تکنولوژی

10 مدیر موفق ایرانی تبار در شرکت گوگل

افزایش بازدید در گوگل

معروف ترین مدیر ایرانی در گوگل

در گوگل هستند مدیرانی که از کشور ایران در زمینه های مختلف کار می کنند امروز قصد داریم شما را با مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل آشنا کنیم، برای شناخت این مهندسان دنیای تکنولوژی ما را تا پایان همراهی کنید.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۱۰. سالار کمانگر | Salar Kamangar

یکی از مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل آقای سالار کمانگر می باشد که متولد سال ۱۹۷۶ به عنوان یک فرد ایرانی آمریکایی چشم به جهان گشود. ایشان فارق التحصیل در رشته بیولوژی می باشد که توانست مدرک خود را از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت نماید.

کمانگر توانست در سن ۲۱ سالگی به گوگل بپیوندد و با تلاش و کوشش فراوان بعد از گذشت شش سال توانست به عنوان یکی از کارمندان اصلی گوگل و یکی از کلیدی ترین افراد در شرکت تبدیل شود.

یکی از مهم ترین دستاورد های او ابداع سیستم تبلیغاتی گوگل که به ادوردز نیز شناخته می شود دست بیابد. یکی از مهم ترین کار های او که به پیشرفت آن کمک بسیاری کرد همین ابداع ادوردز می باشد.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۹. امید کردستانی | Omid Kordestani

یکی دیگر از موفق ترین مدیران در شرکت گوگل امید کردستانی می باشد که اصالتا کرد تبار می باشد اما در تهران به دنیا آمده است و سال های اولیه آموزش را نیز در مدارس تهران آغاز کرد.

او در تهران برای گذراندن سال های تدریس به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می رفت که در سن ۱۵ سالگی پدر خود را از دست داد و بعد از مرگ پدر، تصمیم گرفت به کالیفرنیا برود.

کردستانی توانست مدرک کارشناسی برق خود را در دانشگاه ایالتی سن حوزه در سال ۱۹۷۵ دریافت نماید. بعد از گذشت چند سال توانست با تلاش فراوان مدرک ام بی ای را نیز از دانشگاه استنفورد بگیرد. یازدهمین کارمند و اولین مدیر کسب و کار ایرانی که گوگل آن را استخدام کرد کردستانی بود.

شهرت آن در گوگل به موسس کسب و کار زبان زد بود و بانی سرویس پول ساز در ادوردز می بود. ایشان توانست خرید یوتیوب را توسط گوگل را در سال ۲۰۰۷ رهبری کند. مجله تایم امید کردستانی را در لیست صد نفری که توانسته اند شکل زندگی ما را دگرگون کنند قرار داد.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۸. پریسا تبریز | Parisa Tabriz

این بانو متخصص امنیت یارانه ای می باشد که در ایالات متحده زندگی می کند. بانو تبریز توانست در سال ۲۰۰۶ به جمع کارکنان گوگل بپیوندد و تا سال ۲۰۱۰ سمت مدیریت و متخصص امنیت در گوگل را به عهده داشت.

بعد از گذشت مدتی گسترشی در زمینه کاری او رخ داد و امروزه بیش از ۲۶۰ متخصص امنیت در کنار پریسا تبریز مشغول به کار هستند و پریسا تبریز امروزه توانسته ریاست بخش مهندسی مرور گر گوگل کروم را بر عهده بگیرد. پریسا تبریز یکی از مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل است که به این بانو لقب شاهزاده امنیت را داده اند.

توسط نشریه امید نیز به عنوان یکی از ۳۰ چهره برتر در زمینه تکنولوژی معرفی شدند و نام ایشان در کنار افرادی مانند مارک زاکر برگ قرار گرفته است.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۷. پدرام کیانی | Pedram Kiani

پدرام کیانی در روز های نخست کار در شرکت گوگل به عنوان مهندس برای دو سال استخدام شد و توانست از اوت ۲۰۰۶ در فیس بوک به عنوان یک مدیر کوشا و فعال مشغول به کار بشود.

پدرام کیانی می گوید: در یک سال اول که در فیس بوک به عنوان مدیر کار کرده ام درس های بسیاری را از اشتباهاتم آموختم، اما به لطف همراهان همیشگی توانستم از اشتباهاتم به عنوان پلی برای رسیدن به مهارت های بالاتر استفاده کنم.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۶. ترانه رضوی | Taraneh Razavi

یکی دیگر از مدیران موفق در شرکت گوگل  که فارق التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه جور واشنگتن می باشد و توانسته است تخصص داخلی خود را نیز از دانشگاه استنفورد تکمیل کرده و دریافت نماید ترانه رضوی می باشد.

بانو رضوی مسئولیت سنگین حفظ سلامت تک تک کارکنان گوگل را بر عهده دارد. به دلیل علاقه ترانه پزشک ایرانی و فعالیت آن در یک شرکت فناوری محور کم کم ایشان به سمت تکنولوژی کشید این علاقه و کنجکاوی تا مرز یاد گیری چگونگی عملکرد فناوری تا تحت تاثیر قرار دادن سلامت افراد پیش رفته است.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۵. مریم کامور | Maryam Kamvar 

مریم کامور توانست هفده اختراع خود را در طول کار در شرکت گوگل به ثبت برساند و بیش از پنج مقاله علمی از مریم کامو ثبت شده است.

او فارغ التحصیل دکترای علوم کامپیوتر می باشد که توانست این موفقیت را در دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۰۷ کسب کند. علاقه زیاد این بانو ایرانی در رابطه با زمینه رابطه انسان و کامپیوتر باعث شد که او به یکی از مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل تبدیل شود.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۴. شمیم صمدی | Shamim Samadi

شمیم صمدی توانسته مدیریت محصولات گوگل را در پرونده خود ثبت نماید و دارنده مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه دیویس واقع در کالیفرنیا می باشد.

او در گوگل دارنده دو سمت مدیریت محصولات گوگل بوده است و توانسته در یک مدت زمان کوتاه بر روی چند پروژه مهم تبلیغاتی و تجاری کار کند. بعضی از فعالیت های شمیم در رابطه با مدیریت محصولات دابل کلیم ریچ مدیا بود که کمپانی راه کار های تبلیغاتی دیجیتال می باشد و تابعه گوگل نیز به حساب می آید.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۳. مایک جزایری | Mike Jazayeri

یکی دیگر از موفق ترین مدیران ایرانی در شرکت گوگل مایک جزایری نام دارد که مدیریت محصولات گوگل بر عهده ایشان است.

او توانست از سال ۲۰۰۴ در گوگل مشغول به کار شود و پست مدیریت شرکت گوگل که درگیر پروژه هایی مانند گوگل تاک یا نرم افزار پیام رسان جی تاک، پرینتر ابری گوگل، پلت فرم رسانه ای کروم و پروژه توسعه فرمت ویدیویی متن باز و رایگان برای دیدن ویدیو های با کیفیت در وب و پردازنده حق اشتراک مصرف کننده بوده است.

۲. شیرین اسکویی | Shirin Oskoyi

شیرین اسکویی سمت پروژه بروز رسانی تقویم گوگل را دارد. اسکویی مخترع ایرانی توانسته است از سال ۲۰۰۸ تا به امروز اختراعاتی را برای شرکت به ثبت برساند که همین امر موجب شد تا اسم ایشان در لیست برترین محققان گوگل ثبت شود.

بزرگ ترین و کاربردی ترین اختراع ایشان ایجاد قابلیت بروز رسانی تقویم ان با نرم افزار های تولیدی شرکت های دیگر مانند مایکروسافت بوده است.

مدیر ایرانی در گوگل,مدیر ایرانی گوگل,مدیر عامل گوگل ایرانی

۱. رضا بهفروز | Reza Behfroz

دهمین فرد ایرانی که یکی دیگر از مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل شناخته شده است مهندس رضا بهفروز می باشد.

او سال های تحصیل خود را در دانشگاه کرنل نیویورک گذرانده است و به گفته خودش عاشق ساخت سیستم هایی است که برای دسترسی آسان تر و بیش تر به محتوای اطلاعاتی می باشد. او از سال ۲۰۰۵ تا به حال مدیریت مهندسی گوگل را در دست داشته است.

یکی از بزرگ ترین اختراعات رضا بهفروز که باعث شد بیش تر از قبل شناخته شود ساخت کیبورد ایرانی مستقر در صفحه اصلی موتور جست و جو می باشد. او می گوید طرح این کیبورد الهام گرفته از کیبورد هندی بوده است که توانسته گجت فارسی را برای کیبورد شرکت گوگل توسعه دهد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا