تکنولوژی

افزایش آتوریتی سایت (اعتبار دامنه سایت تضمینی)

آتوریتی (authority) یعنی چه و روش های افزایش آتوریتی چیست؟

آتوریتی سایت نمره ای است که مبنای اعتبار سایت های مختلف در گوگل می باشد. نمره آتوریتی از ۱ تا ۱۰۰ به هر سایتی با توجه به میزان فعالیت های متناسب با سئو و مقررات مربوطه در نظر گرفته می شود. آتوریتی معمولا به دو حالت به سایت نمره می دهد یک آتوریتی به طور مستقل مربوط به هر پیج است  (page authority) که معمولا صفحات اصلی امتیاز بیش تری دارند.

آتوریتی دیگر نمره ای است که به صورت میانگین به تمام پیج هایی که در یک سایت قرار دارند نسبت داده می شود (domain authority) که پارامتر های زیادی در امتیازدهی این موضوع تاثیر گذار است. آتوریتی در گوگل مانند اشخاصی هستند که در بازار های زمان گذشته دارای کسب و کاری بودند و نام آن ها به دلیل اعتباری که در بین مردم داشتند بر سر زبان ها بوده است.

اعتبار این افراد دلایل مختلفی از جمله برخورد خوب و منصفانه، داشتن محصولات معتبر، محصولاتی با کیفیت و جنس عالی، قیمت مناسب و… داشته است. می توان مطمئن بود که این افراد مشتری های دائمی برای خود داشتند و به مراتب درآمد آن ها از سایر افراد نا شناخته در بازار قطعا بیش تر بوده است.

از مطالب بالا نتیجه می گیریم که داشتن اعتبار در بین افراد ما را به درآمد می رساند. اما شاید برای شما نیز سوال شده باشد که چگونه می توان چنین اعتباری را در بین مردم به دست آورد؟ در پاسخ باید بگوییم که به دست آوردن اعتبار راه های گوناگون و زیادی دارد که به برخی از آن ها در ادامه اشاره می شود.

  • برخی از افراد به دلیل این که از زمان های قدیم در بازار هستند و همیشه اجناس با کیفیت توزیع می کنند معروف و شناخته شده می شوند.
  • افرادی نیز وجود دارند که با انجام تبلیغات گسترده خود را در بین مردم شناخته شده می نمایند. این افراد خدمات و ویژگی های مثبت خود را به مردم در تبلیغات خود معرفی می کنند.
  • افراد نا شناخته ای هم هستند که اجناس با کیفیتی دارند اما به دلیل این که تبلیغ نکرده اند ناشناخته باقی می مانند. البته این افراد در نهایت با معرفی افرادی که از آن ها خرید می کنند و همچنین با معرفی از طرف همکارانی که کیفیت اجناس آن ها را قبول دارند در نهایت شناخته شده می شوند.

موارد گفته شده نکاتی بود که افراد در فضای واقعی و غیر مجازی شناخته شده می شدند و به این روش ها کسب اعتبار می کردند. البته علاوه بر نکات گفته شده نکات زیاد دیگری نیز وجود دارد که بر میزان کسب اعتبار تاثیر گذار است. در فضای مجازی و گوگل نیز تقریبا از همین نکات اما به روش های مختلف دیگر می بایست کسب اعتبار شود.

این میزان اعتبار نمره آتوریتی نام دارد و هر سایتی که برای افزایش دامین آتوریتی سایت خود تلاش کند درآمد بیش تری نیز خواهد داشت. در ادامه به طور تخصصی به روش های مختلف بالا بردن دامین آتوریتی سایت اشاره می شود.

آموزش افزایش دامین اتوریتی,اعتبار دامنه سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

روش های بالا بردن آتوریتی دامنه

بالا بردن آتوریتی سایت روش های مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود. هر کدام از این روش ها با توجه به کاربرد و عملکرد سایت می تواند به میزان مختلفی مفید باشد و به افزایش آتوریتی سایت کمک نماید.

این موضوع توسط متخصصین سئو سایت می بایست تشخیص داده شده و طبق آن عمل نمایند تا در نهایت بتوانند نتایج خوبی را به دست آورند. انجام صحیح و مرتب مواردی که در ادامه گفته می شود باعث خواهد شد تا سایت شما در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد. این موضوع باعث می شود که سایت شما در سرچ افراد مختلف در صفحات اول قرار گرفته و این به معنی بازدید و ترافیک بیش تر برای سایت می باشد.

۱. تولید محتوای هدفمند:

تولید محتوا به منظور نشان دادن اجناس و خدماتی است که هر سایتی برای ارائه به دیگران باید نشان دهد. محتوای شما باید به گونه ای هدفمند و به بهترین شکل ممکن در ویترین سایت شما قرار داده شود تا هر فردی که وارد سایت می شود بتواند ویترین شما را که شامل بهترین خدمات و محصولات شما است را ببیند. تولید محتوا یکی از کلیدی ترین کار هایی است که باید به مناسب ترین حالت ممکن انجام شود تا باعت افزایش دامین آتوریتی سایت شما گردد. در این جا باید اشاره شود که نمایش محتوای بی هدف و بی کیفیت به طور عکس عمل کرده و نمره آتوریتی شما را به دلیل جذاب نبودن ویترین شما پایین می اورد.

اگر قصد دارید از طریق تولید محتوا به افزایش دامین آتوریتی سایت خود کمک کنید، نگاه جدی تر و تخصصی تری به این پروسه داشته باشید. لازم است برای به دست آوردن آتوریتی بالا از قوانین سئو پیروی کنید تا بازدید سایت شما افزایش یابد. همچنین می توانید با شناخت نیاز و چالش های مخاطب خود محتوای مفید تری را تولید نمایید. سعی کنید ویترین سایت خود را علاوه بر جذاب بودن مرتب جایگذاری کنید تا مخاطب به راحتی به سمت صفحه و دسته بندی مد نظر خود مراجعه نماید. این موضوع باعث مراجعه مخاطبین بیش تری به سایت شما می شود و هر موضوعی که باعث افزایش بازدید سایت شما و در نتیجه افزایش دامین آتوریتی سایت شما خواهد شد.

۲. شناخته شدن در شبکه های اجتماعی:

یکی روش بالا بردن آتوریتی دامنه سایت نشان دادن سایت شما در سایت و اپلیکیشن های مجازی مختلف دیگر است. سایت هایی هستند که آتوریتی بالایی دارند و بازدید زیادی در فضای مجازی را تجربه می کنند. همچنین  پیج های مختلفی در فضای مجازی از طریق اپلیکیشن های مختلف وجود دارد که به دلیل بازدید زیادی که دارند می توانند سایت شما را نیز به اشتراک بگذارند. این کار کمک می کند تا مخاطبین هدف وارد سایت شما شده و با سایت شما آشنا شوند. قرار دادن لینک سایت شما در سایت های مختلف غیر از گوگل نیز می تواند به افزایش دامین آتوریتی سایت شما از طریق بالا بردن ترافیک سایت کمک کند.

۳. لینک دادن به صفحات داخلی سایت:

این موضوع به لینک داخلی معروف است و علاوه بر این که معرفی سایت شما توسط دیگر سایت هایی که در گوگل فعالیت دارند باعث تبلیغ و آشنایی شما با افراد زیادی می شود می توانید از طریق پیج های موجود در سایت خود نیز به پیج های دیگر سایت لینک بدهید. این کار از طریق لینک دادن در متن سایت خود یا سایت های مختلف می باشد؛ اگر این کار در سایت هایی انجام شود که به گونه ای مرتبط با کار شما می باشد شما مخاطبان بیش تری را جذب خواهید کرد. لینک دادن به صفحات دو حالت خارجی و داخلی دارد که لینک داخلی می تواند معرفی پیج های مرتبط دیگر در سایت شما در لا به لای متن هایی در مقالات پیج های مختلفی باشد که در سایت قرار داده اید.

این کار باعث بالا بردن اعتبار سایت می باشد و اگر این لینک هایی که معرفی می کنید مقالات و محتوا های خوب و دارای اعتباری باشند خیلی بهتر است و رضایت مخاطبان بالا خواهد بود. در این حالت شما در مقالات خود مطالب پیج های دیگر سایت را معرفی و مخاطب را به صفحات دیگر برای افزایش پیج آتوریتی ارجاع می دهید.

۴. بک لینک گرفتن از معتبر ترین سایت ها:

بک لینک می تواند دومین اولویت برای کسانی باشند که می خواهند اعتبار سایت خود را بالا ببرند. برای این کار باید معتبر ترین سایت ها را بشناسید و به هر نحوی که می توانید در این سایت ها به معرفی خود بپردازید. برای گرفتن بک لینک می توانید عضو سایت های معتبر شده و محتوایی را در آن جا به اشتراک بگذارید. در محتوایی که در این سایت می نویسید هر آنچه می توانید را به سایت خود نسبت داده و از طریق آن لینک به سایت خود دهید. مخاطب با لمس کلمه ای که لینک داده شده می تواند وارد سایت شما شده و از آن بازدید نماید و در صورتی که ویترین سایت شما جذاب و مورد نیاز مخاطب باشد در سایت شما بماند.

در برخی سایت ها برای بک لینک گرفتن باید هزینه ای را پرداخت نمایید و این کار به افزایش اعتبار سایت و بالا بردن آتوریتی سایت شما کمک شایانی می کند.

افزایش دامین آتوریتی,بالا بردن آتوریتی سایت,روش بالا بردن آتوریتی دامنه سایت

۵. لینک بیلدینگ کلاه سفید:

این یک روش خاص برای لینک دادن در سایت های معتبر است. برای انجام این کار ابتدا لازم است که مقالات خوب سایت خود را پیدا کنید و عنوان آن ها را در گوگل سرچ نمایید. نتیجه سرچ شما شامل سایت هایی هستند که در خصوص عنوان مقاله شما محتوایی ارائه کرده اند اما این محتوا می تواند محتوای ضعیفی باشد. کاری که در این جا باید انجام دهید این است که به مدیر سایت مورد نظرتان پیامی بر این مبنا که می تواند برای افزایش اعتبار و امتیاز در مقاله خود به مقاله ما لینک دهد تا از اعتبار مقاله شما سود ببرد. باید دقت داشته باشید که پیشنهاد شما می بایست طوری بیان شود که این کار برای هر دو نفر سود داشته باشد.

۶. استفاده از تصاویر جذاب و اینفو گرافیک:

تصاویری که در سایت استفاده می کنید باید جذابیت زیادی داشته باشد تا از این طریق مخاطبین وارد سایت شما شده و در سایت بماند. تصاویر می بایست با محتوای شما مرتبط باشد و اینفوگرافیک به همین معنی است که به افزایش دامین آتوریتی سایت کمک می کند؛ زیرا مخاطب اگر در صفحه عکس های گوگل به دنبال مطلبی بگردد با دیدن عکس مرتبط می تواند وارد سایت شما شده و مطالب مد نظر خود را پیدا کند. گذاشتن عکس های نا مرتبط با مطالب موجود در سایت می تواند مخاطب را از شما بگیرد و باعث کاهش بازدید سایت شما و در نهایت کاهش آتوریتی شود. پس بنابراین برای استفاده از عکس ها باید به این نکته نیز توجه نمود.

۷. افزایش سرعت سایت:

برای بالا بردن سرعت سایت می توانید به سایت gtmetrix مراجعه نمایید. این سایت یکی از سایت های پرکاربرد برای تشخیص میزان سرعت سایت شما می باشد. سایت نام برده شده همچنین می تواند مشکلاتی که سایت شما از نظر سئو دارد را تشخیص داده و به شما اعلام کند تا بتوانید این مشکل را حل نمایید. در این مطلب باید بدانید که سرعت سایت شما نکته بسیار حائز اهمیتی است که می تواند موجب بالا بردن آتوریتی سایت شما شود. برعکس این موضوع نیز سرعت پایین سایت و دیر لود شدن، باعث کاهش میزان رضایت افراد از سایت شما خواهد شد. پایین بودن سرعت سایت و دیر لود شدن مطالب و عکس ها باعث می شود مخاطبین رضایت کامل از سایت نداشته باشد و این موضوع می تواند آتوریتی سایت شما را کاهش دهد. معمولا برای افزایش سرعت سایت می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید:

سعی کنید از تصاویر کم حجم استفاده کنید؛ البته این به این معنا نیست که کیفیت تصاویر را در نظر نگیرید. همچنین سعی کنید فایل های جاوای سایت را بهینه سازی نمایید. از تصاویر جذاب در هنگام لود موارد مختلف سایت خود استفاده کنید تا در هنگامی که موارد لود می شوند مخاطب جذب شده و منتظر بماند.

۸. موبایل فرندلی شوید:

موبایل فرندلی شدن باعث می شود پیج شما بیش تر در دسترس باشد. زیرا امروزه بیش تر افراد از طریق موبایل خود وارد سایت های مختلف و مورد نیاز خود می شوند که موبایل فرندلی شدن باعث بیش تر بودن مخاطبین شما می شود. امروزه اکثر سایت هایی که در گوگل هستند موبایل فرندلی طراحی می شوند اما شما باید به دنبال افزایش نکات مثبتی در این رابطه باشید و به طور مرتب سایت خود را از طریق سایت های مخصوص در این مورد ارزیابی نمایید.

۹. به کار بردن فونت های استاندارد:

بهتر است در سایت خود از فونت های متعارف و استاندارد استفاده نمایید که قابلیت خوانایی برای همه سنین را داشته باشد. عجیب بودن فونت هیچ گاه باعث بالا رفتن آتوریتی سایت نمی شود بلکه برعکس می تواند آن را به دلیل سختی در خواندن مطالب کاهش نیز دهد. زیرا نا خوانا بودن فونت مطالب موجود در سایت مخاطب را کلافه کرده و وقت او را می گیرد و این موضوع دلیل خوبی برای بیرون رفتن از سایت برای مخاطبین می باشد. مخاطب سایت هایی را می پسندد که متن و فونت خوانا و در عین حال زیبایی را داشته باشد.

آموزش افزایش دامین اتوریتی,اعتبار دامنه سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

۱۰. عمر دامنه و نام سایت:

عمر دامنه یعنی قدمت فعالیت سایت شما که هر چه بیش تر باشد آتوریتی سایت شما نیز بیش تر است. همچنین نام سایت شما نیز از لحاظ خوانا بودن و جذاب بودن می تواند مخاطبین زیادی را به خود جذب نماید و از این طریق اعتبار زیادی را می تواند کسب کند. پس بنابراین برای افزایش آتوریتی سایت اگر سایت تازه ای دارید باید مدتی صبر نمایید تا سابقه ورود فعال و مفید شما به گوگل افزایش یابد.

۱۱. تنظیم سئو سایت:

برای تنظیم سئو سایت شما نیاز هست اقدامات و قوانینی را رعایت نموده تا به میزان توجهی که به سئو سایت داشته اید آتوریتی سایت شما افزایش یابد. برخی از اقدامات الزامی که برای تقویت سئو سایت می بایست انجام دهید در ادامه شرح داده شده است:

آدرس و نام سایت خود را ابتدا می بایست در دو موتور جستجوی گوگل (google) و بینگ (bing) درج نمایید و یا به نوعی در این موتور جستجو ها ثبت نام کنید. در ابتدا می بایست زبان سایت خود را تعیین کنید با این کار برای گوگل مشخص می کنید که بین سایت های چه زبانی قصد رقابت دارید.

بعد از انجام عملیات بهینه سازی سایت نقشه xml سایت خود را توسط متخصصین این زمینه درست کنید و پس از آن برای گوگل ارسال نمایید تا ثبت شود. برای گوگل مشخص کنید تا بداند کدام یک از محتوا ها را باید ایندکس کند؛ این کار از طریق ربات های تنظیم شده گوگل امکان پذیر است.

۱۲. به اندازه کافی صبر کنید:

افزایش دامین اتوریتی سایت نیاز به زمان دارد و اقدامی وجود ندارد که بتواند به طور ناگهانی در یک روز آتوریتی سایت را افزایش دهد. تمامی اقداماتی که گفته شد می بایست به طور پیوسته رعایت شود تا از این طریق سایت moz فعالیت مفید شما را تشخیص داده و به سایت شما امتیاز دهد. امتیاز دهی سایت moz عملیاتی است که بعد از ارزیابی سایت انجام می شود و کاری است که زمان بر خواهد بود. به همین دلیل بعد از انجام اقدامات لازم می بایست به اندازه کافی صبر نمایید تا نتیجه کار خود را در سایت ببینید.

۱۳. افزایش برندینگ:

برند سازی بهترین روش افزایش آتوریتی سایت است، برند سازی کنید تا مخاطبان نام سایت شما را به دفعات زیادی در گوگل سرچ نمایند. این کار به گوگل نشان می دهد که سایت شما طرفداران زیادی داشته پس بنابراین سایت خوبی است. به دنبال یافتن اقداماتی باشید که از طریق آن برند خود را به مخاطبین نشان دهید و این موضوع باعث شود تا مخاطبین کنجکاو شده و تعداد زیادی از آن ها نام برند شما را در گوگل سرچ نمایند. تبلیغات زیاد یکی از رایج تریج راه ها و یا اصلی ترین راه برند سازی برای سایت شما می باشد.

۱۴. سبک معماری سایت:

جانمایی موضوعات مختلف و معماری سایت یکی از عواملی است که در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد و باعث اعتبار دامنه شما می شود. از جمله عوامل تاثیر گذار در معماری سایت می توان به دسته بندی منظم و مرتب، رنگ و طراحی خلاقانه صفحات مختلف سایت اشاره نمود. ساختار و معماری صفحات مختلف باعث می شود که مخاطبی که به سایت مراجعه می کند مدت زمان زیادی را در سایت بگذراند و به صفحات دیگر سایت مراجعه نماید. در طراحی معماری سایت بسیار حساس باشید زیرا میزان جذابیت و خلاقیت به کار برده شده می تواند به افزایش آتوریتی سایت کمک کند.

آموزش افزایش دامین اتوریتی,اعتبار دامنه سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

۱۵. حذف لینک های شکسته سایت:

همان گونه که لینک سازی در سایت های مختلف یا سایت خودتان اهمیت دارد؛ وجود لینک های خراب در سایت نیز دارای اهمیت است. تمامی لینک های شکسته و خرابی که در سایت وجود دارد می بایست شناسایی شده و پس از آن اصلاح و یا حذف شوند. برخی از لینک ها در سایت ممکن است نات فاند و یا ارور ۴۰۴ را دهند که می بایست حتما اصلاح شوند و از این طریق وقت بیهوده از مخاطب گرفته نشود. به طور کلی تمامی لینک های موجود در سایت می بایست لینک های با کیفیتی باشند و در صورتی که سایتی دارای لینک های خراب و شکسته باشد کیفیت لینک دهی آن پایین خواهد بود.

۱۶. به طور مرتب محتوا انتشار دهید:

اگر به طور منظم و مرتب در زمان های مشخصی محتوا در سایت ارائه کنید مخاطب از زمان ارائه محتوای شما با خبر شده و در زمان مناسب سایت شما را چک می کند و این باعث افزایش آتورتی سایت می شود. چراکه این موضوع باعث می شود تا گوگل تشخیص دهد که سایت شما یک سایت فعال است که مخاطب مرتب به آن مراجعه می نماید. این کار مخصوصا در مورد سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند و به دنبال روش افزایش آتوریتی سایت هستند در ابتدا می بایست این کار را به طو مرتب انجام دهند.

۱۷. به کاربر در سایت خود اهمیت دهید:

برای بالا بردن آتوریتی سایت باید مواردی را در سایت خود رعایت نمایید که باعث شود کاربر در سایت شما بماند و محتوا های مختلف را بررسی نماید. برای این کار محتوایی در سایت خود قرار دهید که مناسب با سلیقه و نیاز مخاطب شما باشد، همچنین می توانید با کنترل و تقویت وضعیت فنی پیج های سایت خود رضایت کاربر را جلب نمایید. رضایت مخاطبین درباره سایت شما اهمیت زیادی برای گوگل دارد و شما باید تمام اقدامات لازم را به جهت کسب این رضایت از طرف مخاطبین مختلف را انجام دهید.

سایت moz سایتی است که به سایت های مختلفی که در گوگل فعالیت می کند امتیاز می دهد. آتوریتی سایت های مختلف توسط این کمپانی تعیین می شود و طبق میزان آتوریتی و نمره؛ سایت شما در ردیف ها و صفحه های مشخصی از گوگل قرار می گیرد.

امتیاز خوب آتوریتی چند است؟

امتیاز آتوریتی بین ۱ تا ۱۰۰ برای هر سایتی تعیین می شود. اما همه سایت ها نمی توانند به امتیاز ۱۰۰ برسند و وضعیت سایت با توجه به امتیازات آتوریتی مشخص می شود. برای مثال سایت هایی که امتیاز ۷۰ به بالا دارند سایت های خوب با وضعیت عالی محسوب می شوند که برای رسیدن به این امتیاز باید تلاش زیادی انجام شود. امتیاز بین ۵۰ تا ۶۰  نیز وضعیت خوبی دارند و جزو سایت های بسیار خوب گوگل هستند. تا امتیاز ۴۰ نیز سایت ها، سایت خوبی محسوب می شوند وضعیت آن ها بد نیست. فقط باید برای بهتر شدن آن ها تلاش نمود اما سایت هایی که امتیاز زیر ۴۰ دارند یا سایت هایی هستند که تازه شروع به فعالیت نموده اند و یا جزو آن دسته از سایت هایی قرار می گیرند که وضعیت نا مناسبی دارند. این سایت ها باید تحت بررسی و رسیدگی قرار بگیرند تا با گذر زمان و به کار گیری روش افزایش آتوریتی سایت به رتبه خوبی دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا