راهنمای سفر به ترکیهگردشگری

10 شهر شگفت انگیز ترکیه که حتما باید بدانید!

افزایش بازدید در گوگل

معرفی ۱۰ شهر جادویی در ترکیه

ترکیه علاوه بر سواحل زیبایش، کشوری است که پیشینه تاریخی طولانی دارد و از این نظر هم حائز اهمیت می باشد. علاوه بر آن ترکیه از مقاصد هیجان انگیزی به شمار می رود که در هر گوشه و کنارش جاذبه ای برای شگفت زده کردن تان دارد.

بنابراین شما در سفر به ترکیه هیچ گاه خسته نخواهید شد. یکی از اقدامات مفیدی که پیش از سفر می توانید انجام دهید این است که مقاصد و مکان های تفریحی مورد نطرتان را از قبل پیدا کنید تا بتوانید از هر دقیقه سفرتان به خوبی استفاده کنید.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که چیز زیادی در مورد ترکیه نمی دانید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ شهر جادویی در ترکیه آشنا کنیم که بد نیست حتما به آن ها سری بزنید.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۱۰. آنکارا | Ankara

همانطور که می دانید، آنکارا پایتخت و مرکز کشور ترکیه می باشد و از این رو یکی از شلوغ ترین شهرهای آن به شمار می رود که با ساختمان های تجاری و مراکز مهمی مانند دانشگاه ها و سفارت خانه ها در قلب این کشور قرار گرفته است.

آنکارا علاوه بر تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی اش، موزه های بسیار جذابی نیز دارد که تلفیق هنر و فرهنگ را در این شهر به خوبی نشان می دهد و یکی از بهترین مکان ها برای ماجراجویی در آنکارا به شمار می روند.

با وجود راه های ارتباطی و وسایل حمل و نقل فراوانی که در این شهر وجود دارد شما می توانید به راحتی به بخش های دیگر شهر و حتی به سایر شهرهای ترکیه نیز دسترسی فوق العاده ای داشته باشید و از این نظر هیچ گونه مشکلی نداشته باشید.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۹. ماردین | Mardin

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به مکان های قدیمی و تلفیق آن با تاریخ یک کشور علاقه مند هستید، باید بدانید که ماردین یکی از بهترین مقاصدی است که برای سفر شما در ترکیه مناسب است.

این شهر که در بخش جنوب شرقی ترکیه واقع شده است، یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور محسوب می شود که این ویژگی را می توانید به راحتی و با اولین ورودتان به شهر تشخیص دهید.

ماردین در واقع بر روی تپه هایی بنا شده است که به دشت های فوق العاده بین النهرین منتهی می شود و فضای قدیمی در کنار بافت سنگی خانه ها حس عجیبی را به شما منتقل خواهد کرد که به یکی از تجربه های فراموش نشدنی شما تبدیل خواهد شد.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۸. قونیه | Konya

قونیه از دسته شهرهایی در ترکیه به شمار می رود که بارها اسمش را شنید ایم و از مقاصد معروف سفر محسوب می شود که هر ساله مسافران زیادی از آن بازدید می کنند.

در واقع قونیه قدمتی طولانی دارد و یکی از قدیمی  ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود که بیش از هر چیز، معماری به سبک سلجوقی اش شما را جذب خواهد کرد.

جالب است بدانید که محبوبیت این شهر در زمان های قدیم، یعنی چیزی در حدود قرن های ۱۲ و ۱۳ میلادی بیشتر از اکنون بوده است و در واقع آن را در حد پایتخت سلجوقیان می دانسته اند و از این رو اهمیت بسیار زیادی داشته است.

از دیدنی ترین مکان هایی که در قونیه وجود دارد می توانیم به قصر سلجوقی و ویرانه های به جا مانده از آن اشاره کنیم. علاوه بر آن مسجد علاءالدین هم از جذابیت خاصی برخوردار است که نشان دهنده تاریخ غنی این شهر می باشد.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۷. آنتالیا | Antalya

شهر آنتالیا و سواحل مدیترانه یکی از زیباترین و همینطور بهترین شهرهای ترکیه است که هر ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر جهان می باشد.

این شهر با کافه و رستوران های شلوغ، مراکز خرید شگفت انگیز و هتل های مجللش شناخته می شود و علاوه بر آن طبیعت فوق العاده ای نیز دارد که شما را هیجان زده خواهد کرد.

این شهر جادویی فرصت تجربه کردن تفریحات متفاوتی از کوه نوردی گرفته تا شنا و همینطور قدم زدن در فروشگاه های پر زرق و برق را برای شما فرهم کرده است و توانسته به یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد ترکیه برای مسافران به شمار رود.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۶. مارماریس | Marmaris

این شهر جادویی و شگفت انگیز تلفیق فوق العاده ای از طبیعت و سواحل دیدنی در کنار تاریخ غنی می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما بازدید از آن را در برنامه سفرتان بگنجانید.

مارماریس با تفریحات شگفت انگیز آبی و فرصت ماجراجویی در کوه ها و سواحل شنی اش در واقع بهشتی به شمار می رود که به یکی از بهترین تجربیات شما از سفر به ترکیه تبدیل خواهد شد.

این بندر شما را ناامید نخواهد کرد و چیزهای زیادی برا شگفت زده کردن شما دارد، بنابراین فرصت گشت و گذار در آن به همراه غذاها و رستوران های فوق العاده اش را به هیچ وجه از دست ندهید.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۵. سیده | Side

بندر side یکی از مقاصد خاص به شمار می رود که بافت تاریخی و کلاسیکش در کنار وجود هتل ها و تفریحگاه های مجلل و مدرن باعث ایجاد تضاد فوق العاده ای شده است که از دیدنش پشیمان نخواهید شد.

این بندر در پام فیلیا واقع شده است و تعجبی ندارد که با پیشینه تاریخی و باستانی اش یکی از یونیک ترین مقاصد تفریحی باشد. شما با سفر به این منطقه می توانید تجربیات متفاوتی را کسب کنید که بدون شک برای تان لذت بخش خواهد بود.

از قدم زدن در سواحل شنی، گشت و گذار در شهر، وجود رستوران ها و غذاهای فوق العاده گرفته تا امکان ماجراجویی در مکان های تاریخی، سفر به سیده را برای تان حسابی به یادماندنی خواهد کرد.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۴. بدروم | Bodrum

در بخش جنوبی سواحل دریای اژه، منطقه ای خاص و دیدنی وجود دارد که مسافران زیادی را به سمت خودش جذب کرده است.

جالب است بدانید که در زمان های قدیم بدروم از هفت گانه های جهان به شمار می رفته است و وجود مکان های باستانی، آن را به مقصد جذاب و مرموزی برای سفر به ترکیه تبدیل کرده است.

علاوه بر آن این شهر دارای سواحل شنی و آب های فیروزه ای فوق العاده ای نیز هست که حسابی شگفت زده تان خواهد کرد.

در این شهر جاذبه دیدنی و معروفی به نام قلعه سنت پیتر وجود دارد که ممکن است آن را با نام قلعه بدروم نیز بشناسید و باید بدانید که این مکان با موزه خاصش از مکان هایی است که بهتر است فرصت دیدنش را اصلا از دست ندهید.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۳. افه سوس | Ephesus

شهر افه سوس یا Ephesus یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود که زمانی در دوره روم باستان عظمت خاصی داشته و به علت داشتن یکی از عجایب هفت گانه، یعنی معبد آرتمیس، از خاص ترین مناطق این امپراطوری به شمار می رفته است که هنوز هم محبوبیت خاص خودش را دارد.

افه سوس و ویرانه های باستانی اش، دارای جاذبه های فوق العاده ای هستند که از دیدن شان شگفت زده خواهید شد. از مهم ترین دیدنی های این بخش می توانیم به معبد هادریان، آمفی تئاتر و کتابخانه سلسوس که به شکوه بی نظیرش معرف است، اشاره کنیم.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۲. کاپادوکیه | Cappadocia

اگر به دنبال سفر به مقصد خاصی هستید که جاذبه های طبیی اش شما را شگفت زده کند، کاپادوکیه یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما به شمار می رود که شما را ناامید نخواهد کرد.

این شهر افسانه ای پیش از هر چیز با سواحل خاصش شناخته می شود و با صخره هایی به شکل مخروط، قارچ و حتی دودکشی پوشیده شده است و منظره خیره کننده ای را خلق کرده که از تماشا کردنش سیر نخواهید شد.

در مورد منشا این اشکال طبیعی و شگفت انگیز باید بگوییم که معمولا در اثر آتشفشان ها و فرسایش های طبیعی در دوره باستان ایجاد شده اند و همچنان هم جذابیت شان را حفظ کرده اند.

بهترین شهرهای ترکیه,بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی,بهترین شهرهای ترکیه کدامند

۱. استانبول | Istanbul

بدون شک جایگاه اول این لیست به هیچ شهر دیگری جز استانبول تعلق ندارد. این شهر قدیمی با پیشینه تاریخی اش، زمانی مرکز و پایتخت امپراطوری روم و عثمانی بوده است و بدون شک مهم ترین و محبوب ترین شهر ترکیه به شمار می رود.

استانبول نه تنها بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود، بلکه از وسیع ترین شهرهای دنیا نیز هست و جالب است بدانید که هیچ شهر دیگری جز استانبول وجود ندارد که همزمان در دوقاره واقع شده باشد!

این شهر سرشار از شگفتی در کنار بافت شهری و معماری فوق العاده اش یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد گردشگری است که رستوران های متنوع، هتل های مجلل، دیدنی های تاریخی و طبیعت بی نظیرش مسافران را همواره برای سفر به این شهر و گشت و گذار در آن ترغیب کرده است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا