خبری های شگفت انگیز

10 حقیقت حادثه چرنوبیل که احتمالا نمی دانید

افزایش بازدید در گوگل

چرنوبیل حقیقت دارد؟

یکی از انفجارهای مرگبار هسته ای که به تاریخ ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ میلادی در نیروگاه چرنوبیل واقع در شمال اوکراین اتفاق افتاد را فاجعه چرنوبیل می نامند. این رخداد در اصل یک آزمایش تحقیقاتی برای آزمودن میزان ایمنی رآکتورهای (آر بی ام کی) بود که در جهت بالا بردن سطح امنیت و پایین آوردن درصد تخریب صورت پذیرفت. متاسفانه اثرات زیان باری که از این انفجار بر جای ماند، موجب نابودی بخش اعظمی از شهر پریپیات شد. بعد ها به دلیل وجود تشعشعات تعداد بیشماری بر اثر بیماری سرطان کبد و کودکان بسیاری به خاطر سرطان تیروئید جان باختند.

میزان کشته شدگان ناشی از انفجار چرنوبیل هنوز مشخص نیست زیرا علاوه بر اوکراین، قسمت های دیگری از کشور شوروی سابق نیز درگیر این فاجعه عظیم شدند. بر اساس یکی از تحقیقات سطحی تعداد تلفات را بین ۹۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ نفر اعلام نمودند. برای پاکسازی منطقه از اشعه های خطرناک سال ها وقت و هزینه صرف شد، اما هنوز هم علائمی از وجود تشعشعات در منطقه به چشم می خورد.

اتفاقات چرنوبیل پر از اسرار ناگفته ای بود که هنوز هم خیلی از سوال های بدون پاسخ را به جا گذاشته است. حقایقی که شاید به عنوان کلید طلایی در جهت بدست آوردن اطلاعات حیاتی بتواند پرده از رازهای زیادی بردارد. حال با ما همراه شوید تا ۱۰ حقیقت درباره چرنوبیل را برای تان بازگو کنیم، که تاکنون چیزی از آن ها نشنیده اید.

حادثه چرنوبیل,حادثه چرنوبیل واقعیت دارد,حقیقت حادثه چرنوبیل

۱۰. چرنوبیل به همان اندازه که فاجعه بار است خارق العاده نیز هست!

اگرچه چرنوبیل به عنوان یک فاجعه عظیم شناخته می شود و جانداران بیشماری را تحت تاثیر اثرات مخربش قرار داد، اما نباید فراموش کنیم که این آزمایش هسته ای، دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی را برای دانش هسته ای جهان به ارمغان آورد.

۹. همه مردم دنیا می توانند از چرنوبیل دیدن کنند

اولین افرادی که پس از پاکسازی منطقه چرنوبیل به آن وارد شدند، گروهی از مستند سازان حیات وحش بودند، که برای بررسی میزان تاثیر اشعه ها بر زندگی گونه های جانوری در منطقه به ساخت مستندی علمی آموزشی اقدام نمودند. اما امروزه نیز بازدید از این محدوده برای عموم آزاد می باشد.

حقیقت چرنوبیل,فاجعه چرنوبیل,مقصر حادثه چرنوبیل

۸. نامگذاری چرنوبیل از روی یک پیشگویی!

نام افسنطین در انجیل به عنوان فرشته ای بزرگ و تنومند ذکر گردیده و طبق روایات، زمانی که او در آسمان ظاهر شود، قیامت و نابودی زمین فرا خواهد رسید. در منطقه حومه شهر پریپیات گیاهی تلخ مزه به نام چرنوبیل وجود دارد، که نام محل آزمایش هسته ای را نیز از آن اقتباس نموده اند. زمانی که قارچ هسته ای چرنوبیل در آسمان پدیدار شد، مردم آن را افسنطین نامیدند، که با ظهورش تخریبی مرگبار را رقم زد.

۷. وجود گونه های عجیب حیوانات در چرنوبیل

وجود نقص در بدن انسان ها می تواند تا حد زیادی، زندگی آن ها را با مشکل مواجه نماید. اما در حیواناتی که با نقص مادرزادی به دنیا می آیند از سوی همنوعان خود به راحتی پذیرفته می شوند و در نوع زندگی به مشکل خاصی دست و پنجه نرم نمی کنند. گونه های جانوری که در فاجعه چرنوبیل بر اثر اشعه ها به عیوب ژنتیکی دچار شدند همچنان در منطقه به حیات ادامه می دهند.

چرنوبیل حقیقت دارد,حادثه چرنوبیل,حادثه چرنوبیل واقعیت دارد

۶. اشعه هایی که در چرنوبیل وجود دارد خطرناک هستند

اگرچه گروه های بسیاری طی سالیان متمادی و با صرف هزینه های گزاف اقدام به پاکسازی منطقه از اشعه های سرگردان نموده اند، اما همچنان وجود برخی از تشعشعات به وضوح در منطقه تایید می گردد. افرادی که برای بازدید از نیروگاه چرنوبیل به اوکراین سفر می کنند نباید بیش از ۴ ساعت در محدوده  انفجار بمانند، زیرا صدمات جبران ناپذیری را بر بدن شان وارد می کنند.

۵. برخی از مردم هنوز هم در چرنوبیل زندگی می کنند!

شهر پریپیات یا همان منطقه چرنوبیل اگر چه به خاطر تخریب و وجود اشعه از سکنه خالی شد، اما امروزه به عنوان بخشی ییلاقی برای ساکنان سابقش به شمار می رود. بعضی از مردم ماه های مختلفی از سال را برای زندگی به این ناحیه رفته و در آن جا مسکن می گزینند.

حادثه چرنوبیل,حادثه چرنوبیل واقعیت دارد,حقیقت حادثه چرنوبیل

۴. تششعات چرنوبیل نسبی می باشد

تشعشعات رادیو اکتیو با طول موج های متفاوتی وجود دارند. هر اندازه طول موج یک اشعه کوتاه تر باشد، انرژی بیشتری تولید می کنند. ایزوتوپ هایی که رادیو اکتیو تولید می نماید به سه دسته: آلفا، بتا و گاما تقسیم می شوند و هر سه مورد از طول موج کوتاهی برخوردار می باشند. این اشعه ها با نفوذ به بدن به راحتی می توانند، بدن را با فرسایش غیر قابل باوری مواجه سازند. دانشمندان معتقدند، میزان تشعشات در چرنوبیل نسبی بوده و از هر طول موجی را می توان در آن ها یافت.

۳. وجود دو عنصر کشنده استرانسیم ۹۰ و سزیوم ۱۳۷

دو عنصر استرانسیم ۹۰ و سزیوم ۱۳۷ به مدت ۳۰ سال قادرند در فضای خارج از آزمایشگاه باقی بمانند و به سرعت بدن جانداران را مورد هجوم قرار می دهند. استرانسیم به ذرات کلسیم چسبیده و به فرسایش استخوان ها و دندان می پردازد، از سویی دیگر سزیوم نیز با کشش به سمت پتاسیم، گوشت و خون را نابود کرده و سلامت جانداران را به مخاطره خواهد انداخت.

حادثه چرنوبیل,حادثه چرنوبیل واقعیت دارد,حقیقت حادثه چرنوبیل

۲. وجود ید رادیو اکتیو که بسیار کشنده است

کشنده تر از انفجار چرنوبیل ایزوتوپ های حاصل از انفجار هسته ای است، که به صورت پراکنده در محیط رها شده اند. ید رادیواکتیو یکی از همین ایزوتوپ ها می باشد، که به سرعت در غده تیروئید لانه کرده و سلول های سرطانی را تشکیل می دهد. تنها نکته مثبت این ایزوتوپ عمر کوتاهش می باشد، که ۸ ساعت به طول می انجامد.

۱. اولین کشوری که زنگ خطر را زد، سوئد بود!

از آن جا که چرنوبیل در زمان وقوع جنگ سرد اتفاق افتاد، شوروی آن را از تمام دنیا پنهان می نمود. چندین روز پس از انفجار، پایگاه اتمی سوئد، اولین مرکزی در کشورهای غربی بود که از عمق فاجعه خبردار شد و با انتشار اخبار حادثه توجه جهانیان را به این حادثه بزرگ جلب کرد. در واقع سوئد نخستین کشوری بود که زنگ خطر را برای دنیا به صدا در آورد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا