رپورتاژ

5 تا از بهترین سایت های رزرو بلیط آنلاین در ایران

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تعداد سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین بلیط افزایش یافته است، احتمالا برای یافتن بهترین و قابل اعتمادترین سایت رزرواسیون آنلاین دچار سردرگمی شوید. از همین‌رو سعی کرده‌ایم در این مطلب به معرفی نکاتی برای شناسایی بهترین و معتبرترین سایت بپردازیم. همچنین تعدادی از سایت‌های خوب و معتبر که در زمینه رزرو بلیط هواپیما ، قطار و… فعال هستند را معرفی کرده‌ایم، پس تا پایان همراه ما بمانید.

ویژگی های سایت رزرو بلیط آنلاین

هنگامی‌که یک سایت را برای خرید بلیط یا رزرو هتل انتخاب می‌کنید در وهله اول باید توجه داشته باشید سایت قابل اعتماد باشد. سایت‌های خوب و باکیفیت معمولا یک سری ویژگی‌ها و فاکتورهای مخصوص دارند که حتما باید به وجود این موارد توجه کنید. تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت رزرو بلیط آنلاین را در ادامه معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سایت معتبر و قابل اعتماد باشد

شاید یکی از اولین موضوعاتی که در انتخاب سایت رزرو بلیط مورد بحث قرار می‌گیرد، معتبر بودن آن سایت است. به‌عنوان مثال ممکن است یکی از اقوام یا دوستان شما قبلا تجربه خرید بلیط قطار از یک سایت را داشته و بسیار راضی باشند، حال اگر شما می‌خواهید بلیطی خریداری کنید بهتر است از تجربه آشنایان خود استفاده کنید و به‌جای خرید از سایتی که هیچ شناختی از آن ندارید از سایتی خرید انجام دهید که از معتبر بودن آن مطمئن هستید.

نماد الکترونیکی داشته باشد

نماد الکترونیکی یکی از موارد مهمی است که برای انتخاب سایت خوب باید درنظر داشته باشید. سایت‌هایی که مجهز به نماد الکترونیکی هستند این اطمینان را به شما می‌دهند که مشخصات بانکی و فردی شما از امنیت کافی برخوردار هستند.

پشتیبانی به صورت شبانه روزی انجام شود

سایت‌هایی که پشتیبانی بسیار خوبی دارند و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران هستند، نسبت به سایت‌هایی که توجه خاصی به این موضوع ندارند معتبرتر هستند. پاسخگویی به کاربران باید با لحن مناسب، در سریع‌ترین زمان، کارآمد و همراه با ارائه راهکارهای مناسب باشد.

قیمت مناسب ارائه دهد

موضوع دیگری که در تشخیص سایت معتبر اهمیت دارد، مناسب بودن قیمت خدماتی است که ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر خواهان رزرو بلیط اتوبوس هستید ابتدا چندین سایت مختلف را چک و قیمت بلیط‌های اتوبوس برای مقصد مدنظرتان را بررسی کنید. مسلما سایتی که علاوه‌بر موارد دیگر قیمت مناسبی ارائه می‌دهد، انتخاب بهتری خواهد بود.

خرید بلیط قطار,رزرو بلیط اتوبوس,رزرو بلیط هواپیما

پرواز همه شهرها را پوشش دهد

مشخصه دیگر بهترین سایت رزرو آنلاین این است که پرواز همه شهرها را پوشش دهد؛ چراکه دراین‌صورت محدودیتی برای کاربر ایجاد نمی‌شود و برای یافتن بلیط مقصد موردنظر خود به سایت دیگری مراجعه نمی‌کند.

جامع و بروز باشد

آپدیت بودن اطلاعات سفر و قیمت لحظه‌ای بلیط ، یکی از موارد اصلی و مهم برای یک سایت است؛ به‌همین خاطر سایت باید مرتب بروزرسانی شود. علاوه‌بر آن بهتر است رابط کاربری و ظاهر سایت نیز ساده و کاربردپسند باشد و پیچیدگی زیادی نداشته باشد.

امکان رزرو انواع وسایل نقلیه را فراهم کند

ارائه امکان رزرو انواع وسایل نقلیه در یک سایت نیز بسیار مهم است؛ چراکه به کاربر این امکان را می‌دهد برای مسیرهای مختلف علاوه‌بر بلیط هواپیما بتواند بلیط اتوبوس یا قطار نیز تهیه کند.

مجهز به پرداخت از طریق کارت های عضو شتاب بانکی باشد

پرداخت از طریق کارت‌های عضو شتاب بانکی باعث راحتی کاربران در پرداخت هزینه رزرو بلیط می‌شود و لازم است که همه سایت‌های معتبری که در زمینه ارائه خدمات فروش بلیط و رزرو هتل فعال هستند، مجهز به پرداخت از طریق کارت‌های عضو شتاب بانکی باشند.

امکان کنسلی راحتی داشته باشد

یکی از امکاناتی که بهترین سایت‌های رزرو بلیط در اختیار مسافران و کاربران قرار می‌دهند، امکان کنسلی راحت و بی‌دغدغه بلیط است؛ یعنی زمانی‌که مسافر از سفر خود صرف‌نظر کرده یا بنا به دلایلی امکان انجام سفر را ندارد، بدون هیچ دردسری هزینه بلیط خود را بعد از کسر جریمه بازپس بگیرد.

تقویم پروازی ارائه دهد

ارائه تقویم پروازی از آن جهت مهم است که به مسافران و کاربران این امکان را می‌دهد که از قیمت ایرلاین‌های مختلف در روزهای مختلف سال اطلاع پیدا کنند و بر آن اساس تصمیم‌گیری کنند. به عنوان مثال مسافری که در پی رزرو بلیط ارزان است با بررسی تقویم پروازی می‌تواند مناسب‌ترین زمان را برای خرید بلیط ارزان انتخاب کند.

فهرست بهترین سایت های رزرو بلیط آنلاین در ایران

در کشور ما سایت‌های معتبر و بسیار باکیفیتی در زمینه رزرو بلیط در حال فعالیت هستند. هر کدام از این سایت‌ها خدمات مختلفی به کاربران ارائه می‌دهند و درصدد رفع نیازهای مسافران هستند. در ادامه تعدادی از بهترین و معتبرترین سایت‌های رزرو آنلاین بلیط را معرفی خواهیم کرد که فعالیت بسیار حرفه‌ای و کاربرپسندی دارند.

سایت مِستربلیط

مِستر بلیط یکی از سایت‌های بسیار خوب و معتبر داخلی در زمینه رزرو آنلاین بلیط است. فعالیت سایت مِستر بلیط از سال ۱۳۹۴ شروع شده و این فعالیت تحت نظارت شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی عتیق گشت است.

در ابتدای راه تمرکز مِستر بلیط روی ارائه خدمات بلیط هواپیما بود، اما با گذشت زمان امکان رزرو بلیط قطار و اتوبوس نیز به آن افزوده شده است. یکی از مزایای اصلی رزرو بلیط از سایت مِستر بلیط امکان خرید ارزان‌ترین و قیمت‌ مناسب‌ترین بلیط می‌باشد. در واقع این موضوع یک مزیت رقابتی برای مِستر بلیط محسوب می‌شود؛ چون در میان سایت‌های مختلف، ارزان‌ترین بلیط را برای مسیرهای داخلی ارائه می‌دهد.

اتصال به پروژه ملی مسیر از دیگر نقاط قوت و مثبت سایت مِستر بلیط است. از مزایای این امکان آن است که می‌توانید با یک جستجو در آن واحد به انواع بلیط‌ قطار، اتوبوس و هواپیما دسترسی داشته باشید، در واقع به همه شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی متصل خواهید شد. درنظر داشته باشید اگر برای مسیر مدنظر شما بلیط مستقیمی ارائه نشده باشد، می‌توانید از گزینه سفر ترکیبی و غیرمستقیم بهره‌مند شوید؛ در این‌صورت مسیر سفر شما به‌صورت ترکیبی از هواپیما و قطار و… طی خواهد شد. پشتیبانی بسیار عالی و شبانه‌روزی، رابط کاربری آسان، کنسلی بی‌دردسر و… از دیگر مزایای سایت مِستر بلیط است.

سایت علی بابا

علی بابا از جمله اولین سایت‌های فعال در حوزه فروش بلیط است. این سایت از سال ۱۳۹۳ کار خود را شروع کرده و تاکنون فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است. سایت علی بابا علاوه‌بر ارائه خدمات برای رزرو بلیط‌ هواپیما داخلی، در زمینه خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط اتوبوس و قطار نیز فعالیت دارد. سایت علی بابا تقریبا همه پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد و این موضوع جزو نقاط مثبت علی بابا است.

سایت سفرمی

سایت سفرمی از دیگر سایت‌های معتبر داخلی برای رزرو آنلاین بلیط است. فعالیت این سایت از سال ۱۳۹۴ شروع شده و در زمینه فروش بلیط چارتری و سیستمی، رزرو هتل داخلی و خارجی، رزرو تور، بلیط اتوبوس و قطار، خرید بیمه مسافرتی بسیار خوش درخشیده است. رابط کاربری زیبا و کاربر پسند، پوشش پرواز در همه شهرهای داخلی و خارجی، پشتیبانی عالی و شبانه روزی، بروزرسانی مرتب پروازها، سیستم جستجوی قوی و… از دیگر ویژگی‌های مثبت سایت سفرمی است.

سایت الی گشت

الی گشت از جمله آژانس‌های هواپیمایی معتبر و بسیار قدیمی است، با اینکه فعالیت آنلاین این آژانس از سال ۱۳۹۳ شروع شده است، اما قدمت این آژانس به سال ۱۳۷۹ برمی‌گردد. سایت الی گشت در فضای آنلاین بسیار حرفه‌ای و قدرتمند پیش رفته است و خدمات مختلفی مثل فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار، امکان رزرو هتل، امکان رزرو تورهای داخلی و خارجی و… ارائه می‌دهد.

سایت فلایتیو

سایت فلایتیو از دیگر سایت‌های معتبر داخلی فعال در حوزه رزرو بلیط آنلاین است. این سایت در واقع به نوعی زیرمجموعه و تحت نظارت آژانس دو پرواز بوده و از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرده است. علاوه‌بر اینکه می‌توانید در سایت فلایتیو به خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما بپردازید، امکان رزرو تورهای مسافرتی و هتل نیز وجود دارد.

فلایتیو برای راحتی بیشتر کاربران علاوه‌بر سایت، اپلیکیشن نیز ارائه داده است که قابل نصب روی سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس می‌باشد. رابط کاربری آسان و زیبا، ارائه ماتریس قیمت، امکان کنسلی و استرداد بلیط، پشتیبانی بسیار خوب، رزرو انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی و… از مزایای سایت فلایتیو هستند.

نکات مهم رزرو بلیط آنلاین در ایران

رزرو بلیط آنلاین با اینکه بسیار کاریردی است و در وقت و هزینه افراد صرفه‌جویی می‌شود، اما ممکن است در اثر برخی بی‌دقتی‌ها گاهی دردسرهایی ایجاد شود. برای خرید آسان و بی‌نقص بلیط آنلاین بهتر است یک سری موارد را در نظر داشته باشید که از جمله مهم‌ترین آنها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • سایت معتبری را برای رزرو بلیط انتخاب کنید.
  • در وارد کردن اطلاعات خود و هسفرانتان دقت کافی را داشته باشید.
  • مقصد و تاریخ سفر را به درستی انتخاب کنید.
  • قیمت بلیط را در سایت‌های مختلف با هم مقایسه کنید.
  • در زمان مناسب و چند روز قبل از آغاز سفر بلیط بخرید.
  • پروازهای مختلف چارتری و سیستمی را بررسی نمایید.
  • قوانین و مقررات مربوط به بلیط را به دقت مطالعه کنید.

نکات ذکر شده از جمله مواردی هستند که اگر در رزرو آنلاین بلیط مورد توجه قرار دهید، رزرواسیون بسیار خوب و بدون مشکلی خواهید داشت.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا