راهنمای سفر به ویتنامفرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های ویتنام

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف ویتنام کدامند؟

ویتنام از دسته کشورهای آسیایی به شمار می رود که نه تنها دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی است، بلکه از نظر فرهنگ و تاریخ نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و حسابی شما را شگفت زده خواهد کرد.

بدون شک شما به هر کشوری که سفر کنید، یکی از دغدغه های اصلی تان پیدا کردن سوغاتی ها یا هدایای مناسب خواهد بود و هر چقدر که کشور مد نظرتان خاص تر باشد، این کار برای تان سخت تر خواهد شد.

ویتنام هم از مقاصدی است که برای گردشگران خاص به شمار می رود و تنوع فرهنگ و هنر مردم آن باعث شده است تا انواع مختلفی از محصولات در این کشور وجود داشته باشد که هرکدام از آن ها به اندازه کافی یونیک هستند تا توجه تان را جلب کنند.

اگر شما هم مسافر این کشور دیدنی و جذاب هستید اما از سوغاتی های آن هیچ اطلاعی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های ویتنام آشنا کنیم.

در مطالب پیش بهترین فروشگاه فروش سوغات را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۱۰. قهوه با عطر و طعم ویتنام | Coffee

اگر بخواهیم یکی از خاص ترین سوغاتی های ویتنام را به شما معرفی کنیم، قهوه ویتنامی از بهترین محصولات موجود در لیست ما خواهد بود که روش تهیه آن در کنار عطر فوق العاده اش باعث شده است تا این خوراکی شهرتی جهانی داشته باشد و حسابی معروف شود.

اگر در طول سفرتان قهوه های ویتنامی را امتحان کرده باشید، شرط می بندیم که به سرعت عاشق طعم ویژه آن خواهید شد، بنابراین این قهوه می تواند سوغاتی خوشمزه ای به شمار رود که به خوبی یاد سفرتان را برای تان زنده خواهد کرد.

قطعا شما هم ترجیح می دهید تا قهوه های اصل تهیه کنید بنابراین یکی از روش هایی که می توانید اصل بودن قهوه ها را به کمک آن تشخیص دهید، خشک بودن دانه های آن است و علاوه بر آن بوی بی نظیر آن ها نیز از مواردی است که بهتر است به آن توجه کنید.

برای اینکه از این نظر مشکلی نداشته باشید پیشنهاد می کنیم تا خرید قهوه را از فروشگاه های معروف و معتبر ویتنام انجام دهید تا خیال تان از بابت اصل بودن آن راحت باشد.

سوغاتی ویتنام,بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام

۹. چای با عطر نیلوفر | Tea with Lotus Aroma Vietnam

پیش از هرچیز باید بدانید که گل نیلوفر یکی از نمادهای کشور ویتنام به شمار می رود که از ارزش خاصی در میان مردمانش برخوردار است و زیاد دور از ذهن نیست که محبوب ترین سوغاتی های ویتنام نیز عطر و رنگی از نیلوفر همراه شان داشته باشند.

گل نیلوفر علاوه بر زیبایی خاصش، دارای عطر فوق العاده ای نیز هست که باعث شده تا چای این گل بسیار خوش طعم و آرامش بخش باشد. جالب است بدانید که میزان تولید این چای و محبوبیت آن به قدری بالاست که توانسته کشور ویتنام را به جایگاه پنجم در زمینه تولید چای در جهان تبدیل کند.

چای نیلوفر از سوغاتی های گران ویتنامی محسوب می شود، زیرا بیش از ۱۵۰۰ عدد گل نیلوفر نیاز است تا تنها بتوان ۱ کیلوگرم چای از آن استخراج کرد.

البته اگرچه که می توانید انواعی از چای های متنوع مانند چای یاس، داوودی و.. را نیز تهیه کنید، اما اگر قصد دارید تا سوغاتی های تان خاص و لوکس باشند، چای نیلوفر از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۸. دمپایی های گووک موک | Guoc Moc

گووک موک در واقع نام دمپایی های چوبی و زیبایی است که جزوی از فرهنگ لباس مردم ویتنام به شمار می رود و می توانید آن را در بین لباس های سنتی ویتنامی ببنید.

لباس های سنتی این کشور “آو دای” نام دارند که در حالت اصیل با این نوع از دمپایی ها پوشیده می شوند.

هر چند که امروزه کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که این لباس های سنتی را به صورت روزانه بپوشد، اما باز هم نمی توان از جذابیت و محبوبیت آن ها نزد گردشگران چشم پوشی کرد و همین امر باعث شده است تا این دمپایی ها به یکی از بهترین سوغاتی های ویتنام تبدیل شوند.

شما به راحتی می توانید این دمپایی ها را در انواع فروشگاه های معتبر یا مغازه های مربوط به سوغات پیدا کنید و از طرح های مختلف و زیبای آن ها حسابی لذت ببرید.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۷. سوغاتی هایی با چاشنی هنر گلدوزی | Art of Embroidery

یکی از مواردی که از همان ابتدای ورودتان به این کشور چشم تان را خواهد گرفت، گلدوزی های بسیار زیبا بر روی انواع لباس، حوله و.. می باشد که همگی هنر دست هنرمندان ویتنامی می باشد و تهیه سوغاتی هایی از این قبیل می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود.

از اصلی ترین طرح های این گلدوزی ها می توانیم به اژدها و تصاویری از اسطوره های ویتنامی اشاره کنیم که با زیبایی و ظرافت بی نظیری گلدوزی می شوند و توانسته اند تا توجه مسافران را به خوبی جلب کنند.

اگر در طول سفرتان به هانوی سری زدید، تهیه این هدیه های زیبا را فراموش نکنید زیرا در این شهر می توانید زیباترین انواع این گلدوزی ها را پیدا کنید.

۶. محصولات لاکی

یکی از زیباترین سوغاتی های کشور ویتنام، محصولات لاکی و جذابی هستند که با طرح های فوق العاده شان حسابی توجه تان را جلب خواهند کرد. جالب است بدانید که  تهیه هرکدام از این محصولات ۲۰ مرحله زمان خواهد برد که در مجموع حدود ۱۰۰ روز طول خواهد کشید.

بنابراین به راحتی می توانیم بگوییم که محصولات لاکی این کشور از خاص ترین هدیه هایی به شمار می روند که می تواند انتخاب کنید.

شهر هانوی معدن این سوغاتی های جذاب به شمار می رود و شما می توانید از بشقاب و سینی گرفته، تا قاب عکس و جعبه های جواهرات از جنس لاکی را پیدا کرده و تهیه کنید.

تمامی این محصولات داراری رنگ ها و طرح های متنوعی هستند که انتخاب را برای تان سخت خواهد کرد، اما قسمت جذاب ماجرا آن جاست که هر کدام از آن ها به قدری خاص هستند که نمی توانید مانندشان را در هیچ کجای دیگر پیدا کنید.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۵. لباس سنتی کشور ویتنام | Ao Dai

“آو دای” لباس سنتی زنانه در کشور ویتنام محسوب می شود که بسیار زیبا و جذاب است و توجه اغلب مسافران خارجی را به خودش جلب می کند.

این لباس بلند و ساده همراه با شلوارهایی با رنگ های مختلف پوشیده می شود که می توانید بهترین انواعش را در بوتیک های معروف ویتنام ببینید و تهیه کنید.

البته گاهی هم ممکن است که نیاز به یک خیاط ماهر داشته باشید تا بتواند این لباس را با توجه به سایز شما بدوزد تا زیبایی آن به خوبی نمایان شود.

چنانچه علاقه دارید تا این لباس سنتی و جذاب را بر اساس سلایق خودتان شخصی سازی کنید می توانید از خدمات خیاطی “Hoi An” استفاده کنید که به شما اجازه می دهد تا از بین طیف وسیعی از پارچه ها و رنگ ها انتخاب کرده و “آو دای” مدنطرتان را سفارش دهید.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۴. محصولات ابریشمی | Silk Products

ابریشم یکی از معروف ترین محصولات کشور ویتنام محسوب می شود که از پیله کرم ابریشم تهیه شده و توسط ماشین های بافندگی آماده می شود. ابریشم های ویتنامی در انواعی از طرح ها و رنگ های جذاب تولید می شوند و از آن ها برای دوخت لباس، پیراهن و محصولات دیگر استفاده می شود.

محصولات ابریشمی در بیشتر فروشگاه ها و بوتیک های ویتنام پیدا می شوند، اما از آن جایی که جنس فیک در هر کشوری وجود دارد بهتر است که در تهیه آن دقت کنید.

بهتر است بدانید که انواع اصل ابریشم را می توانید از روستایی به نام Hoi An Silk Village  و یا روستای Van Phuc تهیه کنید، زیرا این دو روستا از بهترین مکان هایی به شمار می روند که ابریشم مرغوب و اصل را در اختیارتان خواهند گذاشت.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۳. سرامیک و سفال | Ceramics and Pottery

بدون شک محصولات سفالی و سرامیکی از اصلی ترین تولیدات کشورهایی با قدمت تاریخی و فرهنگی محسوب می شود که هرکدام از آن ها انواع مختلفی دارند.

ویتنام نیز با وجود فرهنگ غنی و تاریخ قدیمی اش یکی از کشورهایی به شمار می رود که صنایع سفال و سرامیک در آن حسابی محبوب است و رونق خاصی دارد.

بهتر است بدانید که هنر سفال سازی در ابتدا از چینیان به مردمان ویتنامی رسید اما پس از آن، هنر و خلاقیت هنرمندان ویتنامی باعث شد تا در این کشور سبک خاصی برای این محصولات ابداع شود که تا امروز هم باقی مانده و شهرت زیادی دارد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این ظروف رنگ های زنده و طرح های جذاب آن هاست که در نتیجه آن می توان به راحتی گفت که تمام محصولات سرامیکی و سفالی این کشور زیبایی های خاص خودشان را دارند که نمی توان از آن غافل شد.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۲. سوغاتی هایی از جنس چوب و بامبو

پیش از هر چیز باید بدانید که گیاه بامبو در واقع از نمادهای اصلی کشور ویتنام به شمار می رود و همین امر باعث شده است تا ردپای آن را در اصلی ترین محصولات و سوغاتی های این کشور به خوبی مشاهده کنیم.

محصولاتی از جنس چوب و بامبو، از دسته بهترین سوغات ویتنام به شمار می روند که از کاسه و بشقاب گرفته تا سنجاقک های چوبی را نیز شامل می شوند و جذابیت خاصی برای گردشگران دارند.

قسمت جذاب ماجرا آن جاست که بدانید این محصولات نه تنها زیبا و خاص هستند، بلکه قیمت بسیار مناسب و ارزانی نیز دارند که حسابی شما را وسوسه خواهد کرد و قطعا از خریدشان پشیمان نخواهید شد.

بهترین سوغات ویتنام,سوغات معروف ویتنام,سوغات ویتنام

۱. بادبزن های جذاب و رنگی | Fan

بادبزن از آن دسته محصولاتی به شمار می رود که در ویتنام محبوبیت خاصی دارد و در همه جا پیدا می شود. علاوه بر آن، بادبزن ها از عناصر اصلی در تزئین خانه به شمار می روند که نمی توان از اهمیت و خاص بودن شان غافل شد.

جالب است بدانید که در ابتدا بادبزن ها تنها وسیله هایی برای خنک شدن و رهایی از هوای شرجی ویتنام به شمار می رفتند که استفاده دیگری نداشتند، اما با گذشت زمان این وسیله های جذاب توانستند تا جزئی از فرهنگ مردمان این کشور شوند و در مهمانی ها و جشن های بزگ شان، جزئی اصلی به شمار روند.

بادبزن های ساخته شده در این کشور جنس های متنوعی مانند بامبو یا سیلک و کاغذ دارند و شما می توانید آن ها را با انواعی از رنگ های جذاب به همراه طرح های خیره کننده تهیه کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا