ای باید توانایی تحلیل مالی شرکت را داشته باشد و بتواند از صورتهای مالی به دست آمد به نفع شرکت و ارتقای سود دهی شرکت قدم بردارد.

یک حسابدار خبره سرمایه گذاران و صاحبان شرکت را از آخرین سوددهی و زیان مطلع می سازد.

حسابداری کاربردی,آموزش حسابداری,استخدام حسابدار

مسیر پیشرفت در شغل حسابداری

برای رسیدن به پیشرفت در زمینه حسابداری شما نیاز دارید یک مسیر مشخصی را طی کنید، ما مسیر زیر را برای شما در نظر گرفته ایم و طی تجربه ۱۵ ساله ای که داشتیم، این مسیر می تواند شما را به موقعیت های خوبی در زمینه حسابداری برساند:

  1. اگر هنوز محصل هستید می توانید رشته حسابداری را به عنوان رشته تحصیلی خد در نظر بگیرید، ولی این را هم بدانید که مسیر دانشگاه شما را به حرفه ای بودن نمی رساند. اما می توانید برای رسیدن به این هدف می توانید از دیپلم شروع کنید.

  2. مرحله دوم این است که مهارت حسابداری را به صورت کامل و آکادمیک آموزش ببیند به صورت معمول شما این آموزشها را در دانشگاه یا مدرسه دریافت نمی کنید و تمامی مباحث در این محل به صورت تئوری می باشد اگر قصد دارید به صورت حرفه ای فعالیت کنید باید مباحث حسابداری را به صورت عملی آموزش ببینید.

  3. در واقع این یک فرصت شغلی مناسبی برای افرادی هست که رشته تحصیلی دیگری به جز حسابداری داشته اند.

در واقع با وجود آموزشهای حرفه ای در زمینه حسابداری شما چیزی را از دست نداده اید بلکه می توانید به صورت حرفه ای و بدون صرف کردن ۴ سال از زندگیتان در دانشگاه، به صورت حرفه ای حسابداری را آموزش ببینید.

  1. یک دوره کارآموزی طی کنید، هیچ چیز مانند این نیست که به صورت عملی فعالیت کنید بنابراین براینکه بتوانید در این مسیر به موفقیت برسید خود را در معرض کار تجربی قرار دهید حتی اگر مجبور شوید جایی به صورت رایگان کارآموزی کنید این گزینه را جزء مسیر خود قرار دهید تا به نتایج فوق العاده ی برسید.

شما در دوره کارآموزی می توانید با کارفرماهای متفاوت آشنا شوید، همچنین با یک دوره کارآموزی مفید می توانید به کارفرماها میزان حرفه ای بودن خودتان را ثابت کنید.

برای اینکه یک حسابدار موفق شویم چه مهارتهایی را باید یاد بگیریم:

از نام این شغل مشخص است یک حسابدار نیاز به توانایی در حوزه ریاضیات دارد او باید دارای مهارت‌های تحلیلی بسیار خوبی باشد و چون در سازمان در حال فعالیت است باید در برقرار نمودن ارتباط با افراد نیز تبحر داشته باشد. در مجموع برای این شغل مزیت بالا یعنی داشتن دانش مناسب مالی است.

از جمله مهارتهایی که می توانیم برای یک حسابدار متصور شویم عبارتند از:

  • مهارت‌های تحلیلی
  • مهارت در استفاده از اکسل
  • مهارت های مربوط به مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم
  • مهارتهای مربوط به مالیات ارزش افزوده
  • مهارتهای مربوط به قوانین کار و تامین اجتماعی
  • مهارتهای مربوط به صورت سود و زیان
  • مهارتهای مربوط به ایجاد فاکتورهای فروش
  • مهارتهای مربوط به اصول حسابداری
  • وظایف و مسئولیت ها و شرح شغلی حسابداری

یک حسابدار می تواند طیف وسیعی از فعالیت ها را در یک شرکت و سازمان انجام دهد. ممکن است در یک شرکت برحسب اندازه و نوع فعالیت، تمام وظایف توسط یک حسابدار انجام شود.

ولی در یک شرکت بزرگ وظایف بین چند حسابدار تقسیم شود و وظایف مختلف توسط حسابداران متعدد انجام شود و شرح وظایف کاملا مشخص و واضح است و تمام فرآیندها توسط مدیر مالی بررسی و چک می شود.

فعالیتهای همچون الزامات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان شرکت، حفظ داده‌های حقوق و دستمزد، تهیه و پردازش لیست ماهانه، تا همکاری با ممیزی‌ها و حسابرسان داخلی و خارجی برای تکمیل لیست را می توان برشمرد. بودجه‌ها، درآمدها، هزینه‌ها، پرداختی‌های حقوق و دستمزد، فاکتورها و سایر اسناد حسابداری را نیز حسابداران تهیه و بررسی می‌کنند.

قراردادها و کمک‌های مالی سرمایه گذاران را بررسی می‌کند. صورت‌های سود و زیان و گزارش‌های ماهانه از این دو را تهیه می‌کند و همچنین لیستی از هزینه‌های ماهانه ارائه می‌دهد.

وظایف یک حسابدار چیست؟

حسابداران از شروع تایم کاری خودشان ممکن است با وظایف متعددی روبرو شوند، البته این را هم بدانید اینکه چه وظایفی بر عهده شماست بستگی به حوزه کاری شما و درخواستهای کارفرما از شما می باشد.

بیاید باهم بررسی کنیم ببینیم یک کارفرما به چه هدفی حسابدار استخدام می کند:

  •  اولین انتظارر کارفرما بودجه بندی، صورت درآمدها و همچنین محاسبه هزینه حقوق و دستمزد

  •  حسابدارها باید به صورت روزانه باید هزینه های کوچک و بزرگ، درآمدها و فاکتورها

  •  یک کارفرما انتظار دارد، حسابدار به تمام مباحث روز مالیاتی مسلط باشد تا بتواند در پرداخت و کم کردن مالیات کمک به سزایی به شرکت بکند.

  •  مبحث تراز کردن حساب یکی از مهمترین مسائل می باشد، همچنین شناسائی بستانکار و بدهکار

  •  حسابدارهای حرفه ای میتوانند با حسابداران خارجی ارتباط بگیرن

  •  یک حسابدار حرفه ای که بتواند در مورد گزارشات خود توضیحات لازم را ارائه کند.

  •  ارائه برنامه ریزی برای رسیدن بهه اهداف شرکت

  •  صورتهای مالی که یکی از مهمترین مباحث حسابداری می باشد.

  •  پرداحت حقوق و دستمزد کارکنان

درجه بندی شغل حسابداری و میزان درآمد حسابدارها

میزان درآمد حسابداران متفاوت می باشد و در واقع بستگی به موقعیت کاری شما و همچنین بستگی به سابقه کاری شما میزان درآمد می تواند متفاوت باشد ولی با توجه به تحقیقات بازار و اطلاعاتی که از کاراموزهای خودمان به دست آوردیم میزان درآمد حسابدرها از مبلغ ۱۵ میلیون شروع می شود و می تواند تا مبالغی مثل ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون برای حسابداران فریلنسر در سال ۱۴۰۲ ادامه پیدا کند.

درجه کاری حسابدان هم از یک دفتر دار ساده تا مدیر مالی و حسابرس ادامه پیدا کند.

نتیجه:

اگر شما به زمینه حسابداری علاقه مند هستید و اماده زمان گذاشتن برای پیشرفت در حسابداری هستید می توانید در این مسیر قدم بردارید و حسابداری را به صورت حرفه ای آموزش ببینید، اگر در این زمینه همچنان ابهامی دارید می توانید به کمک مشاورین و متخصصین حسابداری مرکز آموزشی ill به نتیجه دلخواه برسید و پاسخ سوالتان را دریافت نمائید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا