فرهنگ و هنر

۱۰ واقعیت جالب در مورد کشور لیختن اشتاین

افزایش بازدید در گوگل

حقایقی باورنکردنی از مورد لیختن اشتاین

کشورهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که همگی ویژگی هایی را دارا هستند، از میان این کشورها مید‌توان به کشور لیختن اشتاین اشاره کرد که در قاره اروپا واقع شده و بسیاری از افرادی که با این کشور آشنایی ندارند معمولاً به‌ دنبال یافتن حقایق جالب لیختن ‌اشتاین می ‌باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم این کشور در مقابل همسایه هایی چون اتریش و سوئیس از شهرت پایینی برخوردار است و به‌ عنوان دومین کشور اروپایی معرفی می ‌شود که پذیرای گردشگران بسیار کمی است.

کشور لیختن اشتاین در واقع یکی از کم جمعیت ترین کشورهایی می باشد که طبق آمار موجود ۳۸ هزار نفر جمعیت دارد و مساحتی تقریباً حدود ۶۲ مایل را در بر می ‌گیرد.

یکی از نکات جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کشور لیختن ‌اشتاین هیچ خط ساحلی و فرودگاهی ندارد، البته به این نکته دقت داشته باشید که هیچ بدهی دولتی هم ندارد. در ادامه مطالب قصد داریم شما را با ۱۰ حقیقت در مورد لیختن اشتاین آشنا کنیم.

حقایق لیختن اشتاین,حقیقت لیختن اشتاین,کشور لیختن اشتاین

۱۰. هیچ‌ گونه بدهی دولتی در لیختن اشتاین وجود ندارد

با توجه به این ‌که نسبت تولید ناخالص ملی به بدهی ملی حدود ۵ درصد است و مازاد بودجه‌ های ملی و شهری وجود دارد می ‌توان گفت که در این کشور تقریبا هیچ ‌گونه بدهی دولتی وجود ندارد.

۹. جمعیت بزرگ ‌ترین شهر کشور لیختن‌ اشتاین ۶ هزار نفر است

یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای لیختن اشتاین شان نام دارد که از حدود ۶ هزار نفر جمعیت برخوردار است، از طرفی پایتخت این کشور یعنی با دوز که ۱۱ مایل از شان فاصله دارد از جمعیت کمتری برخوردار است.

۸. دومین کشور کم گردشگر در بین کشورهای اروپایی

همان طور که گفته شد لیختن اشتاین یکی از کشورهایی می ‌باشد که از بازدید بسیار کمی برخوردار است و طبق آماری که وجود دارد می ‌توان گفت در سال ۲۰۱۸ تنها ۸۵ هزار گردشگر وارد این کشور شده‌ اند که در طی سال‌ های اخیر بازدید آن نسبت ‌به سال ۲۰۱۸  کم‌ تر هم شده‌ است.

۷. از سال ۱۸۶۸ لیختن اشتاین ارتش ندارد

لیختن اشتاین یکی از کشورهایی می‌ باشد که از سال ۱۸۶۸ هیچ ‌گونه نیروی نظامی و ارتشی ندارد، اما ناگفته نماند که گاهی اوقات توسط نیروهای ارتش کشور سوئیس در جریان‌ های نظامی که نزدیک به جنگل ‌های مرز ۲ کشور انجام می ‌شود گاها مورد حمله قرار خواهد گرفت.

۶. نرخ بیکاری در لیختن ‌اشتاین ۲.۱ درصد است

کشور لیختن اشتاین از جمله کشورهایی می‌ باشد که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است، به ‌نحوی که در سال ۲۰۱۶ تنها ۴۰۶ نفر از افراد ساکن در این کشور بیکار بوده ‌اند که این عدد شامل کسانی هم که مرخصی ازدواج گرفته ان  می ‌شود.

۵. نیروهای کاری به صورت روزانه وارد لیختن اشتاین می شوند

یکی از حقایق جالب لیختن اشتاین این است که نیروی کار خود را از کشورهای دیگر به صورت روزانه استخدام می کند، به‌ عنوان مثال افراد زیادی از کشورهایی مثل سویس، اتریش و آلمان به‌ صورت روزانه برای نیروی کار به این کشور وارد می ‌شوند و بعد از اتمام کار می‌ توانند به کشور خود برگردند.

۴. تنها فرد ثروتمند در لیختن ‌اشتاین  ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ثروت دارد

از نکات دیگری که باید ذکر کنیم این می باشد که تنها فرد سرمایه دار کشور لیختن اشتاین ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری بر روی محصولات دندانپزشکی له دست آورده است.

کریستوفر زیلر که مدیرعامل کمپانی Ivoclar Vivadent AG می‌ باشد در زمینه محصولات دندانپزشکی تولیدات خود را انجام می دهد و توانسته است بیش ‌از ۳ میلیارد دلار ثروت بدست آورد.

۳. لیختن ‌اشتاین دومین کشور تولید ناخالص داخلی بالای جهان بشمار می ‌رود

تولید ناخالص داخلی کشور لیختن اشتاین از شهر موناکو کم ‌تر است، در واقع موناکو که در فرنچ ریویو قرار دارد حدود ۱۶۶٫۷۲۶ دلار تولید ناخالص داخلی دارند، که بر همین اساس لیختن اشتاین در رتبه دوم قرار دارد‌

این کشور در واحد خدمات تجاری درآمد بسیاری را به دست آورده است، از دیگر صنایع پر در آمد آن می ‌توان به تولید محصولات فلزی، تولید محصولات دندانپزشکی، الکترونیک و تولید دارو اشاره کرد.

۲. صد در صد قلمرو لیختن اشتاین در منطقه کوهستانی آلپ قرار دارد

یکی از واقعیت های جالب لیختن اشتاین این است که تنها کشوری در سطح جهان به شمار می‌ رود که ۱۰۰ درصد از قلمرو آن در ناحیه کوهستانی آلپ واقع شده، در واقع به‌ عنوان هفتمین کشور اروپا در کنار اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس و اسلوونی به‌ طور کامل در منطقه ‌ای کوهستانی قرار دارد که پست ترین منطقه خاکی آن ۱۴۰۰متر از دریا بالاتر است.

۱. مساحت لیختن اشتاین ۸ برابر کوچکتر از لس آنجلس است

لیختن اشتاین به‌ عنوان کشور اروپایی بسیار کوچک بین کشور اتریش و سوئیس واقع شده‌ است که ۸ برابر کم ‌تر از کشور لس ‌آنجلس مساحت دارد، این کشور بعد از واتیکان، موناکو و سن ماریو چهارمین کشور کوچک قاره اروپا محسوب می شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا