خبری های شگفت انگیز

10 تا از تنها ترین انسان های تاریخ

افزایش بازدید در گوگل

تنهاترین انسان روی زمین کدامند؟

تنهایی مقوله ای آزاردهنده است، که برای برخی از آدم ها بخشی پر از آرامش در زندگی به نظر می رسد. هر کدام از ما در روزهای پرتلاطم حیات خود به مرحله ای می رسیم که به ساعات یا روزهایی در تنهایی سپری کردن نیازمندیم. اگرچه بشر در دسته موجودات اجتماعی قرار می گیرد، اما سر فرو بردن در روزنه های سکوت و خلا را به عنوان سکویی برای یک پرش خارق العاده به راحتی می پذیرد.

آیا تا به حال افرادی را که در تنهایی محض خود را محصور کرده اند، دیده اید؟ اگر با Bestfarsi تا پایان این مطلب همراه باشید، ۱۰ تن از تنها ترین افراد دنیا را به حضورتان معرفی می نماییم.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۱۰. جولیان نورویچ | Julian of Norwich

یک راهبه بریتانیایی که در اواسط قرن ۱۴ میلادی زندگی می کرد، جولیان نورویچ می باشد، که به شکلی کاملا اتفاقی و در یک اقدام ناگهانی تنهایی و عزلت را بر یک زندگی عادی ترجیح داد و به یکی از تنهاترین افراد مبدل شد.

نورویچ در اتاقکی که مخصوص راهبه ها در جوار کلیسا می ساختند، اقامت گزید، و تنها روزنه ارتباطش با محیط بیرون پنجره ای کوچک برای رساندن مواد خوراکی و آب بود. او در طول مدتی که تارک دنیا شد، کتابی به نام “الهامات عشق الهی” را به رشته تحریر در آورد، که نخستین اثر به نگارش رسیده توسط یک بانو به شمار می رفت.

تنهاترین افراد,تنهاترین انسان روی زمین,تنها ترین ادم های دنیا

۹. مرد ناشناس هندی

دولت برزیل در سال ۱۹۹۶ مردی هندی تبار را در جنگل های بزرگ و مرموز آمازون پیدا کرد، که به تنهایی در طبیعت آن جا به زندگی مشغول بود. او با هیچ انسان دیگری ارتباط نداشته و به صورت انفرادی خود را با محیط بکر و وحشی آمازون سازگار ساخته.

طی تحقیقات بیشتر چندین کلبه چوبی در اعماق جنگل یافتند، که گویی زمانی مکان روستایی کوچک یا خانواده ی مرد هندی به شمار می رفته است. سایر افراد روستا همگی فوت نموده و پس از آن مرد تنهای هندی در جنگل آمازون رها شده و به حیاتش ادامه داده.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۸. مارگارت دلا راک | Marguerite de La Rocque

شاید گمان کنید که زندگی در انزوا فقط مختص به افراد فقیر یا بیکس می باشد، اما جالب است بدانید مارگارت دلا راک یکی از اشراف زادگان فرانسوی بود که علی رغم ثروت فراوان و زندگی مرفه به جهانگردی پرداخت و طی یک سفر ماجراجویانه با یکی از خدمه کشتی ازدواج کرد، و چون این اقدام از نظر طبقه اشراف کاری خلاف عرف محسوب می گردید، از سوی خانواده به یک جزیره متروک تبعید شدند.

همسر و فرزند مارگارت دلا راک به دلیل بیماری می میرند و او برای چند سال در تنهایی مطلق زندگی می کند. پس از حدود ۵ سال دوباره او را به فرانسه برگرداندند، اما دیگر هرگز نتوانست در جمع مردم به راحتی به حیاتش ادامه دهد.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۷. توماس سیلورستاین | Thomas Silverstein

ایالت متحده آمریکا برای محکومین خطرناک و پرسابقه خود زندان های متفاوتی را طراحی نموده، که تمام دوران مجازات خود را در سلول های انفرادی سپری می کنند. توماس سیلورستاین از سوی دادگاه به ۳۶ سال حبس محکوم گردید و تمام دوران زندان را در تنهایی گذراند.

داستان مجرم شدن توماس یکی از تنها ترین ادم های دنیا چیزی شبیه به شخصیت ژان والژان در رمان بینوایان است، زیرا در ابتدا فقط به خاطر دزدیدن ۱۰۰ دلار به زندان افتاد و در آن جا با گروهی بسیار خطرناک آشنا شده و قدم در راه خلاف های کلان نهاد.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۶. سیموئن استایلت | Simeon Stylites

سیموئن استایلت یکی دیگر از افرادی است، که زندگی در تنهایی و عزلت را به بودن در اجتماع انسانی برگزیدند. او در سن جوانی به یکی از صومعه ها نقل مکان کرد و پس از فراگیری آموزه های دینی تصمیم گرفت به کوهستان رفته و به تقویت روحیات عرفانی خود بپردازد.

مردم از شهرها یا حتی کشورهای مختلف برای دیدن استایلت به کوهستان سفر نموده و تنهایی عارفانه اش را بر هم می زدند. سیمون با ساخت ستونی مرتفع خود را از زمین و مردمانش دور نگه داشت. وی ۳۶ سال در اتاقک سنگی خود به زندگی و عبادت پرداخت.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۵. رابرت فالکون اسکات | Robert Falcon Scott

رابرت اسکات یکی از کاشفان سرزمین های ناشناخته بود که در اوایل قرن ۲۰ به همراه یک تیم ۵ نفره به قطب جنوب سفر نمودند، اما در کمال ناباوری و سپری کردن روزهای سخت و طاقت فرسا، فهمیدند، که هیاتی ۷ نفره درست چند هفته قبل تر به این اکتشاف دست یافته بودند. این اتفاق بسیار افراد تیم اسکات را سرخورده و ناامید ساخت.

در زمان بازگشت آن ها در دام کولاک و طوفان های قطبی گیر افتادند و به جز رابرت فالکون همگی جان باختند. پس از سال ها اجساد مدفون شده زیر برف توسط یک گروه تحقیقاتی پیدا و با توجه به دفترچه خاطرات بر جامانده از فالکون یکی از تنهاترین انسان روی زمین مشخص گردید، که او به تنهایی حدود یکماه را در سرما و گرسنگی گذرانده.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۴. فرنائو لوپز | Fernão Lopes

فرنائو لوپز یکی از سربازان ارتش پرتغال در قرن ۱۶ میلادی بود که پس از فتح گوآ با یک زن مسلمان ازدواج و در همان جا ساکن شد. پس از مدتی پادگان توسط نیروهای دشمن مورد حجوم قرار گرفت و فرنائو در شکنجه های دوران اسارتش دست راست، گوش، بینی و انگشتان دست چپش را از دست داد.

نیروهای مهاجم او را در یک جزیره متروک رها نمودند. پس از ۱۰ سال او توسط ملوانان یک کشتی به پرتغال برگردانده شد؛ اما چون ظاهری نا زیبا داشت، نتوانست در بین مردم یک زندگی عادی را تجربه کند، به همین خاطر بازهم به همان جزیره بازگشت و مدت ۲۰ سال در انزوا زندگی پر از آرامشی را سپری نمود.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۳. تام نیل | Tom Neale

تام نیل هم همچون خیلی از کاشفان سرزمین های ناشناخته سال های زیادی را به سفر و کشف جزایر گمنام پرداخت. او در نهایت یکی از جزیره های متروک را برای زندگی انتخاب کرد و کاملا مختار زیستن در انزوا را به حضور در اجتماع ترجیح داد.

نیل در چند سفر پی در پی تمام ابزار و لوازم مورد نیازش را به جزیره منتقل و به مدت ۱۵ سال در سرزمین کشف شده اش گذراند تا در سال ۱۹۷۷ بر اثر بیماری سرطان معده چشم از جهان فرو بست.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۲. آلفرد وردن | Alfred Worden

آلفرد وردن از فضانوردان بزرگ دنیا است، که موفق شد به تنهایی به ماه سفر کرده و یک پیاده روی انفرادی بر سطح ماه را تجربه نماید.

او در این سفر حتی امکان ارتباط رادیویی با ایستگاه فضایی را نداشت و پس از بازگشت به زمین اعلام کرد، این تنهایی و به دور بودن از هرگونه امکان مخابره پیام جزو لذت بخش ترین قسمت های زندگیش به شمار می رود.

تنها ترین ادم های دنیا,تنها ترین افراد دنیا,تنها ترین مرد دنیا

۱. بلانش مونیر | Blanche Monnier

بلانش مونیر از جمله افرادی بود که به صورت کاملا ناخواسته مجبور به انتخاب زندگی در تنهایی و انزوا گردید. او که به خانواه ای اشراف زاده تعلق داشت، با دل سپردن به یک وکیل از قشر فقیر جامعه، خشم خانواده را بر انگیخت.

مادر بلانش، او را در اتاقک زیر شیروانی حبس نمود تا شاید ، از تصمیمش صرف نظر نماید. اما بلانش کوتاه نیامد و مدت ۲۵ سال از عمرش را در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و خلاف انسانیت گذراند.

پلیس پس از کشف اطلاعاتی از زندگی رقت بار مونیر، به منزل بلانش ها رفته و او را در حالی که فقط ۲۵  کیلو وزن داشت یافت. پس از درمان جسمش وی را به بیمارستان روانی منتقل کرده و تا سال ۱۹۱۳ در همان جا به حیاتش ادامه داد.

نظر شما در مورد تنها ترین ادم های دنیا چیست؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

3 واکنش کاربران به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا