سبک زندگی

10 راز برای عشق ورزیدن به خودتان

افزایش بازدید در گوگل

راههای عشق ورزیدن به خود

چگونه خود را بیشتر دوست داشته باشیم؟ چند راهکار موثر برای افزایش اعتماد به نفس و دوست داشتن خود و چطور به خودمان عشق بورزیم وجود دارد؟ ما مطمئن هستیم که در طول زندگی تان بارها به سراغ چنین مطالبی رفته اید! اما چه می شود که یک انسان نمی داند چطور خودش را دوست داشته باشد و آنقدر در زندگی گیج و سر در گم می شود که نمی داند چه حسی نسبت به خودش دارد! می دانید؟ در جامعه کنونی تا دل تان بخواهد افرادی وجود دارند که هیچگاه حس خوبی نسبت به خوشان ندارند، چه بسا از خودشان هم متنفراند! اما دوست نداشتن خود به کجا ختم می شود؟

به آن جا که جلوی آیینه باایستید و مدام به خودتان لعنت بفرستید؟ یا به آن جا که حس می کنید چون به خودتان علاقه ای ندارید، پس لزومی ندارد که دیگران هم شما را دوست داشته باشند و اینجاست که به احساسات عالم و آدم نسبت به خودتان شک می کنید و تمام دنیا بر سرتان آوار می شود! بله! دوست نداشتن خودتان چنین عواقبی را هم به همراه دارد تا جایی که اگر به موقع جلوی این احساس را نگیرید این احتمال وجود خواهد داشت که سلامت روان خود را از دست داده و تبدیل به فردی افسرده شوید…

اینکه برخی از افراد خودشان را دوست ندارند به این معنی نیست که دیگران را هم دوست ندارند! اتفاقا خیلی ها هستند که دروازه های ابراز عشق شان بر روی دیگران باز است اما تا نوبت به خودشان می رسد همه چیز فرق می کند. در این میان افرادی هم وجود دارند که عاشق خود بودن را چیزی جزء خود شیفتگی نمی دانند! درحالیکه این افکار کاملا اشتباه است. آیا تا به حال به خودتان عشق ورزیده اید؟ آیا شده است که مثلا در روز تولدتان یا مناسب هایی خاص به جای اینکه منتظر تبریک و توجه دیگران باشید، خودتان به خودتان توجه کنید! یک روز کامل را به بیرون از منزل بروید برای خود هدیه ای که دوست دارید را تهیه کنید، تنهایی به کافه رفته و نوشیدنی مورد علاقه تان را سفارش دهید.

آخرین باری که در آیینه به خودتان نگاه کرده اید و در دل خود گفتید “تو چقدر دوست داشتنی هستی” یا “دوستت دارم” کی بوده است؟ اصلا تا به حال به این فکر کرده اید که باید بیشتر به خودتان اهمیت دهید؟ یا می دانید که چگونه باید به خود ابزار علاقه کرد؟ جای هیچ نگرانی نیست، در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از راههای دوست داشتن خود تان را به شما معرفی کنیم.

دوست داشتن خود,راههای دوست داشتن خود,راههای عشق ورزیدن به خود

۱۰. به خودتان و کسی که اکنون هستید افتخار کنید

می دانید که یکی از بدترین ظلم هایی که می توانید در حق خودتان بکنید چیست؟ اینکه از کسی یا چیزی که هستید خجالت بکشید! قد کوتاه، تحصیلات کم، وضعیت مالی معمولی یا ضعیف و…. معیارهایی نیستند که شما باید با وجود آن ها خودتان را دوست داشته باشید! این شخصیت، منش، ظرز رفتارتان است که از شما یک فرد دوست داشتنی می سازد، اینکه شما بتوانید در جمع ها به خوبی صحبت کنید و همه مجذوب تان شوند نه میزان مال و ثروتی که اگر نباشد بابتش شرمنده باشید!

اگر حس می کنید که چیزی برای افتخار کردن در خودتان وجود ندارد، پس برخیزید و از نقاط ضعف تان نقاط قوت بسازید! میلیاردها میلیارد انسان بر روی کره خاکی زندگی می کنند که هر یک در زمینه ای استعداد دارند. یادتان باشد که هیچکس بی استعداد نیست! و اصلا کلمه استعداد چیزی نیست که شما باید به دنبال آن باشید. پروردگار عالمیان به همه انسان ها توانایی و قدرتی فوق العاده عطا کرده تا از آن در جهاتی مختلف در راستای رشد و ترقی خود بهره ببرند. پس یا دست از اینک حرف ها که “من به هیچ دردی نمی خورم من هیچ استعدادی ندارم، من هیچی نیستم” بردارید و خودتان را همانگونه که هستید دوست داشته باشید و یا اینکه نقص های تان را که حس می کنید شما در در نظر خودتان به فردی دوست نداشتنی تبدیل کرده است را باور کرده و آن ها را تغییر دهید تا حس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.

۹. در انتخاب دوستان خود دقت کنید!

در انتخاب دوستان تان دقت کنیدف می پرسید چرا؟ در پاسخ می گوییم که وجود اطرافیان در میزانعلاقه و احساسی که نسبت به خودتان دارید بسیار موثر است. کسی که شما را عمیقا در جایگاه یک دوست، همسر و یا حتی خواهر و بردارد دوست دارد، باید طوری با شما رفتار کند که خودتان را بیشتر از قبل دوست داشته باشید، نه اینکه مدام با افکار منفی و حرف های بی معنی شما را از خودتان متنفر کند!

یادتان باشد افراد منفوری که باعث می شوند شما حس بدی نسبت به خود پیدا کنید در زندگی کم نیستند افرادی که گویی می خواهند تمام حرص و عقده های شان را سر شما خالی کنند! گویی که مدام به دنبال یک نقص درون شما یا زندگی تان می گردند تا آن را همانند پتکی محکم بر سرتان بکوبند! از این افرا سمی دوری کنید.

روش های عشق ورزیدن به خود,عشق ورزیدن به خود,دوست داشتن خود

۸. قدر لحظات زندگی تان را بدانید

وقتی که از دیگران می پرسید: “اگر تنها ۲۴ ساعت از عمرت باقی مانده باشد چه کارهایی می کنی” معمولا ۹۰ درصدشان در پاسخ می گویند که: ” در کنار عزیزان مان می مانیم و سعی می کنیم در لحظات باقی مانده عمرمان از همه چیز در کنارشان لذت ببریم!” حتی شاید پاسخ خود شما هم همین باشد! پس می بینید؟ شاید در نظر همه زندگی بلند باشد اما به معنای واقعی کلمه زندگی کوتاه تر از آن است که فکرش را می کنیم. پس بدون هیچ تعارف و تلکیفی و حرف های کلیشه ای می گوییم که شاید لحظه ای دیگری برای زیستن تان وجود نداشته باشد!

آن وقت دیگر حتی وجود ندارید که از تمام لحظاتی که باید در آن ها زندگی می کردید و نکردید، غصه بخورید. می گوییم زندگی؟ و لابد شما در دل تان می گویید مگر الان دارم چه کار می کنم؟ نه! اگر یک گوشه نشسته و زانوی غم بغل گرفته اید و مدام می گویید که “حالم از خودم بهم می خورد و به فکر گذشته و اشتباهات تان هستید” زندگی نمی کنید! گذشته و آینده را رها کنید و زمان حال را بچسبید و زندگی کنید…

۷. زیادی از حد همه چیز را جدی نگیرید

در بهترین حالت چند سال دیگر عمر خواهید کرد؟ ۲۰ سال؟ ۵۰ سال؟ قرار است سال های باقی مانده از عمر عزیزتان را بابت حرص خوردن از مسائل و مشکلاتی که حتی ۱۰ سال دیگر آن ها را به خاطر نخواهید آورد خراب کنید؟ ته ماجرا به کجا ختم می شود؟ چرا همیشه به ته ماجراها و عاقبت شان فکر می کنید؟ شما تلاش تان را بکنید و باقی مسائل را به دست زندگی بسپارید و مطمئن باشید که تمام مشکلات همانند تکه های پاذل در کنار هم قرار خواهند گرفت!

زندگی آنقدرها هم که فکر می کنید سفت و سخت نیست! زندگی با شما راه می آید اگر شما بدانید که از آن چه می خواهید و اگر از ریسک کردن نترسید! پس اگر می خواهید خودتان را دوست داشته باشید، باید یاد بگیرید که یک جاهایی به جای جدی گرفتن مسائل کمی آسان بگیرید و به اشتباهاتی که مرتکب می شوید بخندید.

دوست داشتن خود,راههای دوست داشتن خود,راههای عشق ورزیدن به خود

۶. به احساسات خود اعتماد کنید

عشق، و محبت و ابراز این دو تنها زمانی واقعی خواهد بود که شما به آن ها از ته قلب تان ایمان داشته باشید. هیچگاه غرایزتان را نا دیده نگیرید و همیشه به آن ها اعتماد کنید. شاید گاهی وقت ها این احساسات تان باشد که  راه درست را به شما نشان می دهند، نه منطق تان! فکر نکنید که همیشه ایده ها و نظرات دیگران عاقلانه و منطقی تر از ایده های درونی شماست! اعتماد به نفس داشته باشید و برای یک بار هم که شده غرایز خود را جدی بگیرید.

۵. همیشه به خودتان افتخار کنید

قرار نیست که همیشه خانواده، دوستان، همسر، فرزندان یا پدر و مادرتان به خاطر دستاورد های و موفقیت های زندگی به شما افتخار کنند! همانقدر که از دیگران توقع دارید، از خودتان هم داشته باشید! درباره موفقیت های تان با دیگران حرف بزنید از سختی هایی که و در آن راه متحمل شده اید برای شان بگویید و از اینکه به خودتان به خاطر کار خوبی که کرده اید می بالید حرف بزنید.

شاید بعضی از اطرافیان پس از شنیدن چنین حرف هایی فکر کنند که شما بیش از حد خود شیفته اید! بگذارید هر طور که دوست دارند فکر کنند شما مسئول افکار آن ها نیستید! برای دستاوردها و کارهای جدید و خوبی که انجام می دهید جشن بگیرید و خودتان، خودتان را خوشحال کنید.

دوست داشتن خود,راههای دوست داشتن خود,راههای عشق ورزیدن به خود

۴. برای کارهایی که دوست شان دارید وقت بذارید

بسیار پیش آمده که از اطرافیان تان از علاقه های شان و کارهایی که دوست دارند انجام بدهند با حسرت و آه و افسوس حرف زده اند! و وقتی که علت اینکه هیچگاه به سراغ علاقه مندی های شان نرفته اند را جویا می شوید، معمولا بهانه هایی همچون درس، دانشگاه، کنکور و… میاورند درحالیکه با یک حساب سر انگشتی و بالا و پایین کردن زندگی شان می توان کمی وقت برای انجام آن کارها پیدا کرد!

می خواهید خودتان را دوست داشته باشید؟ رک بگوییم، هیچوقت مانند این آدم ها رفتار نکنید! دوست داشتن خود که فقط به این معنی نیست که روزی چند بار جلوی آینه رفته و قربان صدقه خودتان بروید! پس در یک کلام خلاصه می گوییم که از انجام کارهایی که به آن ها علاقه دارید غافل نشوید.

۳. همیشه شکر گذار وضعیت تان باشید

شاید این حرف برای تان بی نهایت کلیشه ای باشد اما همیشه سپاسگذار باشید. بخاطر چیزهایی که دارید از موفقیت های تان گرفته تا موقعیت شغلی و تحصیلی برای تمام این ها شکرگذار باشید و به این فکر کنید که شاید خیلی ها هستند که تلاش می کنند تا به جایگاهی که شما اکنون در زندگی دارید برسند. با این کار بیشتر قدر خودتان را می دانید و متوجه می شوید که این خودتان هستید که با تلاش و کوشش به جایگاه فعلی تان رسیده اید و بابت تمام سختی هایی که متحمل شده اید بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت.

دوست داشتن خود,راههای دوست داشتن خود,راههای عشق ورزیدن به خود

۲. قرار نیست همه شما را تایید کنند

در یک کلام ساده خودتان باشید! شما برای خودتان بودن نیازی به مهر تایید دیگران ندارید. آن ها جای شما زندگی نمی کنند پس هیچوقت به دنبال حرف اطرافیان نباشید قرار نیست همه از شما راضی باشند یا اینکه کارهای شما مورد تایید همه قرار بگیرد. اینکه شما به نظرات دیگران اهمیت می دهید یک عادت فوق العاده است اما نه تا جایی که به خاطرش از خودتان هم دست بکشید!

۱. فکر کردن به گذشته یعنی دویدن به دنبال باد!

در گذشته تان اتفاقات جبران ناپذیر و تلخی داشته اید که مصوب اش خودتان هستید؟ تا چند سال دیگر قرار است به این وضعیت ادامه دهید و مدام خودتان را با فکرهای بیهوده آزار دهید؟ وقتش نرسیده که با خودتان آشتی کنید و خودتان را بخاطر تمام اشتباهات گذشته ببخشید؟ ‌اینکه شما مدام از دست خودتان عصبی باشید هیچ چیز را عوض نمی کند. دست از خود خوری بردارید و از همین امروز شروع به جبران گذشته کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا