فرهنگ و هنر

10 تا از بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد که باید دید

معرفی برترین فیلم های درباره اعتیاد

مقوله اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی از مباحث پرطرفدار برای سینماگران و نویسندگان می باشد، که با خلق آثار متنوع می توانند پیام های فراوانی را به خانواده ها و اجتماع برسانند. اعتیاد موضوعی زجر آور و غم انگیز است و افراد درگیر با این پدیده سیاه اجتماعی آسیب های فراوانی را به خود، خانواده و اطرافیان وارد می کنند.

در سازمان بهداشت جهانی به اشخاصی به این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند، بیمار می گویند و معتقدند معتادان به نوعی ناهنجاری رفتاری مبتلا گردیده و به جای ترد شدن باید مورد مداوا قرار بگیرند. مواد مخدر و الکل موضوع دوست داشتنی و مثبتی به شمار نمی رود، از همین رو برای کارگردانانی که با این عنوان به ساخت فیلم می پردازند ریسکی بزرگ محسوب می گردد.

حال قصد داریم ۱۰ تا از بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد که ساخته شده اند و ارزش تماشا کردن را دارند، به شما در Bestfarsi معرفی کنیم. برای دانلود فیلم های معرفی شده میتوانید به بهترین سایت های دانلود فیلم ایران رفته آنها را دانلود نمایید.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۱۰. فیلم تعطیلی از دست رفته | The Lost Weekend

یکی دیگر از فیلم های بزرگ و پرافتخار سینما که موفق به کسب چهار جایزه اسکار نیز شد، تعطیلی از دست رفته می باشد، و در سال ۱۹۴۵ توسط بیلی وایلدر کارگردانی گردید. ری میلند و جین وایمن با ایفا نقش در این درام خانوادگی هنر والا و استعداد بازیگری خود را به نمایش گذاشته اند.

قصه فیلم در مورد یک نویسنده معتاد به مشروبات الکلی ،که قادر نیست از جنبه های خلاقانه ذهنش برای اتمام کتاب جدیدش بهره بگیرد و در یکی از تعطیلات آخر هفته که ناچار است در خانه تنها بماند چالش بزرگی را در تقابل عقل و احساسش تجربه می کند.

فیلم های درباره اعتیاد,فیلم های سینمایی در مورد اعتیاد,فیلم های سینمایی درباره اعتیاد

۹. فیلم وحشت در نیدل پارک | The Panic in Needle Park

سال ۱۹۷۱ جری شاتزبرگ فیلمی موفق با نام وحشت در نیدل پارک را با هنرپیشگی کیتی وین، آل پاچینو و ریچارد برایت مقابل دوربین برد، که مورد تحسین بسیاری از منتقدان سینما نیز قرار گرفت.

درامی عاشقانه که زندگی پر از مشقت و سختی زوجی به نام های هلن و بابی را روایت می کند. ان ها هر دو به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده و به دردسرهای متفاوتی گرفتار می شوند.

فیلم هایی درباره اعتیاد,بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد

۸. فیلم ریچل ازدواج میکند | Raclel Getting Married

فیلم سینمایی ریچل ازدواج میکند از دیگر فیلم های در مورد اعتیاد، محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی جاناتان دمی و بازی رزمری دویت، ان هتوی و دبرا وینگر است.

داستان در مورد دختری به نام کیم ، که به خاطر اعتیادش به الکل در یک مرکز ترک اعتیاد بستری بوده و برای شرکت در مراسم عروسی خواهرش چند روزی را مرخصی می گیرد. اتفاقات جالبی که در مدت حضورش در خانه رقم می خورد، و درخشش ان هتوی؛ جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۷. فیلم شرم | Shame

فیلم شرم به کارگردانی استیو مک کوئین محصول سال ۲۰۱۱ و بازی نیکول بهاری، مایکل فاسبندر و کری مولیگان، فضایی درام در عین حال کمی جنایی را به خود اختصاص داده است.

شرم ، زندگی مرد جوانی به نام برندون را که یک کارمند معمولی با وضعیت مناسب مالی می باشد را به تصویر می کشد. برندون در پس ظاهر موجه و عادی که دارد، نفسی لجام گسیخته و سرکش داشته و قادر نیست در برابر شهوتش مقاومت نماید. در واقع او از نوعی اعتیاد به روابط جنسی رنج می برد و تمام زندگی و آینده خود را در این راه می بازد.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۶. فیلم خرد شده | Smashed

فیلم خرد شده، نیز از جمله ساخته های جیمز پانسولت و با بازی آرون پال، مگان مولالی، مری الیزابت وینستد ونیک آفرمن، محصول سال ۲۰۱۲ می باشد که به یکی از بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد مبدل شده است.

داستان در مورد یک معلم مقطع ابتدایی، که پس از مصرف الکل سر کلاس حاضر می شود و در حضور شاگردانش بالا می آورد، است. نقش اصلی (کیت هانا) مدیر را مجاب می کند که به علت بارداری تهوع داشته اما یکی از همکارانش متوجه اصل ماجرا می گردد. خانم معلم به یک مهمانی دعوت شده و پس از زیاده روی در نوشیدن اتفاقات متفاوتی را به وجود می آورد که در صحنه های مضحک و در بخشی دیگر غمبار را به نمایش می گذارد.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۵. فیلم پرواز | Flight

فیلم پرواز از جمله فیلم های سینمایی در مورد اعتیاد و محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی رابرت زمیکس و بازی دان چیدل، دنزل واشنگتن و ملیسا لئو در ژانری اکشن و جنایی می باشد.

داستان فیلم زندگی خلبانی معتاد به الکل را به نمایش می گذارد، که در تقابل وجدان کاری و وسوسه های مادی گیر می افتد. پرواز به خاطر فیلم نامه قوی و درخشش دنزل واشنگتن موفق به دریافت دو جایزه اسکار گردید.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۴. فیلم کریشا | Krisha

فیلمی با ژانر درام که مایه های ترس و وحشت را هم در خود گنجانده، محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی ادوارد شالت می باشد.

داستان فیلم در مورد زنی به نام کریشا است که علیرغم اعتیادش به الکل به دنبال تامین بخشی از مخارج مربوط به خانواده اش برای برگزاری جشن شکرگذاری بوده و سکانس های غم انگیزی از خرد شدن یک فرد معتاد در مواجهه با هنجارهای اجتماعی را به تصویر می کشد. بازیگران اصلی قصه بیل وایز، کریشا فیرچایلد و روبین فیر چایلد هستند.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۳. فیلم رشته خیال | Phantom Thread

از فیلم های درباره اعتیاد، فیلم درام خانوادگی با نام رشته خیال، به کارگردانی پل تومای اندرسون محصول سال ۲۰۱۷ می باشد که بازیگرانی همچون لسلی منوبیل، دانیل دی لوئیس و جولیا دیویس در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم در مورد یک اعتیاد بیمارگونه و عذاب آور به کار کردن است، و نقش اصلی علیرغم موفقیت های بزرگ در زمینه کاری زندگی، عشق و دوستانش را باخته و در تنهایی ویران کننده دست و پا می زند.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۲. فیلم ستاره ای متولد شده است | A Star Is Born

یکی دیگر از شاهکارهای سینما و فیلم های سینمایی درباره اعتیاد، ستاره ای متولد شده است می باشد که با ایفای نقش بازیگرانی همچون لیدی گاگا، اندرو دایس کلی و بردلی کوپر ، محصول ۲۰۱۸ و کارگردانی بردلی کوپر موفق به دریافت ۸ جایزه ارزشمند اسکار گردید.

قصه فیلم در مورد خواننده ای است که به مواد مخدر و مشروب اعتیاد پیدا کرده و روزی به صورت اتفاقی در یک کافه خواننده گمنامی را ملاقات می کند. پس از شنیدن صدای فرد ناشناس از او می خواهد که با هم همکاری کنند و همین ارتباط کاری زمینه ساز یک عشق رمانتیک می شود.

بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد,فیلم درباره اعتیاد,فیلم های در مورد اعتیاد

۱. فیلم جواهرات تراش نخورده | Uncut Gems

جواهرات تراش نخورده از بهترین فیلم ها در مورد اعتیاد است که به کارگردانی برادران سفدی، و هنرپیشگی کوین گارنت، آدام سندلر و ایدینا منزل محصول سال ۲۰۱۹ می باشد.

داستان زندگی جواهر فروشی که به قمار اعتیاد بیمار گونه ای دارد را روایت می کند. او در آخرین قمارش مبلغ هنگفتی را باخته و باید تا قبل از پایان یافتن مهلتش بدهی خود را بپردازد. درخشش آدام سندلر، در این فیلم او را تا نامزدی جایزه اسکار نیز پیش برد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا