فرهنگ و هنر

10 هرم اعجاب‌ انگیز و زیبا در دنیا

افزایش بازدید در گوگل

۱۰ هرم اعجاب‌ انگیز و زیبا در دنیا که نباید از دیدن آنها غافل شوید

زمانی که صحبت از اهرام باستانی به میان می آید، بدون شک قریب به اتفاق شنوندگان به یاد مصرف و اهرام عظیم آن می افتدند. با این همه نکته ای که بسیاری از آن بی خبر هستند این است که ساخت هرم تنها مختص به مصر و مردمان آن نیست.

در حقیقت هرم و ساخت آن یکی از عادات مرسوم در میان گذشتگان است که نشانه های باقی مانده از این سنت را می توان در نقاط مختلف دنیا مشاهده کرد. در این مقاله قصد داریم با معرفی ۱۰ مورد از مشهورترین هرم های جهان، خوانندگان را بیشتر با این سازه های باستانی و اهمیت آنها در میان تمدن های مختلف آشنا کنیم.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۱۰. پرو: سرزمین باستانی آندیان | Ancient Land

سرزمین پرو، سرزمین باستانی است که عجایب زیادی را در خود جای داده است. یکی از نفس گیرترین وزیباترین این عجایب، هرم هایی است که در منطقه کوهستانی آندیان قرار دارد. سابقه ساخت هرم های این منطقه که با عنوان سرزمین باستانی هم شناخته می شود، به چیزی در حدود ۵ هزار سال پیش باز می گردد. در حقیقت بسیاری از محققان بر این باور هستند که این منطقه یکی از اولین مناطقی در قاره آمریکا بوده که شهرنشینی در آن آغاز شده است.

هرم باستانی مکزیک,اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر

۹. مکزیک: هرم تنوکتیتلان | Tenochtitlan

هرم تنوکتیتلان هم از جمله اهرام اعجاب انگیز دنیای باستان است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. این هرم که به عنوان هرم بزرگ تنوکتیتلان هم شناخته می شود، در منطقه باستانی تنوکتیتلان آزتک ها قرار دارد که البته این منطقه امروزه با عنوان مکزیکوسیتی شناخته می شود. گفتنی است که این هرم عظیم که محلی برای پرستش خدایان بوده به فرمان منتوکوزومای اول ساخته شده است.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۸. پرو: مجموعه اهرام توکومه | Túcume Pyramids

اهرام توکومه یکی دیگر از اهرامی هستند که در زمان های باستان ساخته شده و اکنون به یکی از جاذبه های دیدنی پرو تبدیل شده اند. گفتنی است که این مجموعه اهرام از ۲۶ هرم متفاوت تشکیل شده است که در بافت قدیمی و اسپانیایی پرو قرار دارد.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۷. ایتالیا: تپه هرم سانتا آگاتا | Santa Agata Pyramid Hill 

یکی از اهرام باستانی که در این فهرست حتما باید به آن اشاره کرد، هرم تپه مانند سانتا آگاتا است. این هرم قدیمی زیبا و شکوهمند که در منطقه پرووانس بنونتو ایتالیا واقع شده است، مکانی مناسب برای مشاهده مناظر اطراف آن، به خصوص درختان زیبای زیتون به شمار می آید.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۶. چین: هرم ژیانلینگ مازولیوم | Jiangling Mozolium

دیوار عظیم چین تنها بنای باستانی عظیمی در این کشور نیست که گردشگران برای دیدن آن به چین می روند. هرم ژیانلینگ مازولیوم هم یکی دیگر از بناهای عظیم باستانی چین است که در حدود سال ۶۸۴ بعد از میلاد ساخته شده است. بر اساس بعضی از مدارک این هرم که در پایین کوه قرار دارد، مدفن گائوزونگ دومین امپراطور از سلسله تانگ و همسر او، ملکه وو است.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۵. ترکیه: تپه هرم نمرود | Nemrut Pyramid Mound

از دیگر هرم های جهان که در این مقاله باید به آن اشاره کرد، تپه هرم نمرود واقع در کشور ترکیه است. این بنای باستانی که تاریخ ساخت آن به دوران آنتینوخوس اول باز می گردد، با ارتفاعی در حدود ۲۱۰۰ متر یکی از عظیم ترین هرم ها در جهان به شمار می آید. نکته جالب درباره این تپه هرم، مجسمه های مختلفی است که در نوک آن قرار دارند.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۴. سنت لویس آمریکا: تپه هرم مانک | Monk Mound

نام دیگری که در این فهرست دهگانه حتما باید به آن اشاره کرد، تپه هرم مانک در منطقه سنت لوییس آمریکا است. گفتنی است که این سازه عظیم باستانی، به عنوان بزرگترین سازه باستانی موجود در آمریکای شمالی شناخته می شود.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۳. گواتمالا: هرم تیکال | Tikal

هرم تیکال یکی از اهرام باستانی است که در این فهرست دهگانه حتما باید به آن اشاره کرد. این هرم در منطقه تیکال کشور گواتمالا قرار دارد که پیش از این به عنوان پایتخت تمدن باستانی مایا شناخته می شد. به احتمال فراوان این بنا مانند بعضی از بناهای ساخته شده در میان آزتک ها، محلی برای پرستش خدایان بوده است.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۲. اسلوونی: تپه هرم پایرامیدا | Piramida Hill

کشور اسلوونی هم از دیگر مناطق دنیا است که یکی از زیباترین هرم های دنیای باستان را در خود جای داده است. هرم پایرامیدای منطقه ماریبور این کشور که با عنوان تپه پایرامیدا هم شناخته می شود، به قدری زیبا است که بیشتر از هرم به یک جلوه زیبا از طبیعت شباهت دارد.

اهرام باستانی,اهرام باستانی مصر,هرم باستانی بوسنی

۱. مصر: هرم بزرگ مصر | The Great Pyramid of Giza

زمانی که نام اهرام اعجاب انگیز به میان می آید، بدون شک همه به یاد مصر و هرم بزرگ آن می افتدند. این هرم که در منطقه جیزه مصر قرار دارد با ارتفاعی نزدیک به ۱۴۰ متر در زمان حکومت خوفو، به عنوان محل دفن این فرعون ساخته شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا