راهنمای سفر به ایران

10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بوشهر

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

لیست جاذبه های گردشگری بوشهر

از جاهای دیدنی بوشهر می توان قلعه خومورج، خانه رئیسعلی دلواری، بازار بزرگ قدیم، چشمه آب گرم، عمارت ملک و … را نام برد.

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی ایران است که از شمال، جنوب و شرق به خشکی و از سمت غرب به دریای خلیج فارس متصل می‌ شود. این شهر زیبا که به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می‌ شود جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و از دیدنی ترین شهر های جنوب کشور می باشد.

در بیشتر روزهای سال هوا گر است به همین علت معمولا جاهای دیدنی بوشهر در زمستان و پاییز مورد توجه قرار می‌ گیرد، اما شما در همه روز های سال می‌ توانید به این شهر دوست داشتنی و زیبا سفر کنید و در ادامه به بررسی ۱۰ جاذبه گردشگری بوشهر می پردازیم. پیش تر بهترین زمان سفر به بوشهر را به شما معرفی کرده ایم.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۱۰. خانه رئیسعلی دلواری

این خانه به شهید رئیسعلی دلواری که در زمان قاجار بوده تعلق دارد و اکنون به موزه تبدیل شده است. در این موزه وصیت نامه شهید دلواری، آثار باقی مانده از جنگ جهانی اول و تاریخ و فرهنگ بوشهر نگهداری می ‌شود. خانه موزه رئیسعلی دلواری با گچ ‌بری های زیبا به رنگ سفید تزئین شده و در سال ۱۳۸۶ ثبت ملی شد.

موزه رئیسعلی دلواری در استان بوشهر، شهرستان تنگستان، شهر دلوار و میدان دلواری قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه گردشگری بوشهر,جاذبه های گردشگری بوشهر

۹. موزه مردم شناسى بوشهر برای آشنایی با آداب و رسوم

موزه مردم شناسى بوشهر بهترین مکان براى آشنایى با آداب و رسوم مردم خطه جنوبى ایران می‌باشد. این موزه که ساختمان آن در دوران قاجار ساخته شده است ۱۰ اتاق دارد  در هر یک از اتاق ها وسیله های مختلفى مانند وسایل موسیقى محلى، ماکت هایی از انواع لنج و دیگر شناورها، شغل های سنتى بوشهر، وسایل مورد استفاده در خانه هاى بوشهر، همچنین نحوه برگزارى جشن هاى سنتى به نمایش گذاشته می‌ شود. با دیدن موزه مردم شناسى بوشهر، تجربه اى تازه و جذابی را به خاطرات سفر خود اضافه خواهید کرد.

موزه مرده شناسى بوشهر در محله بهبنهانی ها، خیابان ساحلى، عمارت طاهرى سابق.  قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۸. بازار بزرگ قدیم بوشهر

بازار قدیم از جاذبه های دیدنی شهر بوشهر در دوران افشاریه است که در زمان قاجار رونق گرفت، اما حالا فقط چند دالان و حجره از آن باقى مانده است. این بازار در سال ۱۳۸۵ در لیست آثار ملى ایران ثبت گردید.

بازار قدیمی بوشهر در زمان حکومت ناصرالدین شاه حدود ۲۴۰ حجره داشت و یکی‌ از مهمترین مرکز های ارتباطات تجارى آن دوره به شمار می ‌رفت. بازار مرکزى بوشهر هم در نزدیکی آن ساخته شده بود که بازدید از هر دو تجربه اى جالب خواهد بود. زمان رفتن به بوشهر می توانید با پیدا کردن خیابان شهدا به این بازارها دسترسی داشته باشید.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۷. عمارت ملک بوشهر، ساختمانی بلند در زمان قاجار

یکى دیگر از جاهای تاریخی بوشهر در دوره قاجار عمارت ملک می ‌باشد.  این خانه در سال ۱۳۷۷ ثبت ملى شد و اکنون از آنجا به عنوان هتل استفاده می‌ شود. عمارت ملک در گذشته متعلق به محمد مهدى درکه ملک التجاره، تاجر معروف بوشهرى بود که بلندترین ساختمان دوره قاجار در جنوب ایران می‌باشد.

این بنا ترکیب معمارى بومى و معمارى قرن های وسطایى فرانسه را دارد که آن را به یکی از شاهکار های ماندگار تبدیل کرده است، البته نمی ‌توان از تخریب باغی که داخل عمارت ملک قرار داشت و آشکارترین نماد معمارى فرانسوى بود چشم پوشى کرد.

عمارت ملک در دوران رضاشاه به پایگاه نظامى تبدیل شد و بعدها چند بار بازسازى شد که در آخر هم از سال ۱۳۹۸ به بعد به هتل تغییر کاربرى داد و از بازدید کننده های بوشهر پذیرایى می‌ کند . عمارت ملک در بوشهر، محله بهمنی، خیابان ماهینی و کوچه ملک قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۶. عمارت کازرونی، قدیمی ترین بنای قاجاری

بنا های زیادی از دوران قاجار در شهر بوشهر به جا مانده است که عمارت کازرونی یکی از آن‌ ها می ‌باشد. این عمارت متعلق به محمدرضا کازرونی  تاجر مشهور بوشهری است.

عمارت کازرونی در سال ۱۳۸۰ ثبت ملی شد و در کنار دیگر خانه های کهن محله بهبهانی معمولا ارتفاع بلندی دارند تا مردم بتوانند در روز های گرم سال به طبقات بالاتر بروند. این عمارت در محله قدیمی بهبهانی و پایان خیابان گمرک قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۵. موزه تاریخ پزشکى، جذاب ترین موزه بوشهر

موزه تاریخ پزشکى یکى از بهترین مکان های دیدنی بوشهر در عمارت دهدشتى می ‌باشد.  در این مکان سیر تحول و تکامل علم پزشکی در ایران را مشاهده خواهید کرد. متون دعانویس های قدیمى، وسایل پزشکى دریانورد ها و افراد نظامى، ابزارهاى پیشگیرى از بیمارى هاى واگیردار، جعبه کمک هاى اولیه و اسکلت کشف شده انسانى از دوران باستان  از جاذبه ‌های موزه تاریخ پزشکى بوشهر می باشد.

اگر شما هم به دنبال تجربه‌ هاى جدید و کسب اطلاعاتی درباره علم پزشکی زمان قاجار هستید بهتر است از موزه تاریخی پزشکی بوشهر بازدید کنید. این موزه در خیابان انقلاب انقلاب، پشت بانک مسکن و عمارت دهدشتى قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۴. چشمه آب گرم اهرم، معروف ترین چشمه آب گرم

چشمه اهرم از معروف ‌ترین چشمه ‌های آب ‌گرم ایران می باشد و خاصیت درمانی  زیادی دارد. دمای آب این چشمه به ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی ‌گراد می‌ رسد که  از دو استخر و ۱۰ حمام تشکیل شده  است و هر هفته  بازارهایی  در نزدیکی آن برپا می ‌شود این فضا حال و هوای جالبی دارد و برای گردشگران تجربه متفاوتی خواهد داشت کهدر شهرستان اهرم و خیابان آب گرم قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۳. ساحل بنود، بهترین منطقه گردشگری بوشهر

در لیست بهترین جاذبه های بوشهر ساحل بنود جایگاه ویژه‌ ای دارد که نباید آن را از دست بدهید.  صخره‌ های عظیم، موج‌ های خروشان و غارهای سحرآمیز این ساحل شهرت زیادی دارد که آن را به یکی از محبوب ‌ترین مکان ‌های گردشگری بوشهر تبدیل کرده است. این ساحل تفریحی در ۳۵ کیلومتری عسلویه و روستای بنود قرار دارد.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۲. گورستان شغاب، عجیب ترین مکان دیدنی بوشهر

گورستان‌ های قدیمی از جذاب‌ ترین مکان‌ های هر شهری می باشند که گورستان شغاب در دسته جاذبه های تاریخی شهر بوشهر قرار دارد. جالب است بدانید که قدمت گورستان شغاب به بیش از ۴۵۰۰ سال پیش برمی ‌گردد و شکل گورهای آن کاملت با آرامگاه‌ های امروزی متفاوت است.

برخی از مرده ‌های گورستان شغاب در تابوت ‌های سنگی و برخی دیگر در خمره‌ های سفالی بزرگ  دفن شده ‌اند. طی کاوش ‌های باستانی تعدادی شی تزئینی  در محوطه گورستان کشف شده است که برای بازدید می توانید به جاده ساحلی و پارک آن جا مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری بوشهر,جاذبه های توریستی بوشهر,جاذبه های دیدنی بوشهر

۱. قلعه خورموج، با شکوه ترین مکان دیدنی بوشهر

قلعه خورموج یکی  از جاذبه های تاریخی بوشهر است که متاسفانه  گردشگران چندانی به آن توجه نکرده اند. این قلعه در دوره قاجار و به سبک معماری  سلجوقیان و ساسانیان  طراحی و ساخته شده است. خورموج در دوره پهلوی اول آسیب‌ های فراوانی دید  و در سال‌ های اخیر نیز برای ساخت بنای جدید شهرداری تخریب شد.

متاسفانه امروزه از بنای عظیم و باشکوه قلعه خورموج فقط یک بنای ۳ طبقه باقی مانده که البته همچنان زیبا و تماشایی می باشد. برای بازدید از این قلعه تاریخی می توانید هنگام رفتن به بوشهر راهی شهرستان دشتی شوید و بعد از آن خیابان شهید مطهری را پیدا کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا